USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 23:27

Wij hebben ook gekeken voor een SIM voor tijdens onze vakantie.
We wilden hem dan als hotspot instellen op een MIFI, nu zijn de meeste simkaarten helaas niet geschikt voor MIFI / Hotspot

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio


MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 08:37

Wij gebruiken in onze MIFI al een aantal jaren kaarten van ThreeUK. Ik koop ze via eBay, data-only kaarten. Geschikt voor elk simlockvrij toestel, ook MIFI. Ik heb ze met 24GB data, waar je 2 jaar mee kan doen. Heerlijk als je veel blogt en foto's plaatst, zoals wij altijd doen. Deze is geschikt voor 71 landen, waaronder de USA.

https://www.ebay.nl/itm/Three-3G-4G-Mob ... SweedcrfgN

Er zijn er ook voor rond de 30 euro met 12GB, maar let wel op uit welk land ze komen. Ik bestel ze alleen binnen Europa om extra douanekosten te voorkomen. Bij verkopers uit de Verenigde Staten loop je dat risico altijd. De link hierboven was in ons geval veilig.

Webshop - digital art: MoTekent

classeygurl
Berichten: 1462
Geregistreerd: 27-04-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 21:29

Hier net terug van een weekje New york
Fantastisch gehad, heel indrukwekkende stad en hebben ons geen moment verveeld.

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:35

Bedankt Monique!

Classeygurl, vertel... foto's... nog tips? Ik ga over 2 weken!

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 18:13

Ik was op zoek naar informatie over het formulier wat je moet invullen in het vliegtuig of je op een boerderij bent geweest en of je in aanraking bent geweest met vee.

Dit vond ik in een oud topic.
MoniqueT schreef:
Een waarschuwing voor iedereen: immigrations is fel op mogelijke dierziekten die je ingevoerd kan hebben. Vertel dan ook niet dat je met paarden werkt of in de omgeving van paarden (of ander vee) verkeert. Op het witte formulier wordt gevraagd of je in aanraking bent geweest met 'live stock or cattle'. Vul nee in en zeg ook niks. En je werkt NOOIT in de VS, op geen enkele manier, als je geen werkvisum hebt.


Ik werk op een kinderboerderij. Dan moet ik dit toch naar waarheid invullen? Als de US ook maar enige background check doet of vragen stelt over mijn werk dan komen ze er sowieso achter.

Hebben jullie ervaring met de gevolgen van deze vraag? Heb je een lang kruisverhoor of mag je het land niet in?


Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 18:17

Toevallig zag ik de vraag ook op het alles Amerika forum langskomen. Daar werd gezegd dat je dan iets meer vragen krijgt bij binnenkomst, maar dat het geen probleem hoeft te zijn. Maar ik heb er zelf geen ervaring mee.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Katja
Blogger
Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 18:40

Vaak checken ze dan je bagage en als wij met paarden het land in kwamen werden onze schoenen soms gereinigd.

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 19:59

Hou het vaag. Ik heb voor vrienden die op een proefboerderij werken (dierenfarmacie) al diverse keren ESTA aangevraagd. Gewoon de naam van het bedrijf opgegeven en als beroep ´technician´. Kan van alles zijn, ze hebben er nooit vragen over gehad. Vragen ze wel wat, dan werk je er op de administratie, niet met de dieren.

Webshop - digital art: MoTekent

x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 04:12

Ik kan het best vaag houden in mijn esta, maar op dat vliegtuig formulier moet ik toch echt ja invullen op de boerderij en livestock vraag. En dan krijg je toch vragen. Vind dat wel spannend en ga daar echt niet over liegen!

Van het Alles Amerika forum.
Citaat:
Zoals je hem nu stelt zou het betekenen dat iedereen die met dieren en of aanverwante zaken werkt de USA niet in kan komen. Dat zou wat zijn. De CBP is over het algemeen wat argwanender als je iets te verbergen hebt. Op het moment dat jij iets verzwijgt en de CBP komt er alsnog achter dat je e.e.a. niet eerlijk verteld hebt dan gaan ze je hele doopceel door. Dan ben je dus wat uurtjes bezig en loop je een grotere kans om geweigerd te worden. Twee jaar geleden met een vriendinnetje (waarvan de ouders een boerderij hebben) naar NY geweest. Toch maar even gemeld en dan krijg je een extra controle. Koste ons ongeveer 2 minuten extra! Je loopt altijd het risico om geweigerd te worden, maar dit wil je wel zo laag hebben.


Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 05:30


Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 07:20

Spekkie, je hebt ook gelijk. Blijkbaar krijg je hooguit een korte extra controle.

Webshop - digital art: MoTekent

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-19 08:44


~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~


SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 17:39

Wij zijn alweer een paar dagen in New York. Goede vlucht gehad en waren echt binnen vijf minuten door de beveiliging en douane. Super fijn dus, vlogen op Boston Logan.

Zojuist met de ferry naar vrijheidsbeeld geweest.

[ img ]

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-19 18:33

Dat is vlot Daphne!

Mooie foto, geniet van jullie vakantie!

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 19:25

Dat is zeker vlot! Mijn vader stond vorige week in Boston in een monsterrij. En wij twee jaar geleden ook op dezelfde dag. Zullen ook wel bepaalde spitsuren/dagen zijn. Veel plezier nog!

Wij vliegen 1 mei *\o/*
De planning is nog steeds Boston, Staunton, Virginia Beach en New York.

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 00:23

Wij hadden ook echt niet verwacht dat het zo snel zou gaan. De enige vragen die ze stelden waren wat we kwamen doen, hoeveel geld we meehadden en dat was het. Daarna konden we zo doorlopen, koffer pakken en verder. Leek wel een Europese vlucht. :+

Dropneus95
Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 10:33

Even een vraagje..
Hebben jullie een internationaal rijbewijs aangeschaft? Bij instanties zoals de ANWB zeggen ze dat het wel aanbevolen wordt, maar deze verdient er natuurlijk geld aan... Is het echt zo nodig als dat zij zeggen?

~ Enjoy the little things, Carpe diem ~

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 11:05

Niet nodig .... ik herhaal niet nodig :+ Pure geldklopperij van de ANWB .

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 11:07

Niet nodig inderdaad. Wij zijn al diverse keren aangehouden door politie (moesten rijbewijs en paspoort laten zien) en nooit commentaar op gehad.

Denver | Z springen, Z2 dressuur en M eventing

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 11:21

Geloof dat alleen in de staat Georgia het wel aanbevolen is

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-19 11:38

Ik sluit mij aan bij mijn voorgangers :D

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Dropneus95
Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 13:11

Bedankt voor het snelle antwoordt allemaal! Dan ga ik daar verder geen geld aan verspillen! :+

~ Enjoy the little things, Carpe diem ~

Jettie
Berichten: 5569
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Provincie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 19:14

Ik kan het inmiddels ook bevestigen :P wij hadden hem wel braaf mee maar inderdaad geen één keer naar gevraagd.

Ik ben vrijdag weer thuis gekomen! Ik heb 3 maanden onderzoek gedaan in Baltimore voor m'n PhD en daarna 3 weken vakantie gehad. Vanuit Washington hebben we een rondje gemaakt, dit was onze route:
[ img ]

En mijn man is van de filmpjes, dus voor de liefhebber:


:D

Jettie
Berichten: 5569
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Provincie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 19:19

Grit schreef:
Dat is zeker vlot! Mijn vader stond vorige week in Boston in een monsterrij. En wij twee jaar geleden ook op dezelfde dag. Zullen ook wel bepaalde spitsuren/dagen zijn. Veel plezier nog!

Wij vliegen 1 mei *\o/*
De planning is nog steeds Boston, Staunton, Virginia Beach en New York.


Leuk! Wij zijn ook 1 nachtje in Staunton geweest en kan ik Réunion zeer aanraden voor koffie/ontbijt <3 Boston vonden wij een beetje tegenvallen, maar dat kan ook komen doordat we er op een koude, gure dag waren en in een hotel sliepen met chagrijnig personeel :P

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 19:49

Mooie ronde en een leuk filmpje, je familie was blij dat je weer thuis was :D

Boston is in ons geval familiebezoek, maar ik vind het wel zeker een leuke stad om een dag te vertoeven, maar dat zal er dit jaar niet van komen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, darkangel23, desi92, fohadie, Gabortje, Ine23, moonsparkle, mvdende, NadjaNadja, purny, Sannens, Saskiaa_ en 62 bezoekers