Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
MaNdiii
Berichten: 1770
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: OBL

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 15:12

Ik kom even binnenvallen. Van de zomer ga ik een week kamperen met de paarden. We hebben inmiddels de wei en een campingplek geregeld. Alleen moet er nu nog een tent komen. Wat is een echte aanrader.

Budget is echter niet zo groot omdat ik niet weet of ik dit vaker ga doen.

:¨·.·¨:
`·.Klaas en Bi d'Hilly ♥
[ITP] Klaas na lange tijd weer eens itp


Avelienvd
Berichten: 7216
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 15:14

Wat zoek je in een tent? Stahoogte? Oppervlak? Type?

MaNdiii
Berichten: 1770
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: OBL

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 15:15

Uhm het liefst twee slaapcompartimenten en wat ruimte om bij slecht weer te zitten. Liefst wel wat sta hoogte in de tent

:¨·.·¨:
`·.Klaas en Bi d'Hilly ♥
[ITP] Klaas na lange tijd weer eens itp

Avelienvd
Berichten: 7216
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 15:21

Heb zelf de obelink twin duo. Vind ik tot nu toe een prettige tent.


MaNdiii
Berichten: 1770
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: OBL

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 15:25

Dankje ben je goed te spreken over de kwaliteit. Ik had namelijk nog een andere van dit merk gezien.

:¨·.·¨:
`·.Klaas en Bi d'Hilly ♥
[ITP] Klaas na lange tijd weer eens itp

Avelienvd
Berichten: 7216
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 15:26

Heb er nu een keer mee gekampeerd. Over 6 weken weer. Is mij goed bevallen. Kwaliteit lijkt prima

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 17:06

Melia schreef:
Nouja eigenlijk beide. Binnen moet uitgesopt, gestofzuigd en gedweild worden (nouja moet niks, maar wij doen dat wel). De buitenkant gewassen. Mijn vader is zelfs zo dat hij de caravan zo af en toe zelfs nog eens in de wax zet, dat gaat me dan net weer iets te ver :+.
Buitenkant doet mijn man en ik dan de binnenkant.

Op de camping zelf proberen we de tent al schoon mee te krijgen, tot nu toe altijd nog gelukt. Hoeven we die thuis niet weer op te zetten en schoon te maken.


Oh zo, nouja wij gaan hem waarschijnlijk wat langer achter elkaar gebruiken dus ga er ook vanuit dat we de binnenkant ook gewoon bijhouden dan, dus verwacht niet veel poetswerk achteraf, maar de praktijk zal het leren :D

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Blackflag
Berichten: 2272
Geregistreerd: 29-04-06

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 19:28

Is er iemand ooit op natuurcamping beau reve geweest in de ardennen. Bij La roche in de buurt? :)

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 08:25

Iemand dit weekend lekker gekampeerd? Wij "historisch" op een vroege middeleeuwen markt. Maar het doet me wel uitkijken naar Oostenrijk van de zomer!

Morrie
Berichten: 22298
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 08:57

Wij staan 30 km bij Wenen vandaan. Nachtvorst gehad, 25 gr. Gehad en nu vliegende storm en regen. Woens-en donderdag 30 gr. en dan weer herfst 4 seizoenen in 2 weken.
We hopen dat de voortent het houdt in deze wind.


Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:44

Wij ook het paasweekend weggeweest! Drie dagen wisselvallig weer met buien en flinke windstoten. Maandag met inpakken en de terugreis was prachtig weer _O-

Ons kamp:
[ img ]
(De luifel die je nog net ziet, is tot twee keer toe zowat opgestegen. Toen hebben we hem ingeklapt en niet meer tevoorschijn gehaald :') )

Wat een grote verschillen Morrie!!

@Riddershow: is jullie kampeeruitrusting dan ook historisch of wat moet ik me daarbij voorstellen?

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 10:29

Wij doen aan reenactment, dus zitten dan een weekend in 10e eeuwse stijl en kamperen dan 90% historisch correct. Elk jaar word het wat correcter, een work in progress; slapen in tenten (die meer of minder historisch zijn, want er is geen echt bewijs voor), eten (grotendeels) historisch correct en slapen wel op een klapmatras, maar wel onder wollen dekens en vachten. (de kinderen hebben hun kinderslaapzakjes erbij)

Voor de kinderen gaan we tenten, alleen dan in viking stijl.

Wij hebben juist bijna te warm weer gehad, met nauwelijks tot geen wind tot gister. Toen was het met een beetje wind heerlijk uit te houden.

Cookies
Berichten: 6562
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 10:32

Wat ontzettend leuk Riddershow. Ik ben een paar keer op zo'n event wezen kijken en vond het prachtig.

