Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-19 18:18

Dichtbij of ver weg, ik hou van reizen. Het is zo'n beetje mijn hobby om vakanties te plannen, bekijken en bij weg te dromen. Ik ben bang dat ik zelfs al teveel reizen op mijn bucketlist heb om allemaal waar te maken in verband met de kosten en hoe kort het leven is. Als er een vakantie voorbij is, ga ik vast aan de slag met de volgende.

Het lijkt me ook echt een leuke baan om bij een reisbureau te werken of eigenlijk het liefst zelf reizen naar wensen van mensen samen te stellen. Ik kan er elk weekend wel mee bezig zijn, kijk graag naar reisprogramma's of foto's en filmjes van mooie plekken.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling


Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 18:31

Grappig. Ik kan onwijs uitkijken naar vakanties, maar ik plan niks. Nog niet eens de bestemming. Wij gooien een tent in de auto en zien wel welke kant we oprijden en in welk land we eindigen. Dat kan bij ons eigenlijk nog tot aan de dag van vertrek wijzigen.

MusicIsLife
Berichten: 1359
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Vlakbij Utrecht

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 18:39

Ik ook! <3 Ik ben ook altijd degene die de reisjes helemaal organiseert <3

Zit altijd vol ideetjes en ik maak er een sport van om zo goedkoop mogelijk naar een toffe locatie te gaan :D

"What kind of fish is made of only two sodium atoms? 2Na"

"a Hug without U is just toxic. Hg - mercury"

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 18:53

Yep, ik ben ook zo’n gekkie. Ik zoek alles tot in de puntjes uit en vind het heerlijk om dat te doen. Ik heb de planning voor onze reis van volgend jaar zelfs al bijna af. Ben nu even gestopt met uitzoeken omdat er nog 2 vakanties aan voorafgaan waar ik nog eea voor wil uitzoeken :D

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 18:59

Ja ik kan er ook uuuuuuren aan zitten. :D Het begint met globaal bedenken waar we heen willen en dan ga ik de diepte in. Met internet en ouderwets met gidsen / boeken. Ik maak vaak een excel sheet om de reis te plannen waarin ik ook ideeën voor uitjes, hikes, etc. in opsla. Daarnaast plan ik de route met Roadtrippers.
Ik plan ook graag ruim, zodat we ter plekke ook nog veel spontaan kunnen invullen. Zo zijn we vorig jaar spontaan naar een destilleerderij gegaan in Schotland en op plekken gaan wandelen waar we gewoon met rondrijden terecht kwamen, dus ik plan niet alles vooruit.
Ik neem ook altijd een NG gids of Lonely Planet mee zodat ik altijd iets bij de hand heb om dingen op te zoeken.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 19:12

Goof schreef:
Grappig. Ik kan onwijs uitkijken naar vakanties, maar ik plan niks. Nog niet eens de bestemming. Wij gooien een tent in de auto en zien wel welke kant we oprijden en in welk land we eindigen. Dat kan bij ons eigenlijk nog tot aan de dag van vertrek wijzigen.

Dat werkt niet zo goed als je graag naar de west gaat, maar verder herken ik het wel. De laatste jaren wat minder omdat we steeds maar kort weg gingen, maar eerder was alleen bekend dat we na 1,5 week op een zekere plek moesten zijn om de vakantie af te sluiten met de inkoop van onderdelen voor de hobby-auto :D

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 20:39

ikke schreef:
Goof schreef:
Grappig. Ik kan onwijs uitkijken naar vakanties, maar ik plan niks. Nog niet eens de bestemming. Wij gooien een tent in de auto en zien wel welke kant we oprijden en in welk land we eindigen. Dat kan bij ons eigenlijk nog tot aan de dag van vertrek wijzigen.

Dat werkt niet zo goed als je graag naar de west gaat, maar verder herken ik het wel. De laatste jaren wat minder omdat we steeds maar kort weg gingen, maar eerder was alleen bekend dat we na 1,5 week op een zekere plek moesten zijn om de vakantie af te sluiten met de inkoop van onderdelen voor de hobby-auto :D


Wat bedoel je met 'de west'?

