Fokken met Kissing spines? Wie doet dat nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Avalanche
Berichten: 15919
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 14:52

maria1990 schreef:
Het is trouwens schockemöhle

Mensen hun spelling verbeteren, vooral als je daarmee impliceert dat hun argumentatie nergens op slaat, is nogal denigrerend. Ten tweede, als je het doet, zorg dan dat je eigen spelling perfect is...... *D
maria1990 schreef:
jij denkt dat zulke bekende fokkers hun naam ten grabbel willen gooien door dit soort informatie naar buiten te willen hebben?

Jij denkt dat...... is weer een beetje denigrerend. De kans is vrij groot dat mensen daarop wat kattig gaan reageren. Dat is niet heel handig als je accurate informatie wil. Mensen zijn niet heel erg meer geneigd je te helpen als je ze vernedert.

En dan....... het is helemaal nergens gezegd dat dit over Schockemöhle (dit schrijf je trouwens met een hoofdletter, omdat het gaat om een eigennaam. Klein detail :D ) gaat. Dat lees jij erin.

Tipje: zorg dat je eerst goed leest voor je reageert, het is namelijk heel vervelend om uit te leggen dat je iets niet gezegd hebt. Maar dat is dus niet wat er gezegd is. Ik zou zeggen, probeer het nog eens en kom dan terug.


maria1990 schreef:
Ik ga het met mijn dierenarts overleggen en vanuit daar een eerlijke beslissing maken.

:')

Hoe wil je een eerlijke beslissing maken als je alle ervaringen ermee gewoon aan de kant schuift, en mensen denigreert, zodat ze weigeren je nog langer te helpen? :')

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023


BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Fokken met Kissing spines? Wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 15:01

Och, dat superieure wannabee gedrag van Maria is normaal want dat doet ze met iedereen die niet in haar straatje antwoord. Mensen reageren zo wanneer ze zich zelf beter achten dan een ander, prima. Lig ik niet wakker van maar wel van het feit dat hier zeer waarschijnlijk een paard ernstig te kort word gedaan, maar ja, het is haar paard en alle meningen over wel fokken worden meegenomen en alle meningen over niet fokken weggezet als vervelend, onwetend enzenz. Je kunt jezelf heel gemakkelijk een rad voor ogen draaien, merrie heeft vijf veulens gehad en wanneer dat zulke fantastische daverende veulens met topmerrie waren dan had jij zeer waarschijnlijk dit kapotte paard niet in handen gekregen maar dat lijk je je niet te beseffen. Is je merrie Elite en lopen die vijf nakomelingen al op een redelijk niveau, zitten er hengsten bij die kans maakten op de keuring?? Wanneer alle antwoorden ja zijn spoel er dan een embryo uit (en ja dat is 100% je merries genen) en laat je merrie verder revalideren en gezond houden onder het zadel en met training aan de hand.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Avalanche
Berichten: 15919
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 15:09

Zelfde hoor.

En wat ik gewoon niet begrijp is aan de ene kant zeggen dat je zo'n geweldig paard hebt, maar dan wel dat dier waar je zo dol op bent, blootstellen aan pijn en een mogelijk permanente blessure. Sterker nog, die geweldige merrie kan zo kapot zijn aan het einde van de dracht dat het niet eerlijk is om haar nog te laten leven omdat er sprake is van ondraaglijk lijden.

Hoe is geven om je paard? Want als een man mij onder dwang zwanger zou maken, wetende dat ik slechte rug en slechte heupen heb, en de kans is zeer aanwezig dat ik de zwangerschap niet zou overleven........

Hoe noem je dat?

Liefde is dan niet het eerste woord wat in me opkomt.....
en als ie me dan een geweldige vrouw zou noemen..... omdat ik wil werken.......


Potverdikke.........

Je mag dieren niet met mensen vergelijken uiteraard.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Benzz
Berichten: 2883
Geregistreerd: 10-02-19

Re: Fokken met Kissing spines? Wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 15:20

Nou ik vind iedereen hier wel een beetje superieur reageren. Alles valt of staat met hoe de merrie klinisch is. Er zijn zoveel paarden die na een revalidatie inclusief behandeling gewoon top functioneren.

