Curacao!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Amber_
Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 19:48

Dames. Help. :')

Ik heb jaren op Curaçao gewoond, al tijd terug hoor.... maar nu wilt vriendlief daar ook eens neuzen waar ik nou ben opgegroeid.

We zoeken een hotel/ bungalow / etc. wat ook luxe is, met ontbijt. We zijn een beetje een oude banketstaaf stel :+ dus geen "jongeren plek"

Barbara beach lijkt me geweldig, maar vind ik vrij ver van de "bewoonde" wereld haha.

Iemand tips? :))

Fjunicorn Meadow en FjorYou: Fjorden kleur fokkerij.
Volg onze Rod, Gra en Gull dames op Facebook!
Insta: http://www.instagram.com/amber__1989


Whizz
Berichten: 1033
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 20:10

Avila beach hotel. Comfortabel, lekkere strandjes en meerdere mogelijkheden om te eten. Het ligt naast Pietermaai waar leuke restaurantjes zijn. Ongeveer twintig minuten lopen naar de brug in Willemstad. Ik heb het er herlijk gehad.

Sure_lee
Berichten: 10350
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 20:57

We hebben goede verhalen gehoord over chogogo.
Ligt wel bij Jan Thiel maar wel genoeg er vanaf om geen last van de feestjes te hebben.
Avila is ook op een goede locatie. Maar geen ervaring mee.
Wij zaten zelf in the Ritz Village. Niet heel luxe maar perfect voor ons.
Deze week ga ik even zitten om mijn tips in het topic te zetten.

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 21:05

Sure_lee schreef:
We hebben goede verhalen gehoord over chogogo.
Ligt wel bij Jan Thiel maar wel genoeg er vanaf om geen last van de feestjes te hebben.
Avila is ook op een goede locatie. Maar geen ervaring mee.
Wij zaten zelf in the Ritz Village. Niet heel luxe maar perfect voor ons.
Deze week ga ik even zitten om mijn tips in het topic te zetten.
chogogo is niet echt luxe en er zitten veel jongeren.

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 21:07

Amber_ schreef:
Dames. Help. :')

Ik heb jaren op Curaçao gewoond, al tijd terug hoor.... maar nu wilt vriendlief daar ook eens neuzen waar ik nou ben opgegroeid.

We zoeken een hotel/ bungalow / etc. wat ook luxe is, met ontbijt. We zijn een beetje een oude banketstaaf stel :+ dus geen "jongeren plek"

Barbara beach lijkt me geweldig, maar vind ik vrij ver van de "bewoonde" wereld haha.

Iemand tips? :))



Hilton is redelijk luxe en ligt toch ook dichtbij Willemstad. Wel een groot complex.

Scuba Lodge is erg leuk, fantastische kamers en leuk gelegen.

Lions dive vind ik ook een fijn hotel, lekker op het rustige uiteinde van mambo en toch alles op loopafstand.

Barbara beach is een heerlijk hotel, maar inderdaad wat ver van alles.

Sure_lee
Berichten: 10350
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 21:09

Oh oké. Wij spraken juist ouderen over chogogo en die gingen ook altijd terug. Maar heb het zelf niet gezien.
Voor echt luxe moet je bij Baoase zijn maar dan heb je wel een dikke portomonne nodig haha.

Lionsdive is ook mooi inderdaad.

Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 22:13

Wij zijn een aantal jaren geleden bij chogogo en Lionsdive geweest. Beide prima en rustig, Lionsdive wat luxer.
Laatste keer bij Bon Bini beach ressort geweest, tegenover Mambo maar heerlijk rustige huisjes. Vond die laatste ideaal.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 20:52

Helaas weer thuis. Wat had ik nog graag gebleven daar. Wat een heerlijk eiland. Wij hadden auto gehuurd die bij het huisje zat via airbnb geboekt.
[ img ]

[ img ]

linnnh
Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 09:07

Iemand nog aanraders voor AirBNB's of andere manieren om een leuk appartementje te huren voor 2wkn? Het liefst met een keukentje én een beetje op een leuke plek :)

Hee nieuwsgierig aagje!

xMadelene9
Berichten: 156
Geregistreerd: 08-01-17

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 12:00

Volgende week vlieg ik naar Curacou, we hebben een hotel midden in Willemstad. Graag zou ik een keertje willen paardrijden, lijkt mij zo ontzettend gaaf daar langs de zee etc. Ik heb al ruim 15 jaar ervaring dus dat zit wel goed. Hebben jullie tips waar de paarden er goed bij staan en waar je een leuke rit kan maken?

Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 13:09

xMadelene9 schreef:
Volgende week vlieg ik naar Curacou, we hebben een hotel midden in Willemstad. Graag zou ik een keertje willen paardrijden, lijkt mij zo ontzettend gaaf daar langs de zee etc. Ik heb al ruim 15 jaar ervaring dus dat zit wel goed. Hebben jullie tips waar de paarden er goed bij staan en waar je een leuke rit kan maken?


