Fokken met Kissing spines? Wie doet dat nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
anjali
Berichten: 15018
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 14:37

Ragdollcat schreef:
ElviraKelan schreef:
Om op je vraag te reageren TS ja, ook hier tegen zou ik het zeggen.
Fokken doe je in mijn ogen om te verbeteren. Dit kan je enkel doen met een gezond ouderdier waarbij bewezen is dat er geen erfelijke of mogelijk erfelijke afwijkingen voorkomen, evenals dat het karakter goed moet zijn. In alle andere gevallen is het vermeerderen en dat kan nooit de bedoeling zijn van fokken.



Helemaal mee eens!

Fokken met een dier dat KS heeft, is een slechte zaak vind ik persoonlijk, zeker als deze merrie het heel erg heeft als ik goed had doorgelezen.........
Ik was ook altijd wel wat verbaasd als een jonge merrie niet gereden werd maar voor de fok ingezet.Vroeger.Toen hoorde je nooit van kissing spines en werden ruggen niet op de foto gezet.Maar men probeerde altijd een 3-jarige in te rijden.Een carriere in de sport was toch het ideaal.Merries die dat niet konden werden dan voor de fok gebruikt.Of ook wel een oudere sportmerrie die met een blessure kwam te staan.

Wees blij dat er tegenwoordig de mogelijkheid bestaat dat er fotos gemaakt worden van de rug en dus hiermee de KS aan het licht komt, weet je ook hoe het ervoor staat. Dat het vroeger niet kon of niet mogelijk is is mogelijk wel eraan debet dat er nu meer paarden zijn met de KS.........Dus denk er niet te makkelijk over, zo van: ja maar vroeger wisten men dat niet en er werd gewoon van alles mee gedaan, blabla en ermee gefokt........

Dan werd zo'n dier gewoon flink aangepakt en doorgereden door de KS heen en of werden de paarden gewoon afgemaakt omdat ze levensgevaarlijk gedrag vertoonde. Of zegt men dat die niet te temmen is of moeilijk karakter, maar oh wat een mooie papieren zeg, dus werd ermee gefokt om toch nog winst uit te kunnen halen zonder dat ermee gereden hoeft te worden..........


anjali
Berichten: 15018
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Fokken met Kissing spines? Wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 14:42

Mijn reactie is helemaal vermengd geraakt met die van enkele anderen. Maar de strekking is wel hetzelfde.

Ragdollcat
Berichten: 14664
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 14:44

anjali@ mijn quote bij jou post klopt niet helemaal, die heb je aangepast in mijn naam.

Tenminste zo ziet het er wel uit :D .
Er is dus iets verkeerd gegaan.


Maar ik pikte zo jouw eigen tekst op, ja zelfde strekking dus.....

DeBuurvrouw
Berichten: 506
Geregistreerd: 04-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 15:15

maria1990 schreef:
Nogmaals ik verwacht geen rampscenario's bij een eventuele dracht


Dat verwachten de meeste niet en toch zijn er een boel moederloze veulens en veulenloze merrie's.

Wat ik al eerder schreef maar waar niet op gereageerd is.

Binnen 24 uur kan het allemaal heel anders zijn, dat is het verraderlijke. Wervels, zenuwen, het loopt allemaal langs elkaar en is zo gevoelig.

Je hebt geen röntgenogen waardoor je de hele dracht kan meekijken en wat als het in de laatste maanden fout gaat en ze loopt met pijn, afmaken of door laten lopen?

Dierenartsen kunnen veel maar ook hun hebben geen glazen bol waarmee ze in de toekomst kunnen kijken.

Ik kreeg groen licht voor een veulen maar toch niet gedaan en alsnog ben ik vroegtijdig van mijn geweldige, lieve, werkwillige topper afgekomen.

Ja, jammer dat er geen veulen van is maar een volgend paard heeft weer nieuwe kwaliteiten waar je ook van gaat houden.