En hoe de merrie klinisch is, dat is het beste te beoordelen door de veeartsen. Niet door bokt.nl

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 15:33

Benzz schreef:
Nou ik vind iedereen hier wel een beetje superieur reageren. Alles valt of staat met hoe de merrie klinisch is. Er zijn zoveel paarden die na een revalidatie inclusief behandeling gewoon top functioneren.

En hoe de merrie klinisch is, dat is het beste te beoordelen door de veeartsen. Niet door bokt.nl


Nav je andere posts was wel duidelijk dat je vind dat dit best kan, prima maar deze merrie moet over tien a elf maanden wederom behandelt worden. Dus het is niet eenmalig, het komt blijkbaar secuur wat trainen betreft, ook dit is in het laatste stadium van de dracht niet meer mogelijk. En een goed getraind paard mag dan wat kunnen hebben, de hormonen zorgen voor een dusdanige verandering in spieren en banden, vooral in die achterkant, juist waar de ks bij ts haar paard zit, dat je kunt stellen dat ze in ieder geval voor deze merrie een zeer groot risico neemt dat ze er niet goed door komt.
Maar ja, dan heeft ze wel haar veulen en ik zeg dan, zoek een andere manier waardoor je risicoloos voor de merrie toch een veulen van haar krijgt. Ts heeft het over klonen maar draagmoederschap is iets compleet anders.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 15:34

Ik reageer volkomen normaal en als jullie dat niet vinden of niet zint dan is dat heel jammer. Mij is altijd verteld een betere wereld begint bij jezelf! Ik heb zelf het beste voor met mijn paard en ik maak zeker geen overhaaste beslissingen waar ik zelf niet 100% achter sta.

@Avalanche81; ik kan jou van harte aanbevelen om een voorlichtingsboek van de Bieb te lezen en daar staat vast het antwoord in dat er twee mensen voor nodig zijn om überhaupt zwanger te worden. Jij hebt daar zelf een keuze in :D Als mijn dierenarts heeft geconstateerd dat haar rug niet gevoelig is en groen licht heeft gegeven voor een eventuele dracht dan stem ik daarmee in. Mocht mijn dierenarts aangeven dat dit echt geen optie is dan ik dat prima accepteren. Ik hou zielsveel van mijn paard dus ik zal haar altijd op nummer 1 zetten en buiten dit hebben we al zoveel vorderingen gemaakt samen <3


Citaat:
Nou ik vind iedereen hier wel een beetje superieur reageren. Alles valt of staat met hoe de merrie klinisch is. Er zijn zoveel paarden die na een revalidatie inclusief behandeling gewoon top functioneren.En hoe de merrie klinisch is, dat is het beste te beoordelen door de veeartsen. Niet door bokt.nl


Ze is laatst nog helemaal klinisch goedgekeurd zelfs toen de ijzers eronderuit waren gehaald. Ze is nog nooit onregelmatig of kreupel geweest.

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Fokken met Kissing spines? Wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 15:36

Een paard met ijzers keuren heeft ook geen nut, elk paard word in principe blootvoets gekeurd, ter uwer informatie.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Benzz
Berichten: 2883
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 15:39

bigone schreef:
Benzz schreef:
Nou ik vind iedereen hier wel een beetje superieur reageren. Alles valt of staat met hoe de merrie klinisch is. Er zijn zoveel paarden die na een revalidatie inclusief behandeling gewoon top functioneren.

