[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zam_Cas

Berichten: 676
Geregistreerd: 21-06-07
Woonplaats: In het Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 10:26

Ik heb een Ghost Barocco op mijn jonge ruin van 1.78. Erg beweeglijk paard ( lees bokken, steigeren en gekke sprongen) ;-) Ik ben ontzettend blij met de dijwrongen en voel me erg veilig.

Trouwens ook boomloos op mijn andere bewegelijke 'grote' paarden. 1.65 en 1.67

Olikea

Berichten: 5459
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 11:10

Ik heb mijn trekker te koop gezet.. Helaas. Hij blijft schuiven op mijn bolleke. Hij is breed breed, platte rug en geen schoft. Naar links, rechts en naar voren. alle kanten op.

Dus de zoektocht begint weer opnieuw -O-

tjaakje

Berichten: 919
Geregistreerd: 16-07-13

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 11:49

Ik rij verschillende trekpaarden (1.65 tot 1.75) met een Barefoot Cheyenne en een Barefoot Atlanta. Opstappen vanaf de grond gaat niet bij allemaal, door hun ronde ruggen schuift het zadel dan weg. Maar als ik erop zit, zit ik stevig en bevalt het prima. Voor mijn drie-jarige ga ik straks wel op zoek naar een zadel met iets meer A-zit. Als hij beleerd is, wil ik richting de Freemax-Silverado-Startrekk western.

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 12:32

Olikea schreef:
Ik heb mijn trekker te koop gezet.. Helaas. Hij blijft schuiven op mijn bolleke. Hij is breed breed, platte rug en geen schoft. Naar links, rechts en naar voren. alle kanten op.

Dus de zoektocht begint weer opnieuw -O-

Welk type Trekker heb jij?

mentjuh

Berichten: 3230
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Arendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 12:44

Ik heb een freemax liggen op mijn brede ronde paard. Ook geen schoft en echt picknicktafel...
vanaf de grond opstappen zondet opstapje is niet echt ren succes verder blijft het prima liggen mits goed opgezadeld.
Afbeelding
Hier staan meer foto’s voor een beter beeld
[WN-ITP] Vriendelijke reus met Heel veel haar!
Laatst bijgewerkt door mentjuh op 10-04-19 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 12:45

Skogan schreef:
Ja, het gaat me meer over beweging eigenlijk.
Ik weet dat ponies kunnen wel mooi bewegen maar dan als er iets mis gaat, de grond is wat dichterbij := :=


Onze draver zit voor geen meter :') maar de ghost gaat prima

J0anieke

Berichten: 4872
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 13:05

Skogan schreef:
Ja, het gaat me meer over beweging eigenlijk.
Ik weet dat ponies kunnen wel mooi bewegen maar dan als er iets mis gaat, de grond is wat dichterbij := :=

Mijn -net geen paard- pony heeft mij er wel eens af proberen te bokken, zowel in de boomzadel tijd als de boomlooszadel (ghost) tijd. Met het boomzadel hing ik er wel eens half naast en met mijn Ghost kan ik het veeeel beter uitzitten. Bokken doet ze nu overigens niet meer, waarschijnlijk had ze toen (nog) last van haar rug vanwege het boomzadel (boomzadel paste overigens goed, twee zadelmakers hebben ernaar gekeken, maar ze wilde gewoon niet ontspannen met boomzadel, nu met de Ghost en de juiste begeleiding zie ik nog steeds vorderingen 8-) ).

Narcissa
Berichten: 3047
Geregistreerd: 29-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 13:06

Mijn KWPN heeft echt rottige gangen om op te zitten, ze gooit enorm hoog op. Ik heb haar een tijdje met een BF Cheyenne gereden en zat, na een korte wenperiode, even stabiel als met een boomzadel. Helaas moeten verkopen omdat het niet passend te krijgen was op haar gruwelijk hoge schoft, nu terug een boomzadel erop en dat is opnieuw wennen. Ik zat steviger in de Cheyenne om eerlijk te zijn.

Olikea

Berichten: 5459
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 13:27

Ik denk dat het een luxus is. Heeft iig niet van die dikke wrongen


Afbeelding
Mara2000 schreef:
Olikea schreef:
Ik heb mijn trekker te koop gezet.. Helaas. Hij blijft schuiven op mijn bolleke. Hij is breed breed, platte rug en geen schoft. Naar links, rechts en naar voren. alle kanten op.

Dus de zoektocht begint weer opnieuw -O-

Welk type Trekker heb jij?

Skogan

Berichten: 787
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Frankrijk

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 13:32

JOanieke en xLes bedankt voor delen van jullie ervaring. Ik krijg er wel zin in om zaterdag de Ghost te proberen. Wel 3uur rijden..

J0anieke

Berichten: 4872
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 13:38

Skogan schreef:
JOanieke en xLes bedankt voor delen van jullie ervaring. Ik krijg er wel zin in om zaterdag de Ghost te proberen. Wel 3uur rijden..

Vooral doen! Ik had hem toen van buitenzinnig een week uitgeprobeerd, was wel fijn om het een paar dagen te testen. :)

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 13:42

J0anieke schreef:
Skogan schreef:
JOanieke en xLes bedankt voor delen van jullie ervaring. Ik krijg er wel zin in om zaterdag de Ghost te proberen. Wel 3uur rijden..

