Het grote backpacktopic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 13:20

Klopt. Wij mikken op 100 per dag all inn dus met dat budget kan het wel.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


Travel_me
Berichten: 1261
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 13:24

Oh ja dat moet dan zeker wel lukken :)

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

Luxorvalkje
Berichten: 1927
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 16:44

Dat hangt van het land af natuurlijk.

Je kunt Japan niet vergelijken met Azië.
Daar houd ik in mijn budget rekening mee.
En met 300 euro kom je in nl ook niet heel ver met de trein

Zo is Costa Rica ook veel duurder dan Nicaragua.

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts

lianne484
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-01-13
Woonplaats: westfriesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 17:24

Luxorvalkje schreef:
Dat hangt van het land af natuurlijk.

Je kunt Japan niet vergelijken met Azië.
Daar houd ik in mijn budget rekening mee.
En met 300 euro kom je in nl ook niet heel ver met de trein

Zo is Costa Rica ook veel duurder dan Nicaragua.


Japan hoort toch bij Azie? :+

Luxorvalkje
Berichten: 1927
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 23:39

lianne484 schreef:
Japan hoort toch bij Azie? :+


Klopt, maar de meeste mensen bedoel vaak Thailand etc.
Japan wordt vaak apart genoemd, net als China.

En de prijzen van die reizen zijn niet te vergelijken.

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts


_Ilsee_
Berichten: 1152
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Bath, UK

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 00:00

Hi backpackers!
Iemand ervaring met interrailen? Een vriendin en ik zitten te denken om dat dit najaar te gaan doen maar er zijn zoveel keuzes! En als je de pas eenmaal hebt, hoe erg zijn de extra kosten voor de trein? Want ik las dat die er wel vaak zijn helaas. En als iemand echt must see tips heeft voor Oost Europa, please share!

Ook tips voor Cuba en Egypte zijn van harte welkom haha!

Voor Thailand moet ik zeggen dat ik het goed te doen vond! De taal barriere is een ding, maar verder zijn de mensen super behulpzaam en als je een beetje op internet kijkt wat je wil doen vind je al heel veel informatie over hoe en wat!

Taifoen
Berichten: 1025
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 09:13

_Ilsee_ schreef:
Hi backpackers!
Iemand ervaring met interrailen? Een vriendin en ik zitten te denken om dat dit najaar te gaan doen maar er zijn zoveel keuzes! En als je de pas eenmaal hebt, hoe erg zijn de extra kosten voor de trein? Want ik las dat die er wel vaak zijn helaas. En als iemand echt must see tips heeft voor Oost Europa, please share!

Ook tips voor Cuba en Egypte zijn van harte welkom haha!

Voor Thailand moet ik zeggen dat ik het goed te doen vond! De taal barriere is een ding, maar verder zijn de mensen super behulpzaam en als je een beetje op internet kijkt wat je wil doen vind je al heel veel informatie over hoe en wat!

Ik heb afgelopen zomer een lange interrail gemaakt en voor het grootste gedeelte door Oost-Europa. Stuur mij even een pb, dan antwoord ik hem vanmiddag!

Aguamenti
Berichten: 144
Geregistreerd: 20-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 10:13

_Ilsee_ schreef:
Hi backpackers!
Iemand ervaring met interrailen? Een vriendin en ik zitten te denken om dat dit najaar te gaan doen maar er zijn zoveel keuzes! En als je de pas eenmaal hebt, hoe erg zijn de extra kosten voor de trein? Want ik las dat die er wel vaak zijn helaas. En als iemand echt must see tips heeft voor Oost Europa, please share!

Ook tips voor Cuba en Egypte zijn van harte welkom haha!

Voor Thailand moet ik zeggen dat ik het goed te doen vond! De taal barriere is een ding, maar verder zijn de mensen super behulpzaam en als je een beetje op internet kijkt wat je wil doen vind je al heel veel informatie over hoe en wat!


Ik heb drie jaar geleden een 'interrail' gedaan, alleen hebben wij toen geen interrail pas gekocht. We hebben van tevoren alles uitgezocht en het bleek een stuk goedkoper om alle bus- en treinkaartjes gewoon los te kopen. Zeker als je zoals ik lees naar Oost Europa gaat is dat het uitzoeken waard!

Travel_me
Berichten: 1261
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 12:36

Ik heb in 2015 2 interrail reizen gemaakt, maar ook zonder interrail kaart. Ik vloog naar de Balkan en ben vanaf daar met de trein (en enkele keer bus) gaan reizen. Dat scheelde echt ontzettend veel geld/tijd en ook heel veel uren in de trein. Daardoor kon ik langer in de Balkan blijven.

1e: Zadar - Zagreb - Sarajevo - Mostar - Zadar (Kroatië en Bosnië dus) echt prachtig!
2e: Boedapest, Belgrado, Ulcinj, Tirana, Sarande, Corfu (Hongarije, Servië, Montenegro, Albanië en Griekenland). Ook geweldig en vooral Albanië was echt bijzonder.