En hoe de merrie klinisch is, dat is het beste te beoordelen door de veeartsen. Niet door bokt.nl


Nav je andere posts was wel duidelijk dat je vind dat dit best kan, prima maar deze merrie moet over tien a elf maanden wederom behandelt worden. Dus het is niet eenmalig, het komt blijkbaar secuur wat trainen betreft, ook dit is in het laatste stadium van de dracht niet meer mogelijk. En een goed getraind paard mag dan wat kunnen hebben, de hormonen zorgen voor een dusdanige verandering in spieren en banden, vooral in die achterkant, juist waar de ks bij ts haar paard zit, dat je kunt stellen dat ze in ieder geval voor deze merrie een zeer groot risico neemt dat ze er niet goed door komt.
Maar ja, dan heeft ze wel haar veulen en ik zeg dan, zoek een andere manier waardoor je risicoloos voor de merrie toch een veulen van haar krijgt. Ts heeft het over klonen maar draagmoederschap is iets compleet anders.


Volgens mij staat er in mijn post nergens dat ik vind dat het kan, er staat eenmalig wat ik zelf zou doen.
Ik breng alleen de nuance aan, aangezien iedereen hier losgaat zonder inhoudelijke kennis.

Ook bij KS zijn er heel veel verschillende gradaties. En blijkbaar ben ik niet de enige die er zo over denkt, want ik heb je ook de links naar de diverse artsen laten zien, die er ook wat genuanceerder over denken dat iedereen op bokt.

Benzz
Berichten: 2883
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 15:40

bigone schreef:
Een paard met ijzers keuren heeft ook geen nut, elk paard word in principe blootvoets gekeurd, ter uwer informatie.


KLinisch?

Echt niet..............voor de foto's worden de ijzers eronder uit gehaald, voor het klinische gedeelte zeker niet.

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Fokken met Kissing spines? Wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 15:46

Tja, verschil in keurende artsen denk ik dan maar, wanneer ik vroeger paarden kocht dan ging voor de klinische keuring ook de ijzers er af wanneer ze die hadden. Ik bracht de verkopers hier van op de hoogte zodat dat een paar dagen ervoor kon. Wilden ze dat niet dan hield het op, want heel vaak word een dier met ijzers klinisch goedgekeurd en laten mensen de foto's zitten. Tot het beest toch thuis op blote voeten moet en dan begint soms het gedonder. Ook onze da keurt zonder ijzers en dat is een oude rot in het vak. Net zoals ts op haar da afgaat doe ik dat op de onze.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 15:49

Benzz schreef:
bigone schreef:
Een paard met ijzers keuren heeft ook geen nut, elk paard word in principe blootvoets gekeurd, ter uwer informatie.


KLinisch?

Echt niet..............voor de foto's worden de ijzers eronder uit gehaald, voor het klinische gedeelte zeker niet.


Laat haar toch ze weet zelf niet eens waar ze het over heeft? Ik heb precies dezelfde ervaring als jou en ik heb al aardig wat paarden op deze manier laten keuren op verschillende klinieken.

Avalanche
Berichten: 15919
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 15:52

maria1990 schreef:
Ik reageer volkomen normaal

Daar zijn de meningen over verdeeld.


maria1990 schreef:
@Avalanche81; ik kan jou van harte aanbevelen om een voorlichtingsboek van de Bieb te lezen en daar staat vast het antwoord in dat er twee mensen voor nodig zijn om überhaupt zwanger te worden.

Ah, je hebt het zelf recent gelezen! Fijn dat je nu wijzer bent :j

maria1990 schreef:
Als mijn dierenarts heeft geconstateerd dat haar rug niet gevoelig is

De rug is wel gevoelig, want ze heeft KS. Dus dit is wederom stierenmest.


maria1990 schreef:
Ik hou zielsveel van mijn paard

Zoveel dat je er geen enkel probleem mee hebt om haar permanent stuk te maken.......
maria1990 schreef:
buiten dit hebben we al zoveel vorderingen gemaakt samen

Yep, ze heeft KS, bemerkingen op de benen, was het niet, een peesblessure, een halsblessure en een vernauwing op de rug. Goed gedaan hoor.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

MyWishMax
Berichten: 25247
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 15:53

Los gaat zonder inhoudelijke kennis? Ik heb mijn ervaring gedeeld, waarbij onze merrie 1 graad ernstigere KS had dan die van TS. Na behandeling en training klinisch geen last, maar ons is het door meerdere DA's afgeraden. Uiteindelijk kon door omstandigheden de training niet voorgezet worden en daardoor is zij na een aantal maanden ook ingeslapen, dus was ik heel erg blij dat we het fokken nooit gedaan hebben.

