Paspoort aanvragen voor Shetlander

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lfrwinterz
Berichten: 96
Geregistreerd: 22-12-17

Paspoort aanvragen voor Shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-19 19:29

Hoi allemaal!

Ik ga morgen mijn Shet ophalen bij een handelaar, maar ik wil haar naam laten veranderen (op papier). Ik heb al wat info opgezocht, maar het wordt me eigenlijk nog steeds niet duidelijk hoe ik de aanvraag van een nieuw paspoort moet aanpakken.

Als iemand me zou kunnen vertellen hoe je een nieuw paspoort aanvraagt en hoe dit het goedkoopst kan, zou dat heel fijn zijn! :j

Groetjes!


Onali
Berichten: 18374
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Paspoort aanvragen voor Shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 19:32

Waarom perse heel duur haar naam veranderen als je ook gewoon haar roepnaam gratis kan veranderen?

Bespaar je het geld.

Black is the colour of my true love's hair

mvdbijl
Berichten: 3663
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Paspoort aanvragen voor Shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 19:36

Ze heeft al een paspoort? Dan kan je niet zo maar een nieuwe aanvragen.

Je zult moeten kijken wie het paspoort uitgegeven heeft en die benaderen voor het op naam zetten en de naam wijzigen.

Geen 1 van mijn paarden heet zoals op het paspoort, dat maakt natuutlijk niks uit. Je kan zelfs een wedstrijdnaam nemen maar wijzigen zal wel wat kosten.

Ibbel
Berichten: 48929
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 19:37

Als er een paspoort bij een paard zit, kun je geen nieuw aanvragen. Dat mag alleen bij verlies en diefstal.

lfrwinterz
Berichten: 96
Geregistreerd: 22-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-19 19:40

Onali schreef:
Waarom perse heel duur haar naam veranderen als je ook gewoon haar roepnaam gratis kan veranderen?

Bespaar je het geld.


Dat weet ik, maar haar naam op papier vind ik echt verschrikkelijk


Onali
Berichten: 18374
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 19:44

Je hoeft dat toch niet hardop te zeggen :?

Black is the colour of my true love's hair

Suzanne F.
Berichten: 48947
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Paspoort aanvragen voor Shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 20:15

Wat maakt het nou uit hoe ze op papier heet?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Jolynne
Berichten: 2293
Geregistreerd: 30-11-16

Re: Paspoort aanvragen voor Shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 20:31

Het is niet alsof je dagelijks haar naam ziet staan hé, je kunt haar noemen zoals je zelf wilt, daarom hoeft het ook niet op papier ook te gebeuren. :)

Amado7
Berichten: 10717
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Paspoort aanvragen voor Shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 20:34

Je kan haar anders noemen. Voor enkel op papier is het een duur grapje.

Niet perfect is ook goed

StalNollie
Berichten: 9076
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 20:35

Gelukkig kun je het niet zomaar veranderen.
Gewoon andere roepnaam

Jackie82
Berichten: 639
Geregistreerd: 05-10-15
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 20:36

Naam van het paspoort (paard naam) kan je niet meer veranderen nadat die is aangevraagd is mij verteld, ik vond de naam van mijn mini ook vreselijk (vorige eigenaar aangevraagd) en ik wilde graag zijn roepnaam op het paspoort hebben staan. Maar mij hebben ze verteld dat het niet veranderd kan / mag worden

Spoiler:
Kiekeboe haha ;)

Onali
Berichten: 18374
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 20:39

Jackie82 schreef:
Naam van het paspoort (paard naam) kan je niet meer veranderen nadat die is aangevraagd is mij verteld, ik vond de naam van mijn mini ook vreselijk (vorige eigenaar aangevraagd) en ik wilde graag zijn roepnaam op het paspoort hebben staan. Maar mij hebben ze verteld dat het niet veranderd kan / mag worden


Maar waarom wil je zijn roepnaam op het paspoort hebben.
Aan wie laat jij allemaal het paspoort zien?

Mijn paspoort komt 1 keer per jaar uit mn kluis voor een enting.
Bij mijn DA staat hij onder zijn roepnaam, iedereen op stal kent hem bij zijn roepnaam.

Puur en alleen op papier heet hij anders, boeiend.