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

Achterom
Berichten: 22993
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 14:01

Ik heb meerdere keren geinterraild, maar zoals de anderen ook al zeggen zou ik goed kijken naar de prijs van de treinkaartjes lokaal. Vaak is het goedkoper om de kaartjes los te kopen ipv de interrail pas. Zeker in Oost Europa.
Landen waar we hebben gereisd met de trein, in Oost Europa: Estland, Letland, Litouwen, Polen, Slowakije, Hongarije, Kroatië.... Allemaal goed te doen, alleen tussen Letland en Litouwen ook een stuk met de bus gereisd, anders konden we niet van A naar B komen :)

nova_zodiax
Berichten: 1037
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 09:19

Travel_me schreef:
Top! Vlieg op Cancun en wil niet te ver daarvan weg. (ik had naar Palengue gekeken, maar dat vind ik voor deze reis te ver weg). Ik heb niet super lang en er zijn zoveel mooie plekken. (4-5 uur in de bus vind ik voor deze reis wel de max)


Oh jammer want palenque is echt heel mooi.
Sowieso naar merida gaan, vond ik heel tof. San cristobal is ook nice maar wel ver weg als je niet wilt reizen.
Tulum is leuk, je kan er snorkelen met schildpadden, kan je zelf doen echt geen tour nodig! Ook heb je daar hele mooi tempels.

De bussen zijn bizar koud dus neem een trui mee in de bus.
Ik vond zelf cancun en playa del carmen niet zo, mij te druk.

Mocht je chitzen itza doen, zou ik je aanraden in Valladolid te verblijven dan kan je er vroeg zijn voor de hitte en de mega stroom touristen.

echte vrienden zijn goud waard! zodiax(L)
Leven is het meervoud van lef

Travel_me
Berichten: 1261
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 15:33

Bedankt voor de tips! Cancun en pdc sla ik sws over (oke cancun slaap ik een nacht omdat ik 's avonds pas aankom.
Valladolid en Tulum staat op de planning. Merida moet ik nog even naar kijken :)
Hmm qua bussen dus net Azië (standje vrieskou). Neem sws een trui mee voor in het vliegtuig, dus dan doe ik die mooi aan.

Ik wil best een tijd in de bus, maar vind het zonde om giga te moeten racen. Ik ben van mijzelf al een snelle reiziger en der is in de buurt van Cancun ook zoveel te zien, dat ik het daarbij hou. Misschien als het mij bevalt dan ga ik nog eens terug maar dan combineren met Guatemala/Beliza :) Tot nu toe ga ik altijd naar Azië, dus ben erg benieuwd

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 20:48

Wij vonden tulum zo tegen vallen. Het is een stopplaats voor Amerikaanse cruiseschepen. Prijzen maal drie, nepzooi en echt geen mooie ruïnes. Het zicht op de zee is er wel fenomenaal.

Wij hebben met een auto rond getrokken en vonden dit echt ideaal in Mexico.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

_Ilsee_
Berichten: 1152
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Bath, UK

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 10:45

Dankjulliewel voor de tips! Ik zal even uitzoeken welke steden ik wil doen en of het dan inderdaad goedkoper is om het los te boeken instead of met interrail.

Ik ga in April een weekje naar Budapest, en twijfel om hier Wenen nog bij te plakken. Het is precies 7 dagen en ik weet niet of dat te lang is in Budapest. Ik bedoel vermaken kunnen we sowieso wel maar we zijn ook nog nooit in Wenen geweest en is misschien wel een leuke toevoeging om ook daar heen te gaan. Het is ook "maar" 2.5 uur met de bus en op Malta deden we daar nooit moeilijk over en daar waren we ook een week.

Travel_me
Berichten: 1261
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 12:53

Boedapest is een hele leuke stad, maar na 3-4 dagen heb je alles wel gezien (oke de leuke dingen). De meeste steden neem ik 2 dagen, maar Boedepest is een dagje langer beter.

Kan je niet met de trein ernaartoe? Dat is vaak veel fijner reizen. Het station in Boedapest is niet zo heel moeilijk vond ik. Al moet ik ook zeggen dat dat 1 van de weinig stations is waar ik mij nauwelijks iets van kan herinneren.

Enige nadeel: je moet ook weer terug natuurlijk, dat is misschien iets teveel van het goede is 7 dagen.