Natuurlijk is het klinische beeld belangrijk, als je bijvoorbeeld een paard hebt wat nog nooit ergens last van heeft gehad en dan op de foto's toch KS blijkt te hebben. Bij een paard dat wél last heeft, maar na de behandeling tijdelijk niet is er dus wel klinisch een probleem geweest.

Ik zou als ik TS was eerst benieuwd zijn hoe snel de behandeling herhaald moet worden. Stel dat dat pas over 2 jaar is dan is het een heel ander verhaal dat over een half jaar. Ik ben zeer benieuwd naar de mening van de DA, vooral de beweegredenen, omdat het ons zo afgeraden werd. Als ik het goed begrepen heb, was dit ook geen lichte KS in dit geval en was er ook klinisch veel last. Alleen maar goed trouwens dat dit weg is na de behandeling, dat gun je iedereen.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Zerena
Berichten: 3882
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 15:57

maria1990 schreef:
Onze merrie is verder kerngezond op de rug na dan.


Je merrie is dus niet kerngezond!

Ben je zelf al eens zwanger geweest?
Misschien snap je dan hoeveel impact een zwangerschap op je lichaam kan hebben.
Met een slechtere rug word die impact alleen maar groter.

Als ik zo gek was op mijn merrie als jij aangeeft, dan zou ik dat risico niet durven nemen.

Een veulen fokken word naar mijn idee door veel mensen al teveel geromantiseerd.
Er kan zoveel mis gaan, en met een beperking word dat risico alleen maar groter.

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Fokken met Kissing spines? Wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 16:06

Iemand die het beste met zijn paard voor heeft en het dier net weer op de rit heeft na intensieve behandeling en daarop volgende revalidatie zou het niet eens in z’n hoofd halen om hier een veulen uit te fokken. Ga rijden, zorg dat je de L 2 haalt of hoger en geniet van je paard .

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 16:48

Avalanche81 schreef:
maria1990 schreef:
Ik reageer volkomen normaal

Daar zijn de meningen over verdeeld.




Citaat:
Avalanche81 Zoveel dat je er geen enkel probleem mee hebt om haar permanent stuk te maken.......






Citaat:
Avalanche81, ze heeft KS, bemerkingen op de benen, was het niet, een peesblessure, een halsblessure en een vernauwing op de rug. Goed gedaan hoor.



Dit is totaal niet aan de orde. Het mag nu wel duidelijk zijn dat jij het echt nooit zult begrijpen of leren. Je zit er flink naast wat betreft je eigen gemaakte diagnose die nergens op gebaseerd is. Sterker nog er is niets van waar. Wat ben jij een raar persoon zeg met je walgelijke opmerkingen 8)7 :r


Avalanche
Berichten: 15919
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Fokken met Kissing spines? Wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 17:33

Je snapt wel denk ik dat ik ga temmen op deze reactie, toch?

Overigens heb ik geen diagnose gesteld....... ik ben geen DA. Wederom het advies om goed te lezen voor je ergens op reageert. Was het niet? is meestal iets wat gezegd wordt om te vragen of het klopt, namelijk.

Ik vul dus niets in, ik neem niets aan, ik concludeer gewoon op basis op wat ik van je lees, en vervolgens check ik of het klopt. Dat lijkt me de normale manier van communiceren, is het niet?

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

rien10
Berichten: 14620
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 18:24

MariekeTV schreef:
maria1990 schreef:
Onze merrie is verder kerngezond op de rug na dan.


Je merrie is dus niet kerngezond!

Ben je zelf al eens zwanger geweest?
Misschien snap je dan hoeveel impact een zwangerschap op je lichaam kan hebben.
Met een slechtere rug word die impact alleen maar groter.

