Het doorgeefstokje van mei: Bubblewrap

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
prugelpiet
Berichten: 12524
Geregistreerd: 20-01-12

Het doorgeefstokje van mei: Bubblewrap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-19 07:10

*Bokt.nl
Bokt community

[ img ]
Oortjes bij het water.


Ik zou dolgraag willen schrijven dat het heerlijk weer is, de zon schijnt en het 20 graden is. Maar ik mag niet liegen. Op het moment dat ik dit schrijf komt de regen weer met bakken naar beneden. Maar eigenlijk is dat helemaal niet zo erg, dan groeien de grasjes tenminste weer. Ondanks dat het buiten niet zo lekker weer is, is Bubblewrap deze maand wél in het zonnetje gezet in dit doorgeefstokje. Bekend van haar paasei als profielfoto, kom je bubblewrap op verschillende plekken op bokt tegen. Wij schotelden haar 10 vragen voor waar ze enthousiast op heeft gereageerd. Benieuwd? Lees dan gauw verder!

1. Waarom heb je je 6-jaar geleden geregistreerd op Bokt?
Eerlijk? Ik zou het niet meer weten. Ik weet wel dat ik bij googlen vaak uitkwam op Bokt.nl, en dat dit zelfs bij niet paard-gerelateerde vragen het geval was.

2. Wat is het eerste bericht dat je hebt geplaatst op Bokt?
Bubblewrap schreef:
Hai allemaal!

Mijn verzorgpaard heeft met dit weer erg veel last van vliegen en dazen.
Nu heb ik een probleem dat hij erg schrikachtig is.

Gisteren hebben de eigenaar en ik hem in de box met het halster + touw vast moeten zetten om hem met (zelfgemaakte) vliegenspray in te sprayen. Hij staat al stijf bij het geluid van het sprayen, om nog niet te spreken over hoe hij reageert als het op zijn vacht komt..
Dit is dus bijna geen oplossing, omdat het sprayen de angst waarschijnlijk alleen erger maakt..:(

Dus de eigenaar gevraagd of het paard een vliegendeken mocht. Dat v iond hij geen goed idee omdat ze met rollen/schuren kapot kunnen gaan.

Heeft iemand nog een idee om de vliegen geen kans te geven als het sprayen zelf geen optie is, en een vliegendeken ook niet?

Alvast bedankt!
Xx

Mijn eerste bericht was tevens de opening van een topic. Ik kan bij deze vertellen dat bovenstaand paard inmiddels zonder problemen ingesprayt kan worden. Gewoon boerenwijsheid gebruiken.
Nu ik dit bericht zo zie, weet ik ook waarom ik me 6 jaar geleden op bokt heb aangemeld :D

3. Op een schaal van 1 tot 10, hoe beschamend zijn je oudste berichten?
Ik had het eerlijk gezegd erger verwacht, maar het valt me reuze mee! Ik denk dat ik een veilige 4 kan geven. Ik was op bokt in ieder geval geen penny die topics opende over ontembare hengsten, roze elastiekjes en hoefvet met glitters.

4. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
Je ziet mij in diverse topics voorbij komen. Ik denk dat het bekendste de '1 april'-topics zijn, waar ik al jaren in reageer met een groep andere Bokkers. Vorig jaar was er vanuit Bokt geen 1 april-grap.
Op die bewuste 1-april-avond zat ik alleen en dacht ik: 'laat ik de Bokkers toch even in verwarring brengen. Want het is leuk om chaos te creëren'. Toen heb ik mijn onderschrift aangepast en mijn profielfoto veranderd. Natuurlijk deed ik alsof ik van niets wist, en tussendoor stuurde ik andere bokkers een privé-bericht met de vraag of ze aan mijn grap mee wouden doen. En zo kleurde bokt voorzichtig blauw met allemaal paasei-profielfoto's. De andere Bokkers in verwarring achterlatend... Dus mocht je het paaseitje herkennen, dan komt dat door de door mij en alle Bokkers die meehielpen!

