Alleen op vakantie!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Urbanus
Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 22:44

Pb bokker Iriscope, zij woont in Afrika met haar man en paarden én ze is heel hip!

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.


Sheran
Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 10:20

Faelynn schreef:
MarcoBorsato schreef:
Ga naar Londen! CCTV camera's op straat en hoewel er overal iets kan gebeuren is Londen en de Londense mentaliteit heel fijn.


Daar ben ik al eens geweest, wel veilig volgensmij inderdaad, nergens last van gehad in ieder geval.
Maar ik ben vooral op zoek naar natuur en als het lukt wilde dieren, safari park bezoeken of iets dergelijks.
Heb helemaal niks met steden en grote menigte mensen.


Oostenrijk, Zwitserland? Hele mooie natuur en heel veilig.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Travel_me
Berichten: 1266
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 10:31

Schotland? Ook echt hele bijzondere natuur en ook wel dieren die je hier niet tegenkomt (wel heel anders natuurlijk als in Afrika).

Al zou ik liever dan gewoon naar Afrika gaan en de verkopers/mannen daar voor lief nemen. Ze doen je verder niks (of je moet de verkeerde treffen, maar dat kan hier ook), Ze willen je gewoon dingen verkopen. Hoort nou eenmaal bij deze landen.
Ik vind het prachtig voor een tijd en zodra ik er klaar mee ben zet ik een bitchy blik op en loop ik hard door. In Azië werkt dit prima :) (en in Nederland ook bij die vervelende mensen die je dingen proberen aan te smeren op drukke plekken)

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 11:25

In Gambia kan je overigens vanuit de kustgebieden ook niet op safari, dan moet je dieper het binnenland in.

Ik kom net terug uit Kenia, weliswaar niet alleen, maar dat had prima gekund!

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

iirrssjjee
Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 11:30

Michelleex schreef:
In Gambia kan je overigens vanuit de kustgebieden ook niet op safari, dan moet je dieper het binnenland in.

Ik kom net terug uit Kenia, weliswaar niet alleen, maar dat had prima gekund!


Wilde ik net zeggen ja... Gambia is geen doen tenzij je gaat vliegen. Kenia is daarintegen beter te doen! Ben er in juni geweest. Zaten in Diani Beach en daar vandaan op safari naar Tsavo Oost en West, auto rit van 5 uur er naartoe. Je kan ook in Mombassa zitten met je hotel, scheelt je waarschijnlijk al een uur of 2.
Hotel waar wij zaten zat aan het strand maar het strand lag ong 2 meter lager. Hierdoor kon je de beachboys aardig op afstand houden. Zolang je op terrein van het hotel bleef vielen ze je niet lastig. Op het strand werd je wel gevraagd voor safari of een boottocht, maar als je duidelijk NO riep was dat al gauw klaar. Als je meer wilt weten mag je altijd pb'en.

Faelynn
Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 12:42

Het gaat mij niet zo zeer om echt een safari tour door een park hoor, al is dat wel gaaf natuurlijk, maar dat zou ik dan een keer echt goed willen doen met een groepsreis voor 2/3 weken bijvoorbeeld, maar daar is nu even geen budget voor. het is meer dat de natuur/cultuur/dieren in Gambia al heel anders is dan in europa. Verder kan je er (volgensmij) hele mooie excursies doen als ik het zo lees. En het is heel betaalbaar, niet geheel onbelangrijk :+

Zwitserland vind ik interessant, maar ben voor de vakantie in het voorjaar/najaar wel echt opzoek naar minimal 25+ graden zegmaar, en ben 2 maandjes terug ook al naar oostenrijk geweest.

Schotland/Ierland/engeland allemaal al gehad :+
Evenals Turkije/griekenland/portugal. Spanje niet, maar dat is denk ik een beetje meer van het zelfde? En ook niet bepaald warm rond April/Mei - Oktober/November. Ik zoek het meer de andere kant op Azie/Afrika. Zit ook nog te denken aan de kustlijn van Marokko, agadir bijvoorbeeld, dat spreek mij ook wel aan, kan je mooi surfen en is ook wel betaalbaar. Zo veel keuzes :')

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 10:46

Ik heb ook zitten kijken om naar Gambia te gaan, het is inderdaad erg goedkoop.
De cultuur is er zeker heel anders dan hier, maar uiteindelijk trok het mij toch niet.

Ik ben benieuwd als je wel gaat wat je er van vond.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

Siggislief
Berichten: 13938
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 11:39

Ik ga deze week voor het eerst alleen op vakantie, maar dan wel in onze koude kikkerlandje. :')

Bram ✝12/08/'15

Eilandmeisje
Berichten: 827
Geregistreerd: 18-03-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 18:00

Siggislief schreef:
Ik ga deze week voor het eerst alleen op vakantie, maar dan wel in onze koude kikkerlandje. :')


Veel plezier! Waar ga je heen?