Als ik zo gek was op mijn merrie als jij aangeeft, dan zou ik dat risico niet durven nemen.

Een veulen fokken word naar mijn idee door veel mensen al teveel geromantiseerd.
Er kan zoveel mis gaan, en met een beperking word dat risico alleen maar groter.

Ik heb een slechte rug. En ik ben twee maal zwanger geweest. Het was heel zwaar, dat kan ik je wel vertellen.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Fokken met Kissing spines? Wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 18:27

Is niet zo dat bij bepaalde bouw van paard de kans op Kissing spines vergroot?
Bouw van paard is erfelijk.

Evelien__
Berichten: 1574
Geregistreerd: 28-04-10
Woonplaats: België

Re: Fokken met Kissing spines? Wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 19:01

Ik heb met mijn merrie 2 jaar geleden een eerste veulen gefokt van een franse hengst, die door Zangersheide aangekocht is. Prachtig veulen uit gefokt, dus dit jaar wederom merrie laten dekken.
Nu is zij gedekt door een Nederlandse hengst, die in Nederland de hengstenkeuring niet (?) gehaald heeft. Kazan (Z). (Baloubet du Rouet x Hearbreaker). Ik vond informatie van hem op kwpn.nl en hierbij was ik zeer aangenaam verrast te lezen dat hij PROK goedgekeurd is! Chapeau voor de fokker/eigenaar die hem hierop laten testen heeft.
Mag wat mij betreft bij nog meer hengsten gebeuren!

01/06/2020 geboren King Kodiak VHH Z “Koda” <3

Benzz
Berichten: 2883
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 19:09

Evelien__ schreef:
Ik heb met mijn merrie 2 jaar geleden een eerste veulen gefokt van een franse hengst, die door Zangersheide aangekocht is. Prachtig veulen uit gefokt, dus dit jaar wederom merrie laten dekken.
Nu is zij gedekt door een Nederlandse hengst, die in Nederland de hengstenkeuring niet (?) gehaald heeft. Kazan (Z). (Baloubet du Rouet x Hearbreaker). Ik vond informatie van hem op kwpn.nl en hierbij was ik zeer aangenaam verrast te lezen dat hij PROK goedgekeurd is! Chapeau voor de fokker/eigenaar die hem hierop laten testen heeft.
Mag wat mij betreft bij nog meer hengsten gebeuren!


PROK zit geen rug bij...........

Shenavallie
Berichten: 11552
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 19:47

Ik heb de rest van het topic werkelijk met verbazing gelezen, TS. Als je echt van je paard houdt, dan overweeg je een dekking niet eens. Dan doe je het bij voorbaat gewoon niet. Fokken met paarden met ks is in mijn ogen gelijk aan dierenmishandeling.

En wat er al door rien10 is gezegd: een zwangerschap bij een mens is al zwaar met een slechte rug (lees: ik spreek ook uit eigen ervaring) en dan lopen wij nog eens rechtop. Laat staan bij een paard waarbij het hele buik- + veulengewicht aan de rugbanden en -gewrichten hangt.

Conclusie: gooi je plannen hoe dan ook overboord. Mocht je echt heel erg graag een veulen willen, koop er dan een van een 100% gezonde merrie. Kies niet alleen voor je eigen geluk.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Askja
Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 19:55

Persoonlijk zou ik nooit, echt nooit fokken met een merrie met KS. Om de hier al uitgebreid benoemde redenen.
Maar als je nu zó weg bent van je merrie dat je er per se een veulen voor jezelf van wil, en je neemt de volledige verantwoordelijkheid voor het veulen op je, in de zin van nooit verkopen (was toch ook als opvolger van de merrie bedoeld), dan begrijp ik niet dat embryotransplantatie voor jou geen optie is. Ik lees daar geen goede argumenten tegen in jouw posts ts, alleen iets over dat je 'geen kloon wil', maar klonen is wat anders dan een eicel spoelen en in een draagmoeder stoppen. Toegegeven, het is een heel gedoe, draagmoeder moet synchroon lopen met jouw merrie, het is duur, je moet meerdere keren naar de kliniek, maar het zou je merrie ontzien, en dan loop je niet het risico dat ze door een zwangerschap en bevalling blijvend beschadigt, of erger. Wat is jou dat waard?