Drifter
Berichten: 758
Geregistreerd: 17-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 15:31

maria1990 schreef:
Als mijn dierenarts heeft geconstateerd dat haar rug niet gevoelig is en groen licht heeft gegeven voor een eventuele dracht dan stem ik daarmee in. Mocht mijn dierenarts aangeven dat dit echt geen optie is dan ik dat prima accepteren.


Maar twee maanden geleden in een topic over iemand die een hengst zocht voor een merrie die ook kissing spines had zei je zelf dit:
maria1990 schreef:
Ik hoorde van mijn dierenarts dat het wel erfelijk kan zijn voor het veulen en daarom gaan wijzelf niet met onze merrie fokken omdat ik zelf het risico te groot vind.


Dus je spreekt jezelf een beetje tegen als je zegt dat je op het woord van je dierenarts vertrouwd en dat als leidraad zal gebruiken. Want het is je al afgeraden door in ieder geval 1 dierenarts, en nog niet eens zo lang geleden.

Leg dat advies van de dierenarts naast alle ervaringen die in dit topic gedeeld zijn en je hebt een heel duidelijk antwoord: niet mee fokken.

Het is fijn dat jouw merrie door behandelingen geen of minder pijn heeft. Maar ik snap niet zo dat je daardoor binnen twee maanden een enorm andere mening hebt over fokken met een merrie met KS.

“My grandfather once told me, ‘Grandson, the world is filled with people. But there’s only a handful of human beings.’” - Moses J. Brings Plenty.


Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 15:37

Of we nu met zijn allen heel hard nee roepen of dat niet doen...

Verspilde moeite

TS wil een veulen of nee MOET een veulen van haar niet gezonde merrie en heeft naar mijn mening enkel dit topic geopend om ons te laten zeggen dat dit prima kan.
Nu ze haar zin niet krijgt daarin 10 pagina’s verder drijft ze toch haar zin door.

In mijn ogen is dan ook iedere reactie van ons verspilde moeite.

Arme merrie...arm veulen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 16:59

Drifter schreef:
maria1990 schreef:
Als mijn dierenarts heeft geconstateerd dat haar rug niet gevoelig is en groen licht heeft gegeven voor een eventuele dracht dan stem ik daarmee in. Mocht mijn dierenarts aangeven dat dit echt geen optie is dan ik dat prima accepteren.


Maar twee maanden geleden in een topic over iemand die een hengst zocht voor een merrie die ook kissing spines had zei je zelf dit:
maria1990 schreef:
Ik hoorde van mijn dierenarts dat het wel erfelijk kan zijn voor het veulen en daarom gaan wijzelf niet met onze merrie fokken omdat ik zelf het risico te groot vind.


Dus je spreekt jezelf een beetje tegen als je zegt dat je op het woord van je dierenarts vertrouwd en dat als leidraad zal gebruiken. Want het is je al afgeraden door in ieder geval 1 dierenarts, en nog niet eens zo lang geleden.

Leg dat advies van de dierenarts naast alle ervaringen die in dit topic gedeeld zijn en je hebt een heel duidelijk antwoord: niet mee fokken.

Het is fijn dat jouw merrie door behandelingen geen of minder pijn heeft. Maar ik snap niet zo dat je daardoor binnen twee maanden een enorm andere mening hebt over fokken met een merrie met KS.


Heel bizar dat jij uit slechts twee regels tekst de boel wel weet te verdraaien en op te stoken. Ten eerste het ging niet over hetzelfde paard. Ten tweede ik ben jou of niemand anders een verantwoording verschuldigd.
Het doet er verder niet toe hoe ik erachter ben gekomen hoe ze KS heeft gekregen. Want dat is totaal niet relevant.

Citaat:
Marriefloor

Waarom wil je zoooooo graag een veulen? Koop een leuk veulen en succes ermee, maak er wat van! Zijn genoeg paarden op de wereld , waarom perse één fokken uit een niet gezonde merrie?


Vanwege haar goede bloedlijnen en omdat het een geweldig paard is met een top karakter die altijd aan het werk wil. Als ik een veulen of ander paard wilde kopen dan had ik dat wel vermeld.

Ik ga mijn vrije tijd niet meer in dit topic steken dus mensen die wel oprecht geïnteresseerd zijn wil ik nog wel eens te woord staan.
Laatst bijgewerkt door Anoniemk2 op 07-05-19 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!
Berichten: 26667
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 17:03

Citaat:
Vanwege haar goede bloedlijnen en omdat het een geweldig paard is met een top karakter die altijd aan het werk wil. Als ik een veulen of ander paard wilde kopen dan had ik dat wel vermeld.

Ik ga mij vrije tijd niet meer in dit topic steken dus mensen die wel oprecht geïnteresseerd zijn wil ik nog wel eens te woord staan.


Kan je iets meer vertellen over die bloedlijnen?

There is a crack in everything. That's how the light gets in.

BigOne
Berichten: 38181
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 17:06

Mensen die het oprecht menen geef je ook geen antwoord op, nu heb je in één keer twee paarden met ks blijkbaar?? Tjonge Maria, ik ga me zorgen maken over jou fantasie want je maakt jezelf steeds ongeloofwaardiger, misschien is er zelfs geen klap van waar, ben je gewoon een manege huppel met een shet die interessant wil doen en mag je daarnaast van een bekende op wat paarden rijden. Je banketstaaf alles aan elkaar en wanneer je de grond te heet onder de voeten word is het allemaal belachelijk wat we zeggen. Misschien moet jij maar geen topics meer openen zodat mensen hier met de beste bedoelingen en zaken voor je uitzoeken daar ook geen tijd meer in hoeven te steken.
Je gaat nergens op vragen over afstamming en veulens in, word het serieus heb je er nog een paard bij.
Video"s en foto's wel zo onduidelijk dat daar ook geen zinnig woord over te zeggen is, waar ben je in vredesnaam mee bezig.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Oehlala
Berichten: 4300
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 17:08

ts, ben je niet bang dat als het wel erfelijk is je straks een veulen hebt die ook vroegtijdig uitvalt in zijn sportcarrière? omdat hij ks of artrose heeft?

cursebreaker
Berichten: 11392
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 17:30

Ik snap ook niet zo goed waarom dit nu echt een MOETje voor je is, een veulen van deze merrie? (En dan ook een draagmoeder niet eens als optie zien en meteen afschieten.) Ja, omdat je paard een geweldig karakter heeft wat je graag wil door fokken...

Maar daar zijn er genoeg van te vinden, paarden met een geweldig karakter maar welke dan gezonde merries zijn, waar je een veulen van kunt krijgen. Je paard mag dan een geweldig karakter hebben, maar is dat veulen ervan krijgen zoveel meer waard dan het risico nemen dat je geweldige paard dit lichamelijk gewoon niet trekt? Want ze heeft dan misschien wel al veulens gehad in het verleden, dat wil niks zeggen over wat een volgende dracht met haar doet. Ook voor paarden, of welk ander dier dan ook, zal elke nieuwe dracht gewoon zwaar zijn en zwaarder worden aangezien het lichaam ook ouder wordt en het lichaam dit al vaker heeft moeten doen. Want ik krijg het idee dat er gedacht wordt: ze heeft het al eerder gedaan, dus moet het nu ook makkelijk kunnen. Maar zo werkt het echt niet hoor... Elke dracht is/kan heel anders zijn/verlopen en een groter risico met zich meebrengen als die ervoor, ook al is het in het verleden goed gegaan.

Als je paard dan bekend is met een rug probleem ongeacht of therapie helpt - waarvan je weet dat je die in het later stadium van de dracht niet kunt uitvoeren waardoor je haar niet meer kunt helpen als ze dan pijn gaat krijgen - snap ik niet dat je haar een dracht wil laten ondergaan, ook al heeft ze in het verleden al veulens gehad. Dit moet je toch gewoon niet willen voor je merrie waar je zo van houdt en zo gek van bent, wetende dat elke dracht voor elke merrie die geeneens rugklachten heeft, al zwaar is. Wetende dat de rugspieren e.d. verzwakken/verslappen naar het eind van de dracht toe, wetende dat je de therapie tijdens die periode van de dracht niet kunt geven, vind ik het wel bijzonder dat er vanuit gegaan wordt dat je merrie probleemloos/pijnvrij hier door gaat komen.

Wat je nog zou kunnen doen bv. als je daarvoor open staat, is om bij meerdere DA's advies in te winnen en kijken of je kunt uitzoeken of er DA's in de buurt zijn die meer ervaring hebben met merries die bekend zijn met deze klachten en toch een veulen gekregen hebben, want zomaar ervan uitgaan dat een enkele DA (of dat nu je eigen DA is ofniet) het zomaar bij het rechte eind heeft met zijn/haar advies in deze situatie vind ik ook erg risicovol - geen enkele DA is heilig natuurlijk en ook gewoon menselijk, dus in dit geval zou ik daar nooit zomaar blind op vertrouwen. Geen enkele DA kan de toekomst voorspellen en zeggen dat je merrie pijnvrij blijft met bekende rugklachten/KS. Als je DA jouw groen licht geeft en je daar in deze situatie klakkeloos op vertrouwt, vind ik dan ook bijzonder. Je zegt het beste met je paard voor te hebben, je start dan een topic om dit te bespreken, maar gaat dan wel blind uit van wat jouw DA dadelijk gaat zeggen. Tuurlijk moet je vertrouwen hebben in je DA, maar in deze situatie kan het echt geen kwaad om je horizon te verbreden en meer advies in te winnen want het is nogal wat om er vanuit te gaan dat je merrie hier gewoon makkelijk doorheen komt omdat ze nu ook pijnvrij is met therapie...
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 07-05-19 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Marriefloor
Berichten: 168
Geregistreerd: 23-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 17:57

Citaat:
Vanwege haar goede bloedlijnen en omdat het een geweldig paard is met een top karakter die altijd aan het werk wil. Als ik een veulen of ander paard wilde kopen dan had ik dat wel vermeld.


Ik denk dat de meeste vinden dat ze een fijn paard hebben of iets dergelijks. Wil niet zeggen dat je overal mee moet / kan gaan fokken. Fijne paarden met top karakter zijn ook te koop.

Wat doe je op het moment dat een tweede paard niet bij jou kan blijven? En blijkt bij nieuwe eigenaar niet gezond te zijn? Kan je daarachter staan?

Drifter
Berichten: 758
Geregistreerd: 17-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 18:05

maria1990 schreef:
maria1990 schreef:
Heel bizar dat jij uit slechts twee regels tekst de boel wel weet te verdraaien en op te stoken. Ten eerste het ging niet over hetzelfde paard. Ten tweede ik ben jou of niemand anders een verantwoording verschuldigd.
Het doet er verder niet toe hoe ik erachter ben gekomen hoe ze KS heeft gekregen. Want dat is totaal niet relevant.


Ik verdraai niets.
Jij geeft in een ander topic in Maart dit jaar aan dat jouw dierenarts jou het fokken met een merrie met KS heeft afgeraden.

Je haalt er nu van alles bij, maar of het nou om een tweede merrie met KS gaat of niet, jij zegt daar zelf dat JIJ er voor kiest om NIET met een merrie met ks te fokken. Ook zeg je dat je dat doet omdat de dierenarts heeft gezegd dat KS erfelijk kan zijn voor het veulen en dat dat de reden is dat je van fokken afziet.

Je bent uiteindelijk natuurlijk alleen verantwoording verschuldigd aan jouw merrie(s). Maar ik mag jouw verandering van gedachten merkwaardig vinden, en daar vraagtekens bij hebben.



p.s. Ik denk dat je mensen door elkaar haalt, ik heb het namelijk niet gehad over hoe, waar en wanneer je erachter kwam dat jouw merrie ks heeft. Ik heb het alleen over jouw eigen advies tegen het fokken met een KS merrie aan een andere bokker.

