Canada

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Marjo
Berichten: 37154
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 16:27

Hallo allemaal!

Afgelopen zondag ben ik met mijn vader bij een beurs van Tioga Tours geweest en hier hebben we ontzettend veel energie opgedaan. Mijn moeder kon er niet bij zijn helaas.

Maar wij gaan volgend jaar september/oktober zeer waarschijnlijk een camperreis maken door Ontario/Québec. Inmiddels heb ik via de website van Tioga Tours een mooie route uitgestippeld langs de volgende steden:
  • Toronto
  • Kingston
  • Montreal
  • Québec City
  • Tadoussac
  • Trois-Rivieres
  • Mont-Tremblant
  • Ottawa
  • Algonquin
  • Manitoulin Island
  • Bruce Peninsula
  • Kitchener (St Jacobs)
  • Niagara-on-the-Lake
  • Niagara Falls
De reis zal 21 dagen duren voor ons :)

Het duurt nog anderhalf jaar maar ik ben al helemaal excited :D . De voorpret is misschien nog wel het leukste!

In 2013 ben ik ook in Canada geweest, in het gebied rond Kitchener/Goderich zat ik op een melkveebedrijf voor stage. Ik kom nu zoveel dingen tegen die ik toen had moeten doen :') .

Nouja, nu op zoek naar campings en de hotspots die we niet mogen missen :D


00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 16:38

95Ellen schreef:
Oeeh leuk, veel plezier alvast :D
Ik ga waarschijnlijk in mei met m'n vriend een buitenrit rijden bij WR :D kom ik er uiteindelijk toch nog :)

Weten jullie hoe druk de ferry tussen Vancouver en Victoria is? Die reservation fee is nog best hoog en wij gaan niet echt in hoogseizoen (6 mei heen, 8 mei terug), dus we twijfelen of we moeten reserveren of niet


Daar hoef je niet voor te reserveren, heb dat nog nooit gedaan en reisde in juni en september

Blacky94
Berichten: 3439
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 17:18

Voor degene die hier op aan het wachten waren, ik las net op Facebook dat in de week van 8 april de eerste uitnodigingen voor WHPs de deur uit gaan :)

eilleen333
Berichten: 12833
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 18:21

Blacky94 schreef:
Voor degene die hier op aan het wachten waren, ik las net op Facebook dat in de week van 8 april de eerste uitnodigingen voor WHPs de deur uit gaan :)

Ja ik zag het! Hoop het zo!!! Moet wel echt in april uitgenodigd worden, anders red ik het niet meer. Maar ik blijf positief!!

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 18:38

Marjoow schreef:
Hallo allemaal!

Afgelopen zondag ben ik met mijn vader bij een beurs van Tioga Tours geweest en hier hebben we ontzettend veel energie opgedaan. Mijn moeder kon er niet bij zijn helaas.

Maar wij gaan volgend jaar september/oktober zeer waarschijnlijk een camperreis maken door Ontario/Québec. Inmiddels heb ik via de website van Tioga Tours een mooie route uitgestippeld langs de volgende steden:
  • Toronto
  • Kingston
  • Montreal
  • Québec City
  • Tadoussac
  • Trois-Rivieres
  • Mont-Tremblant
  • Ottawa
  • Algonquin
  • Manitoulin Island
  • Bruce Peninsula
  • Kitchener (St Jacobs)
  • Niagara-on-the-Lake
  • Niagara Falls
De reis zal 21 dagen duren voor ons :)

Het duurt nog anderhalf jaar maar ik ben al helemaal excited :D . De voorpret is misschien nog wel het leukste!

In 2013 ben ik ook in Canada geweest, in het gebied rond Kitchener/Goderich zat ik op een melkveebedrijf voor stage. Ik kom nu zoveel dingen tegen die ik toen had moeten doen :') .

