[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 23:22

Ik heb een kifrapad. Deze bijft toch een stuk schoner als de Barefoot pad. Na het rijden ga ik er even met een rubber ros borstel overheen. Alleen na wassen blijft die veel langer nat als de Barefoot.

Hawkeye

Berichten: 1227
Geregistreerd: 24-09-12

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 15:48

Ik heb zitten zoeken in het topic maar kon het niet meteen vinden.

Is er een manier om de forks van Freemax te vergelijken qua maat met de pommels van Barefoot?
Zou gaan om een fork 4

Bokt990
Berichten: 56
Geregistreerd: 09-07-18

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 17:12

Hoi ik heb een vraagje.

Zou je met een BF zadel 2 verschillende paarden kunnen rijden? Ik zit namelijk echt niet lekker op mijn boomzadels en heb echt rugpijn als ik er van af stap. Ik zat zelf te kijken naar de soft walk, barrydale of justadjust. Kan iemand mij helpen?

Bokt990
Berichten: 56
Geregistreerd: 09-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 17:17

Afbeelding

Afbeelding
Het gaat trouwens om deze twee paarden

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 17:41

Ik denk dat je toch het beste een zadelpasservice kan laten komen, dan weet je na zo'n ochtendje of middagje als het goed is precies wat wel of niet voor beide paarden en jouzelf werkt, en welke toebehoren je er het beste bij kan gebruiken :j

Bokt990
Berichten: 56
Geregistreerd: 09-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 17:43

pmarena schreef:
Ik denk dat je toch het beste een zadelpasservice kan laten komen, dan weet je na zo'n ochtendje of middagje als het goed is precies wat wel of niet voor beide paarden en jouzelf werkt, en welke toebehoren je er het beste bij kan gebruiken :j


Die gaat ook zeker komen, want ik moet het zelf betalen dus ik wil geen miskoop doen (ook als ik het niet zelf zou moeten betalen hoor) en ik wil gewoon het beste voor mijn lieve paardjes

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 17:53

Super verstandig +:)+ Er zijn tegenwoordig zoveel merken en modellen zadels.... het is ideaal als je een heleboel met elkaar kan vergelijken nadat je eerst met hulp van de zadelpasser flink gesnoeid hebt en nog een aantal modellen over hebt gehouden die wat voor jullie zouden kunnen zijn.

Je noemt nu 3 modellen die best wel verschillend zijn :) Maar het zou zomaar kunnen dat die het toch net niet blijken te zijn en je droomzadel uit een onverwachte hoek komt.

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 18:34

BaBritFre schreef:
Ik heb zitten zoeken in het topic maar kon het niet meteen vinden.

Is er een manier om de forks van Freemax te vergelijken qua maat met de pommels van Barefoot?
Zou gaan om een fork 4


Mijn fjord heeft fork maat 4 van freemax en Barefoot pommel maat L

Bokt990
Berichten: 56
Geregistreerd: 09-07-18

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 18:36

En welk zadel zouden jullie aanbevelen van BF voor als je niet goed zit in een boomzadel?

Hawkeye

Berichten: 1227
Geregistreerd: 24-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 18:40

Jets schreef:
BaBritFre schreef:
Ik heb zitten zoeken in het topic maar kon het niet meteen vinden.

Is er een manier om de forks van Freemax te vergelijken qua maat met de pommels van Barefoot?
Zou gaan om een fork 4


Mijn fjord heeft fork maat 4 van freemax en Barefoot pommel maat L


Dankjewel!!

Bokt990 schreef:
En welk zadel zouden jullie aanbevelen van BF voor als je niet goed zit in een boomzadel?


Dat moet je echt testen. Ik heb zowat alle zadels van de passervice gehad vooraleer ik het 'dit is 'm!'-gevoel had. Kan ook zijn dat je op je ene paard goed zit in een bepaald model maar op je andere paard niet.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 18:48

Bestaan er ook inlages waarmee je kunt zorgen dat de voorkant van een bf wat hoger komt te liggen?

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 18:56

Gypsy schreef:
Bestaan er ook inlages waarmee je kunt zorgen dat de voorkant van een bf wat hoger komt te liggen?


Dat kan je doen met losse shims. Die heb ik nog wel liggen en gebruik ze niet dus mogen eventueel wel overgenomen worden :)

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 20:24

BaBritFre schreef:
Ik heb zitten zoeken in het topic maar kon het niet meteen vinden.

Is er een manier om de forks van Freemax te vergelijken qua maat met de pommels van Barefoot?
Zou gaan om een fork 4


De mijne heeft een rode pommel van bf en fork 5 van de freemax

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 07:21

Bokt990 schreef:
En welk zadel zouden jullie aanbevelen van BF voor als je niet goed zit in een boomzadel?


