[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Buitenzinnig
Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 08:39

Zeker jammer, nu kunnen we inderdaad een foto plaatsen omdat er naar gevraagd wordt. Niet iedereen zit op facebook, en daarnaast zie je ook niet alle berichten (Facebook, omdat het gefilterd wordt vaak).

Is goed hoor, mail me gerust!

Passervice voor boomloze zadels; Ghost, Barefoot, Trekker


pmarena
Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 09:27

Op zich moet je nieuwigheden toch ook makkelijk kunnen vinden op de website van het zadelmerk dat je hebt? Als je dan een nieuwe pad wilt ofzo, kijk je daar toch even op, en vragen naar mogelijkheden kan ook altijd :)

Bij Ghost kan er natuurlijk sowieso heel veel +:)+

Kwetal
Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 10:02

eerlijk gezegd staat deze mogelijkheid nergens als optie gemeld..... :o medicinaal lamsvacht kan ook (kost uiteraard meer)
Er is heel weinig vraag naar katoen. Maar bij Ghost staat vragen vrij - er zijn ook speciale dingen die bepaalde dealers altijd vragen (niet in NL en BE tot op heden) zoals extra ringen, hogere of lagere cantle, extra verstevigde pommel, andere laagjes in je kussens, etc. Vandaar dat het handig is als je goed overlegd met je dealer en je wensen kenbaar maakt. We kunnen best veel.....

viola
Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 10:34

pmarena schreef:
Op zich moet je nieuwigheden toch ook makkelijk kunnen vinden op de website van het zadelmerk dat je hebt? Als je dan een nieuwe pad wilt ofzo, kijk je daar toch even op

Dat kan natuurlijk en ik heb de optie nu dus ook gevonden. Maar als ik niet actief op zoek ben naar iets kijk ik niet regelmatig op bijvoorbeeld de site van buitenzinnig. Ik had me er maar bij neergelegd dat wat ik zoek er niet is dus toch voor sympanova gekozen en in de gevoelige periode rij ik met een andere pad die zachter is maar niet de juiste vorm heeft (ziet er niet uit onder mijn zadel, maar werkt wel).

mindful
Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 13:39

ik meld het uiteraard bij nieuwe klanten, de vraag naar Katoen komt stilaan op gang, zeker voor ronde paardenruggen waarop scheerwol te glad wordt bevonden.
Hier is de ideale bron om zoiets te melden bij gelegenheid, vragen staat vrij :P

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 10:08

Pfft, vandaag moet ik de knoop doorhakken.
Wat zit best, de ghost barocco of de madrid aub?

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 10:10

Carl123 schreef:
Pfft, vandaag moet ik de knoop doorhakken.
Wat zit best, de ghost barocco of de madrid aub?


Dat is héél persoonlijk natuurlijk!
Ik kon op de Madrid in combinatie met mijn best brede paardje niet heel fijn zitten (heupen en knieën), de Barocco bevalt ons erg goed. Maar dat is echt persoonlijk! Heb je beiden test gereden? Wat beviel je paard beter?

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 10:57

Skippy01 schreef:
Carl123 schreef:
Pfft, vandaag moet ik de knoop doorhakken.
Wat zit best, de ghost barocco of de madrid aub?


Dat is héél persoonlijk natuurlijk!
Ik kon op de Madrid in combinatie met mijn best brede paardje niet heel fijn zitten (heupen en knieën), de Barocco bevalt ons erg goed. Maar dat is echt persoonlijk! Heb je beiden test gereden? Wat beviel je paard beter?

De ghost was super, madrid niet getest, maar vandaag moet ik beslissen, heb asap zadel nodig. Ga dan voor de barocco. Thx ;-).

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 11:01

Carl123 schreef:
De ghost was super, madrid niet getest, maar vandaag moet ik beslissen, heb asap zadel nodig. Ga dan voor de barocco. Thx ;-).


Ik weet niet wat de levertijd is momenteel, maar anders staan er op de bokt markt ook nog één of twee geloof ik, als je écht snel iets moet hebben.

pmarena
Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 12:33

Die keuze is echt heel persoonlijk :j

Als de Ghost helemaal goed ligt en zit en de Barefoot heb je nog niet geprobeerd en daar heb je ook geen tijd voor.....dan lijkt het me simpel als je NU een zadel wilt kopen dat je dan voor de Ghost gaat :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 19:13

Hebben hier mensen de heather moffet flexee?
Hoe bevalt dat?
Benieuwd naar dressuur en veelzijdigheid..
Baal dat Ella niet Beiden in 18 inch heeft.

En de nieuwe hidalgo Engelse modellen?

Daphneeeej
Berichten: 2997
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 21:42

Anoniem schreef:
Hebben hier mensen de heather moffet flexee?
Hoe bevalt dat?
Benieuwd naar dressuur en veelzijdigheid..
Baal dat Ella niet Beiden in 18 inch heeft.

En de nieuwe hidalgo Engelse modellen?

Ik heb al een tijd de Heather moffet Flexee GP. Super fijn en veelzeidig zadel. Goed aanpasbaar met dacht ik uit mijn hoofd 5 kopijzers. Verplaatsbare kniewrongen, beugelriemen iets naar achter geplaatst (ten opzichte van een traditioneel zadel). Mooi stevig zadel. Enige mogelijke nadeel is dat de kussens wolgevuld zijn. Deze moet je dus wel in de gaten houden of ze gelijkmatig blijven en niet te hard worden zoals bij een traditioneel/boom zadel. Is netzoals een boomzadel door een zadelmaker bij te vullen/vervangen.