Nouja, nu op zoek naar campings en de hotspots die we niet mogen missen :D


Leuk, groot deel van die route heb k afgelopen zomer gedaan met groepsreis.
(niagara falls, bruce peninsula, manitoulin island, algonquin, mont tremblant (ziplinen zeer aanrader als je geen hoogtevrees hebt! :D), montreal, kingston)

Als je vragen hebt over die plaatsen dan hoor k het wel :D

february
Berichten: 182
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Courtenay, BC Canada.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 11:31

Blacky94 schreef:
Voor degene die hier op aan het wachten waren, ik las net op Facebook dat in de week van 8 april de eerste uitnodigingen voor WHPs de deur uit gaan :)


Wat fijn voor iedereen die al maanden wacht! *\o/*

Ik ben nog steeds bij stap 0 van m'n permanent residence aanvraag...het is echt knetterdruk blijkbaar bij de bureaus die de erkenning van je diploma's verzorgen. Begin maart was alles binnen, maand lang geen update en na van de week gebeld te hebben, kreeg ik te horen dat mijn hogeschool de cijferlijst van m'n propedeusejaar er niet bij had gedaan |( Wéér vertraging dus, als het goed is krijg ik het vandaag per post binnen, dan moet het weer richting Toronto en hoop ik nu toch echt binnen een maand m'n rapportage terug te krijgen zodat ik eindelijk een profiel kan indienen bij de immigratiedienst. En dan is het afwachten tot ik de uitnodiging krijg, voor nu zit ik goed boven de puntengrens, dus verwacht er bij de eerste trekking bij te zitten _/-\o_

Ik verwacht dat m'n PR niet rond is voor 2020 en dat ik dus dan pas echt aan het werk kan, maar heb er toch voor gekozen om 6 maanden terug te gaan. Vlieg begin juni, pak eerst een week IJsland mee en heb m'n terugvlucht nu voor eind november staan. Mag bij vrienden in Kamloops wonen zolang ik wil, zij gaan me helpen een auto te vinden en dan ga ik heerlijk een maand of 2, 3 door heel BC touren en kamperen en in het najaar een (paar) fijne HelpX/WwooF plek(ken) vinden om de overige maanden door te brengen <3

Aranel
Berichten: 20192
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 14:18

Ik meld me hier ook weer voorzichtig als het mag :)
Volgend jaar mei willen mijn man en ik met onze dochter naar Canada/Amerika. Vorig jaar zijn we naar Amerika gegaan en vooral Yellowstone vond ik echt <3
Ook in Canada willen we dan eigenlijk alleen de natuurparken bezoeken, geen steden.

Voor volgend jaar staan dus Jasper/Banff sowieso op de planning.
Ik zit nu een beetje te bekijken wat een leuke route is, en twijfel tussen een rondje maken van Vancouver naar Calgary en weer terug, of one way. Daarnaast twijfelen we of we Amerika bij de route in zullen voegen, ik wil namelijk ook graag Glacier National Park bezoeken. Is dat de moeite van het omrijden en de grens overgang waard?
We willen sowieso een camper gaan huren en ongeveer 3 weken gaan.

Iemand tips voor Dé perfecte route? :)

Marjo
Berichten: 37154
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 14:21

Aranel schreef:
Ik meld me hier ook weer voorzichtig als het mag :)
Volgend jaar mei willen mijn man en ik met onze dochter naar Canada/Amerika. Vorig jaar zijn we naar Amerika gegaan en vooral Yellowstone vond ik echt <3
Ook in Canada willen we dan eigenlijk alleen de natuurparken bezoeken, geen steden.

Voor volgend jaar staan dus Jasper/Banff sowieso op de planning.
Ik zit nu een beetje te bekijken wat een leuke route is, en twijfel tussen een rondje maken van Vancouver naar Calgary en weer terug, of one way. Daarnaast twijfelen we of we Amerika bij de route in zullen voegen, ik wil namelijk ook graag Glacier National Park bezoeken. Is dat de moeite van het omrijden en de grens overgang waard?
We willen sowieso een camper gaan huren en ongeveer 3 weken gaan.

Iemand tips voor Dé perfecte route? :)


Wij hebben de reis bij Tioga Tours gemaakt, je kan daar heel mooi je eigen route plannen en zij kunnen je ook goed helpen in je keuzes en welke steden echt de moeite waard zijn :D
Misschien de moeite waard?


Aranel
Berichten: 20192
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 15:31

Daar zou ik wel kunnen kijken voor inspiratie inderdaad :j
Maar het boeken gaan we zelf doen, alles los. Dat is bij iedere berekening die we maken, goedkoper dan alles -erbij -in reizen. Plus ik vind het ook wel leuk om naar de goedkoopste tickets en beste vliegtijden te speuren :))

Marjo
Berichten: 37154
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 15:52

Aranel schreef:
Daar zou ik wel kunnen kijken voor inspiratie inderdaad :j
Maar het boeken gaan we zelf doen, alles los. Dat is bij iedere berekening die we maken, goedkoper dan alles -erbij -in reizen. Plus ik vind het ook wel leuk om naar de goedkoopste tickets en beste vliegtijden te speuren :))

Ja snap ik!

