Wat is dat toch met Afrika?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-19 22:29

Ja dat denk ik ook, ga het ook zo doen. Dank je :)

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-19 00:22

casperzazoe schreef:
Ik kan je helaas niet helpen met de route Poes, in die omgeving ben ik niet geweest. Wel nieuwsgierig naar welk reserve je gaat in Hoedspruit? :)


Sorry vergeten antwoorden. Balule!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Tutti_Frutti
Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 20:55

Is er iemand hier wel eens in Moshi, Tanzania geweest? Ik vlieg morgen voor m'n werk erheen. Heb weinig vrij tijd maar mocht er iemand tips hebben hoor ik het graag!


Nyaleti
Berichten: 5997
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 21:17

Poes, netjes! Alle neushoorns in Balule en Klaserie zijn onthoornt afgelopen maand .. er heftig om te zien.

In Moshi is er bar weinig te doen. Misschien leuk om naar Kilimanjaro Animal Crew te gaan? Die hebben allerlei rescue animals. (En dan kun je meteen checken hoe het is met de baby zebra en baby olifant waar ik opgepast heb :D ). Er zit een hotspring en waterval in de buurt, maar de precieze namen ben ik vergeten.
Je kan het beste doorgaan naar Arusha. Hier heb je een leuke Masai market en is uberhaupt veel meer te beleven :) zijn ook veel koffieplantages waar je tour kunt doen!

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-19 21:20

Ken je het reservaat balule? De moeite?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

manzano
Berichten: 23851
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 21:35

poes schreef:
Ken je het reservaat balule? De moeite?

Ben er meerdere keren geweest. Heb er onvergetelijke ervaringen gehad. Ook minder bijzondere verblijven. Maar ja, met wildlife blijft het ook beetje kwestie van mazzel.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-19 21:37

Wij gaan er enkel heen voor een game drive. Vorige keer hebben we een gids uit balule leren kennen hij heet Chris. Ben erg benieuwd!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Nyaleti
Berichten: 5997
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 17:48

Ik heb al m'n drives gehad op Klaserie maar volgens mij ligt dat naast Balule. In iedergeval mooie omgeving :D de organisatie waar ik bij zat hebben hun drives nu in Balule en zie veel foto's van luipaarden voor bij komen dus fingers crossed!

Tutti_Frutti
Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 07:50

Bedankt voor de tips casperzazou! Helaas bn ik druk aan 't werk en heb ik alleen vanmiddag, morgenmiddag en donderdag wat vrije tijd... Zal eens kijken of zoiets als de Animal rescue nog een idee is.
Eerste indruk is goed! Heerlijk ontspannen en vind het ook gewoon heerlijk om weer terug in Oost Afrika te zijn na een jaar, al is 't deze keer maar voor een week en niet voor een half jaar. :D eerste wat ik deed was flink m'n neus ophalen toen ik het vliegtuig af liep, heerlijk!

biancaaaa
Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 16:34

Hier ook mensen met ervaring met Rwanda? Wij zijn ons aan het orienteren en zijn vooral benieuwd wat de makkelijkste en leukste manier van reizen is. Met OV of auto huren? Ervaringen en tips zijn welkom :)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-19 16:50

Staan al wat dingen in het topic over Rwanda denk ik! Zo moet je een bokker vinden die er ervaring mee heeft :)

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

biancaaaa
Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 07:10

Bedankt voor de tip! Heb inderdaad het een en ander kunnen vinden maar nog niet specifiek over vervoer. Dus als iemand nog tips heeft over hoe het beste rond te reizen?

Nyaleti
Berichten: 5997
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 17:26

Leukste; openbaar vervoer, gegarandeerd dat je wat mee maakt :+
Makkelijkste lijkt me toch met een auto. Er is een FB groep backpackers Afrika of Africa backpacker / traveler waar ik veel nuttige info uit haal. Zie regelmatig Rwanda voorbij komen maar weet niet of je ook makkelijk terug kan zoeken?

Tutti frutti, nog een leuke activiteit gevonden in Moshi? :)

Tutti_Frutti
Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 20:10

biancaaaa schreef:
Bedankt voor de tip! Heb inderdaad het een en ander kunnen vinden maar nog niet specifiek over vervoer. Dus als iemand nog tips heeft over hoe het beste rond te reizen?


Lees mijn berichten even terug. Ik heb er een half jaar gewoont! Zelf rijden en een auto huren kan makkelijk. Ik was ongeveer 50k RWF kwijt per day excl fuel. Via agencies is het iets prijziger.

Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 02:58

Hoe is het bij jullie Iriscope?
Las net een nieuwsbericht dat het superdroog is in Namibië en dat er dieren verkocht worden

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

Supervixen
Berichten: 12749
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 05:32

Oh jee.. wij gaan er 23 juli heen.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 05:35

Wij september idd

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 11:55

Zira1994 schreef:
Hoe is het bij jullie Iriscope?
Las net een nieuwsbericht dat het superdroog is in Namibië en dat er dieren verkocht worden

Ja er is een extreme droogte hier en hooi is schaars en dus ontzettend duur! Veel mensen verkopen hun dieren en veel wild lijdt er ook onder!
Zelf heb ik toevallig 2 paarden verkocht, combinatie van ze toch al weg willen doen en dat het nu inderdaad wel goed uit komt om geld te besparen!
Gelukkig hebben we een aantal adresjes waar we aan hooi kunnen komen, dus wij hoeven ons zelf nog geen zorgen te maken!

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 18:11

Iriscope schreef:
Zira1994 schreef:
Hoe is het bij jullie Iriscope?
Las net een nieuwsbericht dat het superdroog is in Namibië en dat er dieren verkocht worden

Ja er is een extreme droogte hier en hooi is schaars en dus ontzettend duur! Veel mensen verkopen hun dieren en veel wild lijdt er ook onder!
Zelf heb ik toevallig 2 paarden verkocht, combinatie van ze toch al weg willen doen en dat het nu inderdaad wel goed uit komt om geld te besparen!
Gelukkig hebben we een aantal adresjes waar we aan hooi kunnen komen, dus wij hoeven ons zelf nog geen zorgen te maken!


Jeetje heftig hoor! Is er nog geen verwachting dat er binnenkort regen komt ? Fijn dat je zelf in ieder geval adresjes hebt voor hooi. Dat scheelt ! Hoe is het met drinkwater dan?

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 19:12

Regenseizoen start ergens in november/december toch? Alhoewel in delen van Namibië al jaren geen drup meer is gevallen.

Ik ben nu rondje Kalahari aan het plannen, erg leuk en spannend!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 20:00

We hopen in Oktober regen te krijgen, maar het is nog maar de vraag of dat gebeurt of niet!
Het drinkwater is niet geweldig, maar we hebben goede waterzuiveringsinstallaties en redelijk wat grondwater beschikbaar dus de nood is nog niet hoog!

Wij gaan trouwens verhuizen. Naar de andere kant van de weg maar toch. Echt een super gaaf huis. Zal foto's plaatsen zodra we over zijn.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 20:19

Oei spannend nog niet echt zicht op verbetering dus.
Gaaf ! Een nieuwe plek. Ben benieuwd naar de foto’s. Wanneer gaan jullie verhuizen ?

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 21:12

We verhuizen over 2 weken. We hebben een vrijstaand huis gevonden, met ruimte voor de paarden en toestemming om een bak aan te leggen. Huis heeft 3 slaapkamers, 2 badkamers, grote open keuken en een braai area buiten. Kan niet wachten!

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

KDonna
Berichten: 129
Geregistreerd: 25-09-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 21:46

Heeft iemand hier misschien een tip?

Air Namibia heeft het vluchtschema veranderd, nu vliegen we ipv ‘s avonds ‘s morgens om 08.00u terug. We zoeken dus een (betaalbaar) hotel/guesthouse/appartement voor 2 volwassenen en 3 kinderen dichtbij het vliegveld. Of gewoon in Windhoek met luchthaven transfer.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-19 21:59

Terra Africa is best gezellig :) de hostel in windhoek heeft ook leuke privé kamers.

Edit: wij zijn weer thuis na 25 dagen zuid Afrika. Een dag later dan gepland en daardoor een pak geld lichter maar wel een heerlijke reis gehad!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amber_anne, Babsiej, Cowgirl, fleurtjeuh, fohadie, History_, Jadero, JudithGigi, Kimmie235, lizy29, maaikemuis, spookyskippy en 70 bezoekers