Come over to the dark side, we have cookies!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34443
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 11:06

Ik ben een weekend ouderwets op scoutingkamp geweest samen met mijn dochter van 9. Heel leuk, ook in de tent. Volgende week met de caravan. Toch wel fijner...lekker in een bed. Zeker omdat het dan een stuk minder warm wordt. Wat was het genieten dit weekend met het weer.

SaskiaB
Berichten: 3277
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 12:00

Misschien dat hier mensen zitten die wel een leuke camping weet in Italië (beetje noordelijk). We willen wel eens naar Italië, maar de campings maken ons helemaal niet enthousiast en dan zijn ze vaak nog best aan de prijs ook.

In Duitsland, Frankrijk, Slovenië en Oostenrijk hadden we steeds zulke fijne campings. Niet alles recht naast elkaar, lekker veel bomen...

Blijven zoeken -O-

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 12:25

Wat gaaf Riddershow!! Das nog een even anders kamperen!!

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Morrie
Berichten: 22298
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 13:23

Wij doen glamping.

[ img ]
Helaas nu geen mooi weer meer, loop in een zeiknat Wenen rond nu.

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 13:28

Het is gewoon leuk om te doen en om uit te leggen aan bezoekers. Ik weet dat er ook viking hiking tochten ed worden gedaan. Geheel in stijl. Maar ik hou het bij kamperen in stijl ;)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34443
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 13:40

Jeetje een viking hike. Lijkt me niet comfortabel. Ik was dit weekend toch wel blij met mijn heerlijke wandelschoenen tijdens het lopen. En een goed zittende rugzak :j

Cookies
Berichten: 6562
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 14:07

Ik ben vorig jaar in Denemarken naar zo'n viking kampement geweest. Het zag er echt prachtig uit.

Ik heb nu vakantie maar kan niet kamperen, ik heb een knieoperatie gehad een poosje terug. Dat is niet zo handig met in en uit de slaapzak kruipen. Ook is m'n been 's nacht heel erg overprikkeld en ik moet er wel 8 x uit om even rond te lopen. Niet zo handig op een camping.
Ik wacht wel tot de zomervakantie. Wel jammer, want het is echt mooi weer hier deze week.

Come over to the dark side, we have cookies!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 07:50

Leuk, het word weer wat drukker hier! Stiekem wel een beetje jaloers op alle mensen die afgelopen weekend/week hebben gekampeerd in Nederland, ik heb helaas alle dagen moeten werken... wat moet het een heerlijke “voorzomer” zijn!

Inmiddels hebben wij eindelijk goedkeuring voor onze vakantie dus het plannen van onze vakantie kan ook een beetje beginnen. Vorig jaar hebben we niet gekampeerd (net nieuw huis gekocht, te laat vakantie aangevraagd enz) dus hadden we lui gekozen voor een week all inclusive in oktober. dit jaar hebben we in juni 1 week vrij en in augustus 2. Half tot eind augustus en dan willen we gaan kamperen, midden in de zomerdrukte dus... wat ik daarvan vind weet ik nog niet helemaal, maar had helaas geen keuze meer... iemand ervaring met het zonder boeken van camping midden in de drukste weken? Wij gaan met een tent, is dat bij voorbaat al kansloos? En met het rijden naar Zuid Frankrijk op de zondag na zwarte zaterdag? Is het dan wel een beetje te doen? We willen die zondag dan max 6 uurtjes rijden.

De plannen beginnen nu dus wat vorm te krijgen... eerste stop heb ik nog geen idee, daarna wil ik misschien stoppen in de buurt van roussillon, Gorges du Verdon wil ik écht niet overslaan dit keer en Frankrijk eindigen in de buurt van Nice/Monaco. Daarna richting Italië. Dagje Genua waarschijnlijk ivm onwijs gaaf aquarium, iemand met camping tips in de buurt? Daarna wil ik iets zuidelijker gaan. Vorig jaar zijn we bij Rapallo (Portofino, wat een pareltje!!) geëindigd maar nu willen we wel wat anders zien.

Morrie
Berichten: 22298
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 08:39

Kampeerblunder: Mijn man had met veel moeite water gehaald. (End lopen, berge op enz) Gooit ie het in de verkeerde caravan. Er staat nog 1 andere caravan op de camping. Verder niemand. Die caravan is ook nog es 3x zo groot als die van ons.
Nee hij is niet dronken..... en moet nu opnieuw water halen haha

Emori
Berichten: 13115
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 08:42

Haha oeps!

Wij staan in Luxemburg. Rent a tent deze keer i.p.v. met ons eigen spul.
Weer is nu prima maar het weekend word echt koud :=

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember


Cookies
Berichten: 6562
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 12:30

_O- _O- _O- Morrie. Balen voor je man, maar wat een giller.

Heb je niet een klein verwarmapparaatje in je tent MissToseland? Het wordt inderdaad erg koud dit weekend.

Come over to the dark side, we have cookies!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 11 bezoekers