Zertab
Berichten: 12068
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 20:41

Jaa, ik heb ook altijd reis kriebels haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 20:42

Wat houdt je tegen om (zelfstandig) reisadviseur te worden dan?
Geloof me, het is ook echt ontzettend leuk!


poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 20:44

Hier! Ben ook altijd de reisleidster! Kan me er echt eeuwen mee vermaken en zoek alles heel gedetailleerd uit. Ik maak twee reizen per jaar en nog 1 a twee weekendjes of zakenreizen die ik verleng dus kan me goed uitleven.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 20:45

Wauw net of ik de openingspost zelf heb geschreven haha. :j Voor mij is het ook pure ontspanning om de vakantie van a tot z uit te stippelen. Bij mij begonnen na het plannen van een 4 weekse reis naar zuid Afrika en Mozambique. Daarna een reis naar de Seychellen uitgestippeld. En nu is de 4 weekse reis naar Namibië voor deze zomer al lang weer klaar en kan ik eigenlijk niet wachten om met de volgende verder te gaan :')

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

Napie
Berichten: 9071
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 20:49

Ik geniet net zo veel van het plannen als de vakantie zelf. Gelukkig laat mijn partner mij lekker mij gang gaan. Ik bestel van elke bestemming altijd minimaal 1 reisgids. In Google Maps speur ik de hele omgeving af en gebruik vooral de knop verkennen om de leukste wandelingen, plekjes en restaurants te vinden, ik draai You Tube helemaal grijs. Zo ben ik weken op vakantie. Toch plan ik zeker niet dag op dag. Ik heb een lijstje met wensen en plekken die ik wil bezoeken en soms doen we een heleboel van het lijstje en soms komen we zomaar op een hele andere plek terecht. Enige nadeel: voor ik ben vertrokken heb ik al heel veel gezien en ik kom vaak met foto's terug die ik voor de vakantie al heb gezien.
Over twee maanden gaan we naar Sardinie. Als iemand nog een leuk idee heeft....

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 20:50

Zira1994 schreef:
Wauw net of ik de openingspost zelf heb geschreven haha. :j Voor mij is het ook pure ontspanning om de vakantie van a tot z uit te stippelen. Bij mij begonnen na het plannen van een 4 weekse reis naar zuid Afrika en Mozambique. Daarna een reis naar de Seychellen uitgestippeld. En nu is de 4 weekse reis naar Namibië voor deze zomer al lang weer klaar en kan ik eigenlijk niet wachten om met de volgende verder te gaan :')



We hebben een heel leuk afrikatopic hier ;)

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-19 20:52

Anoniem schreef:
Wat houdt je tegen om (zelfstandig) reisadviseur te worden dan?
Geloof me, het is ook echt ontzettend leuk!


Dat zou ik super graag willen, maar ik weet niet hoe te beginnen in de zin van dan moet je toch ook zelf wel een beetje een website kunnen onderhouden :o

Ik heb trouwens juist het idee dat het plannen en uitzoeken ervoor zorgt dat je de mooiere plekjes niet mist. Er zijn tegenwoordig zoveel websites via waar je juist mooie 'verborgen' plekken vindt. Ik google dan zo lang op dingen dat je vanzelf wat verassende dingen tegen komt. Ik zorg wel dat een reis ontspannen blijft, zo plan ik inderdaad ook dagen met niks.

