Tips gevraagd! Hoe deze achtertuin opknappen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Anouk_H
Berichten: 2166
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Tips gevraagd! Hoe deze achtertuin opknappen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-19 18:01

Heey lieve Bokkers!

Ik ben op zoek naar (low budget) tips om mijn tuin een beetje leuker te maken! Nu is het meer een parkeerplaats dan een achtertuin! Omdat dit een eenkamerappartement is wil ik er niet al te veel geld in steken met het idee dat ik over 2-5 jaar hier misschien weer weg ga.

Hopelijk heeft er iemand leuke ideeën hoe ik dit zou moeten aanpakken. Door alle vormen die al in de tuin liggen vind ik het heel moeilijk om daarbuiten te denken en een compleet andere inrichting te bedenken.


[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Mijn 'eisen' zijn dat de witte diepvries/hondenhok moeten blijven staan. En het blauwe grind moet ook zo blijven liggen, mijn hond gebruikt dat namelijk om in te poepen en plassen, super handig! En ik ben dol op gras, ik wil er dus echt ergens gras in :o


Ik ben benieuwd waar jullie mee komen en ik zal natuurlijk updates plaatsen van de stappen die gezet worden! :D

Insta: @anouk.hermsen voor foto's en filmpjes van mijn huisdieren <3


josie
Berichten: 5412
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 18:28

Het midden stuk van de grindtegels weghalen en daar gras doen?
Met wat potten de zijkanten aankleden? De Aldi heeft nu goedkoop fruitbomen en plantjes e.d..
Leuke tuinposters aan de schuttingen?

Of topic, ik vind je hond wel erg mager :o

http://www.bokt.nl/markt/ad/302386/hors ... -liners-ed
http://www.bokt.nl/markt/ad/302378/hors ... ns-lite-0g
L1 pr 214 / L2 pr 208 / M1 pr 201 / M2 pr 197 / Z1 pr 212 / Z2 pr 218 / ZZL pr 224,5 / ZZZ startgerechtigd.

KimD
Berichten: 20359
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Tips gevraagd! Hoe deze achtertuin opknappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 18:37

Als het gehuurd is zou ik vooral niet teveel weghalen / omgooien aan tegels, als je weggaat moet alles weer in deze staat gebracht worden!


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

01San
Berichten: 18750
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 18:39

Het is wel een werk, maar misschien je tegels schoon spuiten met een ( geleende ) hoge drukspuit ?
Tuinposters idd wat hierboven ook werd gezegd.

Als je voor gras kiest, kun je ook kunst gras doen, dan hoef je geen gras maaier te kopen..
Zijn veel hele mooie kunstgrassen.
Als je trouwens echt gras neemt, en je hond gaat er in plassen, kun je wel allemaal gele verkleurde vlekken krijgen ,
Laatst bijgewerkt door 01San op 28-03-19 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Myfairytale
Berichten: 5367
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 18:41

Op pinterest vind je ook hele gave ideeën! Ik ben zelf niet zo'n creatief brein, maar doe daar graag inspiratie op.

En ik ga wel mee met josie; ik vind je hond ook erg mager. :o

01San
Berichten: 18750
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: Tips gevraagd! Hoe deze achtertuin opknappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 18:58

Misschien potten bij de action halen, ik zag leuke fuchsia kleurige laatst, staat vrolijk ,
En daar leuke fleurige plantjes in?

Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Tips gevraagd! Hoe deze achtertuin opknappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 19:04

Waarom poept je hond in je tuin?? :o

Anouk_H
Berichten: 2166
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-19 19:14

Mijn dame is inderdaad wat afgevallen maar krijgt al meer brokjes. Deze foto's zijn van vorige maand :)
[ img ]
[ img ]

Maar goed daar gaat dit topic niet over.

Insta: @anouk.hermsen voor foto's en filmpjes van mijn huisdieren <3

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101352
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 19:14

Goof schreef:
Waarom poept je hond in je tuin?? :o

Ik denk het, jij zegt het. :')

Laat je je hond niet een paar keer per dag uit dan?