Siggislief
Berichten: 13938
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 21:42

miinynke schreef:
Siggislief schreef:
Ik ga deze week voor het eerst alleen op vakantie, maar dan wel in onze koude kikkerlandje. :')


Veel plezier! Waar ga je heen?


Dank je! :)

Ik zit nu voor een weekje tot de 8e in Noord-Brabant / Diessen-Baarschot.
Heb nog niet veel uitgevoerd, veel tv gekeken, computer maar daar kom ik niet echt veel aan.. :')

Heb een vierpersoons huisje voor mij alleen, met Sauna & zonnebank :)

Bram ✝12/08/'15


Lusitana
Berichten: 22430
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 22:13

Ik ga ook op vakantie in eigen land, maar ik woon in Portugal. Ik heb ergens geboekt aan de zuidwest kust waar ik vorig jaar een paar dagen geweest ben, maar toen had ik regen en storm, hoewel ik op mijn verjaardag, zoals altijd zon had. Ik heb nu een week geboekt en neem mijn schilderskist mee.
Maar ineens kreeg ik gisteren twijfel, want ik wil ook wel tereug naar Cortegana, in Andalucia, net over de grens. Daar ben ik ook vorig jaar een paar dagen geweest ben en de omgeving is daar eigenlijk mooier om te schilderen en ik kon toen niet naar Arocha omdat het ging onweren toen ik daar vlakbij was, dus ik ben naar huis geraced. En Aracena, aan de andere kant van Cortegana heb ik ook niet goed ontdekt. Ik heb er toen wel gelunched want ik was onderweg vanaf een ander hotel. Er zijn daar ook mooie grotten.

Ik ga weer op de scooter. Het is kiezen tussen 2 uurtjes rijden en meer dan 2 x zoveel, wellicht nog een overnachting erbij onderweg op de heen en terug weg.

Echt lastig. Het is kiezen tussen bergen of kust. Aan de andere kant, ik kan ook volgend jaar nog eens terug naar Cortegana.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Silver_Bolly
Berichten: 958
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 14:31

Ik kom even binnen vallen. Ik wil in juni graag op vakantie gaan. Mijn moeder wil in principe wel met me mee maar het lijkt me ook heerlijk om eens alleen te gaan. Ik wil gewoon voor een dag of 4 eventjes naar de zon.
Het engste vind ik vooral het stukje op het vliegveld. Ik heb nog niet vaak gevlogen dus ik weet helemaal niet hoe dat precies werkt :+

Travel_me
Berichten: 1266
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 15:06

Op het vliegveld spreekt alles voor zich. Het lijkt lastig, maar het is zo duidelijk allemaal. Ik had nog nooit gevlogen en vloog 4 jaar geleden naar Bangkok in mijn eentje (incl 2x overstappen). Ik was giga zenuwachtig, maar het was zo simpel. :)
Gewoon gaan dus!

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

Lusitana
Berichten: 22430
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 15:40

Travel_me heeft gelijk, vligevelden zijn heel simpel omdat er zoveel mensen voor het eerst reizen. Daar hoef je je je niet druk om te maken. Verder loopt daar ook veel personeel die vragen kunnen beantwoorden.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 16:02

En zorgen dat je ruim op tijd op het vliegveld bent, zodat je alle tijd hebt om uit te zoeken waar je heen moet. Ik vind het heerlijk om alleen weg te gaan :) !

Courses
Berichten: 9944
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 23:49

MarcoBorsato schreef:
Luxorvalkje schreef:
Zijn er mensen hier die (alleen) naar Japan zijn geweest?


Courses al heel vaak!!!


:wave:

Luxorvalkje
Berichten: 1934
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 23:49

Courses schreef:
MarcoBorsato schreef:

Courses al heel vaak!!!


:wave:


Alle tips zijn welkom :)

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts

_Jody_
Berichten: 2640
Geregistreerd: 29-08-02
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 14:10

Hoi allemaal :wave:

Al een aantal jaar wou ik graag op vakantie, maar nooit van gekomen omdat ik niemand had om mee te gaan en alleen gaan is zo'n taboe. Vorig jaar met een groepsreis gegaan omdat ik toch graag eruit wou, maar dit is mij niet goed bevallen.
Van het voorjaar dit topic tegengekomen en na het helemaal door gelezen te hebben begon het toch weer te kriebelen bij mij en na lang wikken en wegen toch geboekt alhoewel ik het toch wel erg eng vind. Merk in mijn omgeving dat mensen er erg negatief tegenaan kijken (erg fijn om te horen als je het al zo spannend vind _-:( ) hoe was dat bij jullie?

