Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Lielle
Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 16:08

dan overlappen we gedeeltelijk, wij komen 2 juli aan in Bishkek en doen helemaal aan het eind nog een korte paardentrek (3 nachten) vanuit Kochkor naar Song Kul. Tot die tijd met eigen Jeep de 'bush' in, met oa Osh, Tash Rabat, Kel Suu en Issyk Kul maar we moeten nog een echte route gaan bedenken. Zoveel mooie bestemmingen!

wat is jouw plan?


Remember
Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 16:25

Wij doen deze;

https://www.inthesaddle.com/wp-content/ ... 20Trek.pdf

Als het land bevalt wil ik nog een keer terug met mijn vriend om dan met de auto rond te trekken (zoals jullie dus), ik krijg hem echt niet op een paard hahaha, dus nu gaat er een vriendin mee. De route is dus semi vast gezet maar kan afhankelijk van het weer en de begaanbaarheid aangepast worden, overnachten in tenten/yurts. Wel extra stoer dat jullie echt alles zelf gaan doen!

Lielle
Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 16:32

trek ziet er gaaf uit! Ik zag al wat bekende namen maar ga vanavond eens op de kaart kijken.


mijn man is nu een spoedcursus paardrijden aan het doen (bij mij, op onze Raimaer), dan vond ik wel een must. Hoe zijn jullie op dit plan gekomen?

(we hijacken wel een beetje het topic), mss maak ik wel een Centraal Azie topic aan.

rien10
Berichten: 14362
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 16:52

Hack er maar op los! Leuk om te lezen!


Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 00:06

Gaaf Lielle & Remember! Zeker over doorkletsen hoor, ik vind het ook wel leuk om te lezen. En tips voor wildkamperen zijn nooit weg!

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 07:56

Ik deed dat vroeger ook, wildkamperen. Moet er nu toch niet meer aan denken. Ga binnenkort weer op een matje slapen, in een tent. Dat heb ik al zeker 15 jaar niet gedaan. Zal wel even afzien worden na al die luxe die ik gewend ben. Op zich vind ik het slapen nog niet het grootste probleem. Maar geen wc binnen handbereik. En niet lekker kunnen douchen als je daar behoefte aan hebt na een dag lopen met bepakking. Ben een beetje verwend geraakt :o

Remember
Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 08:38

Lielle schreef:
trek ziet er gaaf uit! Ik zag al wat bekende namen maar ga vanavond eens op de kaart kijken.


mijn man is nu een spoedcursus paardrijden aan het doen (bij mij, op onze Raimaer), dan vond ik wel een must. Hoe zijn jullie op dit plan gekomen?

(we hijacken wel een beetje het topic), mss maak ik wel een Centraal Azie topic aan.


Ik had een paar keer wat dingen van Kirgizië voorbij zien komen in reisprogramma's en toen zag ik foto's van mensen die daar gingen paardrijden dus vond ik het heel gaaf maar verder niet uitgezocht ofzo. En vorig jaar kwam dit topic voorbij en dat wakkerde het weer aan, toen heb ik de knoop door gehakt :D

[ITP] Trip of a lifetime: 18 dagen te paard door Kirgizië!

Ik zou eerst alleen gaan, mijn vriend gaat echt niet dagen met een paard op pad :+ , maar inmiddels sluit een vriendin aan.

SusanH schreef:
Ik deed dat vroeger ook, wildkamperen. Moet er nu toch niet meer aan denken. Ga binnenkort weer op een matje slapen, in een tent. Dat heb ik al zeker 15 jaar niet gedaan. Zal wel even afzien worden na al die luxe die ik gewend ben. Op zich vind ik het slapen nog niet het grootste probleem. Maar geen wc binnen handbereik. En niet lekker kunnen douchen als je daar behoefte aan hebt na een dag lopen met bepakking. Ben een beetje verwend geraakt :o


Ja, dat zal een beetje behelpen worden haha, maar is denk ik ook wel stukje mindset. Zo basic als wat jij hebt gedaan heb ik niet eerder gedaan, dus dat gaat wel een uitdaging worden.

BeFunny
Berichten: 10113
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 08:46

Cookies schreef:
En De Wit in Schijndel.



Ja dit is een hele grote winkel. Maar je wordt er gillend gek. Gelukkig kun je er ook online bestellen.

Wij kamperen met de camper.

Dit jaar gaan we weer naar Scandinavië en dit keer ook naar de Noordkaap. Afgelopen jaar naar de voormalige Baltische Staten geweest ook een leuke vakantie.

Maar het is wel anders dan met een tent natuurlijk.

Melia
Berichten: 9842
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 10:17

Hier dit jaar helaas niet op vakantie, maar gelukkig wel i.v.m. andere leuke redenen (zwangerschap en verbouwing). Heel misschien nog met Pinksteren, maar ga er niet vanuit i.v.m. dat de verbouwing voorrang heeft en we die extra vrije dag dan juist mooi kunnen gebruiken.
Volgend jaar wordt het waarschijnlijk in NL ivm 2 kleine kids.

Cookies
Berichten: 6562
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 15:46

Bij De Wit vind ik het heerlijk om rond te lopen. We zijn een paar weken geleden naar Obelink geweest, dat vond ik echt verschrikkelijk. De hele parkeerplaats stond ook vol met campers. :wow:

Come over to the dark side, we have cookies!

ikke
Berichten: 37440
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 16:37

Cookies schreef:
Bij De Wit vind ik het heerlijk om rond te lopen. We zijn een paar weken geleden naar Obelink geweest, dat vond ik echt verschrikkelijk. De hele parkeerplaats stond ook vol met campers. :wow:

Plus dat ie weinig spullen heeft voor de echte doe-het-zelver, waar je bij de Wit echt alles kunt vinden wat je maar kunt verzinnen en nog meer :D

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Ils_K
Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 19:00

Ik moet nog even geduld hebben, in de zomervakantie ga ik met mijn zoontje kamperen. We blijven dit keer in Nederland.

Eind deze maand wordt de oude vrijbuiter bij ons weer geopend, gaat dan Kampeerhal Roden heten. Ga uiteraard wel even heen.

Mars (v. Haarlem) Dressuur Z * Springen L * Sgw M * Viertal M * (RIP 2012)
Zonanta (v.Corland) Dressuur L1 * Springen B * Sgw B * (verkocht)
Zagal (v. Patijn) Dressuur L1 * Springen B * Sgw B *

Eelmo
Berichten: 2887
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 13:17

Ik ga deze zomer 11 dagen naar de Zwitserse Alpen op studiereis, en misschien nog een (goedkoop) weekendje naar de wadden. :)

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

Morrie
Berichten: 22298
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 13:46

ah de Wit, daar kochten we vorig jaar een voortent(je) en kregen een lang weekend TerSpegelt erbij, niet echt ons ding, maar we hebben een heerlijk weekend gehad in Eersel, het laatste weekend dat ze open waren.

Over een maand gaan we 2 weken naar Wenen met de caravan... tenminste, als de Volvo gerepareerd is, die is gisteren afgevoerd door Bergnet naar de garage, de diesel spoot er aan alle kanten uit (vorige week grote beurt en APK gehad). Hij heeft 4 ton op de teller, is 14 jaar oud, dus ik vrees,... en mij Suzuki kan de caravan echt niet trekken

Lielle
Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 13:54

Ik ben fan van De Wit, scheelt ook dat het echt in de buurt is (jaren bijna aan de route naar stal)

Remember, dat topic is gaaf! Ik heb idd ook al een hele lijst met dingen om te kopen of regelen, zoveel voorpret :D

We zitten vandaag op 100 dagen voor vertrek, ik ga eens aan een blogje beginnen.

ikke
Berichten: 37440
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 13:55

Morrie schreef:
ah de Wit, daar kochten we vorig jaar een voortent(je) en kregen een lang weekend TerSpegelt erbij, niet echt ons ding, maar we hebben een heerlijk weekend gehad in Eersel, het laatste weekend dat ze open waren.

Over een maand gaan we 2 weken naar Wenen met de caravan... tenminste, als de Volvo gerepareerd is, die is gisteren afgevoerd door Bergnet naar de garage, de diesel spoot er aan alle kanten uit (vorige week grote beurt en APK gehad). Hij heeft 4 ton op de teller, is 14 jaar oud, dus ik vrees,... en mij Suzuki kan de caravan echt niet trekken

Net beurt gehad. Laat me raden, einde van de dag; werk afgeraffelt, niet alles goed vast gezet........

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 16:08

De wit is dus beter dan obelink?

...

fique
Berichten: 2498
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 16:39

Ik ben superblij dat de vrijbuiter bij ons in Zaandam open is gebleven.
Onze vakantie is ook weer geboekt.
Wij gaan 2 weken naar Friesland :)

♥ MAGNIFIQUE, OKIES BH CHARLIE ❤️
Dakota for always on my mind 02-06-2007 / 07-07-2011
Leootje 1995/2023
Love you for ever

Morrie
Berichten: 22298
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 17:02

ikke schreef:


Net beurt gehad. Laat me raden, einde van de dag; werk afgeraffelt, niet alles goed vast gezet........[/quote]
Niet aannemelijk, hij heeft er ruim de tijd voor genomen. Volgens de ANWB man is het omhulsel van 1van de dieselfilters gescheurd. Ik hoorde ook een plop en toen sloeg ie af. Ik stapte uit en zag de diesel eruit spuiten toen ie probeerde te starten. Kende het euvel, heb het bij 1 van mijn auto’s ooit ook gehad.

Maar ik heb al 3 vakanties gepland dit jaar. Dus de Volvo moet het wel blijven doen!

ikkeniet
Berichten: 1256
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 06:47

Nog twee daagjes en dan gaan we met de caravan richting Ermelo toe.
De camping van vorig jaar beviel ons en de kinderen helemaal niet.
We willen altijd een seizoensplek hebben, en ik denk dat we komend haar wel goed staan op de Paalberg.
Zie er alleen tegenop om met onze erg grote caravan erheen te rijden.
En dan de hoeveelheid troep die je in de jaren gespaard hebt, en mee neemt.
Gelukkig hebben we een grote bedrijfsauto, waar ik dat allemaal in kan meenemen.
We hebben namelijk plastic pallets, voor in de voortent, waardoor je minder kou vanuit de bodem hebt.
Maar ook bij extreme regenbuien, je droge voeten houdt.
Fietsen, skelters, extra koelkast, want die van de caravan werkt niet echt geweldig, voortent met stokken, de bbq, schuurtent enz enz.

info@raswas.com voor het reinigen van je paardendekens.

Oordeel niet over mijn leven.
Want je hebt mijn rugzak niet gedragen.
-Rita Nievelstein-

Ashleytjuhh
Berichten: 6629
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 06:58

ik zit hier al een tijdje mee te lezen zo af en toe en mee te genieten van de verhalen!

ik weet niet of iedereen het weet maar op echt een paar min afstand van de wit zit ook een ruitersportzaak :j wellicht leuk om te weten voor de gene van ver en met paard.

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 08:43

Iemand hier ervaring om kampeerspullen mee te nemen in het vliegtuig?
Hebben zelf alles aangeschaft, maar ik kan geen geschikte tas/koffer vinden. Iemand een idee welke tas groot genoeg is voor 2 slaapmatten en 2 slaapzakken + tent.

Denver | Z springen, Z2 dressuur en M eventing

mvdende
Berichten: 5592
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 08:47

Tierania_ schreef:
Iemand hier ervaring om kampeerspullen mee te nemen in het vliegtuig?
Hebben zelf alles aangeschaft, maar ik kan geen geschikte tas/koffer vinden. Iemand een idee welke tas groot genoeg is voor 2 slaapmatten en 2 slaapzakken + tent.

Ik ben letterlijk de halve wereld over gevlogen met volledige kampeer uitrusting.

Key is: wat voor uitrusting neem je mee?

Bij mij zat het in mijn 60 + 10 L backpack. Tijdens vluchten ging deze backpack in een flightbag, waar met een beetje passen en meten alles in paste.

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 08:55

2 slaapzakken en de tent zijn het probleem denk ik niet.
We hebben best dikke slaapmatten van 10 cm dik, en dat 2x.

Ik heb nu alleen 2 grote harde koffers.
Denk dat er in een backpack geen 2 slaapmatten naast elkaar kunnen..? Zijn echt 2 grote rollen.

Denver | Z springen, Z2 dressuur en M eventing

Femke_Tweety
Berichten: 11942
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 09:36

ikkeniet schreef:
Nog twee daagjes en dan gaan we met de caravan richting Ermelo toe.
De camping van vorig jaar beviel ons en de kinderen helemaal niet.
We willen altijd een seizoensplek hebben, en ik denk dat we komend haar wel goed staan op de Paalberg.
Zie er alleen tegenop om met onze erg grote caravan erheen te rijden.
En dan de hoeveelheid troep die je in de jaren gespaard hebt, en mee neemt.
Gelukkig hebben we een grote bedrijfsauto, waar ik dat allemaal in kan meenemen.
We hebben namelijk plastic pallets, voor in de voortent, waardoor je minder kou vanuit de bodem hebt.
Maar ook bij extreme regenbuien, je droge voeten houdt.
Fietsen, skelters, extra koelkast, want die van de caravan werkt niet echt geweldig, voortent met stokken, de bbq, schuurtent enz enz.



Succes

Dat is een manier van kamperen waarmee ik volkomen onbekend ben.

(Klein, licht, geen vaste plek etc)


Klinkt een beetje alsof het hele gebeuren meer ergernis en stress levert dan ontspanning en lol?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ipsiedipsie, marschwood, Miiej en 11 bezoekers