Wat is dat toch met Afrika?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 09:46

Ja ik ben zeker van plan om te gaan vloggen! We gaan dit keer wat meer om te relaxen dan voor de dieren, maar ik gok dat ik 's morgens in mn eentje vroeg op pad ga terwijl mijn man lekker uit slaapt. Hij is niet zo goed in vroeg op staan haha.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!


Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 10:18

Dan ga je echt heel veel zien daar!

Ik blijf er nog steeds bij dat Olifantsrus de mooiste camping is in Etosha, zou daar echt heel graag weer naar toe willen!

Supervixen
Berichten: 12748
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 11:55

Iriscope, ik heb even terug gekeken en ik had het verkeerd gelezen. Vliegen vanaf schiphol, met hele lange tussenstop in Frankfurt.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 14:17

Oh heerlijk zeg Iris!!
Heeft een van jullie ervaring met de
Dekking van een Namibische simkaart ? Is dat aan te raden voor een roadtrip of heb je vaker niet dan wel bereik ? Ik snap dat ik geen Europese dekking hoef te verwachten :')

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

Anoniem

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 15:50

Niet met Namibie, wel met ZA. Ik had daar sws een simkaart omdat ik er ook woonde, maar ik kan het wel echt aanraden. Ik vond het voor navi super fijn en ik vind het ook persoonlijk gewoon prettig om internet te hebben. De dekking was daar prima langs de hele garden route, weet niet hoe het meer in het binnenland was. Even goed kijken welke providers de beste coverage hebben, daar is genoeg info over te vinden op internet!

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 16:01

Waar in Namibie? Wij hadden 70% van de reis geen enkele dekking met wat dan ook. Nou moet ik wel zeggen dat ik dat echt heerlijk vond, totaal onbereikbaar zijn.

Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 20:03

Uhm nou doen een rondje van windhoek naar fish river, naar aus, Swakopmund, palmwag, etosha, waterberg, erindi, windhoek. Zou het dan gebruiken voor polarsteps en om af en toe de familie een teken van leven te geven :P

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 21:19

Zira1994 schreef:
Oh heerlijk zeg Iris!!
Heeft een van jullie ervaring met de
Dekking van een Namibische simkaart ? Is dat aan te raden voor een roadtrip of heb je vaker niet dan wel bereik ? Ik snap dat ik geen Europese dekking hoef te verwachten :')

In de stadjes zul je wel bereik hebben. Over het algemeen heb je hier eigenlijk altijd wel goed bereik, tenzij je naar prive game reserves gaat. Etosha heb je in de kampen bereik, sossus was ook prima.
Vrij makkelijk om aan te komen op het vliegveld en aangezien WiFi in hotels vaak ruk is, zou ik t wel aanraden. Kost je ook heel weinig.

Fish River weet ik niet, Swakop heb je bereik, Erindi niet, Etosha wel, Windhoek ook uiteraard. Daartussen zal het wisselen.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!


Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 21:37

Ah super daar heb ik wat aan. Dan gaan we het gewoon doen gezien mijn moeder al in paniek raakte twee jaar geleden toen we twee dagen in het kruger geen WiFi en dus geen internet hadden :(:) _O-

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-19 22:37

In fish River was het qua WiFi in een luxe lodge alleszins drama. Eigenlijk had je daar gewoon nul bereik.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 22:49

Fish river nul bereik en ook de wegen daar naar toe en vandaan niet. Polarsteps werkt op gps, die kun jevwel updaten, alleen pas met goede wifi kan men het zien.

Supervixen
Berichten: 12748
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 14:29

Fox heeft contact opgenomen dat de accomodaties geboekt kunnen worden, niet precies zoals de omschrijving van de reis, maar wel ongeveer. Wij hebben onze goedkeuring gegeven.

We wachten nu nog even op de definitieve boeking, maar dan gaan we dus naar Namibië!! *\o/*

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Nyaleti
Berichten: 5994
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 14:47

Wat een heerlijke vooruitzicht supervixen ! <3

Ik had in Namibië ook een simkaart, vooral omdat de wifi bout is in hostels (ook in Windhoek). Onderweg zul je weinig bereik hebben, maar op de camping bij de Sossusvlei kon ik gewoon foto's sturen :')
Volgens mij had ik Vodacom.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-19 14:59

Heerlijk SV!!! Ben benieuwd naar je accomodaties. Wij hadden ook enkele betaalde upgrades maar die waren ook echt heerlijk. Zonde dat we in eentje pas echt laat aankwamen en er niet van konden genieten dus dat zou ik wel in het oog houden dat je dan wat meer door rijdt die dag :)

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Supervixen
Berichten: 12748
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 16:24

Ik zal de accomodaties hier later wel neerzetten als alles bevestigd is.
Als je Etosha in wilt, moet je dat dan van tevoren al boeken? Of kun je er gewoon heen rijden, entree betalen en naar binnen? Je kunt daar toch zelf rondrijden?

