KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Seven
Berichten: 21125
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 22:42

Heb ik zelf geen ervaring mee carmuh maar heb wel eens gezien bij merries dat de score naar boven was aangepast (in mijn Kwpn)

Onze eigen merrie mocht vandaag even op de foto ben zo benieuwd hoe ze het gaat doen op de keuring
Ze gaat in april naar de trainer
[ img ]

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik


Libera
Berichten: 3960
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 06:37

Mijn merrie heeft een deuk voor haar schoft. Worden ze daar erg op afgerekend, weet iemand dat?

Ga nog wel proberen om het zoveel mogelijk te verbeteren met wat meer vet en bespiering erop maar denk niet dat ik het helemaal weg krijg....

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D

SophievdV
Berichten: 14704
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 08:23

Libera schreef:
Mijn merrie heeft een deuk voor haar schoft. Worden ze daar erg op afgerekend, weet iemand dat?

Ga nog wel proberen om het zoveel mogelijk te verbeteren met wat meer vet en bespiering erop maar denk niet dat ik het helemaal weg krijg....


Ja dan mag de bespiering inderdaad mooier. Mijne heeft de neiging ook maar die is ook gauw schraal met te weinig aan voer. Staat nu al een tijdje op 2 kg merriebrok om bij te komen en wordt nu echt mooier. Ik ga nu mengen met sportbrok.

Moet er wel bij zeggen dat de mijne al wel 5 is.

[VVDD] [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard
Volg ons ook op Instagram @teamruigetuigers

Firegirl
Berichten: 948
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Flevoland

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 10:39

Mooie merrie, Seven!

Ik heb me ook ingeschreven voor de cursus van het KWPN paarden beoordelen. Kunnen we daarna mooi nog even oefenen met voorbrengen.

Stap ook over naar Tibber. Als je een energiecontract afsluit, ontvangen we allebei 50 € tegoed om te besteden in de Tibber Store. ⚡ Lees hier meer: https://invite.tibber.com/z1r2wj22

Seven
Berichten: 21125
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 10:58

Bedankt fire girl
Ik ga dr ook heen, zin in

Ze kunnen daar wel over vallen librera, hoewel ik ze er ook gewoon ster mee heb zien worden ligt denk ik ook aan de verdere kwaliteit

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

gomir
Berichten: 25512
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 17:55

Het is in ieder geval een bemerking op de bovenlijn librera, maar hoe zwaar er aan getild wordt hangt af van de rest van de beoordeling en de functionaliteit.

Mooie merrie seven!

En merries worden regelmatig opgewaardeerd in exterieur als ze beter in de bespiering zijn gekomen en een sportprestatie hebben neergezet. Merrie van mijn zusje hebben we met sportpredikaat op zak ook nog een keer voorgebracht en toen werd ze wel ster.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Seven
Berichten: 21125
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 21:52

Bedankt gomir

Dat zie ik inderdaad ook vaker, sport en beter gespierd en dan toch ster :j zeker het proberen waard als ze er beter voor staan.

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

Libera
Berichten: 3960
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 21:54

Sophie de mijne is helaas al 7... gaat sowieso eerst voor sport predicaat, hopelijk tegen die tijd dus ook mooiere bespiering. Verder staat ze nu ook te schraal idd.

We zullen zien!

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D

Cheytjuh
Berichten: 3988
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 21:59

Wij hebben onverwacht toch misschien een merrie voor de stamboekkeuring dit jaar : 9 jarige Gelderse merrie v. Vitens die vandaag bij ons op stal is gekomen

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Beetje in rijke conditie en is beleerd in het verleden, maar weinig mee gedaan. Leuk nieuw project :j

FundMe voor onze gelderse strijder Ukkie : https://gofund.me/1f759036
Marktplaats veiling voor Ukkie : https://link.marktplaats.nl/m2094003143

Seven
Berichten: 21125
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 22:01

Dat is een leuk project cheytjuh :j

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik


Marie72
Berichten: 176
Geregistreerd: 30-11-11
Woonplaats: Achterhoek

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 12:30

@ajesca123, ik heb onze 3-jarige paar keer aan de longe gehad. komende week wordt haar gebit nagekeken en dan wil ik rustig met bitje in gaan longeren, 2x per week of zo. De keuring is hier eind juni, laatste weken gaat ze waarschijnlijk naar trainingsstal. Herkenbaar wat je zegt qua groeispurt! Ik dacht laatst dat onze merrie helemaal niet meer kon draven. Ze is ook nog zo jeugdig en smalletjes van alle kanten. Maar jeugd willen ze volgens mij best graag zien, toch? De moeder was juist helemaal niet jeugdig en groeide trouwens ook lang door (tot 1.80m haha).