Wij regelen de vliegreis en de camper via Tioga Tours maar gaan inderdaad ook zelf de campings enzo erbij boeken. Dat scheelt toch wel geld :)

Maar hun software werkt echt superfijn. Je kan daarop ook precies zien hoe ver je reist per dag :j

Kelly_ann
Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 16:44

Naast Glacier park aan de Canadese grens ligt Waterton National park. Misschien de moeite waard zonder grensgedoe.

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

Cryssie
Berichten: 2642
Geregistreerd: 10-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 21:19

Eindelijk! We vliegen 24 september naar Toronto. Vandaaruit met de trein naar Ottawa. Daar worden we opgehaald door een vriendin en verblijven we in een buitenwijk van Montreal.
We blijven er twee weken aan de oostkant van Canada. Paar ideetjes al om dingen te zien en zij zal ook ons wel een hele hoop laten zien haha.
Ik kan niet wachten totdat het zover is!!

february
Berichten: 182
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Courtenay, BC Canada.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 22:08

Kelly_ann schreef:
Naast Glacier park aan de Canadese grens ligt Waterton National park. Misschien de moeite waard zonder grensgedoe.


Waterton is inderdaad prachtig <3 De Kenow wildfire van 2017 heeft een derde van het national park in de as gelegd en dat vond ik heel indrukwekkend om te zien, je zag letterlijk de brandgrens rond Waterton lopen, dat hebben ze met man en macht weten te sparen. De hellingen waar het vuur geraasd heeft, bieden een bizarre aanblik met zwartgeblakerde bomen die als luciferhoutjes nog overeind staan, maar daartussen al veel opkomend groen dat nu de ruimte krijgt om te groeien. Afgelopen zomer waren nog steeds een flink aantal trails nog niet toegankelijk en dat zal nog wel even zo blijven, maar er blijven nog genoeg schitterende hikes over. De Crypt Lake trail was één van mijn favoriete day hikes van afgelopen zomer (naast de Iceline trail in Yoho NP) <3 Wat ik ook zo bijzonder vind aan Waterton NP is dat je vanaf de relatief vlakke Alberta prairies ineens in de verte daar de bergen op ziet doemen, heel bijzonder!

_Snow_White
Berichten: 3186
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 14:37

Ik hoop dat niemand hier vluchten heeft geboekt met Jet Airways.
De maatschappij is failliet en heeft alle vluchten geannuleerd... -O-

Helaas zijn wij ook de dupe, maar gelukkig heeft ons reisbureau meteen omgeboekt naar Air Transat.
Alsnog een duur grapje, want nu is het wachten tot wij uiteindelijk ons geld van Jet Airways terug krijgen :$

february
Berichten: 182
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Courtenay, BC Canada.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 21:45

_Snow_White schreef:
Ik hoop dat niemand hier vluchten heeft geboekt met Jet Airways.
De maatschappij is failliet en heeft alle vluchten geannuleerd... -O-

Helaas zijn wij ook de dupe, maar gelukkig heeft ons reisbureau meteen omgeboekt naar Air Transat.
Alsnog een duur grapje, want nu is het wachten tot wij uiteindelijk ons geld van Jet Airways terug krijgen :$


Waardeloos zeg, gelukkig zijn jullie wel meteen omgeboekt!

Ik heb enorm geluk gehad, ik had in eerste instantie een ticket via WowAir, maar had op dat moment m'n creditcard niet bij me dus niet geboekt. Volgende dag was hij zoveel duurder, dat ik dus bijna een Jet Airways ticket geboekt had. Echter, toen was er die landelijke storing bij Ziggo dus had ik geen internet. De volgende dag verscheen er ineens een goede deal van IcelandAir waarbij ik mooi een weekje IJsland erbij kon doen, dus daar voor gegaan.

Achteraf in beide gevallen mijn geluk geweest, want beide maatschappijen zijn failliet :')

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 00:04

Heb je geen reisverzekering afgesloten, Snow White? Die is er voor zo’n dingen. Wel balen, zeg!

