USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Danique07
Berichten: 2492
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Deventer

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 12:37

Voor de mensen die een privé rit boekte in monument valley bij een Native, loop je daar en zie je dan toevallig iemand of hadden jullie al een adres van tevoren opgezocht? Mijn vriend heeft ‘buitenland ritjes ervaring’ (stap, paar passen draf en paar passen galop).

Paragon’s Diable, ♥♥♥ B+10 L1+12 L2+12 M1+2
The Little White Guy, ♥♥♥ Eindstand L1+2
        Pieter, ♥♥♥ Eindstand: L1+4
        Luna, ♥♥♥ Eindstand: M1+8!


Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 12:39

Wij hadden over bij de ingang geboekt en toen naar beneden gereden voor de paarden. Dit was wel in 2008.

Suusoi
Berichten: 2081
Geregistreerd: 02-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 16:05

Misschien moet je het ook laten afhangen van het weer op dat moment. Is het echt bloedheet dan is the Narrows wrs beter, maar je hebt zomers ook weer meer kans op flash flooding en dan kun je dat beter niet doen. AL vond ik echt niet eng terwijl ik van te voren ook filmpjes heb gezien waardoor ik dacht; waar begin ik in godsnaam aan. Maar je bent na Scouts Lookout op het stuk met de kettingen vooral bezig met hoe je het beste naar boven kunt. Ik heb me daardoor eigenlijk geen moment bang gevoeld om naar beneden te vallen. Je moet gewoon rustig aan doen en goed nadenken, dan komt het echt wel goed :-)

Jettie
Berichten: 5569
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Provincie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 18:07

Grit schreef:
Jettie, wij gaan in mei naar Shenandoah, dus voor jou te laat. Dus als jij tegen die tijd nog tips hebt :D
We verblijven in Staunton. We willen Roanoke wel bezoeken, ook McAfee Knob staat op het lijstje.
Verder een dag in Shenandoah zelf (toch best prijzig anders, 60 dollar entree), onder andere de skyline afrijden.
De andere twee dagen meer zuidelijk van Shenandoah, over de Blue Ridge Parkway en dan zijn er genoeg leuke watervalletjes en wandelroutes onderweg te bezoeken.
Wellicht had je ze al gevonden, maar deze sites geven veel info;
https://www.blueridgeparkway.org
http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... ndoah.html


Ah wat leuk! Ik wil inderdaad ook graag de mooie routes rijden :D en veel tussenstops maken haha. Zal t.z.t. hier een foto-/film verslagje delen!

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 19:13

Leuk al die reisplannen! Wij zijn aan het aftellen. Over vijf week gaan we. :):)

Dropneus95
Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 09:17

Hier nog 62 dagen tot vertrek! :D
Ik wil ook graag een rit te paard maken. Mijn reisgenote is er niet zo dol op dus toen ik kwam met 'oh hier wil ik rijden en hier wil ik rijden', heb ik toestemming gekregen om 1 rit te doen. Ik heb zelf gekozen voor Bryce. Zij heeft nog nooit op een paard gezeten en ik wil graag tussen de torentjes door :) maar hebben jullie dit van te voren geboekt? Waar doe je dat? Of reserveer je gewoon bij het park voor de dag erna?

~ Enjoy the little things, Carpe diem ~

nenahdm
Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 15:51

Nog maar eind februari terug na 2,5 maand maar er zijn alweer plannen inzicht voor de maand mei :)
Voor het eerst gaan stormchasen! dus geen uitgestippelde vakantie, maar we gaan waar het onweer ons brengt..
Uiteraard tornado alley, texas/oklahoma/kansas/nebraska/colorado/wyoming etc. Onweer is niet gegarandeerd natuurlijk dus als er niets te doen is gaan we nationale parken bezoeken. En als ik mijn chase collega's eens heel lief aankijk.. misschien wel eens wilde paarden gaan opzoeken :D

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

Anoniem

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 10:00

Hoi!

In juni vertrek ik met mijn man voor 3 weken naar de US :D
We gaan een rondreis maken en de eerste week ongeveer zijn we in Mississippi.
Zijn daar nog echte must sees?

We rijden in zo'n dag of 3 van New Orleans naar Memphis, dus tijd genoeg om onderweg regelmatig te stoppen.

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 18:05

Heeft iemand al eens een auto via Turo gehuurd en zo ja, hoe beviel dat?

In mijn tweede week wil ik een aantal dagen een auto huren om vanuit Austin San Antonio en Corpus Christi te bezoeken.

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 20:01

En voor degene die bij Alamo gehuurd hebben (daar zag ik goede ervaringen mee in dit topic), welke extra's boeken jullie erbij? Personal accident en roadside plus?


Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 00:09

Wij boeken nooit extra's bij, alleen basis. De rest zit vaak gedekt in onze American Express of reisverzekering.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 09:05

Annash schreef:
En voor degene die bij Alamo gehuurd hebben (daar zag ik goede ervaringen mee in dit topic), welke extra's boeken jullie erbij? Personal accident en roadside plus?

Alleen afkoop eigen risico, verder helemaal niks :)

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 09:12

Als je vanuit Europa huurt zit dit er standaard bij.
Wij boeken geen extra’s verder. Alamo geeft standaard al goede service en als ANWB lid schijn je ook gebruik te mogen maken van de AAA - service.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Katja
Blogger
Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 13:15

Als je echt pech krijgt zit dat gewoon bij je huur in. Been there, done that...
Roadside is voor lekke band, je sleutels in de auto opsluiten, dat soort dingen.
Eigen risico heb je ook niet desondanks kun je dat op veel sites afkopen maar echt niet nodig.
Inzittenden zijn normaal via je reisverzekering gedekt.

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 17:57

Fitzroy schreef:
Als je vanuit Europa huurt zit dit er standaard bij.
Wij boeken geen extra’s verder. Alamo geeft standaard al goede service en als ANWB lid schijn je ook gebruik te mogen maken van de AAA - service.


Ik zit in Engeland dus geen ANWB voor mij. :D
Zal even kijken wat mijn eigen verzekering dekt.

Bedankt voor de snelle antwoorden, lijkt erop dat ik gewoon standaard kan boeken. :)

x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 13:02

Heeft iemand wel eens Hotwire geboekt met een verrassingshotel?

Ik heb het net gedaan en kreeg Encore (@ Wynn) in Las Vegas voor 168 dollar per nacht inclusief tax en resort fee (doordeweeks in juni, 2 nachten). Dat is volgens mij een enorm goede deal want op hun eigen site kom je op 325 dollar per nacht uit.
Ben benieuwd naar de 5 sterren :D


Needje
Berichten: 19173
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 13:12

Aulaantje_x schreef:
Geen vervelende vraag hoor! Mijn vriend zit daar nu gestationeerd, dus vandaar ook de vlucht naar Houston :) We willen ook best vanaf Houston ergens anders naartoe vliegen, maar qua tijd is het een beetje beperkt dus willen we eerst kijken wat er allemaal in de buurt te doen is. We waren van plan om met de auto te reizen en gewoon ergens een AirBnB of motel te boeken.


Wanneer ga je? Zomer is wel heet nl.
Ik ben er (20 jaar terug) rond feb/maart geweest. Dat was perfect.
Was er rodeo in Austin. Super leuk.
En bij San Antonio in de regio heb je nog enchanted rock.
We hebben zelf toen n korte roadtrip gemaakt naar New orleans. En terug via Calveston. (Ofzo. Haha)
Mijn oom woonde in San Antonio.

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 13:28

x_spekkie_x schreef:
Heeft iemand wel eens Hotwire geboekt met een verrassingshotel?

Ik heb het net gedaan en kreeg Encore (@ Wynn) in Las Vegas voor 168 dollar per nacht inclusief tax en resort fee (doordeweeks in juni, 2 nachten). Dat is volgens mij een enorm goede deal want op hun eigen site kom je op 325 dollar per nacht uit.
Ben benieuwd naar de 5 sterren :D

Ja, in New York een keer. Kregen we The New Yorker voor een heel nette prijs.

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 13:42

x_spekkie_x schreef:
Heeft iemand wel eens Hotwire geboekt met een verrassingshotel?

Ik heb het net gedaan en kreeg Encore (@ Wynn) in Las Vegas voor 168 dollar per nacht inclusief tax en resort fee (doordeweeks in juni, 2 nachten). Dat is volgens mij een enorm goede deal want op hun eigen site kom je op 325 dollar per nacht uit.
Ben benieuwd naar de 5 sterren :D


Al heel vaak, en het altijd getroffen met wat ik kreeg :j

Denver | Z springen, Z2 dressuur en M eventing

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 20:42

Encore is echt top!

Webshop - digital art: MoTekent

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 21:40

Needje schreef:
Wanneer ga je? Zomer is wel heet nl.
Ik ben er (20 jaar terug) rond feb/maart geweest. Dat was perfect.
Was er rodeo in Austin. Super leuk.
En bij San Antonio in de regio heb je nog enchanted rock.
We hebben zelf toen n korte roadtrip gemaakt naar New orleans. En terug via Calveston. (Ofzo. Haha)
Mijn oom woonde in San Antonio.


Ik zal dit ook eens opzoeken dan... Gisteren mijn hotels geboekt in San Antonio en Corpus Christi. Twee nachten in beide. Daarvoor ben ik 1.5 week bij een vriendin in Austin, en we maken nog een tripje richting Houston en Galveston.

Nu alleen nog een auto boeken en dan heb ik alles geregeld.

balance
Moderator Kantine
Berichten: 18051
Geregistreerd: 24-08-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 04:56

Ik mag mee op een companion ticket van westjet ik mag de bestemming kiezen *\o/* dus overal waar westjet op vliegt. Ik ben nog nooit in New York geweest. Is het daar in mei een beetje leuk? Ik wil niet gaan waar het erg warm is, t/m 25-26 graden vind ik nog wel leuk.

We see things as we are, not as they are
- Anaïs Nin

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 07:23

Mei kan een fantastische tijd zijn om te gaan, maar garanties heb je niet. Ben 3x in new York geweest (zomer, oud & nieuw en in mei) en we hebben veel regen gehad in mei.

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-19 07:49

Wat leuk zeg! Ik zou zeker naar New York gaan. Ik heb een hele andere ervaring, wij zijn begin juni geweest en toen was het ruim 40 graden. Dus ik zou me niet druk maken over het weer, garanties heb je nergens.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

balance
Moderator Kantine
Berichten: 18051
Geregistreerd: 24-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 07:52

Nadir schreef:
Wat leuk zeg! Ik zou zeker naar New York gaan. Ik heb een hele andere ervaring, wij zijn begin juni geweest en toen was het ruim 40 graden. Dus ik zou me niet druk maken over het weer, garanties heb je nergens.


Ticket is geldig tot juli; daarom heb ik mei een beetje als grens gesteld. Daarna is het toch vaak wel warmer.

We see things as we are, not as they are
- Anaïs Nin


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dollyspikkel, Emj_23, F_Orumster, Furst, Ineke2, janna, Jannie79, Patriesje, Roihi, SentiBot, sinnekinne en 69 bezoekers