Ik heb hier ook naar gezocht en kon toen niet echt iets vinden.
Daarnaast is de kust op curacao heel anders dan hier, dus echt langs het strand rijden zoals je in NL doet moet je denk ik niet verwachten.

Misschien hebben anderen wel tips :) .

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Sure_lee
Berichten: 10350
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 17:39

Ik zou nog wat tips neerzetten na mijn vakantie.
Hier komen ze....

Stranden
- Porto Marie. Fijne bedjes, schaduwplekken. Goed eten en drinken en veel vissen voor snorkelen. (ons favoriete strand deze vakantie)
[ img ]
- Baaitjes bij landhuis San Juan. Je betaalt 10 gulden aan de eigenaar van het land en dan heb je toegang tot 3 mooie baaitjes. Wij hadden er 1 voor ons zelf, Heerlijk. Geen voorzieningen dus zelf eten en drinken meenemen.
[ img ]
- Playa Lagun. Komen veel locals die daar spelletjes spelen en bbq-en. Je kunt daar boven ook lekker eten met mooi uitzicht over de schildpadden die daar regelmatig zwemmen.
[ img ]
- Daaibooi. Rustig stand waar je wat kunt eten( niet geprobeerd). Heerlijk om daar te zijn met zonsondergang.
- Paya kanoa. Hier komt bijna niemand meer. Is ruig omdat het aan de andere kant van het eiland is. Surfers komen er wel en mensen met kinderen omdat voor de rotsen het water laag is. Maar de kans is groot dat je hier helemaal alleen bent.
[ img ]

Andere mooie plekjes:
- Boka sami. Hier kun je ook heerlijk vers gevangen vis eten. Het strand stelt niet veel voor maar de natuur is prachtig. Je kunt hier ook mooi wandelen mocht je daar zin in hebben.
[ img ]
- Boka acension. Mooi plekje om de golven hard op de rotsen te horen klotsen. Vrij afgelegen. Dus ook hier komen weinig mensen.

Eten:
- Karakter. Heerlijk voor lunch. Je kunt er ook zwemmen maar geen strand.
[ img ]
- Zanzibar. De pizza en de kip is hier heerlijk. Het overige eten is ook goed.
- Purinchi. Is een oud vissershuisje waar de vis ter plekke wordt schoongemaakt, bereid en geserveerd. Heerlijk! Het is afgeladen vol. Dus reserveren is handig.
- Pop's place. Hier kun je ook lekker lokale gerechten eten.
- De visserij. Verse vis. Nergens lekkerdere vis gegeten dan hier.
- BijBlauw. Heel leuk in pietermaai. Kwaliteit van het eten echt top
- Tinto. Leuke locatie en kwalitatief goed eten.
- Komo. Hippe tent met goed eten.
- Baoase. Trek je portemonnee maar. Je moet reserveren. Zonder kom je het resort niet op. Maar hier kun je heerlijk romantisch dineren op het stand. Maar reken op een rekening vanaf 200 euro voor 2 personen.
[ img ]

Feestjes:
- Zanzibar op zaterdag. Onze favoriet. Gezellige muziek en relaxte sfeer.
[ img ]
- Donderdag avond Punda. Vuurwerk en lokale dans show
[ img ]
- 21. Vaak live muziek

Heb geprobeerd om met name de wat minder toeristische dingen te noemen. In 2,5 week hebben we natuurlijk nog veel meer gezien. Maar dit waren wel de hoogtepunten.

Whizz
Berichten: 1033
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 17:48

Super leuk, dank je wel sure lee!


DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 18:10

Ik krijg heimwee van je post.

Ik vond overigens playa kalki ook een erg mooi strand

Klaasje
Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 23:30

Super leuke tips allemaal Sure_lee! Mijn nichtje is twee weken op bezoek, vandaag ook dagje Porto Marie gedaan. Heerlijk.

Wat ook erg leuk is, zondagavond restaurant Hemingway op Mambo Beach. Salsa avond met een goede band en veel mensen die er komen om te dansen.

Voor de mensen die nog komen naar Dushi Korsou, mochten jullie op zoek zijn naar een goed en betrouwbaar autoverhuurbedrijf, ik kan dit regelen zodat de auto (met allrisk! verzekering en zonder max. aantal km's) op locatie wordt gebracht waar je maar wilt en je verder niks hoeft te regelen (alleen mij een berichtje sturen ;-) Haha). Van Kia Picanto tot busjes en SUV's.

iirrssjjee
Berichten: 5919
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 14:18

Hoi allen!! Ik lees al een poosje mee, maar ik ga nu een keertje een vraag stellen! Wij willen in (eind) september op huwelijksreis naar Curacao. Hoe zit het met het regenseizoen dan? Is het dan een beetje over? En zo niet, hoeveel last heb je er dan van?