Maar volgens mij heb je je keuze allang gemaakt ...

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 23:41

Blussem schreef:
Is niet zo dat bij bepaalde bouw van paard de kans op Kissing spines vergroot?
Bouw van paard is erfelijk.


Dat zou zomaar een rol kunnen spelen. Ik heb ons paard heel zorgvuldig uitgekozen op haar goede bouw en dat ze correct op haar benen staat. Ze heeft verder geen hoefafwijkingen of een bokkenpoot of franse stand of andere ongemakken behalve de rug dan. Sowieso let ik altijd goed op als een paard correct op zijn benen staat en een goede bouw heeft.



Citaat:
Los gaat zonder inhoudelijke kennis? Ik heb mijn ervaring gedeeld, waarbij onze merrie 1 graad ernstigere KS had dan die van TS. Na behandeling en training klinisch geen last, maar ons is het door meerdere DA's afgeraden. Uiteindelijk kon door omstandigheden de training niet voorgezet worden en daardoor is zij na een aantal maanden ook ingeslapen, dus was ik heel erg blij dat we het fokken nooit gedaan hebben.

Natuurlijk is het klinische beeld belangrijk, als je bijvoorbeeld een paard hebt wat nog nooit ergens last van heeft gehad en dan op de foto's toch KS blijkt te hebben. Bij een paard dat wél last heeft, maar na de behandeling tijdelijk niet is er dus wel klinisch een probleem geweest.

Ik zou als ik TS was eerst benieuwd zijn hoe snel de behandeling herhaald moet worden. Stel dat dat pas over 2 jaar is dan is het een heel ander verhaal dat over een half jaar. Ik ben zeer benieuwd naar de mening van de DA, vooral de beweegredenen, omdat het ons zo afgeraden werd. Als ik het goed begrepen heb, was dit ook geen lichte KS in dit geval en was er ook klinisch veel last. Alleen maar goed trouwens dat dit weg is na de behandeling, dat gun je iedereen.


Ik denk niet dat jouw paard graad 3/4 KS heeft gehad of wel? Ik heb het verder niet met jou gehad over in welke graad onze merrie KS heeft zitten? Maargoed, dat terzijde. Sinds ze voorde tweede keer is behandeld met mesotherapie gaat ze met grote sprongen voorruit. Ons paard heeft geen last van botstructuur veranderingen of botoplossing en ze heeft ook geen artrose in de rug zover ik weet. Wat naar voor je dat je paard hebt moeten laten inslapen :(:)

Ik weet het niet exact meer? Maar er zitten aardig wat wervels aan elkaar vastgegroeid in de rug waar ernstige KS op te zien is. Ik heb gehoord dat bijna elk gezond sportpaard minimaal op 1 wervel KS hebben zitten. (uitzonderingen daar gelaten). Die paarden zouden er overigens geen klachten of hinder van ondervinden. Er is maar een hele kleine percentage aan paarden die daadwerkelijk de symptomen vertonen en ernstige klachten hadden gekregen van KS. Ik hoop ooit eens antwoord te krijgen van een dierenarts of wetenschapper die mij kan vertellen of KS nu echt erfelijk is of niet en of KS ook een grote invloed heeft op de ontwikkeling van een veulen zijn rug.

Welke kliniek heeft jou het fokken afgeraden met jouw paard als ik vragen mag? Je mag trouwens ook antwoorden via PB

hoogendroog
Berichten: 3281
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Re: Fokken met Kissing spines? Wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 08:27

TS, heeft je paard nu twee keer mesotherapie gehad? Wanneer was de eerste behandeling en wanneer is het tweede keer gedaan?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 113 bezoekers