Anoniem

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 21:47

Dankje. Is het gp model wel wat “ richting dressuur”? Zit het lekker? Ik ben er erg benieuwd naar.
Goede tip van de kussens, dat is wel belangrijk inderdaad.

Daphneeeej
Berichten: 2997
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 00:14

Anoniem schreef:
Dankje. Is het gp model wel wat “ richting dressuur”? Zit het lekker? Ik ben er erg benieuwd naar.
Goede tip van de kussens, dat is wel belangrijk inderdaad.


Inprincipe is het niet echt richting dressuur qua zweetblad. De GP is echt een veelzeidigheidsmodel. Ik gebruik hem ook als mijn springzadel/buitenrij zadel. Echter dressuur ik er wel ook gewoon mee in de bak, wrongen wat naar achter plakken en geen probleem.

Zinzi_jewel
Berichten: 8695
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 06:55

Luvinna schreef:
Ik ben opzoek naar een flexibel of boomloos springzadel. Heeft hier iemand ervaring mee? Echt wedstrijd gericht? parcour 110cm

Info over paard:
Epony merrie 6jaar. ras:mengeling
Paardje veranderd veel qua bespiering. ook is ze iets overbouwd. weinig schoft. rondgeribt. korte rug. alle zadels schuiven naar voor.

Liefst geschikt voor spring/cross sport


HM , GP
Is spring model en ziet er heel boom achtig uit maar is het niet

Chasing Dreams ...

Pieneappel
Berichten: 476
Geregistreerd: 29-03-10

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 08:57

Bij onderhoud van de kifra-pad staat dat het beste is om na elke rit de vacht zachtjes uit te borstelen, maar met wat voor borstel kan dat het beste?

~ ~

[o]


Eveyy
Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 09:20

Ik doe dat met een magic brush, gaat heel goed.
Beste wel wachten tot hij wat meer droog is als hij heel nat is, en niet te hard.

Whatever works

pmarena
Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 09:23

Voor lamsvel zijn van die hondenborstels met die knik in de dunne metalen haren, erg fijn. Wel een beetje met beleid borstelen ;)

DubbelFun
Berichten: 88478
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 09:27

Ik borstel mijn wollen Skito al jaren met een rubber rosborstel. Juist als die nog wat vochtig is komen de paardeharen mooi los.

[ img ]

En wekelijks met de stofzuigermond er flink over voor het achtergebleven/opgedroogde zweet.

Jetta
Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:00

Ik gebruik zo’n Sweepa borstel voor mijn wolletjes. Een rubberen meubelborstel.

En dan: Ik ga na een uitstap naar westernzadel met boom weer terug naar boomloos, denk ik. Mijn paard heeft een brede en wat platte rug, wel wat schoft en enorme schouders. Al naar gelang zijn stressniveau ( ja, type koudbloed met volbloedhoofd) is zijn lichaam te veranderlijk voor boomzadels.
Ik ga voor een westernmodel wat voldoende stevigheid biedt voor mijn mobiele lichaam.
Nu zag ik een schitterend model van D&P Startrekk. Ik ben D&P fan, dus ik spaar gezellig door. Is er ervaring met dit zadel? Graag hoor ik dat!

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

Pieneappel
Berichten: 476
Geregistreerd: 29-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 19:31

pmarena schreef:
Voor lamsvel zijn van die hondenborstels met die knik in de dunne metalen haren, erg fijn. Wel een beetje met beleid borstelen ;)



[ img ]

Zo een?

~ ~

[o]

Otti1977
Berichten: 3039
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 19:42

De kifra pad bevalt mij zeer goed. Valt me op dat die helemaal niet zo vies wordt op het wol als de barefoot pad. Alleen 1 nadeel dat die veeeel langer nat blijft. Hij droogt echt slecht.

dianaw33
Berichten: 1881
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 14:09

Ik heb de vraag ook al aan een leverancier gesteld, maar stel hem hier ook nog maar even, misschien heeft iemand er ervaring mee en weet een oplossing: Ik heb een vrijwel nieuwe Startrekk dressuur waar ik een andere maat kopijzer in wil zetten maar: de schroefbussen van het kopijzer zijn niet te vinden bij het verwisselen van het kopijzer, ze zakken direct weg als je de schroeven los haalt. Ik vind ze ook ontzettend kort, waardoor dit veroorzaakt wordt. Ik betwijfel ook of ik er zelf een nieuw kopijzer in vastgeschroefd ga krijgen. Ik heb in de afgelopen 12 jaar al 2 x eerder een Startrekk gehad, en nooit deze problemen gehad, het is dus blijkbaar echt iets van de nieuwe types.

_Evelien
Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 18:13

Heeft er iemand ervaring met deze zadels? Ik ben op zoek naar een boomloos western zadel voor mijn Arabier, en kwam deze link tegen op Facebook. Diegene vond het een goede prijs/kwaliteit hebben. Ben benieuwd of iemand de zadels hier ook kent!

http://amreitsport.shopgate.com/category/3232

DubbelFun
Berichten: 88478
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 18:30

Goedkope prut a la Zadelmarkt. Slecht materiaal en slechte pasvorm.
Best spaar je even door voor iets met een betere kwaliteit :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Granoek en 8 bezoekers