Het grote backpacktopic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 08:24

Ik lees even mee voor Mexico, ik wil ook graag voor 2 weken op Cancun vliegen! :)


Origineel
Berichten: 5278
Geregistreerd: 07-07-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 11:48

Ik heb een idee om voor +- 2 weken backpacken. Het zou dan mijn eerste keer zijn. Het liefst ga ik samen met nog iemand, maar er is niet veel animo in mijn omgeving.. :')

Hebben jullie tips en trics? Ik ben absoluut een leek hierin en zou niet weten waar ik moet beginnen.. haha. Mijn idee is om richting Azië te gaan.

          Vertrouwen, vriendschap en volmaakt geluk ♡

Travel_me
Berichten: 1261
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 12:28

Waarover wil je dingen weten? Kies eerst een land waar je heen wil en ga je inlezen over mooie plekken. Vervolgens zoek je vluchten en evt overnachten voor de eerste dagen. Boeken en klaar.
Daarna moet je op zoek naar bijv backpack en andere dingen die handig zijn. Kijk ook naar vaccinaties.

Tis niet heel moeilijk, maar de eerste keer wel spannend. Dus als je specifieke dingen wil weten, vraag gerust!

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 13:02

Origineel schreef:
Ik heb een idee om voor +- 2 weken backpacken. Het zou dan mijn eerste keer zijn. Het liefst ga ik samen met nog iemand, maar er is niet veel animo in mijn omgeving.. :')

Hebben jullie tips en trics? Ik ben absoluut een leek hierin en zou niet weten waar ik moet beginnen.. haha. Mijn idee is om richting Azië te gaan.


Je kan ook "simpel" beginnen met een Interrail trip door Europa. Die kan je zo makkelijk als gek maken als je zelf wilt. Makkelijk door alleen naar de grote steden te reizen en gek door juist de kleinere plaatsjes op te zoeken.

Voordeel van Interrail is dat je niet met visa en inentingen hoeft te klooien, maar je alleen druk hoeft te maken over het reizen zelf.

Needje
Berichten: 19173
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 13:23

Om te beginnen is Thailand super geschikt.
Echt zo makkelijk allemaal hier.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 13:55

Wij hebben in 2016 zen rondreis gedaan door Mexico. Een zelf drive met Fox. Heerlijke reis gehad. Ga zeker naar een cenote zwemmen, een tempel bezoeken, etc :)

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 17:27

mvdende schreef:
Je kan ook "simpel" beginnen met een Interrail trip door Europa. Die kan je zo makkelijk als gek maken als je zelf wilt. Makkelijk door alleen naar de grote steden te reizen en gek door juist de kleinere plaatsjes op te zoeken.

Voordeel van Interrail is dat je niet met visa en inentingen hoeft te klooien, maar je alleen druk hoeft te maken over het reizen zelf.


Zo ben ik inderdaad ook begonnen, met de backpack door Schotland. Je hoeft je daar niet al druk te maken over taalbarrieres of dat je gekke dingen doet omdat de cultuur zo anders is :') Europa is over het algemeen vrij gemakkelijk met het OV te doen, dus ideaal om mee te beginnen :j

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 18:09

Needje schreef:
Om te beginnen is Thailand super geschikt.
Echt zo makkelijk allemaal hier.


Ik had voor stage al een aantal keer gereisd, voordat ik naar Thailand ging. Maar toch is Thailand heel anders! Ik zou het namelijk niet als eerste x backpacken aanraden als je nog nooit echt eropuit getrokken bent.

Ik ben niet heel snel onder de indruk van het feit dat ik weer eens verdwaal, dat gebeurt me namelijk altijd :+ , maar moet toch toegeven dat aan het begin van de avond in de stromende regen de weg kwijt zijn in Bangkok, niet het plezierigste was.

Kon er met geen mogelijkheid uitkomen welke bus ik nou nodig had om naar Kao San Road te komen en iedereen die ik het vroeg, gaf weer een ander antwoord. Mensen spreken slecht Engels.

Uiteindelijk door een aantal mensen de juiste kant op gestuurd en mn hotel bereikt.

Verder is Thailand inderdaad geen heel moeilijk land, maar om als aller eerste keer backpacken die kant op te gaan....

Als je het geld ervoor hebt, zou ik dan eerder kiezen voor Australië. Vluchten zijn iets duurder dan Thailand, zn €900 ipv €600 en het levensonderhoud is stervends duur, maar wat een fantastische backpackers vibe hangt daar. Is veel makkelijker dan Thailand.

Travel_me
Berichten: 1261
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 18:47

Waarom niet? Bijna iedereen gaat voor de eerste reis naar Thailand?
Ik had nog nooit gevlogen zelfs en ben naar Thailand gegaan. Vond ik een stuk makkelijker te reizen dan bijvoorbeeld de Balkan waar ik een jaar later heen ging. En ja de eerste 2 dagen had ik een cultuurshock en vond ik niet heel leuk (ook omdat mijn bagage niet aankwam), maar daarna was het zo gaaf!

Gewoon zorgen voor een goede online map op je telefoon en lets go!