5. Wat betekent Bokt.nl voor jou?
Ik heb via bokt 1 van mijn beste vriendinnen leren kennen. Daarnaast app ik ontzettend veel met een andere Bokker, en deze weet meer van mij dan dat mijn klasgenoten van mij weten. Ik heb erg leuke gesprekken met bovenstaande Bokkers! Daarnaast is bokt ook tijdverdrijf geworden. Onderweg in de bus of trein kijk ik regelmatig op bokt, en dan ben ik voor mijn gevoel sneller op mijn eindbestemming. En Bokt betekend voor mij kippenvel, als Bokkers voor elkaar klaar staan in moeilijke periodes.

6. Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had?
Tuurlijk! Ik droomde niet over zwarte ontembare hengsten, maar wel over een eigen manege. Ik gebruikte geen roze elastiekjes, maar probeerde wel elke pony op alle mogelijke manieren in te vlechten. (Wees gerust, met toestemming van de eigenaar!) Ook liep ik op school rond met een paardenagenda en boeken gekaft met paardenpapier.

7. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?
Als vliegruiter heb ik ervaring met vliegen :+ Maar zonder gein, ik zou voor de hobby heel graag helikopterpilote willen zijn en de mogelijkheid daardoor krijgen om te vliegen boven allemaal verschillende landen en landschappen. Dat lijkt me zo ontzettend gaaf! En dan film ik het om er mooie video's van te (laten) maken. (Leuk weetje, als je mij slagroomklopper hoort roepen, bedoel ik een helikopter :P ) En als ik dan toch voor het vliegen in het buitenland ben, dan boek ik ook een buitenrit om vanaf de paardenrug van de omgeving te genieten. Als werk zou ik in Nederland trainingen/lessen willen geven. Ook zit ik dan bij de vrijwillige brandweer in een gezellig team waarbij geintjes, gezelligheid, een portie gefrituurde snacks op de oefenavond en verdriet, wanneer nodig, centraal staan.

8. Vraag van Sheehan:
Wat is het meest beschamende wat je ooit is overkomen?

Niet zulke moeilijke vragen stellen Sheehan :P Volgensmij heb ik in real life niet veel blauwtjes gelopen die me echt zijn bijgebleven. Vaak maak je de mening/reacties van de mensen die het zien groter, dan hoe groot ze je blunder echt ervaren.
Ik weet nog dat ik op ponykamp mee deed aan de stoelendans zonder zadel. 1 groot feest, maar helaas lag ik er direct bij de eerste ronde uit. Dus mooi gewacht op de prijsuitreiking, en verrast kwam ik naar voren toen ik de poedelprijs kreeg. Niet wetende dat ik zonder zadel mee mocht rijden in de ereronde. De pony waar ik op reed was lastig door te zitten in een vlotte draf, en was daarnaast redelijk smal gebouwd. Jullie raden al wat er gebeurde toen er een gat kwam tussen mij en de ruiter voor mij kwam, en 'mijn' pony versnelde om aan te sluiten... Ik werd vliegruiter. En de combinatie vliegruiter en poedelprijs zorgden ervoor dat men nog dagen heeft gelachen. Toen heb ik me wel even goed geschaamd voor mijn rijkunsten.

9. Aan welke Bokker wil jij 10 vragen stellen?
Ik kom Tica_81 regelmatig tegen in topics die we beiden lezen op Bokt. Dus daar mag het doorgeefstokje heen!

10. Welke vraag zou je zelf aan deze Bokker willen stellen?
Welk(e) ding(en) zou je ontzettend graag nog eens willen doen, en wat heeft je er tot nu toe van weerhouden om datgeen te gaan doen?

I am because you were


Anoniem

Re: Het doorgeefstokje van mei: Bubblewrap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 08:58

Slagroomkloppende, poedelprijswinnende vliegruiter hmzz nice! :D
Ik neem het stokje van je aan. :)F

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 09:29

Leuk dat je hem aanneemt :D
En je samenvatting van mijn doorgeefstukje vind ik prachtig _O- Kijken of jouwn doorgeefstokje ook zo samen te vatten is straks!