Ik heb ook een huurwoning en mag mijn tuin aanpassen naar mijn smaak maar hoef dat echt niet in de oude staat terug te brengen, dat heeft mijn voorganger ook niet gedaan. Hier heb ik ook nog nooit van gehoord. Dat je binnen alle gaten dicht en desnoods de vloeren eruit haalt en de originele terug plaatst kan ik wel begrijpen.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 19:15

Hoezo doet de hond haar behoeften in de tuin? Gatverdamme.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 19:21

Zo te zien leeft je hond in de tuin.Dus gras zaaien lijkt me niet handig daar gaat ze garantie of op poepen en pissen of gaten graven.Ik denk dat je het goedkoopste werkt met potten met struiken en planten er in.Hortensia's in pot doen het leuk.Wat iemand zei ,leuke tuinposters tegen de muur. leuke lampjes op zonneenergie neerzetten.Een waterteil met pompje er in een soort fonteintje klinkt ook altijd gezellig.

Anouk_H
Berichten: 2166
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-19 19:25

Goof schreef:
Waarom poept je hond in je tuin?? :o



Omdat zij in de tuin zit wanneer ik aan het werken ben, ze word verder ook gewoon nog uitgelaten maar af en toe moet ze overdag ook nog poepen. Nou super handig als dat dan gewoon in het grind ligt en niet verspreid door de hele tuin.

Wanneer ik thuis ben is mijn hond gewoon binnen.

Maar ook daar gaat het topic niet over, hond word gewoon heerlijk verwend en komt niets te kort, no worry's. Mag het dan nu over de inrichting van mijn achtertuin gaan? :)

Nena heeft nu de hele tuin maar als er ergens gras komt wil ik daar een hekje omheen

Insta: @anouk.hermsen voor foto's en filmpjes van mijn huisdieren <3

Myfairytale
Berichten: 5367
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 19:25

Druppie7711 schreef:
Mijn dame is inderdaad wat afgevallen maar krijgt al meer brokjes. Deze foto's zijn van vorige maand :)
[ [url=m/hKZkYW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/RPlLQo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar goed daar gaat dit topic niet over.


Klopt, maar viel me wel direct op.
Op deze foto's ziet ze er véél beter uit. *\o/*

Prachtige dame is het. <3

KimD
Berichten: 20359
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 19:27

Houden jullie ook je behoefte op totdat je drie keer per dag naar de wc gelaten wordt? Wat een onzin... 8)7

Wij hebben zelfs vijf honden die in de tuin poepen! OH. MIJN. GOD. STEL JE VOOR ZEG! :wow:

Zoals ik het tijdens het wandelen opruim, ruimen we dat in de tuin ook gewoon op. Als die dieren moeten plassen of poepen buiten de tijden dat wij met ze gaan wandelen, dan moeten ze ook gewoon kunnen gaan. :roll:


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

heidy_wilco
Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 19:29

Beetje jammer, al dat gezeur over de hond, terwijl het niet over de hond gaat. Ja, hij is dun, maar hij glimt als een spiegeltje en ziet er verder heel gezond uit... Sommige honden komen gewoon heel lastig aan of eten moeilijk, zo een hebben wij thuis ook...

Nu ontopic: Zou jij het erg vind als de hond ook op andere plekken in de tuin de behoefte doet? Ik ga wel mee met de potten. Andere tegels kan ook al heel wat doen. Jee kunt altijd ergens kijken of iemand gratis tegels wegdoet. Er zijn vrij regelmatig van dat soort oproepen op een plaatselijke Facebook groep oid.
Laatst bijgewerkt door heidy_wilco op 28-03-19 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

*pum**pum**pum**pum**pum*

Kaaaren
Berichten: 3984
Geregistreerd: 02-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 19:29


Myfairytale
Berichten: 5367
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 19:48

Tsja, reacties op een foto kun je verwachten. En niemand zeurt, het wordt gewoon opgemerkt. TS reageert ook normaal.

Is inderdaad handig om een hekje om gras heen te zetten. Als ze daar veel op plassen, is het gras zo dood en komt het ook niet terug is hier de ervaring (met onze eigen honden). En ja, doe doen ook wel eens wat in de tuin. :o Uiteraard word het direct opgeruimd.

