USA deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Grit
Berichten: 6145
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 09:37

Mooie reis Spekkie en 4 weken erop uit, heerlijk!

Dat is balen Katja, de vakantie is hoe dan ook welkom, maar jammer als je in je plannen wordt belemmerd.

Voor ons is het nog twee maanden wachten. Skip the counter moeten we ook maar eens gaan proberen.


Milka
Berichten: 2109
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Strijen

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 09:55

Ik mag me ook melden hier.
Morgen vliegen mijn man en ik naar New York. Ivm oppas voor onze 5 kids thuis gaan we helaas maar een weekend, maar goed beter dan niks.
New York staat al jaren op mijn lijstje om naartoe te gaan
Alleen jammer van het vliegen :') , heb nogal vliegangst zeker icm de kindjes thuis laten :\
Teug moet ik alleen vliegen, mijn man moet voor zijn werk door naar Houston

MoniqueT
Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 10:59

Spekkie: twee uitgebreide reacties achtergelaten op het AA-forum. Als je wil zet ik ze hier ook nog wel een keer?

Vergeet Arches en Capitol Reef, die bewaar je voor een volgende reis, veel te weinig tijd voor nu en heel veel mijlen om. Ik boek bijna alles via Booking.com, heb ook in een topic op AA veel tips daarvoor gegeven. Succes!!

@Milka: vliegen is de veiligste vorm van vervoer, maar ik snap je wel. Succes!!

Spekkie: ik kijk altijd bij AutoEurope.nl welke maatschappijen de goedkoopste tarieven hebben voor de auto die wil willen en boek dan vaak rechtstreeks bij de maatschappij zelf. Gebruik eventueel je ANWB-kortingscode, 504224 (altijd geldig bij Hertz). AutoEurope vind ik trouwens ook een prettig bedrijf om bij te huren. Altijd gratis annuleerbaar als je nog een mooiere prijs vindt later :-)

Voor ons komen Hertz en Avis vaak goed uit de bus. Let op: jullie huren in Californië en daar is de tweede bestuurder wettelijk gezien sowieso gratis meeverzekerd.

Webshop - digital art: MoTekent


Bellex
Berichten: 9296
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 12:07

Wat jammer dat je zo'n nasleep van je ongelukje hebt Katja, maar toch veel plezier!

Milka ook veel plezier!

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 13:55

Hoi!
Ik heb een beetje hulp nodig. Mijn vriendin en ik willen op vakantie naar Miami. We kunnen vanaf Juli tot eind augustus ergens, we willen 7 dagen.

We zien alleen door de bomen het bos niet meer. Waar zit je in Miami het mooist & meest centraal?

Hoelang is het nu uiteindelijk ook vliegen want via sommige websites zie ik 13+ uur staan met tussenstop & andere websites staat 8/9 uur.

Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 14:13

Het is ongeveer 10 uur vliegen zonder overstap.
Persoonlijk zou ik in juli en augustus heel ver weg blijven van Florida. Te warm, benauwd en ook nog orkaanseizoen.

MoniqueT
Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 15:30

Eens met Katja, veel te veel risico op orkanen en het gevoel dat je in een broeikas zit.

Webshop - digital art: MoTekent

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 17:21

Hmm dat klinkt niet heel veel aan nee... wat raden jullie dan aan? We houden wel van zonnig

Ceetje_bokt
Berichten: 5164
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 17:34

Los Angeles en omgeving? Wel aan de andere kant en voor een week ver weg, maar dat geldt ook voor Miami.

Aulaantje_x
Berichten: 736
Geregistreerd: 20-05-10

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 17:48

Katja, wij gaan de eerste twee weken van mei :) Ik heb inmiddels een stal aangeschreven in de buurt van Houston omdat ik toch heel graag een keer wil paardrijden als ik daar toch ben, dus dat kan dan mooi als we terugvliegen vanaf Houston.