“My grandfather once told me, ‘Grandson, the world is filled with people. But there’s only a handful of human beings.’” - Moses J. Brings Plenty.

xPenny
Berichten: 1715
Geregistreerd: 11-03-08

Re: Fokken met Kissing spines? Wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 18:10

In hoeverre is KS erfelijk als bijv een merrie dit heeft gekregen door verkeerd ruggebruik onder het zadel of een trauma?
Lijkt mij dat het dan toch ook weer niet in de genen zit omdat bepaalde merrie daar niet mee geboren is?

Vind dit wel een interessant topic en vroeg me af hoe jullie hierin over denken.

denisesilver
Berichten: 2871
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 18:42

xPenny schreef:
In hoeverre is KS erfelijk als bijv een merrie dit heeft gekregen door verkeerd ruggebruik onder het zadel of een trauma?
Lijkt mij dat het dan toch ook weer niet in de genen zit omdat bepaalde merrie daar niet mee geboren is?

Vind dit wel een interessant topic en vroeg me af hoe jullie hierin over denken.

Ik denk (let op, denk), dat een paard die het onder het zadel ontwikkelt (al dan niet door slecht ruggebruik) er toch al aanleg voor zal hebben gehad. Wbt ks na een ongeluk denk ik dat dat wellicht enkel trauma schade is. Hoewel ik niet uitsluit dat het onder zadel ontwikkelde niet door trauma zou kunnen komen. Sommigen maken het wel heel bont immers.

Edit: wat ik me afvraag is, of een te strakke rug/lendenen ook niet bijdraagt aan ks?

Met een schimmel onder je kont kan je de hele wereld rond

  • Talent is pursued interest

Elisa2
Berichten: 37002
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 08:20

denisesilver schreef:
xPenny schreef:
In hoeverre is KS erfelijk als bijv een merrie dit heeft gekregen door verkeerd ruggebruik onder het zadel of een trauma?
Lijkt mij dat het dan toch ook weer niet in de genen zit omdat bepaalde merrie daar niet mee geboren is?

Vind dit wel een interessant topic en vroeg me af hoe jullie hierin over denken.

Ik denk (let op, denk), dat een paard die het onder het zadel ontwikkelt (al dan niet door slecht ruggebruik) er toch al aanleg voor zal hebben gehad. Wbt ks na een ongeluk denk ik dat dat wellicht enkel trauma schade is. Hoewel ik niet uitsluit dat het onder zadel ontwikkelde niet door trauma zou kunnen komen. Sommigen maken het wel heel bont immers.

Edit: wat ik me afvraag is, of een te strakke rug/lendenen ook niet bijdraagt aan ks?


Niet perse een strakke rug/ lendenen maar imo eerder een verzonken middenstuk met een rug die sneller "hol" loopt/ trekt.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Askja
Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 09:19

Op zich kun je aan de buitenkant, dus aan de contourlijn van de rug, niet zien of een paard (aanleg heeft voor) KS. Dat heeft vooral met de vorm van de wervels, en dan m.n. de doornuitsteeksels, te maken.
Maar op basis van gezond verstand kun je je wel voorstelleb dat bij een weke, holle rug de doornuitsteeksels elkaar eerder kunnen raken.

Dat off topic bericht hierboven: gewoon negeren.

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer

petraaken
Berichten: 44201
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 12:54

Moderatoropmerking:
offtopic berichten verwijderd. Gelieve het enkel bij het oorspronkelijk onderwerp te houden.

denisesilver
Berichten: 2871
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 14:36

Askja schreef:
Op zich kun je aan de buitenkant, dus aan de contourlijn van de rug, niet zien of een paard (aanleg heeft voor) KS. Dat heeft vooral met de vorm van de wervels, en dan m.n. de doornuitsteeksels, te maken.
Maar op basis van gezond verstand kun je je wel voorstelleb dat bij een weke, holle rug de doornuitsteeksels elkaar eerder kunnen raken.

Dat off topic bericht hierboven: gewoon negeren.

Dus eigenlijk precies het tegenovergestelde als wat ik zei? Juist eerder kans met een weke rug?

