Alleen op vakantie!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Urbanus
Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 17:00

Mon dieu! Dat wordt een prachtig avontuur!

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.


iirrssjjee
Berichten: 5919
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 19:31


Luxorvalkje
Berichten: 1927
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 20:55

Zijn er mensen hier die (alleen) naar Japan zijn geweest?

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts

Urbanus
Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 21:08

Luxorvalkje schreef:
Zijn er mensen hier die (alleen) naar Japan zijn geweest?


Courses al heel vaak!!!

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Travel_me
Berichten: 1261
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 21:19

En mensen die alleen naar Mexico zijn geweest? Ik ga eind mei voor 2,5 week. Beetje spannend. Niet zozeer het alleen gaan, want ik heb al meerdere landen alleen gezien. Alleen ik spreek geen spaans, das nog n dingetje XD

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

Anoniem

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 21:25

Waar ga je heen, in Mexico?

Travel_me
Berichten: 1261
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 21:57

Ik weet het nog niet precies, maar ga iig naar Isla Holbox, Valladolid, Chichen Itza en Tulum. Maar denk nog wel 1 of 2 plekken :)

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

Luxorvalkje
Berichten: 1927
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 16:47

Ik ben naar Mexico geweest. (Als onderdeel van de Maya-route)

Dat is heel goed te doen.

Middenklasse bus is gewoon een touringcar met airco zoals wij die kennen.

Eten is heel goedkoop, en accommodatie goed te regelen.

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts

Travel_me
Berichten: 1261
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 18:24

Top! Ik las al iets over ADO bus dat dat gewoon echt goede bussen zijn zoals wij kennen :) Scheelt weer!
Eten ga ik nog even naar kijken en accommodatie heb ik geboekt (wel dat het een paar dagen van te voren nog gratis te annuleren is. Handig als ik eventueel van de route af wil wijken.

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

Anoniem

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 18:50

Wel het veilige/toeristische deel. Wij hebben ongeveer die route ook gedaan (ik en mijn moeder), voelde ons erg veilig overal. Wel heel vee; (corrupte) politie die je aanhoudt om niks, als je woordje spaans spreekt is het prima maar meeste komt wel goed. ADO bus is ook goed te doen! Eten is inderdaad heel goedkoop, en HEEL lekker. Eigenlijk hebben wij altijd echt heel goed gegeten (luxe restaurants) voor hele nette prijzen.

Vond Tulum niet zo, playa del carmen veeeel leuker. <3 Oh ik wil terug...

Travel_me
Berichten: 1261
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 12:32

Ik lees idd meer over corrupte politie, maar vooral als mensen een auto huren. Komt dit ook voor met de bus?
Tulum lees ik vaak over dat het niet meer geweldig is. Ik wil er wel heen, maar zal er niet te lang blijven. PDC ga ik overslaan want dat is niet wat ik leuk vind om naar toe te gaan op reis :)

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

Fearn
Berichten: 4746
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 14:26

Hoi! Heeft iemand hier al eens alleen naar IJsland gereisd? :D

En zo ja, hoe lang ben je geweest, naar welke plekken en wat voor verblijf?

Valt het te doen om alleen de natuur te verkennen, of kun je dan beter iets regelen met een groep oid?

Ben benieuwd! :D

Luxorvalkje
Berichten: 1927
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 21:53

IJsland is goed te doen.
De rondweg kan met de auto, voor de meer afgelegen plekken zou ik 4wd nemen.

IJsland is wel erg duur, helemaal alleen

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 11:55

Ijsland is gaaf, en prima om alleen heen te gaan.
Alleen idd heel duur

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

Faelynn
Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 12:13

Ik zit er aan te denken om hier heen te gaan, zal de eerste keer alleen op vakantie worden.. Ben alleen wel bang dat het erg eenzaam word, wil eigenlijk ook wel beetje mensen van mijn leeftijd ontmoeten, maar steden en hostels enzo trekken mij totaal niet.. En dit type reizen zal je dat probleem toch wel houden denk ik. Iemand die daar ervaring mee heeft?

https://www.vakantiediscounter.nl/gambi ... ecked=true

Anoniem

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 12:24

In Gambia word je als vrouw (als man ook wel) veel aangesproken door 'beachboys' die van alles met en van je willen. Je moet hier tegen kunnen, ik vind het niks..