Dankzij jullie tips ben ik wel nog even verder gaan kijken naar andere plekjes, maar we zijn er nog niet helemaal uit hoe of wat. LA/San Francisco lijkt ons heel leuk, maar mijn vriend wil ook heel graag naar Las Vegas en die kant nog wat verder op. Wat zouden jullie aanraden rond mei?

Spekkie, wat een gave reis hebben jullie gepland zeg! Heerlijk lijkt me dat, 4 weken touren :)

Feelin' good has a name. Aulana: B+24, L1+13, L2+8 :D
It's not worth winning if you don't have to fight for it ~~ Real doctors cure more than one species

Daphx93
Berichten: 2595
Geregistreerd: 08-01-10

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 18:04

Ons rondje is nu ook bekend!
Dit wordt hem:
[ img ]

Jullie nog tips? Dit is ons tijdschema.
Overnachtingen:
- Los Angeles 2
- Santa Maria 1 (292km)
- San Francisco 3 (460km)
- Bishop 2 (478km)
- Las Vegas 3 (490km)
- Williams 1 (355km)
- Phoenix 3 (493km)
- San Diego 3 (572km)
- Los Angeles 3 (193km)

Max, Ufana, Yellow <3
Max: B+11 L1+10 L2+12 M1+0

Ceetje_bokt
Berichten: 5164
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 18:10

Aulaantje_x schreef:
Katja, wij gaan de eerste twee weken van mei :) Ik heb inmiddels een stal aangeschreven in de buurt van Houston omdat ik toch heel graag een keer wil paardrijden als ik daar toch ben, dus dat kan dan mooi als we terugvliegen vanaf Houston.

Dankzij jullie tips ben ik wel nog even verder gaan kijken naar andere plekjes, maar we zijn er nog niet helemaal uit hoe of wat. LA/San Francisco lijkt ons heel leuk, maar mijn vriend wil ook heel graag naar Las Vegas en die kant nog wat verder op. Wat zouden jullie aanraden rond mei?

Spekkie, wat een gave reis hebben jullie gepland zeg! Heerlijk lijkt me dat, 4 weken touren :)

Begin mei is een rondje vanuit Las Vegas perfect. Niet zo idioot heet nog, wij hebben heerlijk kunnen wandelen in Bryce en Zion, omdat de temperaturen toen heerlijk waren.

MoniqueT
Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 18:42

Daphx, waar heb je dit rondje op gebaseerd? Ik mis echt alle logica. Yosemite overslaan, 2 nachten in Bishop (is niks te doen?), een hele grote omweg naar Phoenix (wat ga je daar doen?).

Waarom een overnachting in Santa Maria en niet een mooie kustplaats op Highway 1?

Williams voor de Grand Canyon??

Eens trouwens met Ceetje: mei vanuit Las Vegas is heerlijk. Mijn favoriete maand voor het zuidwesten!

Webshop - digital art: MoTekent

Nadir
Berichten: 12704
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-19 18:48

Katja, echt zo balen! Hopelijk kun je toch lekker genieten van je vakantie.

NYC2B, is Atlantic City en omgeving een optie?

Aulaantje, je kunt ook een roadtripje rond Las Vegas en LA combineren?

Daphx93, wat Monique zegt. En er zitten wel echt flinke reisdagen bij...

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

MoniqueT
Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 18:50

Daphx93. Geef eens aan wat jullie willen zien, welke dagen jullie gaan en we kunnen er misschien een route van brouwen. Dit is echt een rondje doelloos rondtoeren op het eerste gezicht.

Webshop - digital art: MoTekent

Daphx93
Berichten: 2595
Geregistreerd: 08-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 19:13

MoniqueT schreef:
Daphx, waar heb je dit rondje op gebaseerd? Ik mis echt alle logica. Yosemite overslaan, 2 nachten in Bishop (is niks te doen?), een hele grote omweg naar Phoenix (wat ga je daar doen?).

Waarom een overnachting in Santa Maria en niet een mooie kustplaats op Highway 1?

Williams voor de Grand Canyon??