Welke regio is goed geschikt voor de huwelijksreis? We willen gewoon een mooi stukje, lekker groen, en veel dingen binnen handbereik (zoals winkels en restaurants enz.). We gaan wel een auto huren, dus zijn wel flexibel. Hoe lang kun je het beste gaan? Wij zaten zelf te denken om ergens tussen de 11 en 13 dagen te gaan. (Dus 9 - 11 nachten), is dat voldoende?

Ik zie jullie reacties graag tegemoet :)

picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 14:20

De regenperiode is de laatste jaren erg onvoorspelbaar en er valt ook al jaren minder regen. Je kunt in die periode zeker een bui treffen maar echte regendagen komen hier bijna nooit voor. September is de aanloop naar het regenseizoen, wel behoorlijk warm.

BertBaley
Berichten: 6824
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: 's-Gravenzande , Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 12:04

Al even stil hier -O-

Iemand die ons een leuk verblijf kan aanraden? Wij zijn 3 jaar geleden eens geweest, ik weet alleen echt even niet meer waar ik zat, in ieder geval in een appartement maar mag ook een hotel zijn bijv.
Hoeft niet perse goedkoop te zijn, maar wel gewoon betaalbaar en schoon haha!!

Alvast dank!

Edit -> ik zie hierboven ook wat aanraders zoals Scuba Lodge, ziet er leuk uit, misschien hebben er nog meer tips!

BERT bedankt voor alles... :+:
ROBBIE | mijn toppertje. :+:

Happy_Joy
Berichten: 320
Geregistreerd: 31-03-14

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 12:32

Ik vind Lions Dive een aanrader!

[o]

__PrinCes
Berichten: 2551
Geregistreerd: 14-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 13:05

Happy_Joy schreef:
Ik vind Lions Dive een aanrader!

Ik ook, ben net 2 weken terug en vond het echt fantastisch op Lions Dive!

Schuur_
Berichten: 4831
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 21:17

Ik ben me aan het orienteren om op stel en sprong naar Curacao te gaan voor een vakantie! Maar ik ga dus alleen en zie door de bomen het bos niet meer,

Ik zou graag in juli gaan of begin augustus. Zou ik dan best wachten op een aanbieding? Had zelf in gedachten met 700 euro wel klaar te zijn voor logies en ontbijt + vlucht maar moest toch even slikken. Goede sites die ik kan checken? En raden jullie me aan om toch te wachten op een echte last minute en op de goede gok verlof nemen op het werk (geen problemen daar)?

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 21:31

Schuur_ schreef:
Ik ben me aan het orienteren om op stel en sprong naar Curacao te gaan voor een vakantie! Maar ik ga dus alleen en zie door de bomen het bos niet meer,

Ik zou graag in juli gaan of begin augustus. Zou ik dan best wachten op een aanbieding? Had zelf in gedachten met 700 euro wel klaar te zijn voor logies en ontbijt + vlucht maar moest toch even slikken. Goede sites die ik kan checken? En raden jullie me aan om toch te wachten op een echte last minute en op de goede gok verlof nemen op het werk (geen problemen daar)?

Midden in het hoogseizoen en dan ook nog een éénpersoonskamer lijkt me onmogelijk voor zo'n laag budget. En goedkope lastminutes bestaan niet meer.

Schuur_
Berichten: 4831
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 21:37

Jammer, ik ga het dan in de gaten houden en misschien in het najaar moest ik niks tegen komen?

Heb je wel tips voor welke aanbieders ik kan kijken?

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 21:41

Dat is inderdaad een zeer beperkt budget. Het is me wel eens gelukt maar dat was zeker niet in het hoofdseizoen, maar in mei.

Tui, Kras en Corendon vind ik vssk het goedkoopste. Tui heb ik vaak 3 weken vantevoren geboekt voor mooie prijsjes, maar dus nooit in het hoofdseizoen

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 21:48

Schuur_ schreef:
Jammer, ik ga het dan in de gaten houden en misschien in het najaar moest ik niks tegen komen?

Heb je wel tips voor welke aanbieders ik kan kijken?

Hou rekening met het orkaanseizoen in het najaar. Een kennis van mij heeft afgelopen november 2 weken regen gehad. Ze ging wel vooral vanwege familiebezoek, maar toch...

Pakketreizen zijn doorgaans alleen interessant als je met twee een kamer deelt. Zou vliegtickets in de gaten houden en booking.com voor accommodatie. Zou proberen volgend voorjaar te gaan en dat zsm al boeken omdat prijzen anders weer omhoog gaan.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _AB_, Barramundi, c_alsemgeest, DexterM, Googlebot, Iloveiswan, Ineke2, inge_romeo, kwii, Lestria, ReadTheRulez, Riviera87, Swift, Verara, Vinny12511 en 73 bezoekers