APCIII
Berichten: 2652
Geregistreerd: 25-08-13

Re: Het doorgeefstokje van mei: Bubblewrap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 09:56

Vliegles _O-

:+

...wie de laars z'n schoentje Kerstmuts Ozosnel [&] winterbuitenrit niet past, knipt hem op maat...

khirshanta
Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Het doorgeefstokje van mei: Bubblewrap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 13:56

Leuk! Fantastisch stukje, zo kom ik ook eens wat meer over je te weten :D

Ons Bokt-1 April-paaseitje ;)

Oeh, Tica de volgende keer, ook zo'n bokker waar ik benieuwd naar ben :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 14:24

APCIII schreef:
Vliegles _O-

:+

Ik zie een carriéreswitch opkomen... Mensen (van-paarden-gevallen) vliegles geven, ipv trainingen in het werkveld waar ik heen wil :D ik heb in ieder geval genoeg ervaring, en een EHBO-diploma :+

Haha, dankjewel Khir!

Amandavd
Berichten: 12101
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het doorgeefstokje van mei: Bubblewrap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 18:34

Leuk gedaan! Ik ben ook wel benieuwd naar Tica :D

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!

Mondy
Berichten: 11787
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 11:07

Wat een leuk stuk <3

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.


Palmera
Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Het doorgeefstokje van mei: Bubblewrap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 02:59

Leuk en weer eens wat anders. :+

chamion
Huisheks
Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Het doorgeefstokje van mei: Bubblewrap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 06:15

Eindelijk een paar bokkers die ik "ken" Ben benieuwd of het ooit bij mij komt :Y) :evaw:

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 14:17

Dankjullie, leuk om te horen :D

Palmera, mag ik vragen 'hoe' anders? Minder bekende bokker, of geen paarden-paardenverhaal? :D

Chamion, ik moet zeggen dat het doorgeefstokje wel vaker dicht bij mij in de buurt is geweest... Maar dat ik hem nu uit een voor mij onverwachtse hoek kreeg :D (Achteraf weet ik wel hoe) Dus wie weet krijg jij hem ook eens terwijl je hem niet verwacht!

chamion
Huisheks
Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 21:23

Bubblewrap schreef:
Chamion, ik moet zeggen dat het doorgeefstokje wel vaker dicht bij mij in de buurt is geweest... Maar dat ik hem nu uit een voor mij onverwachtse hoek kreeg :D (Achteraf weet ik wel hoe) Dus wie weet krijg jij hem ook eens terwijl je hem niet verwacht!


Krijg dan eerst een hartaanval, dan ga ik mezelf van alles en nog voorstellen en daarna vervloek ik diegene die mij heeft aangemeld en daarna denk ik ahhahahaahh wat lief dat ze mij heeft aangemeld. Om daarna weer bloednerveus te worden... Had ik al gezegd dat ik een heel complex hoofd heb :')
Bovenstaande dingen komen gerust binnen 10 seconde door mijn hoofd geschoten <<)

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km

Myrsky
Berichten: 4120
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 21:25

Bubblewrap schreef:
APCIII schreef:
Vliegles _O-

:+

Ik zie een carriéreswitch opkomen... Mensen (van-paarden-gevallen) vliegles geven, ipv trainingen in het werkveld waar ik heen wil :D ik heb in ieder geval genoeg ervaring, en een EHBO-diploma :+

Haha, dankjewel Khir!

Ooh als dat EHBO diploma er is komt het wel goed _O-

Raise a glass to freedom,
Something they can never take away,
No matter what they tell you.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 04:58

Haha, Chamion!

Myrsky, kom jij bij mij lessen? Zover ik weet zijn er geen weerwolven bij mij op stal :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, AnnickT, BETUWE, ComscoreBot, DieL_Zor, dollyspikkel, Elitedeux, Esplen, Ginny135, Jannie79, jokesonyou, Marita, noordje, petje86, SemrushBot, Sizzle, Stybba, Unicorn79 en 39 bezoekers