Door dit topic al wat meer gerust gesteld dat het allemaal wel kan, maar tips zijn natuurlijk altijd welkom. Heb een gratis kluisje op mijn kamer en het is de bedoeling om mijn waardevolle spullen daar te laten als ik naar het strand ga, die is namelijk mooi dichtbij. Maar wat doen jullie dan met je kamersleutel? De receptie is van 13.30 - 18.30 gesloten en vind het wel fijn als ik elk moment mijn kamer in kan.


Groetjes Jody.

;) Elke minuut dat je je druk maakt om je verleden, gaat af van je toekomst! ;)
:) F.N.R.S F14+2 Boktlid*2991* :)

Sheran
Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 14:54

In een zakje dat ik bij me heb bij het zwemmen, of anders even de buren vragen.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 15:02

_Jody_ schreef:
Hoi allemaal :wave:

Al een aantal jaar wou ik graag op vakantie, maar nooit van gekomen omdat ik niemand had om mee te gaan en alleen gaan is zo'n taboe. Vorig jaar met een groepsreis gegaan omdat ik toch graag eruit wou, maar dit is mij niet goed bevallen.
Van het voorjaar dit topic tegengekomen en na het helemaal door gelezen te hebben begon het toch weer te kriebelen bij mij en na lang wikken en wegen toch geboekt alhoewel ik het toch wel erg eng vind. Merk in mijn omgeving dat mensen er erg negatief tegenaan kijken (erg fijn om te horen als je het al zo spannend vind _-:( ) hoe was dat bij jullie?

Door dit topic al wat meer gerust gesteld dat het allemaal wel kan, maar tips zijn natuurlijk altijd welkom. Heb een gratis kluisje op mijn kamer en het is de bedoeling om mijn waardevolle spullen daar te laten als ik naar het strand ga, die is namelijk mooi dichtbij. Maar wat doen jullie dan met je kamersleutel? De receptie is van 13.30 - 18.30 gesloten en vind het wel fijn als ik elk moment mijn kamer in kan.


Groetjes Jody.

Ik reis vaak alleen. Het fijnst vind ik roadtrippen in de USA. Heb je lekker met niemand rekening te houden en je kunt zolang doorrijden als je zelf wil. Prachtige natuurgebieden, hele fijne bevolking en cultuur.
Ik hou er niet van om lang op één plek te blijven hangen.
Heb vroeger wel groepsrondreizen gemaakt, maar dat stadium ben ik wel voorbij. Ik ga alleen nog naar landen waar ik me als vrouw veilig voel. Westerse landen voel ik mij het fijnst, maar zuidoost Azie is ook goed te doen.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 15:03

Tegenwoordig krijg je bij de meeste hotels een keycard. Die kun je gewoon bij je houden. Je hebt je telefoon toch ook bij?

Travel_me
Berichten: 1266
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 15:31

Gewoon in een tasje met je handdoek ed. Lang lig ik nooit in het water en let altijd heel goed (soms beetje te) op mijn spullen. Plus op het strand zit je vaak dichtbij andere mensen. Die zien echt wel als er opeens iemand anders bij je spullen staat.

Wat je ook kan doen is je sleutel bij receptie achterlaten. Ik werk in een hotel en bij ons laten mensen regelmatig hun sleutel achter als ze bijv op pad gaan (werk in Rotterdam, dus strand niet aan de orde). Die sleutels worden dan naast een bakje bij de computer gelegd tot iemand er weer om komt vragen.

Hoorde laatst iemand zeggen dat niet te vertrouwen. Maar uh denk je dat we geen reservesleutels en een loper bij receptie hebben??? Dus ja als er iemand wil vh hotel kunnen ze altijd je kamer in. Ik doe voor de zekerheid dan ook altijd alles in de kluis qua waardevol (maar slaap ook altijd in een dorm op vakantie)

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 15:33

In je hotelkamer je waardevolle spullen in je koffer bewaren en die op slot houden wanneer je de kamer verlaat. Kluisjes zijn vaak te klein voor de hedendaagse apparatuur die je mee neemt (dslr, laptop etc)

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 17:00

Zijn er hier bokkers die welleens alleen naar Cuba zijn geweest? Dat lijkt me fantastisch, maar hoor om mij heen een hele hoop negatieve verhalen wbt het alleen gaan

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 17:02

Op Cuba was ik met 'n georganiseerde rondreis van Baobab. Volgens mij kun je daar op zich best alleen reizen als vrouw qua veiligheid, maar niet overal wordt Engels gesproken en bij het huren van een auto kun je bij een ongeval serieuze verzekeringsproblemen krijgen waardoor je het land niet uit mag.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 158 bezoekers