@Pantykous, mooie merrie (en veulen) zeg!

@Rytm en Mosh, leuk jonge Toto's. Heb ik jullie foto's gemist?

@seven, mooi front heeft je merrie Seven! Wat is het voor één?

@Libera: je ziet ook wel eens hengsten in Den Bosch met zo'n 'deuk', dus zo heel zwaar zullen ze er misschien niet aan tillen?

@cheytjuh, leuk een Gelderse! Ze mag inderdaad wel wat kilootjes kwijt nog

Seven
Berichten: 21125
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 16:01

Ze is een ferdeaux x havidoff
Ben zlef ook blij met d'r front, als veulen wat ze erg snittig en ik was bang dat ze te luxe zou blijven maar dr hals en borst komen er nu echt mooi uit en ze beweegt ook nog eens fijn :D

Twee x aan de longe
[ img ]

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

Lieuwkje_90
Berichten: 2279
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: BE

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 10:25

Dag allemaal! Zou ik hier mogen meekletsen?
Ik heb werkelijk geen idee waar ik aan ga beginnen :') maar ik zou mijn merrie graag voorstellen op de stamboekkeuring hier in België (Turnhout). Deze gaat door half juli, dus ik ga me alvast even verdiepen in hoe dit allemaal in z'n werk gaat.

Misschien eerst de merrie zelf voorstellen?
Linette S (Glamourdale x Stravinsky), wordt dit jaar 3.
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... /linette-s

Linette is PROK.

Paar foto's:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Ik ga alvast beginnen met dit topic door te nemen voor ik domme vragen ga stellen.

SabinaRoset
Berichten: 38
Geregistreerd: 06-12-17
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 10:43

Hi allemaal! Ik zou ook graag willen meekletsen hier. Ik ben ook van plan mijn merrie voor te stellen maar weet nog niet wanneer ik dat ga doen.

Kiara is een Chippendale x Lancelot van 2015.
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/2026570/kiara


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Dit zijn verkoopfoto’s van 6/7 maanden terug. Helaas niks beters kunnen vinden..

Ben oprecht benieuwd wat de jury van de lijn gaat vinden :')

BloemBloem
Berichten: 16536
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:00

SabinaRoset schreef:
Hi allemaal! Ik zou ook graag willen meekletsen hier. Ik ben ook van plan mijn merrie voor te stellen maar weet nog niet wanneer ik dat ga doen.

Kiara is een Chippendale x Lancelot van 2015.
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/2026570/kiara


[ [url=m/es2wK0.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/8FTBgx.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/CV0DFI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit zijn verkoopfoto’s van 6/7 maanden terug. Helaas niks beters kunnen vinden..

Ben oprecht benieuwd wat de jury van de lijn gaat vinden :')


Werkelijk, wat een prachtige merrie. Gezien de predikaten achter haar, zou ik haar
zeker voorstellen :j !!!

Firegirl
Berichten: 948
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 14:31

SabinaRoset schreef:
Hi allemaal! Ik zou ook graag willen meekletsen hier. Ik ben ook van plan mijn merrie voor te stellen maar weet nog niet wanneer ik dat ga doen.

Kiara is een Chippendale x Lancelot van 2015.
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/2026570/kiara

Ben oprecht benieuwd wat de jury van de lijn gaat vinden :')


Mooie merrie! Welke richting wil je haar voorstellen, dressuur of springen? Op de foto lijkt ze nog wat overbouwd maar gezien haar leeftijd op de foto is dat niet zo raar. Is nu waarschijnlijk al bijgetrokken.

Stap ook over naar Tibber. Als je een energiecontract afsluit, ontvangen we allebei 50 € tegoed om te besteden in de Tibber Store. ⚡ Lees hier meer: https://invite.tibber.com/z1r2wj22

SabinaRoset
Berichten: 38
Geregistreerd: 06-12-17
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 15:22

Bloembloem; dankjewel, ben enorm blij met haar. Ze is qua karakter ook echt een pareltje <3

Firegirl; klopt, dat was bijgetrokken maar moet zeggen dat ik haar rug nu weer iets oplopend vind achter dus dat zal ook wel weer moeten bijtrekken. Ik weet eerlijk gezegd nog niet welke richting ik haar wil voorstellen. Springen doet ze echt uitzonderlijk goed en meermaals springintructeurs naar me toe gekomen met complimente maar dressuurmatig heeft ze ook echt wel fijne gangen (niet enorm bijzonder maar wel fijn!) Welke richting zou jij zo’n paard voorstellen?