Eens trouwens met Ceetje: mei vanuit Las Vegas is heerlijk. Mijn favoriete maand voor het zuidwesten!


Hi! Zie inderdaad dat er foutjes in staan! Alles staat niet vast. Santa Maria hebben we gewoon random gekozen omdat die dan de 1 pakte maar het is zeker de bedoeling op naar een mooie kustplaats te gaan :)

We willen vanaf san francisco door het Yosemite park naar bishop. 2 dagen bishop staat zo gepland om meer nog van de natuur te zien, is dus echt een overnachtingsplek meer niet. Williams is inderdaad voor de grand canyon!

Hopelijk is die zo iets beter!
We gaan 3 juli t/m 24 juli.

Max, Ufana, Yellow <3
Max: B+11 L1+10 L2+12 M1+0

BlueMilk
Berichten: 1933
Geregistreerd: 14-12-04
Woonplaats: Brugge, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 19:21

Mag ik mij hier ook melden ?

Wij gaan in september, we weten alleen nog niet naar waar :+ Twijfelen tussen Californië of Florida. Voor mij zal het de eerste keer zijn, mijn reisgezelschap is er wel al meerdere keren geweest, het is alleen wel al 15 jaar geleden. :)

:+: Blue! :+:

Anoniem

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 19:23

Ik ben twee jaar geleden in juli/augustus naar Florida/New Orleans/Nashville geweest en dat was echt tandjes heet. Weet niet hoe het in september is maar goeie god dat was echt niet te harden. In Nola zijn we echt van schaduw naar schaduw gehopt, we hebben op een gegeven moment een uurtje rondgewandeld en daarna hebben we anderhalf uur op een bankje in de schaduw bij zitten komen met een paar liter gatorade per persoon. Verder alles met de Mustang gedaan en dat was super vet, maar in die periode kan het weer echt in seconden omslaan. Wij hebben echt zulke erge buien gehad dat we hem stil hebben gezet, en mijn vader is best een ervaren chauffeur.

Ceetje_bokt
Berichten: 5164
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 19:29

BlueMilk schreef:
Mag ik mij hier ook melden ?

Wij gaan in september, we weten alleen nog niet naar waar :+ Twijfelen tussen Californië of Florida. Voor mij zal het de eerste keer zijn, mijn reisgezelschap is er wel al meerdere keren geweest, het is alleen wel al 15 jaar geleden. :)

September geeft nog wel grote kans op orkanen in Florida. Ik zou in die periode kiezen voor Californië.

Nadir
Berichten: 12704
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-19 19:31

Ik zou in september ook voor Cali gaan.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

MoniqueT
Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 19:48

Ik zou sowieso een week te kort vinden, zeker voor Californië. Eer je gewend bent aan het tijdverschil, kan je weer naar huis.

Webshop - digital art: MoTekent

Nadir
Berichten: 12704
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-19 19:55

Ik lees nergens dat het maar een week is?

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Ceetje_bokt
Berichten: 5164
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 20:00

Dat stond wel ergens, maar lees het nu ook niet meer.

Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 20:03

In september kun je ook voor het noordoosten gaan. Minder ver vliegen en prachtig met de herfstkleuren en nog lekker weer.

MoniqueT
Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 20:44

Nadir schreef:
Ik lees nergens dat het maar een week is?



Er vragen twee mensen naar Florida. NYC2B wil een wek naar Miami en BlueMilk twijfelt tussen Florida en California. En daar reageren we door elkaar op, geloof ik.

OK, zomer: California! Maar niet voor een week dus NYC2B. Zonnig in de zomer? Spanje, als je maar een weekje hebt.

September? Ook het westen, vind ik. Het noordoosten is op z'n mooist in oktober.
Laatst bijgewerkt door MoniqueT op 28-02-19 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Webshop - digital art: MoTekent


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Appel_33, Joy_Mennings, Mitch_Beauty, noordje, thequeensmum, Tieneke en 58 bezoekers