Pretparken & uitjes.

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Mitxa
Berichten: 2170
Geregistreerd: 25-08-06
Woonplaats: Raamsdonk

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 12:32

Vorig jaar zijn wij met koningsdag geweest. Ik dacht dat het lekker rustig zou zijn maar half Nederland zat er. Geen aanrader. 2 Jaar terug ook in sep geweest volgens mij was dat een zaterdag en toen viel het reuze mee! Was wel een regenachtige dag.


poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 10:47

Yay, wij gaan maandag naar de Efteling en zaterdag naar Phantasialand *\o/*

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


dalena
Berichten: 3082
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 15:11

Leuk zeg! Veel plezier alvast!

Ik ben zaterdag met een feestje naar Movie park geweest, ga morgen naar Toverland en waarschijnlijk de 29e naar de Efteling! :D
Ik ben de 29e 1,5 jaar samen met mijn vriend en dat is zijn cadeau <3 <3

"We're all stories in the end. Just make it a good one"
[BB-HK] [VOLG] Onze eerste kitten

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 15:40

Ook veel parkdagen :D

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

dalena
Berichten: 3082
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 15:44

poes schreef:
Ook veel parkdagen :D

Jazeker, het pretpark seizoen is weerbegonnen 8-) *\o/*

"We're all stories in the end. Just make it a good one"
[BB-HK] [VOLG] Onze eerste kitten

Jildau
Berichten: 9395
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 14:52

Tips gevraagd!

Vriend en ik willen eind augustus een paar dagen weg en dat combineren met een dag naar een pretpark. Parken die wij konden bedenken zijn:

- Phantasialand
- Moviepark
- Europa-Park
- Legoland (Denemarken)

Welk park zouden jullie aanraden? Of is er eentje met de auto te doen die leuker is dan bovenstaande? We zijn twee keer naar Disneyland geweest wat we heel leuk vonden en bijvoorbeeld de Efteling is ook favoriet.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 14:58

Europapark is mijn favoriet en dan phantasia.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Neverland
Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 15:46

Moviepark is het niet waard vind ik.

Second to the right, and straight on till morning

dalena
Berichten: 3082
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 16:41

Europapark of phantasialand :D

Europapark heb je wel niet in 1 dag gehad. Dus hou daar rekening mee ;)

"We're all stories in the end. Just make it a good one"
[BB-HK] [VOLG] Onze eerste kitten

Jildau
Berichten: 9395
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 17:23

dalena schreef:
Europapark of phantasialand :D

Europapark heb je wel niet in 1 dag gehad. Dus hou daar rekening mee ;)


Goed dat je het zegt want daar ga ik altijd vanuit. "Even" een dag heen. Phantasia is wel leuk voor een dag?

Wij vinden bijvoorbeeld Walibi niks aan vanwege de sfeer (die er niet is). We houden wel van een mooie aankleding. Hebben deze parken dat?

Trui
Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 17:32

ik va maandag/dinsdag weer eens naar de efteling, leuk!

Een koude trui, is geen goede trui.

Neverland
Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 17:43

Europapark en Phantasialand hebben absoluut (een leuke) sfeer!

Second to the right, and straight on till morning

Ghostattack
Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 20:06

Als je wil weten hoe de parken zijn, kun je op Youtube eens zoeken naar Themepark World Wide. Shawn gaat alle pretparken over de hele wereld langs en maakt daar vlogs van, vertelt zijn mening over de parken plus nog leuke feitjes etc. Daardoor ben ik nu ook heel enthousiast geworden voor meerdere parken en heb ik onbekende parken leren kennen waar ik ook eens heen wil :D

dalena
Berichten: 3082
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 20:47

Jildau schreef:
dalena schreef:
Europapark of phantasialand :D

Europapark heb je wel niet in 1 dag gehad. Dus hou daar rekening mee ;)


Goed dat je het zegt want daar ga ik altijd vanuit. "Even" een dag heen. Phantasia is wel leuk voor een dag?

Wij vinden bijvoorbeeld Walibi niks aan vanwege de sfeer (die er niet is). We houden wel van een mooie aankleding. Hebben deze parken dat?


Phantasia red je wel in een dag. En beide parken hebben een mooie aankleding/leuke themagebieden. Inderdaad gewoon even op YouTube kijken!

Dat is ook de reden dat walibi mij totaal niet trekt. (al lijkt die nieuwe achtbaan me wel heel vet)

"We're all stories in the end. Just make it a good one"
[BB-HK] [VOLG] Onze eerste kitten

JoT
Berichten: 4007
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 08:08

Phantasialand vonden wij erg leuk, ook een heel mooi opgezet park, veel thematisering. Kun je best in één dag doen, zo groot is het qua oppervlakte niet. Wel mits de wachttijden meevallen, wij hebben in een vakantieperiode echt heeeeeel lang in de rij gestaan voor behoorlijk wat attracties. En wij waren dus blij dat we een tweede dag hadden (tweede dag was gratis :D )

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

_Marjon_
Berichten: 10656
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 08:21

Voor 1 dag zou ik eerder Phantasialand doen. Ik vind Europa-park leuker maar dat is zo groot. Dan weet je op voorhand al dat je de helft gaat missen.