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 18:58

Ik weet niet in wat voor omgeving jij leeft, maar het grootste gedeelte van de mensen die ik ken is nog nooit in Thailand geweest hoor, en zeker niet voor een eerste reis :P

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 19:04

Travel_me schreef:
Waarom niet? Bijna iedereen gaat voor de eerste reis naar Thailand?
Ik had nog nooit gevlogen zelfs en ben naar Thailand gegaan. Vond ik een stuk makkelijker te reizen dan bijvoorbeeld de Balkan waar ik een jaar later heen ging. En ja de eerste 2 dagen had ik een cultuurshock en vond ik niet heel leuk (ook omdat mijn bagage niet aankwam), maar daarna was het zo gaaf!

Gewoon zorgen voor een goede online map op je telefoon en lets go!


Klopt, veel mensen gaan voor hun eerste reis naar Thailand. Maar mag ik dan niet aangeven dat het mij een beetje overdonderde? En dat Thailand wel iets meer planning nodig heeft dan Europa?

Let op inentingen, paspoort aanvragen als je die nog niet hebt, maar ook bijvoorbeeld in welk seizoen je gaat. Thailand heeft nog wel eens last van noodweer. En daar zit je liever niet in, of wel?

Als je eenmaal bekend bent met het fenomeen Azië, is Thailand zeker een fijne bestemming om te reizen. Maar niet iedereen vind het leuk om 4 uur over 100km te doen onderweg naar het vliegveld bijvoorbeeld.

Azië kost nou eenmaal wat meer planning en rekenen op iets wat ongemak de eerste dagen totdat je hebt uitgevogeld hoe de Aziatische cultuur werkt.

Travel_me
Berichten: 1261
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 19:20

@Narya: de mensen die ik ken die zijn gaan backpacken zijn allemaal in Thailand begonnen dus ja misschien ligt het aan mij, maar in de reiswereld zijn de meeste mensen gestart in Thailand

@Mvdende: natuurlijk mag je dat wel aangeven, maar op mij kwam het over alsof Thailand niet slim is als eerste reis en ja dat spreek ik tegen, want wat mij betreft is het wel slim. Ik vond zelf Thailand echt een stuk makkelijker dan de Balkan, maar dat ligt dan misschien aan mij. En paspoort aanvragen enzo moet sws ook in bijvoorbeeld de Balkan, want daar doen ze echt moeilijk over een ID-kaart.

Ik zou vooral aanraden om heen te gaan waar je heen wil ook al vinden andere mensen het misschien niet de bestemming om heen te gaan voor je eerste reis. Gezond verstand en een paar daagjes ervaringen lezen en ready to go (uiteraard heb ik het niet over landen met een negatief reisadvies, das namelijk echt andere koek).

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 19:27

Travel_me schreef:
@Narya: de mensen die ik ken die zijn gaan backpacken zijn allemaal in Thailand begonnen dus ja misschien ligt het aan mij, maar in de reiswereld zijn de meeste mensen gestart in Thailand

@Mvdende: natuurlijk mag je dat wel aangeven, maar op mij kwam het over alsof Thailand niet slim is als eerste reis en ja dat spreek ik tegen, want wat mij betreft is het wel slim. Ik vond zelf Thailand echt een stuk makkelijker dan de Balkan, maar dat ligt dan misschien aan mij. En paspoort aanvragen enzo moet sws ook in bijvoorbeeld de Balkan, want daar doen ze echt moeilijk over een ID-kaart.

Ik zou vooral aanraden om heen te gaan waar je heen wil ook al vinden andere mensen het misschien niet de bestemming om heen te gaan voor je eerste reis. Gezond verstand en een paar daagjes ervaringen lezen en ready to go (uiteraard heb ik het niet over landen met een negatief reisadvies, das namelijk echt andere koek).


Of Australië! En dat vind ik een fijnere keuze dan Thailand als je 0,0 ervaring hebt.

(Ik had een overstap van 1 1/2 dag in Thailand onderweg naar AU. Kan ze dus heel goed met elkaar vergelijken, zeker omdat ik 3 dagen later in Australië zat. En ik vind Australië echt een stuk makkelijker dan Thailand!) Op de terugweg ruim een week in Thailand geweest.


Niet slim.... Ik geef alleen aan dat het niet altijd alleen rozengeur en maneschijn is in Thailand en dat je daar goed rekening mee moet houden.

linnnh
Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 08:51

Mijn eerste grote reis is Thailand geweest. Ik moest inderdaad wel even wennen in Bangkok, maar dat is denk ik overal waar het verschil groot is met Europese landen. Zonder specifieke planning naar Bangkok gegaan, vanuit daar een heel mooi rondje Thailand gemaakt. Het was echt niet moeilijk, mensen zijn super behulpzaam en vriendelijk en op elke hoek van de straat kun je een TukTuk pakken als je verdwaalt bent. :)

Hee nieuwsgierig aagje!