Een sim kaart, koop je die dan op het vliegveld of gewoon in Windhoek?

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 16:46

In Etosha kun je zelf rond rijden! Toen wij er waren een paar jaar terug waren de campings niet vol, maar ik vrees dat het een stuk drukker is tegenwoordig. Mocht je tijd hebben, dan zou ik echt van west naar oost rijden (of andersom), Olifantsrus was de mooiste camping allertijden in zuidelijk Africa. Daar had ik wel veel langer willen zitten.

Of gaat het om vaste accomodaties? Die zitten altijd wel redelijk vol heb ik het idee.

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 17:24

Ik zou accommodatie voor Etosha wel van te voren boeken, maar neem aan dat Fox dat voor je doet. Entree hoef je niet te plannen, gewoon naar binnen, betalen en gaan. Bedenk wel dat de camps vrij ver van elkaar zijn en je tussendoor weinig/niet de auto uit kan. Genoeg water inslaan dus en zorgen voor iets te eten onderweg! Je verkijkt je er echt enorm op hoeveel water je hier drinken moet.

Vodacom heeft een winkel op Hosea poedersuiker, ons vliegveld :j

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Supervixen
Berichten: 12748
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 20:24

Hosea poedersuiker? Haha bokt censuur.

We hebben vooraf geboekte accomodaties, die zijn dan geregeld door fox.
Dat rondrijden en niet de auto uit kunnen kennen we wel van het Kruger, maar daar zijn natuurlijk veel meer plekken waar je wat kunt kopen en even de auto uit kunt.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 20:27

Hahahahahaha. Geweldig! K-utako dus.
Etoha is qua stop plekken inderdaad niet vergelijkbaar met het Kruger, maar er zijn een aantal picnic spots waar je de auto uit mag. Je kunt daar alleen geen eten kopen, maar ik gok dat je een koelkast op je auto aansluit dus zorg dat je lunch hebt oid.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Supervixen
Berichten: 12748
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 22:22

Een koelkast op mijn auto aansluiten :o? Ik voel me heel blond nu.
In die huisjes zit toch wel een koelkast?
Heb nog nooit mijn auto aangesloten op een koelkast. Wel een kleine koeling gehad in de leuning van de auto die we in Canada hadden trouwens. Fiat 500XL.

Waar kan ik op rekenen qua temperatuur eind juli? Beetje hetzelde als Zuid Afrika? Koele nacht en een graadje of 25 overdag? Zoiets las ik.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 22:34

Vaak als je met een reis organisatie gaat krijg je hier zo'n kampeer auto met alles erop en eraan, maar als je niet gaat kamperen zal dat niet het geval zijn.
Je kunt hier koelboxen krijgen die je aansluit in je auto en die dus als vriezer/koelkast werken.
Als je dat lekker en handig vindt tijdens je vakantie, gok ik dat Fox die ook wel kan regelen voor je, ze worden namelijk verhuurt hier.

Weer zoals jij omschrijft klopt wel ja. Het wordt warm als de zon er is. Tot een uurtje of 10 kan het fris zijn. Maar ik ben verwend en vind 15 graden koud :P

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-19 00:51

Fox biedt dit uit zichzelf niet aan. In veel maar lang niet alle accomodaties was er een koelkast. De auto voor deze reis is ‘maar’ een duster bij hen, dus niet zo’n bakkie :D
Al is zo’n frigo wel ideaal. Gaan kijken om dit in zuid Afrika te huren haha.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Supervixen
Berichten: 12748
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 06:10

Wij nemen altijd een koeltas mee en een paar koelelementen. Of die kochten we in het begin van de rondreis. Dan 's nachts die koelelementen in het vriesgedeelte van de koelkast. Zat bijna in elke koelkast wel in de huisjes. Of flesjes water laten bevriezen. Dan blijft je eten en drinken redelijk koel de hele dag.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-19 07:55

Hm ik weet niet of we vriezertjes hadden in die koelkasten. Zou er niet op rekenen. Namibië is echt anders dan zuid Afrika qua voorzieningen.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 09:37

Supervixen schreef:
Wij nemen altijd een koeltas mee en een paar koelelementen. Of die kochten we in het begin van de rondreis. Dan 's nachts die koelelementen in het vriesgedeelte van de koelkast. Zat bijna in elke koelkast wel in de huisjes. Of flesjes water laten bevriezen. Dan blijft je eten en drinken redelijk koel de hele dag.


Als je geen vriezer hebt kun je onderweg ook een zak ijs kopen en die in je koelbox flikkeren. Die zijn overal te koop, meestal heb je een zak voor een euro ofzo.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amparo, ardanwan, BeFunny, Berdien, blondies, Bytespider, CairnTerrier, Corien_, Emj_23, Hanneke137, Indy_Mouse_9, Ineke2, ingvdh, Kimmie235, manonutjuh, Mondy, Poosje81, purny, secricible, shaddy82, Tieneke en 56 bezoekers