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

nova_zodiax
Berichten: 1037
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 01:59

Travel-me, oh ik vond al mijn reizen naar zuid Amerika zoveel toffer dan Azië, hopelijk ervaar jij het ook zo!

echte vrienden zijn goud waard! zodiax(L)
Leven is het meervoud van lef

Travel_me
Berichten: 1261
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 12:12

Ik ben heel erg benieuwd :) Naast Mexico in mei ga ik met kerst ook naar Ecuador, heb hoge verwachtingen :)

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

nova_zodiax
Berichten: 1037
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 02:33

Travel_me schreef:
Ik ben heel erg benieuwd :) Naast Mexico in mei ga ik met kerst ook naar Ecuador, heb hoge verwachtingen :)


Oh heel nice! Ga je ook naar de Galapagos ?
Spreek je een beetje Spaans? Het is wel handig om wat kleine Dingen te leren zoals tellen, ivm geld en tijden waarop bussen vertrekken enz

echte vrienden zijn goud waard! zodiax(L)
Leven is het meervoud van lef

Travel_me
Berichten: 1261
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 12:53

Ja ik ga ook naar de galapagos. Dat moet echt het hoogtepunt worden :). Ik moet alleen nog even bedenken hoeveel tijd ik daar heen wil/kan en dan vliegticket daar naartoe boeken. (en zal daar ook accommodatie boeken, want ja tis kerst)

Ik heb ooit op de middelbare school een jaar 1 uur per week spaans gehad, maar weet ik nog weinig van. Maar ik ga mijn boek er even bij pakken. Tellen kan ik nog wel.
Een collega ging in het spaans tegen mij praten en ik kon aardig volgen, maar iets terugzeggen nee

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 16:20

Lieve medereizigers :) ,

Ik heb een luxeprobleem en in mei een maand 'over'. Ik wil graag backpacken, als vrouw alleen naar een leuke, mooie en interessante bestemming. Ik zit momenteel te kijken naar Mexico, Curacao of Myanmar. Een beetje betaalbaar is wel fijn aangezien ik (nog) student ben. Ik vind momenteel vliegtickets van rond de 500 - 600 euro retour en kan redelijk cheap leven in de meeste landen. Iemand nog bestemmingen die absolute aanraders zijn of goedkope tickets weten naar een goede bestemming? Ik heb overigens al best wel wat landen in Zuid-Amerika en Azië uitgespeeld en spreek basis Spaans...

Travel_me
Berichten: 1261
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 17:10

Mexico ga ik zelf heen eind mei en is betaalbaar, Myanmar wou ik ook graag maar tickets zijn vaak wat duurder.
Curacao zou ik niet doen voor een maand en backpacken. Daar blijf je op 1 plek en ga je met je auto dingen verkennen. In een uur rijden zit je aan de andere kant van het eiland. Ik heb zelf stage gelopen op Curacao en het viel mij echt tegen. Ik kwam net uit 3 maanden Azië en ik vond het op Curacao echt saai. Ja prachtig strand, maar dat is het ook wel.

Sri lanka al gehad? Daar wil ik ook graag heen en bijv Ecuador/Colombia? Filipijnen? Of mijn favo land Nepal?

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 17:24

Sri Lanka en Filipijnen allebei apart 1,5 maand geweest, Colombia ruim 2 maanden en Nepal 3 weken :D die landen heb ik dus écht goed gezien en rondgereisd. Ecuador niet maar ik moet zeggen dat ik dan heel graag naar de Galapagos wil en juist dat is bijna onbetaalbaar. Daarbij heb ik de helft van 2018 in Zuid-Amerika doorgebracht dus zou Centraal-Amerika interessanter vinden denk ik...

Travel_me
Berichten: 1261
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 17:29

Nee joh galapagos is niet onbetaalbaar. Ja oke je betaald er wel wat extra voor, maar voor een 400 euro kan je naar de galapagos vanaf Ecuador. Oke de acco is der iets duurder en tours zijn duur, maar snorkelen vanaf t strand is gratis :) Ik ga met kerst daar heen en heb 1900 begroot incl vliegtickets, galapagos en een amazone tour van 4 dagen. Niet heel low budget dus, maar toch niet onbetaalbaar :)


Misschien beginnen in Mexico en dan Belize/ Guatemala erbij doen? Is een route van een maand ong. Zelf nog niet gedaan en weet niet hoe de veiligheid in Guatemala nu is

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 18:12

Picassox schreef:
Lieve medereizigers :) ,

Ik heb een luxeprobleem en in mei een maand 'over'. Ik wil graag backpacken, als vrouw alleen naar een leuke, mooie en interessante bestemming. Ik zit momenteel te kijken naar Mexico, Curacao of Myanmar. Een beetje betaalbaar is wel fijn aangezien ik (nog) student ben. Ik vind momenteel vliegtickets van rond de 500 - 600 euro retour en kan redelijk cheap leven in de meeste landen. Iemand nog bestemmingen die absolute aanraders zijn of goedkope tickets weten naar een goede bestemming? Ik heb overigens al best wel wat landen in Zuid-Amerika en Azië uitgespeeld en spreek basis Spaans...


Iran <3 <3 <3

Bizar goedkoop om te vliegen via Pegasus, bizar goedkoop om rond te reizen.

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 18:29

En het meest fantastische land wat er is :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_, carola, Furst, L_Flo, marga1, mvdende, redbutton en 82 bezoekers