Als ik soms reisschema's zie van reisbureaus denk ik dat je vermoeid terugkomt, elke dag zoveel km rijden en dan 1 nacht op een bestemming.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 20:59

poes schreef:
Zira1994 schreef:
Wauw net of ik de openingspost zelf heb geschreven haha. :j Voor mij is het ook pure ontspanning om de vakantie van a tot z uit te stippelen. Bij mij begonnen na het plannen van een 4 weekse reis naar zuid Afrika en Mozambique. Daarna een reis naar de Seychellen uitgestippeld. En nu is de 4 weekse reis naar Namibië voor deze zomer al lang weer klaar en kan ik eigenlijk niet wachten om met de volgende verder te gaan :')



We hebben een heel leuk afrikatopic hier ;)

I’m already in <<)

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 21:02

Dan heb ik niets gezegd :D

Ik plan wel graag flink volle reizen :j voor mij is autorijden ontspannen haha. Vind het ook erg leuk inmiddels om te budgetteren! Kan vaak vrij nauwkeurig inschatten hoeveel we gaan kwijt zijn.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 21:08

Ik heb ook vaak volle reizen inderdaad omdat er gewoon zo veel dingen zijn die ik wil doen dat er standaard tijd te kort is . Jij bent ook weer met een mooie reis bezig Poes zag ik in het andere topic :D

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 21:11

Yup :) nog 1 overnachting boeken en info in bestandjes zetten :D en dan hopelijk bedenken waar ik in het najaar heen wil :)

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 21:12

Oh heerlijk!! Ik voel me ook altijd bevoorrecht en een tikje verwend dat we zulke reizen financieel kunnen maken

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-19 21:12

Haha ook de volledig volplanners zijn uiteraard hartstikke welkom om mee te kletsen, met wat voor reis ben je bezig poes?

Helaas heb ik het financieel niet heel breed, maar er zijn ook prachtige bestemmingen met de auto en de tent te bereiken gelukkig :D maar ik net nu bezig met twee maanden Australië O:)
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 02-05-19 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Travel_me
Berichten: 1257
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 21:15

Hier ook! Ik vind het plannen echt bijna net zo leuk als het reizen zelf. Kan nu zo een paar routes geven die ik bedacht heb voor bucketlist bestemmingen (misschien komt het er de komende jaren niet eens van om daar heen te gaan, maar ach je moet toch een hobby hebben?

Ook hou ik van zo goedkoop mogelijk alles krijgen. Moet daar wel mee oppassen, want soms sla ik hierdoor dingen over die ik achteraf wel had moeten doen.

Lijkt mij ook heel leuk om hier ooit mijn werk van te maken, maar idd hoe geen idee. Heb wel een reisblog, maar das echt hobby en niet om geld mee te verdienen. Wil binnenkort wel dat wat meer op gaan pakken en alles een beetje professioneler maken :)

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 21:42

Ik ga terug naar zuid Afrika moonsparkle :j we zijn vorig jaar ook geweest :D mijn route en eeuwige twijfels staan in het zuid Afrika topic haha.

Ik reis veel maar heb ook twee banen en we wonen heel eenvoudig. Maar voel me zeker bevoorrecht!

Australië lijkt me zalig maar duur! En twee maand lekker zeg.

Travelme: sinds ik budgetteren ontdekt heb sla ik ook soms wat door. Zeker voor overnachtingen. Ik slaap tweewekelijks in het Nh of Hilton dus dat zegt me echt niets. Ik slaap veel liever in gekke hostels of gezellige bnb’s. En het geld dat ik daarop bespaar geven we lekker overdag uit of aan een grotere auto. Ook vliegen probeer ik altijd voor minder dan 400 te doen. Er kan echt veel als je oplet.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-19 21:48

Leuke blog travelme!

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 00:47

Leuke blog travel me!.

Ik heb ook wel eens gedacht dat het me super leuk zou lijken om een carriereswitch te maken naar de reiswereld, maar dat blijft ook bij denken omdat ik geen idee heb hoe wat en waar

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 05:31

Hier ook! Onze Amerika en Canada reizen boek ik helemaal zelf en stippel ik helemaal uit elk jaar :D

Denver | Z springen, Z2 dressuur en M eventing


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _activeme, DJZ, GoogleAdsense, janneke_S, lindo, luuntje, maaikemuis, Patriesje, pluklief, ryukapple, Soepkipje, WendyShet, Winna en 72 bezoekers