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

dieseltje09
Berichten: 1849
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 08:38

@Jildau waarvoor ga je naar een pretpark? Voor het thema, achtbanen, of iets anders? De parken zijn qua inhoud en wat ze bieden namelijk behoorlijk verschillend ;)
'
Legoland is vooral thema, en persoonlijk zou als ik dan naar Denemarken ga eerder voor Tivoli gaan. *D

Ga je voor de achtbanen dan zou ik eerder kiezen voor Phantasialand uit jou lijstje. Of wil je eigenlijk een park met alleen maar trill rides dan is kijken naar Engeland (Thorpe park is met 6 uur incl tijd van de overtocht per ferry) heel goed te doen!
Ander voordeel thorpe park ligt naast Londen dus je kan er een super leuke stedentrip met pretpark bezoek van maken! (heb ik zelf 2 jaar geleden gedaan, 2 dagen londen en naar Thorpe park)

Europapark hangt er een beetje tussen in, vooral een familiepark, niet de beste thrill rides naar mijn mening maar wel een heel groot park en zeker leuk gedecoreerd

Moviepark is het naar mijn mening (en die van andere bokkers zie ik haha) het niet waard.
Laatst bijgewerkt door dieseltje09 op 03-07-19 08:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Op naar nieuwe avonturen ❤️

Shenavallie
Berichten: 11517
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 08:42

Het topic is voor mij te lang om helemaal door te lezen, dus het kan zijn dat deze al genoemd is: Wildlands. Ik vind dit echt een super leuk, maar vooral mooi park. Het brengt de mens dichter bij de dieren en je hebt er hele leuke attracties, zoals de achtbaan Tweestrijd, de bootjes in Jungola, shows, 4D simulator, met een truck tussen de wilde dieren door. Echt de moeite waard!
Nu is er a.s. zaterdag van 15.00 uur tot 22.00 uur een extra opening voor mensen die lid zijn van de ANWB. Je kunt dan voor slechts tien Euro het park bezoeken. Uiteraard kun je ook kaartjes regelen via iemand die lid is, mocht je dat zelf niet zijn.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 09:16

Ik ben pas bij wildlands geweest en ik vond het erg tegenvallen :o normaal is de dag niet lang genoeg bij een dierentuin, maar daar had ik tijd over. De attracties vond ik ook echt tegenvallen en bij dat met de wagen tussen de dieren door moesten we best lang wachten terwijl het hartstikke rustig was. Of rijden ze soms met meer wagens? Voor kinderen is er trouwens wel heel veel te spelen en het is wel mooi ingericht.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

_Marjon_
Berichten: 10656
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 10:23

Ik vond Wildlands ook tegenvallen, maar toen ik er was was het nog geen jaar open. Misschien is het nu een stuk beter/mooier.

Iemand toevallig al naar Walibi of Bobbejaanland geweest voor de nieuwe achtbanen? Hoor over zowel Untamed als Fury hele goeie dingen.

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

L_iek
Berichten: 9664
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 11:09

Ik meld mijzelf ook, ga regelmatig naar de Efteling, woon er om de hoek. En heb onlangs een abonnement aangeschaft van Moviepark. Dit laatste omdat we in de buurt waren en je met dit abonnement ook naar Bobbejaanland kan. Ik ben wel benieuwd naar Fury, dus binnenkort gaan we daar naar toe. Toverland staat op de planning maar we willen in september een aantal dagen naar Europapark. Als daar tips voor zijn hoor ik het graag!

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 16:30

Bij Europapark zou ik aanraden om het geld te betalen voor 1 van hun hotels. Bij drukte blijft het park erg lang open (22u) en dan is het wel fijn als je even een uurtje op bed kan tussendoor of even lekker zitten of zo. Wij zaten in een leuk plekje op 25 minuten rijden, en dan zijn het gewoon erg lange dagen.

Overigens waren de single rider rijen bij ons trager dan de gewone, mee opletten dus.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 16:45

Wildlands vond ik echt een drama. Geen beest gezien.
Ga ik liever naar Hoenderdaal waar je écht dicht bij de beesten kan komen

Legoland is ook niet heel bijzonder. Erg lego thema op kind niveau. Sommige dingen enorm verouderd, sommige dingen gloednieuw.

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

L_iek
Berichten: 9664
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 17:03

poes schreef:
Bij Europapark zou ik aanraden om het geld te betalen voor 1 van hun hotels. Bij drukte blijft het park erg lang open (22u) en dan is het wel fijn als je even een uurtje op bed kan tussendoor of even lekker zitten of zo. Wij zaten in een leuk plekje op 25 minuten rijden, en dan zijn het gewoon erg lange dagen.

Overigens waren de single rider rijen bij ons trager dan de gewone, mee opletten dus.


Thanks voor de tips. Vond de prijzen best flink voor de hotels daar maar wat ik begrijp dus wel waar voor het geld?

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-19 17:26

Wij boeken meestal een Airbnb in de buurt op 5/10 minuutjes rijden.
Voordeel is dat onze ouders mee gingen, maar niet het park in, dus geen parkeerkosten.

De hotels hebben natuurlijk wel veel voordeel, maar ik vind het persoonlijk erg veel geld.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Madelon, Boheme, brennie85, Castilja, Emilihihihii, inge_romeo, josien_m_, L_Flo, runnerfan, Varenka en 62 bezoekers