Vooral doen! Ik had hem toen van buitenzinnig een week uitgeprobeerd, was wel fijn om het een paar dagen te testen. :)


Dat vond ik inderdaad ook heel fijn, de eerste keer moest ik echt enorm wennen. Vandaag voor de 4e of 5e keer ermee gereden en het zit al zoveel lekkerder. Helaas was dit de laatste keer ook, ik ben eraf gevallen vandaag en verwacht niet dat ik er voor het weekend weer op kom en dan moet hij terug :')
Edit: Ik rij met de Ghost Roma met mijn draver van 1.65 en ik vind er echt niets mis mee met zijn grootte :) Hij gooit erg hoog op, maar heb niet het idee dat ik daar nou meer last van heb dan met een boom zadel.

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 15:11

Oh jee Iselda, niks aan de hand met jou hoop ik?

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 15:27

Buitenzinnig schreef:
Oh jee Iselda, niks aan de hand met jou hoop ik?


Enkel rugpijn. Ami zelf helemaal van de leg, arm dier. Nu het vertrouwen weer opbouwen, daar hebben we gelukkig tijd genoeg voor voordat we een zadel hebben :D

Zapje
Berichten: 706
Geregistreerd: 11-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 12:26

paddraigh schreef:
Nu dan een complete foto van mijn bf lazy Mountain met pad
(Mt 1 zitting)
Ik heb de flex rides beugels eraan zitten. (al zie je dat niet op de foto merk ik)
Gaat prima met de barefoot Fenders,en past perfect (heb uiteraard eerst geïnformeerd als ze zouden passen, anders had ik de EZ rides genomen, maar ik vond de flex mooier)

[ [url=m/x8VVBZ.jpg]Afbeelding[/url] ]


paddriagh, ik heb ook flexride beugels en barefoot fenders, maar dat past toch niet? Heb je misschien een foto?

060606
Berichten: 1264
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 14:13

Ik heb eindelijk Barefoot JustAdjust kunnen scoren! Voorheen had ik een Barefoot Chayenne al heel lang zonder VPS die zat zo lekker die was ook al ingereden en daarna vele boomzadels gehad, vandaag de Just Adjust geprobeerd maar is wel ff wennen hoor!

Ten eerste leek het als een toren op de rug te liggen icm met pad en hipsaver. Maar als je eenmaal zit valt het mee, het zakt dan ook allemaal wel in dat wol.

Het is licht materiaal maar wel groot om op de rug te gooien. Paard vond het zadel voor het eerst ook gewoon eng terwijl boomzadels geen probleem waren.

Eerst moest ik de maat nog instellen. Heel handig dat alles mogelijk is! Kniewrongen maar ook de zit verstelbaar. Ook de beugelophanging. Sterk klittenband.

Toen paard alleen voorover ging bukken om gras te eten zat ik niet echt stabiel. Geen idee of het weer wennen is of dat het zadel weer moet vormen maar ik leek wel voorover te kukelen.

Ervaringen met het zadel?

Ik rij er verschillende paarden mee. Jonge onberekenbare paarden ook. Leek mij makkelijk met afwisselen
Hoop dat ik wel stabieliteit vind :D

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 14:20

Gefeliciteerd met je aankoop!

Klinkt alsof het zadel nog nieuw is? Dan is het echt een kwestie van inrijden, dan ligt het veel steviger en compacter om de rug heen. Het klittenband is èrg sterk inderdaad... :=

Vanaf een goed ingereden Cheyenne zonder VPS is een nieuw VPS zadel wel echt even iets heel anders.
Maar als het nieuwe zadel eenmaal goed ingereden is moet dat ook wel weer lekker gaan zitten normaal gesproken hoor :j

De wrongen zijn wel echte dijwrongen, veel fijner dan kniewrongen vind ik zelf :)

Olikea

Berichten: 5459
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 14:28

Ik heb ook een nieuw zadel gescoord.. en mijn oude was binnen een paar uur al verkocht.

Ik heb nu een Arizona caramello. En wat zit ie lekker.
Nu alleen nog over wachten op mijn super singel en dan kunnen we weer naar buiten.

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 14:41

Ow die is zo leuk! Maar die zal vast wel goed ingereden zijn :j

_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 14:43

Wat is jullie ervaring met de Barefoot Arizona? Vormt het zadel zich mooi naar het paard?

Olikea

Berichten: 5459
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 15:32

pmarena schreef:
Ow die is zo leuk! Maar die zal vast wel goed ingereden zijn :j


Hij is al heerlijk soepel. Moet alleen even bedenken of ik andere inlages wil.

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 16:04

Ja als die zachtjes aan nog niet soepel zou zijn, dan zou het echt een extreme zoldervondst zijn :P

Halstertouwtest al gedaan?

Olikea

Berichten: 5459
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 16:42

Maandag.. goede singel is er nog niet..

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 20:07

Zapje schreef:
paddraigh schreef:
Nu dan een complete foto van mijn bf lazy Mountain met pad
(Mt 1 zitting)
Ik heb de flex rides beugels eraan zitten. (al zie je dat niet op de foto merk ik)
Gaat prima met de barefoot Fenders,en past perfect (heb uiteraard eerst geïnformeerd als ze zouden passen, anders had ik de EZ rides genomen, maar ik vond de flex mooier)

[ [url=m/x8VVBZ.jpg]Afbeelding[/url] ]


paddriagh, ik heb ook flexride beugels en barefoot fenders, maar dat past toch niet? Heb je misschien een foto?


Ja dat past wel,

Afbeelding

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 21:39

Mijn Ghost besteld vandaag!
Ghost Roma donkerbruin met de wrongen en zitting in cognac <3
Ook meteen een halfpad erbij besteld en een navy kifrapad gekocht :)

Kan niet wachten tot ik alles binnen heb en kan gaan rijden :D