Black is the colour of my true love's hair

Gentlegiant
Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Re: Paspoort aanvragen voor Shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 20:48

Gewoon niet doen het kan niet en als t al zou kunnen zou het n hoop geld kosten om alleen n simpele naam te veranderen op n simpel papiertje
geef het beestje een passende naam die jij leuk vind en thats it :)

De meeste paarden hier noemen we niet bij hun paspoort naam :+ of het is de en dan de naam van de vader of een andere gekke roepnaam

Freedom's Total Eclipse S dressuur (DE)
Freedom's Shadow2 S dressuur (DE) Z2+17
Freedom's Alona avalon B dressuur
Freedom's Gentlegiant's Lancelot

Jackie82
Berichten: 639
Geregistreerd: 05-10-15
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 20:50

Ik wilde hem toen op naam hebben, zijn geboortedatum klopte niet, dus ik dacht als we toch gaan veranderen dan zou het ook mooi zijn als zijn roepnaam wordt veranderd op papier.
Geboortedatum was een fout van de paspoort consulent, maar dat kon niet, vandaar dat ik het heb gevraagd.

Geboortedatum is wel aangepast, en hij staat nu ook op mijn naam geregistreerd.
Maar wel met zijn 'oude' naam

Spoiler:
Kiekeboe haha ;)

xrobbiee
Berichten: 299
Geregistreerd: 16-12-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paspoort aanvragen voor Shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 20:52

Ik zou inderdaad gewoon alles aanmelden onder de roepnaam, en als je er niet mee op wedstrijd gaat dan is alleen de DA degene die verder het paspoort ziet. Ik ken ook genoeg paarden waarvan hun roepnaam compleet anders is dan de naam die op het paspoort staat.

mvdbijl
Berichten: 3663
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 08:14

Jackie82 schreef:
Naam van het paspoort (paard naam) kan je niet meer veranderen nadat die is aangevraagd is mij verteld, ik vond de naam van mijn mini ook vreselijk (vorige eigenaar aangevraagd) en ik wilde graag zijn roepnaam op het paspoort hebben staan. Maar mij hebben ze verteld dat het niet veranderd kan / mag worden


Het kan wel, is maar net of het stamboek het wilt. Je kan het papsoort in principe een nieuw blad geven maar dan moet je hem ook bij het rvo etc wijzigen. Denk niet dat iedereen erop zit te wachten, het is ook wat onzinnig, wie ziet dat boekje? En je kan je paard gewoon een geregistreerde wedstrijdnaam geven.

maras
Berichten: 2316
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Paspoort aanvragen voor Shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 08:35

Nou ben ik wel benieuwd hoe hij op papier heet:-) mijn Shetlander heet op papier Chico, dat vind ik echt een naam voor een hond dus hij heet nu Tinus. De factuur van de dierenarts staat ook altijd op de naam Tinus dus niemand weet hoe hij eigenlijk op papier heet. Veel plezier met je nieuwe paardje. Laat je nog een foto zien en hoe hij gaat heten?

Onali
Berichten: 18374
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Paspoort aanvragen voor Shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 08:48

Mijn shet heette bij de DA shetlander, tot ik er een shet bij nam. Nu staan ze beide met hun naam erin _O-

Xerxes (en dan stalnaam) heet Bambam, heb ik verzonnen Zelfs de fokkers noemen hem zo.
Liberty (zelfde stalnaam) blijft gewoon Liberty. Ik kort het wel af naar Libby/ Bertje

Black is the colour of my true love's hair

Jackie82
Berichten: 639
Geregistreerd: 05-10-15
Woonplaats: Thuis

Re: Paspoort aanvragen voor Shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 01:18

Ik ga niet met de pony op wedstrijden, het is een mini :) ;)
maar omdat er al wat dingen fout waren gegaan met het paspoort heb ik nagevraagd of dat veranderd kon worden, en bij deze instantie kon dat dus niet. Dus op zich geen probleem, maar volgens paspoort heet die Rambo, en ik noem het Novah omdat het een ongelofelijke charmeur is en hengst <3

Spoiler:
Kiekeboe haha ;)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, HarmanyL, Mizsz_Kitty, Poekkie, rocky_1995, Talindos en 60 bezoekers