En een paar mooie bakken met boompjes of plantjes zijn dan ook ideaal, dat gaat dan ook minder snel dood door de urine.
Laatst bijgewerkt door Myfairytale op 28-03-19 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 20:00

Druppie7711 schreef:
Goof schreef:
Waarom poept je hond in je tuin?? :o



Omdat zij in de tuin zit wanneer ik aan het werken ben, ze word verder ook gewoon nog uitgelaten maar af en toe moet ze overdag ook nog poepen. Nou super handig als dat dan gewoon in het grind ligt en niet verspreid door de hele tuin.

Wanneer ik thuis ben is mijn hond gewoon binnen.

Maar ook daar gaat het topic niet over, hond word gewoon heerlijk verwend en komt niets te kort, no worry's. Mag het dan nu over de inrichting van mijn achtertuin gaan? :)

Nena heeft nu de hele tuin maar als er ergens gras komt wil ik daar een hekje omheen


Het gaat ook over je tuin. Ik vind het persoonlijk echt te smerig voor woorden als de hond in de tuin kakt, maar dat moet ieder voor zich weten.
Mij lijkt dat je het tussen het grind nooit goed vandaan en schoon krijgt, dus ik zou je juist aanraden om alles tegels te maken. Die krijg je tenminste makkelijk schoon.

Prachtige hond overigens, helemaal mijn type.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 20:03

Je zou ook hier en daar een paar tegels er uit kunnen halen en daar wat plantjes in doen waar je over heen kunt lopen, dan lijkt het wat groener.

Myfairytale
Berichten: 5367
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Tips gevraagd! Hoe deze achtertuin opknappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 20:05

En eventueel een soort klimplant tegen de schutting op laten groeien?
Dat kan met een stukje (groen) gaas bijvoorbeeld. Of wat houten stokken.

LukieBradley
Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Tips gevraagd! Hoe deze achtertuin opknappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 20:21

Ik kom meeloeren. Heb 1 betonbak als achtertuin dus wie weet vind ik tips *\o/*
Misschien maak ik wel een Apart hondentoilet voor mijn Jack Russel ~~}>
Ken ie zoveel scheiten en piesen in de tuin wat ie wil :):) en ga ik het om de dag opruimen ~~}>

Lukie* <3 15-06-2011 / 01-02-2013 Ik mis je kleine man..
Heino* mijn allerliefste kleine leermeester. 01-01-1995 / 13-07-2016. Mijn kleine koning ruim 3 jaar lang :)

Kanzi
Berichten: 2655
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 21:05

Een paar fruitboompjes breken de lengte van de tuin en geven ook een beetje hoogte.
Zijn ook niet verschrikkelijk duur, en kan je eventueel ook weer meenemen als je ze in een pot of bak plant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 21:13

Als je tegels eruit gaat halen en gras of andere dingen gaat planten heb je dikke kans dat de hond daar zn behoefte gaat doen.

Lekker bankje in de zon is altijd fijn. Dat lelijke witte hok een mooier kleurtje?

Oja, grindtegels kan je eventueel omdraaien.

Maaaarije
Berichten: 1752
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 21:20

Ik zou het "loop stukje" zo houden met dat knikje er in, het stuk waar op de laatste foto je hond staat, gras doen tot ongeveer waar de grindtegels stoppen, en daar nog een bloemen perkje. Dan kan de hond nog steeds in het hok komen, heb je direct achter huis een terras. En achter in de tuin ook nog.

In de plantenbak zou ik wat hoge en lage planten door elkaar heen zetten.
Het stukje naast het hokje zou ik of bij het grind trekken, of er een paar hoge grassen neerzetten zodat je de schutting ook niet meer zo ziet.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is :+

Edit: en op de terrassen nog een paar potten met mooie planten.

ellepel
Berichten: 47257
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 21:23

Nadeel van gras is wel dat het geel word en dood gaat als er een hond op plast...was bij mij wel zo helaas.

Ik zou kijken bij de action voor kunstgras. Blijft mooi groen.
Dat zou je dan zo neer kunnen op het vierkante stuk tegels in het midden.
Verder aan de overzijde van het grind wat fruitboompjes?

Aan de schutting wat bakken hangen met mooie 1 jarige bloeiers
En eventueel her en der wat potten met planten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bodan, Kanzi, valonka en 21 bezoekers