_Snow_White
Berichten: 3186
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 00:38

Yasmine schreef:
Heb je geen reisverzekering afgesloten, Snow White? Die is er voor zo’n dingen. Wel balen, zeg!


Ja, die heb ik inderdaad. We krijgen het volledige bedrag terug, maar het kan helaas een aantal weken duren.

February, dat is echt goed geluk hebben! :D

eilleen333
Berichten: 12833
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 20:29

Blacky94 schreef:
Voor degene die hier op aan het wachten waren, ik las net op Facebook dat in de week van 8 april de eerste uitnodigingen voor WHPs de deur uit gaan :)

Ik heb een uitnodiging!!!! *\o/* nu nog alles aanleveren en goedgekeurd worden, maar ik ben blij!!!!
Zou sowieso naar Canada, maar nu kan ik wellicht langer blijven als ik daar kan werken.

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

Jellybeans
Berichten: 2556
Geregistreerd: 02-10-12

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 21:06

Hey hoi, ik kom hier even binnenvallen want overmorgen vertrek ik voor twee weken naar Vancouver.
Het is een studiereis maar ik zal ook genoeg tijd hebben om te omgeving te verkennen.

Wat mag ik niet missen in Vancouver en omgeving? :D

28-11-2014 05-02-2017 25-11-2017 [o]

HippoLogic
Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 15:35

Stanley Park, Capillano Bridge (of de gratis suspension bridge in Lynn Canyon Valley),Waterfront

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

eilleen333
Berichten: 12833
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 09:57

Is er hier iemand die ervaring heeft met het Working Holiday Visa via the IEC? Ik heb wat vragen mbt de verzekeringen die ik nodig heb. Ik heb uiteraard al lijntjes uitstaan met de SVB, mijn zorgverzekeraar, mijn reisverzekering etc. Maar ik zou graag ook willen dat anderen meekijken of meedenken om zeker te zijn dat alles goed gaat.

Wat feiten op een rijtje (op voorwaarde dat mijn WHV wordt toegekend):
- 2 juli naar Canada en activatie WHV. ik blijf dan tot eind oktober (max 4 maanden). In 2020 wil ik terug van maart/april t/m juni (max 4 maanden). Daarna is mijn WHV afgelopen.
- De IEC vraagt een Travel Insurance die het volgende moet dekken: medical care, hospitalization, repatriation.

Wat ik kan vinden bij de instanties:
- Volgens de site van de rijksoverheid hoef je je pas uit het BRP uit te schrijven als je in een jaar tijd langer dan 8 maanden in het buitenland blijft. Dat is op mijn dus niet van toepassing. Ik ga dus niet in Canada wonen, maar alleen in Canada werken.
- Eisen recht op Nederlandse zorgverzekering: bij tijdelijk wonen of werken in het buitenland kan het zijn dat je recht op Nederlandse zorgverzekering vervalt. De SVB weet hier meer over, dus die heb ik bericht gestuurd of ik mijn Nederlandse zorgverzekering kan behouden. Immers, in 2019 werk ik 8 maanden in NL en max 4 in Canada, voor 2020 geldt hetzelfde.
- Mijn Nederlandse reisverzekering dekt alle eisen die de IEC stelt aan de travel insturance. Ook dekt mijn verzekering periodes tot 6 maanden aaneengesloten in het buitenland. Met 2 keer 4 maanden dekt mijn huidige verzekering de mecial costs, hospitalization en repatriation. Ik heb bij mijn verzekeraar gevraagd of het mogelijk is om de polisvoorwaarden in het Engels te ontvangen.

Maar ik vraag mij dus af of mijn reisverzekering voor de IEC goed genoeg is? Ik heb het ze gevraagd, maar zij verwijzen me naar de webpagina waar alleen die drie eisen staan. Dus dan zou ik goed moeten zitten toch?
Omdat ik twee losse periodes ga is het voor mij veel makkelijker om mijn Nederlandse zorgverzekering aan te houden. Wat ik begreep is dat je in Canada voor een jaar koopt, maar dat is helemaal niet handig als ik tussendoor weer naar Nederland ga. Ik las dat een eis voor een WHV van een jaar is, dat je ook voor een jaar verzekering hebt gekocht. Maar dan betaal ik van november 2019 tot maart 2020 dus dubbel? Ik vind het prima om over te stappen, maar om 4 maanden dubbel te betalen doe ik liever niet.

Dus mijn concrete vragen:
- dekt mijn eigen reisverzekering die travel Insurance als ik een engelse versie van de polisvoorwaarden kan laten zien?
- hoe zit het nou met die zorgverzekering?

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

Eileen_
Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 10:13

Zorgverzekeringen weten het zelf ook niet zo goed wat betreft het behouden van je Nederlandse verzekering. Nadat ik toen 4x had gebeld en 4x verschillende antwoorden heb gekregen (waarbij de laatste zei dat ik hem wel kon behouden), heb ik een schriftelijke engelse verklaring gekregen dat ik verzekerd bent in het buitenland, ook tijdens het werken. Ik zou dat proberen te verkrijgen zodat je bij de douane aan kan tonen dat je verzekerd bent, mochten ze dat vragen. Ik ben toen gewoon gegaan met mijn Nederlandse verzekering gegaan+ een doorlopende reisverzekering. Dit was prima. Ik had me eigenlijk uiteindelijk moeten uitschrijven omdat ik 8+ maanden in het buitenland bleef maar dat wist ik toen niet :+ Gelukkig geen problemen mee gehad.
Bij mij deden ze trouwens helemaal niet moeilijk bij het ophalen van het WHV. Ze vroegen nergens naar en stond met 5 min alweer buiten. Maar ik ken wel mensen die kortere WHV kregen doordat ze niet goed konden aantonen dat ze tot aan het einde van hun verblijf verzekerd waren.

Bedenk je trouwens wel dat je het risico loopt dat je WHV verloopt op het moment dat je Canada vertrekt (in Oktober dus). Het kan dus zijn dat ze in maart/ april je WHV weigeren.. Nou ken ik verschillende mensen die (diverse keren) Canada hebben verlaten en gewoon zonder problemen terug mochten komen op hun WHV, dus al te veel zorgen zou ik me er niet over maken. Maar het is wel goed om te weten.

eilleen333
Berichten: 12833
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 10:19

Ik wil in elk geval alles in het Engels bevestigd hebben, maar het is voor de mensen die mijn mails krijgen nogal moeilijk om te lezen. Ook is niet alles in het Engels beschikbaar, dus zal ik het moeten laten vertalen (net zoals mijn VOG).

Eileen_ schreef:
Bedenk je trouwens wel dat je het risico loopt dat je WHV verloopt op het moment dat je Canada vertrekt (in Oktober dus). Het kan dus zijn dat ze in maart/ april je WHV weigeren.. Nou ken ik verschillende mensen die (diverse keren) Canada hebben verlaten en gewoon zonder problemen terug mochten komen op hun WHV, dus al te veel zorgen zou ik me er niet over maken. Maar het is wel goed om te weten.


Ik meende te begrijpen dat tussendoor weggaan met een WHV geen probleem was. Nou moet ik zeggen dat het ook niet perse een gigantische drama is als ik mijn WHV dan verlies, het is nog niet zeker dat ik in 2020 terug ga.

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

Blacky94
Berichten: 3439
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 12:09

Gefeliciteerd met je WHV! :)
Ik zou gewoon nog even een verzekering afsluiten bij Tasman ofzo :) kost sowieso geen ruk :)
En dan daarnaast gewoon je NLe verzekering laten lopen.
Heb ik 6 jaar terug ook gedaan toen ik een jaar ging en heb toen door omstandigheden een behoorlijk aantal keren op SEH gezeten maar nooit problemen mee gehad en alles is netjes gedekt..

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 13:31

Wij hebben een reisverzekering van 1 jaar lopen bij World Nomads omdat we een jaar rondreizen met hier en daar werk. Is een heel goed bedrijf en je kan alles heel gemakkelijk online afsluiten. We zijn nu een paar maanden aan het werken en ik was ziek dus moest naar de dokter voor een afwezigheidsverklaring, en dat geld terug vorderen via mijn reisverzekering kostte 10x minder moeite dan via Medicare in Australië. Dus als je nog een goeie reisverzekering zoekt, kan ik die aanraden Is ook met een paar klikjes afgesloten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_, Eelmo, miicchhellee, moonsparkle, mvdende, MyWishMax, ontherun, secricible, Spaansepony, xPabloBokt en 85 bezoekers