Needje
Berichten: 19173
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 12:00

Het is sowieso slim om je een beetje te verdiepen in het land waar je heen gaat. Er zijn op fb groepen voor backpacken in Thailand en Azië enz. Daar haal je echt zoveel info uit.
Als je je in had gelezen had je een simkaart gekocht en de Grab app gebruikt en had je niet hoeven zoeken naar een bus.
Het is maar net hoe je je reis voorbereid.

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 12:41

Needje schreef:
Het is sowieso slim om je een beetje te verdiepen in het land waar je heen gaat. Er zijn op fb groepen voor backpacken in Thailand en Azië enz. Daar haal je echt zoveel info uit.
Als je je in had gelezen had je een simkaart gekocht en de Grab app gebruikt en had je niet hoeven zoeken naar een bus.
Het is maar net hoe je je reis voorbereid.




Tja, een simkaart kopen voor 1 dag? Dat gaat mij iets te ver. En was die app er 5 jaar geleden ook al?

Verder ben ik het zeker met je eens dat je je goed moet inlezen voordat je op reis gaat, maar er is een limiet aan hoeveel informatie je kan verzamelen die ook nog up to date is. En ja, er gaat meestal wel iets mis tijdens een reis, wat vaak voorkomen had kunnen worden door jezelf goed voor te bereiden, maar niet alles kan voorkomen worden of is eigenlijk te duur.

( als voorbeeld Kris en Lisanne die verdwaald zijn in Panama, als ze een personal locator beacon mee hadden, weet ik zeker dat Lisanne vandaag nog geleefd had. Maar een PLB is duur!! En lastig aan te komen als je jezelf er niet goed in verdiept.)

Moraal van het verhaal: reizen moet je goed voorbereiden, maar moet ook leuk zijn. Kies dus een bestemming waarbij jij je goed voelt.

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 07:43

Ik vind het vaak juist de leukste momenten als alles mis gaat! Niet te veel voorbereiden geeft ook ruimte voor spontane acties, en ook met een verkeerde bus kom je in een ander leuk gebied uit.

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 08:20

Wipher schreef:
Ik vind het vaak juist de leukste momenten als alles mis gaat! Niet te veel voorbereiden geeft ook ruimte voor spontane acties, en ook met een verkeerde bus kom je in een ander leuk gebied uit.


Tussen mis gaan en mis gaan zit een groot verschil!

In Noosa aankomen zonder reservatie omdat het een spontane actie is is leuk, vervolgens geen slaap plek kunnen vinden is een 2e. Echt alle hostels zaten vol! Toen illegaal mijn tent opgezet op een camping tussen 2 andere tenten. Omdat het donker is, de tent niet helemaal recht opzetten en vervolgens in de ochtend erachter komen dat er een stok gebroken is...

Nadat je met stok en al je excuses hebt aangeboden aan de receptie en de stok hebt weten te repareren in een winkel in de stad, ook nog eens al je haringen krom slaan omdat het tentveld alléén maar gravel is..

Geloof me, ik had het helemaal gehad aan het einde van die dag. (En mijn tand brak ook nog af die ochtend, was al eens gerepareerd en begaf het ..)


Origineel
Berichten: 5278
Geregistreerd: 07-07-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 15:32

Bedankt voor alle reacties!
Ik ben niet heel avontuurlijk, dus plan het liever van te voren wel een beetje uit haha. Ik zal me er verder in verdiepen :)

          Vertrouwen, vriendschap en volmaakt geluk ♡

Luxorvalkje
Berichten: 1927
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 20:57

Zijn er mensen hier met een backpack door Japan getrokken?

Ik wil iig een railpas :)

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts

Travel_me
Berichten: 1261
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 21:21

Nee staat wel hoog op mijn lijstje, maar schrok een beetje van de kosten van zo'n railpas. Dus ik denk dat ikga nadenken over wat anders (is pas voor over een paar maanden, dus nog genoeg tijd)

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 22:44

Ik heb ooit op een forum ervaringen gelezen over backpacker in Japan en dat kon best op een budget zo bleek!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Travel_me
Berichten: 1261
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 08:56

Ja ik zat wel te kijken. Opzich hostels enzo vallen reuze mee (10tje per nacht). Bussen misschien ook wel, maar dat zou ik dan moeten uitzoeken. Vooral de treinpas is gewoon giga duur. Je bent daar alleen minstens 300 voor kwijt. Maar heb idd ook ergens gelezen dat je bijvoorbeeld met de bus zou kunnen.

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 13:14

Maar vervoer is vaak wel een grote kost. Als de rest goedkoop kan valt het wel mee.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Travel_me
Berichten: 1261
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 13:18

Ja waar, maar bijvoorbeeld 300 euro voor 10 dagen, dan is het al 30 euro per dag. Heel veel andere landen kan je voor minder dan dat alles doen. Nu komt der nog minstens 20 euro pd bij. Dan zit je op 50 euro per dag minimaal. Das voor mij een dingetje, dus ik denk dat het een goedkoper land wordt. Japan kan altijd nog

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: c_alsemgeest, F_inley, Fly_high, janna, Jannie79, JoyenUnory, Lestria, limagirl, Patriesje, Rox87, spookyskippy, stijntilla en 73 bezoekers