Oja Kiara is ook PROK gekeurd maar wil haar denk ik nog wel D-OC laten ‘keuren’. Ook uit interesse wat ze zou scoren

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 15:28

Ik zou springen doen als ze daarin uitblinkt. :)

Vulina
Berichten: 6464
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 15:54

Ze staat in geschreven als dressuur paard neem ik aan, mag je dan gewoon spring richting inschrijven?

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
Fokadvies voor dressuur paarden

SabinaRoset
Berichten: 38
Geregistreerd: 06-12-17
Woonplaats: Amsterdam

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 19:03

Bobje26; in principe is ze voor haar leeftijd gewoon echt wel een enorm goed springpaard maar dressuurmatig, als ze sterker wordt, zeker niet verkeerd! Ik zelf ben meer een dressuurruiter maar vriendin van mij springt haar.

Vulina; oh ja daar heb je een punt. Op haar KWPN papier staat inderdaad dressuurpaard! Verder ben ik er echt niet in thuis..

Hindo2
Berichten: 965
Geregistreerd: 09-05-07
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 22:29

Vulina schreef:
Ze staat in geschreven als dressuur paard neem ik aan, mag je dan gewoon spring richting inschrijven?


Naar mijn weten mag je ongeacht de fokrichting zelf beslissen welke IBOP je wilt rijden dressuur of springen. Er zijn ook merries die beiden predikaten hebben dus zowel IBOP dressuur als IBOP springen.

Als je de merrie echter voor de stamboekopname aanbied en je wilt haar prestatie (bv IBOP predikaat springen) op later moment laten meetellen voor elite predikaat dan moet ze ook in die richting gekeurd worden dus opgegeven worden bij stamboekopname springpaard

Never change a winning team

SabinaRoset
Berichten: 38
Geregistreerd: 06-12-17
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 07:46

Hindo2 schreef:
Vulina schreef:
Ze staat in geschreven als dressuur paard neem ik aan, mag je dan gewoon spring richting inschrijven?


Naar mijn weten mag je ongeacht de fokrichting zelf beslissen welke IBOP je wilt rijden dressuur of springen. Er zijn ook merries die beiden predikaten hebben dus zowel IBOP dressuur als IBOP springen.

Als je de merrie echter voor de stamboekopname aanbied en je wilt haar prestatie (bv IBOP predikaat springen) op later moment laten meetellen voor elite predikaat dan moet ze ook in die richting gekeurd worden dus opgegeven worden bij stamboekopname springpaard


Duidelijk! Dan kan ze beter meedoen aan IBOP dressuur als ze later Elite zou kunnen worden.

Hindo2
Berichten: 965
Geregistreerd: 09-05-07
Woonplaats: Bollenstreek

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 08:04

Dat ligt er maar net aan waar haar kwaliteiten liggen. Als ik naar haar moederlijn kijk zou ik het niet vreemd vinden om haar in de springrichting aan te bieden.
Je zou eens contact op kunnen nemen met je regio inspecteur van het kwpn om om advies te vragen.

Never change a winning team

SabinaRoset
Berichten: 38
Geregistreerd: 06-12-17
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 08:54

Hindo2 schreef:
Dat ligt er maar net aan waar haar kwaliteiten liggen. Als ik naar haar moederlijn kijk zou ik het niet vreemd vinden om haar in de springrichting aan te bieden.
Je zou eens contact op kunnen nemen met je regio inspecteur van het kwpn om om advies te vragen.


Dank voor de tip! Ik zal eens informeren.

gomir
Berichten: 25512
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 10:39

Ik zou het ook aan de regio-inspecteur voorleggen. Zeker als je zegt dat ze beter springt dan beweegt zou je in de springrichting weleens meer kans kunnen hebben, ongeacht de vader. Maar dan moet ze wel echt goed genoeg springen en ook een leeftijdsconforme verrichting kunnen laten zien.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 6 bezoekers