Faelynn
Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 18:44

bobje26 schreef:
In Gambia word je als vrouw (als man ook wel) veel aangesproken door 'beachboys' die van alles met en van je willen. Je moet hier tegen kunnen, ik vind het niks..


Ik lees dit inderdaad ook wel terug in de recensies, hou daar zelf ook niet van, maar denk dat je dat overal wel een beetje tegen komt.
2 jaar terug in turkije geweest en hier was het ook echt verschrikkelijk..
Griekenland ook, wel iets minder, vooral bij restaurants.
Nadeel is dat ik wel echt naar een warm land wil met veel natuur en dieren, safari doen en zo en op redelijke vliegstand en betaalbaar.. Nog al wat eisen :')

Anoniem

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 07:16

Als je er niet van houdt, zou ik echt wegblijven van Gambia. Het is daar echt heel erg namelijk (meer dan bijvoorbeeld Turkije/Griekenland!), wil je op wild safari? Dan blijf je wel in Afrika..

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 07:26

Ik heb in zowel Turkije als Griekenland niks gemerkt. Misschien was ik op de verkeerde plaatsen? Wat wordt er precies bedoeld?

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 08:05

https://www.nrc.nl/nieuws/1996/02/03/in ... 7-a1145729
Artikel dateert van 1996 maar er is niks veranderd. Het sekstoerisme is alleen maar toegenomen en je wordt echt best heel erg lastig gevallen door diverse beach boys in Gambia.

edit: verstuurd voor tekst bij kon zetten. :')

Faelynn
Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 20:22

maar dat artikel gaat juist over mensen die daar naar toe gaan voor seks, ik ben aseksueel dus zou ze sowieso afwijzen :')



Sheran schreef:
Ik heb in zowel Turkije als Griekenland niks gemerkt. Misschien was ik op de verkeerde plaatsen? Wat wordt er precies bedoeld?

mensen in dat land die je aanspreken om geld aan je te verdienen. Ofwel door je in hun winkel te lokken, op straat dingen verkopen, aansmeren, of ze willen je gids zijn bijvoorbeeld, of in t ergste geval dus zelfs voor seks. Ze zijn vaak heel opdringerig. Je kan ze prima afwijzen, maar het is wel heel irritant.


Maar ik ben bang dat dit soort dingen in alle landen zijn. Afgelopen zomer naar parijs geweest, ben na 3 dagen weer naar huis gegaan, het gehalte criminaliteit en straatverkopers is daar echt bizar, nu zijn we daar ook echt aangevallen door een groep straatverkopers, en ze renden achter je aan, dus ben daar wel heel angstig van geworden. Maar als dat al in parijs is.. Europa.. Waar ben je dan nog wel veilig denk ik dan.
En wil toch wel een keer ergens heen :P Moet gewoon een grote brede vriend zoeken geloof ik :+

Urbanus
Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 20:40

Ga naar Londen! CCTV camera's op straat en hoewel er overal iets kan gebeuren is Londen en de Londense mentaliteit heel fijn.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.


Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 20:41

Het is iets voor toeristische plaatsen, dat je lastig gevallen wordt, maar het heeft ook wel met cultuur te maken dat je lastig gevallen wordt als vrouw.


Ik heb vorig jaar in mijn eentje rondgescootered in Portugal en Spanje en nergens last van gehad en ga dit jaar vast weer een rit doen in Portugal. ik ben hier echt niet bang dat me wat overkomt.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 20:42

Oooh die mensen. Hoort er gewoon bij, ook bij de cultuur. In winkels kan het ook erg leuk zijn als je er gewoon in meegaat, dat vinden ze zelf ook leuk. Ik heb het overigens niet over straatverkopers maar bv winkeliers in souks.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Faelynn
Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 21:39

MarcoBorsato schreef:
Ga naar Londen! CCTV camera's op straat en hoewel er overal iets kan gebeuren is Londen en de Londense mentaliteit heel fijn.


Daar ben ik al eens geweest, wel veilig volgensmij inderdaad, nergens last van gehad in ieder geval.
Maar ik ben vooral op zoek naar natuur en als het lukt wilde dieren, safari park bezoeken of iets dergelijks.
Heb helemaal niks met steden en grote menigte mensen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Essie95, GoogleAdsense, JackAebe, janneke_S, jasmijn16, kosseh, madeinspace, Varekaj, veerledec en 81 bezoekers