Met een schimmel onder je kont kan je de hele wereld rond

  • Talent is pursued interest

BigOne
Berichten: 38181
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 09:00

Heb je al een besluit genomen en wat zei je dierenarts aangezien het nu dektijd is.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Suzanne F.
Berichten: 49154
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 09:01

bigone schreef:
Heb je al een besluit genomen en wat zei je dierenarts aangezien het nu dektijd is.


Jij verveelde je en had zin in popcorn?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

BigOne
Berichten: 38181
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 09:24

Suzanne F. schreef:
bigone schreef:
Heb je al een besluit genomen en wat zei je dierenarts aangezien het nu dektijd is.


Jij verveelde je en had zin in popcorn?

Popcorn vind ik smerig, ondanks dat ik het een gruwelijk slecht idee vind ben ik wel oprecht benieuwd wat een da in dit geval adviseert en de ts zei af te gaan op haar da .

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 13:52

Soms is het beter om niet in te gaan op vragen die niet oprecht goed bedoeld zijn. Het feit is dat jullie beide helemaal niet geïnteresseerd zijn, maar willen stoken en daar kennelijk plezier uithalen? Voor diegene die ons verhaal volgen. Ik ga voorlopig eerst verder met het door trainen onder het zadel zodat ik haar na het veulen wat makkelijker kan oppakken. Ik ben nu vooral bezig met het achterwaarts, appuyeren en uitgestrekte draf en dat werpt zijn vruchten af. Het is een compleet ander paard geworden sinds ze goed wordt bereden in combinatie met de behulp van mesotherapie :D

Volgendjaar wil ik haar rug opnieuw op de röntgenfoto's laten zetten om te kijken over er meer ruimte is gecreëerd tussen de rugwervels/doornuitsteeksel. Dit schijnt met een goed trainingsschema te kunnen en die volgen wij nauwlettend op. Ik heb hele leuke dekhengsten op oog maar voor dit jaar staat er geen veulen op de planning. Het belangrijkste is dat ze pijnvrij is nu en het veulen komt er ooit wel. Ik maak me er absoluut geen zorgen om. Alles op zijn tijd.

Ik snap gewoonweg niet waarom het nu zo moeilijk is om een ander wel het succes te gunnen omdat ik er genoeg geld en tijd ingestoken heb mag ik er ook wel wat voor terug krijgen een aantal van jullie doet net alsof ik een misdaad ben begaan terwel ik gewoon een leuk talentvol veulentje uit m'n merrie wil fokken zodat ik er later veel profijt van heb :)

Edit: bedankt voor alle lieve ondersteunde PBs dat doet de mens goed.

BigOne
Berichten: 38181
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Fokken met Kissing spines? Wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 14:00

Deze aanpak is in ieder geval verstandiger dan er meteen voor zorgen dat ze drachtig word. En jij mag het stoken noemen wat ik doe, misschien wel maar dat gebeurt ook vaak wanneer mensen zeer onduidelijk en tegenstrijdig in hun berichten over komen en dan valt er een stuk geloofwaardigheid weg. Ik heb vaker topics gevolgd , geprobeerd goed advies te geven , iets aan of af te raden en een keer zelfs dagen bezig geweest om iets uit te zoeken op juridisch gebied. Daarbij zoon ingeschakeld die onderlegt is en dan blijkt achteraf dat het topic verzonnen/gelogen is. Vandaar het soms sceptisch reageren. Succes met het trainen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Avalanche
Berichten: 15888
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 14:02

maria1990 schreef:
Het feit is dat jullie beide helemaal niet geïnteresseerd zijn, maar willen stoken en daar kennelijk plezier uithalen? Voor diegene die ons verhaal volgen.

Waar exact baseer je dat op?
maria1990 schreef:
Ik snap gewoonweg niet waarom het nu zo moeilijk is om een ander wel het succes te gunnen

Niemand misgunt je iets hoor :)
maria1990 schreef:
een aantal van jullie doet net alsof ik een misdaad ben begaan

Nah, denk dat de meesten hier het nummer van de politie wel kennen, denk dat er dan al wel aangifte zou zijn gedaan?

Bedankt voor je leuke, positieve reactie op belangstelling :)

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BlueStocking, BrechtCarlos en 62 bezoekers