Dat is écht proberen. Ik kwam van een boom-westernzadel. Heerlijk zadel overigens. Toenmalige paard groeide er alleen rap uit ;)
Ik had daarvoor al gekeken naar barefoot arizona, want die lag heerlijk op het paard dat ik ervoor reed... lag dus niet stil op mijn paard. ECHT niet stil. Helaas. Toen ghost op hem gelegd, reed ik zo mee weg.

Mijn huidige merrie gekocht, daar de ghost op gelegd: prima.
maar toen wilde ik voor haar een 'echt eigen grote meisjes zadel' en heb ik Suzanne laten komen van Buitenzinnig. Ik heb barefoot madrid geprobeerd, hidalgo valencia en weer ghost. Barefoot kon ik niet op zitten en viel madame precies tussen 2 pommelmaten in, liep ze niet prettig onder en ik zat super breed - wat met slechte knieën niet per se handig is. Terwijl ik vroeger dus heerlijk reed op een merrie van hetzelfde formaat met een barefoot arizona nut...
Hidalgo kwam ze van het achterbeen af, wat ook niet echt de bedoeling is natuurlijk. Dus voor ons weer terug naar ghost. Zijn nog veel meer merken en modellen die ik zou willen proberen trouwens hoor, het is net luilekkerland, de boomloze markt tegenwoordig <3 Maar dat het verschil tussen barefoot arizona en barefoot madrid voor mij als ruiter zó groot zou zijn, had ik ook niet bedacht... ;)

xdaniejelle

Berichten: 222
Geregistreerd: 26-07-12

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 14:19


Bokt990
Berichten: 56
Geregistreerd: 09-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 14:21


Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 14:32

Lijkt me niet lekker voor paarden met een uitgesproken schoft????

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 14:36

Oef... in plaats van omhoog, gaat de ruglijn eerder nog naar beneden aan de voorkant, bij de schoft :=

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 14:38

pmarena schreef:
Oef... in plaats van omhoog, gaat de ruglijn eerder nog naar beneden aan de voorkant, bij de schoft :=

Ik zie wel vaker van die rechte BBP's....misschien ben kik gek, maar zelfs de helemaal rechte pad is min of meer uitgebannen???

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 14:43

Het valt me van Krämer eerlijk gezegd ook wel tegen, die hadden al zadeldekjes met super veel schoftruimte voordat het echt "in" begon te raken zeg maar... en ze hebben toch vaak hele leuke spullen. Maar dit vind ik echt een miskleun :o

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 14:48

Die bbp is idd alleen geschikt voor paarden 'zonder schoft'. Een beetje rugvorm is toch wel aan te raden.

xdaniejelle

Berichten: 222
Geregistreerd: 26-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 15:14

Mijn merrie heeft bijna geen schoft, maar heb al een bbp (ride on pad van barefoot), maar leek mij ook leuk om er een van bont bij te hebben, die niet al te duur is, dus kwam deze tegen. Maar geen goed idee dus? :(

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 15:18

Dit is geen bont, maar nep-bont (fleece) en dus waarschijnlijk erg glad.

Eveyy

Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 18:23

Zweetafdruk van mijn Mandriana na een klein uurtje bos, veel stap en galop en af en toe stukjes draven en lichtrijden..

Mandriana + Kifrapad + beugels

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 00:38

Hoi allemaal,

Ik heb vorig jaar een Barefoot Nevada gekocht, maar ik kan eigenlijk toch niet zo goed wennen aan dit zadel maar weet ergens niet zo goed wat ik moet doen. Mijn paard wordt namelijk wel heel gelukkig van een boomloos zadel, ze is heel erg uitgedeid en loopt er gewoon fijn onder. Ik zelf ben helaas minder te vreden, al die tijd heb ik gedacht dat het gewenning zou zijn maar daar ben ik nu niet meer van overtuigd.

In stap vind ik het een prettig zadel het zit lekker en is heerlijk soepel en zacht. Zodra ik ga draven begint de ellende, ik kan mijn voeten bijna niet in de fenders houden ook niet als ik een twist in de riemen heb en ook niet als ik de beugels een gaatje korter doe. Ik krijg last van mijn knieën tijdens het licht rijden waardoor ik het draf gedeelte dus heel erg beperk. Verder mis ik eigenlijk ook gewoon steun, mijn benen bungelen maar een beetje te bungelen. Ik weet echter niet of dit nou komt omdat de Nevada een zadel zonder steun is of omdat dit een boomloos zadel is, ik heb verder wel gewoon evenwicht.

Ik hoop dus heel erg dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen.