KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
VValar
Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 20:13

Ik zie dat er nu wel nieuwe data voor o.a. stamboekkeuringen, IBOP, enz. op de KWPN site staan.


Carmuh
Berichten: 1266
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 20:24

Carmuh schreef:
Hindo2 schreef:
Gaat t om de Oscar merrie?
Ik weet niet of je een stb ext merrie nogmaals mag aanbieden voor een thuiskeuring.
Zou gewoon morgen even bellen met het kwpn.


Ja klopt. Was inderdaad van plan om morgen te bellen maar denk wie weet is er iemand hier die het weet.


Het is mij inmiddels gelukt en 1 mei gaat ze voor de thuiskeuring.

Humulandra Ren STER,PROK,SPORT(Oscar X Dillenburg): B+18(PR:207)-->L1+13(PR:203)-->L2+10(PR:196)-->M1+11( PR:201)-->M2+12(PR:191)-->Z1+11 (PR: 223.5)-->Z2+10(PR:228)-->ZZL+11(PR:228,5)-->
Nèjustico KB (Just Wimphof X Oscar)

ajesca123
Berichten: 1930
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 20:28

Hoe lang van tevoren beginnen jullie met klaarmaken voor de keuring? Die van mij begint nu weer een beetje in model te komen nadat ze ineens overbouwd leek :')
Ze heeft wel een terugval qua beweging. Het is het gewoon in zijn geheel net even niet dus zal wel even een groeidip zijn.
[ img ]

Fidelity 10-7-2010 Zhivago x Sandro King.
Phoebe La Vie 16-5-2020 For Ferrero x Zhivago
Solaine La Vie 2-4-2022 For Ferrero x Zhivago.
La Fidèle 3-6-2016 Valdez x Zhivago.
Par Fiero 11-4-2020 For Ferrero x Valdez.

Rust zacht Ajesca ik mis je meisje! 27-09-2012

Pantykous
Berichten: 10476
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:34

Ik heb mijn merrie opgegeven voor de IBOP van 27 maart.

Vorige week voor het eerst hout van dichtbij gezien onder de man, en dat zag er goed uit :j Ze is nog in veel te royale conditie maar dat komt goed.

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:51

Wij hebben er twee die 5/3 meelopen, een vierjarige nogal impulsief beslist nu. Die was al onder het zadel en wat te dik dus benieuwd hoe ze die gaan klaar maken :)
Vermoed dat je daar geen paarden met een pak winterhaar ziet lopen :')

Mosh
Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 07:28

Chique merrie ajesca

Die van mij (Toto Jr. x Armani) staat nog op een ander adres, wil haar eind deze maand ophalen om alvast wat te longeren en hobbelen in de molen. Eind april gaat ze voor 8 weken richting de trainingsstal voor het keuringsklaar maken.

Hee VValar :wave:

Dreams don’t work unless you do.
Mijn paarden op IG

VValar
Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 08:35

Hey Mosh, lang niet gesproken :D
Jij hebt dus een Toto jr merrie voor de keuring?

Pantykous
Berichten: 10476
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 08:38

Leuk weer al die merries! Ik heb geen ervaring met de IBOP dus ik ben heel benieuwd :j

[ img ]
[ img ]

Dit is de mijne, een Numero Uno x Lux.

VValar
Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 08:55

Super mooie merrie, je ziet wel dat het een Numero Uno is vind ik. Hoe is dr karakter en hoe springt ze?

Pantykous
Berichten: 10476
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 09:18

Springen lijkt goed! Ik heb haar in 2017 drachtig en onbeleerd gekocht, paar keer erop gezeten en toen weer weggezet. Ze is nu sinds een maand echt onder het zadel, en het is een (h)eerlijk paard. Heel bewerkbaar karakter. Absoluut geen dooie maar echt fijn om mee te werken.

Ze heeft 1x een balkje onder het zadel gezien, vorige week besloten om eens een sprongetje te pakken en dat ging gelijk zo <3:

gomir
Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 20:18

Ik doe denk ik de 3-jarige Up to Date ruin voor de stamboekkeuring dit jaar, als hij sterwaardig is wordt zijn moeder preferent (is al keur prestatie). Ken de huidige eigenaren van die merrie en heb zelf nog een volle zus van hem die dit jaar haar eerste veulen verwacht dus dan is het nog een keer de moeite om met een ruin heen te gaan ;)

De 4,5 jarige Etoulon is nu braaf onder het zadel, maar die doe ik denk ik eerst de sport in en dan later nog eens voor. Is een hele grote en die heeft nog even nodig om sterker te worden in het lichaam.

Imkebellie springt makkelijk Eva! Hou er wel rekening mee dat ze van een 6-jarige best wat verwachten op de IBOP. Misschien voor die tijd even navragen om teleurstellingen te voorkomen?

Mooi paard Ajesca! En die jonkies groeien toch continu uit hun verband :+

Hoe lijkt de Toto jr Mosh?

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Firegirl
Berichten: 948
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Flevoland

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 14:54

Mag ik mij hier ook melden? Ik heb sinds kort een 5 jarige Vancouver x Unaniem uit een Elite sport merrie die sinds begin dit jaar serieus opgepakt wordt. Bedoeling is eind april IBOP springen met haar te doen.
Hoe doen jullie het met de stamboek keuring na de IBOP? Is het slim om iemand met ervaring te vragen haar voor te brengen, of kunnen we dit met wat oefenen prima zelf?

Stap ook over naar Tibber. Als je een energiecontract afsluit, ontvangen we allebei 50 € tegoed om te besteden in de Tibber Store. ⚡ Lees hier meer: https://invite.tibber.com/z1r2wj22

Pantykous
Berichten: 10476
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 15:24

[quote="gomir"

Imkebellie springt makkelijk Eva! Hou er wel rekening mee dat ze van een 6-jarige best wat verwachten op de IBOP. Misschien voor die tijd even navragen om teleurstellingen te voorkomen?

[/quote]

Ze kijken ook naar het africhtingsniveau toch? Dacht dat ze tot 110 moeten springen en dan afhankelijk van africhtingsniveau nog meer laten zien.

Moet idd even in overleg met de ruiter, we gaan een paar keer naar vreemd terrein en dan even zien hoe ze het doet :j

Geen ervaring mee Firegirl, heb de merrie hier al wel ingeschreven voor de CK. Zou haar graag Elite hebben.

Vulina
Berichten: 6464
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 15:29

Na de IBOP is het alleen nog opstellen en een keer heen en weer draven en stappen. Dat kun je vast zelf wel. De grootste indruk hebben ze al bij de proef opgedaan. Ze kijken dan vooral nog of de merrie correct is..

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
Fokadvies voor dressuur paarden

Firegirl
Berichten: 948
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 15:36

Vulina schreef:
Na de IBOP is het alleen nog opstellen en een keer heen en weer draven en stappen. Dat kun je vast zelf wel. De grootste indruk hebben ze al bij de proef opgedaan. Ze kijken dan vooral nog of de merrie correct is..


Bedankt voor de toelichting!

CK schrijf ik in als ze voldoende punten haalt op de stamboek opname keuring om kans te maken op Elite.

Het gaat trouwens om het paard op de 1e paardenfoto in dit topic (ze werd toen net 2 weken serieus gereden). Het andere paard waar Rob Ehrens op rijdt is haar moeder.
[VN] [FOTO] KNHS Trainersseminar vrijdag met Ehrens en Hoogenraat

Stap ook over naar Tibber. Als je een energiecontract afsluit, ontvangen we allebei 50 € tegoed om te besteden in de Tibber Store. ⚡ Lees hier meer: https://invite.tibber.com/z1r2wj22

gomir
Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 02:13

Die komt uit Cornelia toch Firegirl? Heb dat paard weleens in de ring gehad als ik richting Noord-Holland/Utrecht jureerde. Woon zelf al jaren in het noorden en ken Delphine vooral nog uit de ponytijd.
Willen jullie de merrie op korte termijn inzetten voor de fokkerij of gaat ze eerst een sportcarrière tegemoet?

Voorbrengen na de IBOP kun je in principe zelf als je in staat bent om de merrie netjes op te stellen. Verder is het idd alleen nog stap en draf op het harde voor beoordeling van de correctheid. Als ze ouder zijn dan 4 hoeven ze ook niet meer los te springen.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Firegirl
Berichten: 948
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 09:34

gomir schreef:
Die komt uit Cornelia toch Firegirl? Heb dat paard weleens in de ring gehad als ik richting Noord-Holland/Utrecht jureerde. Woon zelf al jaren in het noorden en ken Delphine vooral nog uit de ponytijd.
Willen jullie de merrie op korte termijn inzetten voor de fokkerij of gaat ze eerst een sportcarrière tegemoet?

Voorbrengen na de IBOP kun je in principe zelf als je in staat bent om de merrie netjes op te stellen. Verder is het idd alleen nog stap en draf op het harde voor beoordeling van de correctheid. Als ze ouder zijn dan 4 hoeven ze ook niet meer los te springen.


Klopt, die komt uit Cornelia (die staat ook op de foto's van de clinic). Afgelopen jaar heeft ze inderdaad regelmatig in Noord Holland en Utrecht gesprongen op wedstrijden. Inmiddels is ze 1.40 geklasseerd.
Ik ken de fokker van Cornelia al jaren, ben nog meegeweest toen hij de oma van Cornelia - Jurathal kocht. Daarom erg leuk dat ik deze merrie van hem over mocht nemen.

Bedoeling is dat ze eerst met Delphine de sport in gaat. Ze is afgelopen jaar flink gegroeid dus we doen rustig aan. Afhankelijk van hoe de sport gaat eventueel later fokken, maar is voor de lange termijn of mbv een draagmerrie.

Ik ga met Delphine overleggen wat we doen met voorbrengen. Als we thuis wat oefenen moeten we haar prima kunnen opstellen. Ze is wat dat betreft erg makkelijk.

Stap ook over naar Tibber. Als je een energiecontract afsluit, ontvangen we allebei 50 € tegoed om te besteden in de Tibber Store. ⚡ Lees hier meer: https://invite.tibber.com/z1r2wj22

gomir
Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 12:56

Als je zo'n lijntje goed kent is het helemaal leuk om er een nakomeling van te hebben!
Leuke plannen! Ben benieuwd hoe ze verder ontwikkelt.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Rytm
Berichten: 4868
Geregistreerd: 19-02-04

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 19:59

Mijn Toto ingeschreven voor Midden-Beemster 1 juli. Spannend!

Leuk Mosh, ook een Toto. Ben benieuwd!

Ajesca, ja dat groeien kost ze veel energie en zit ze soms ook wat 'in de weg'.
Mijne verandert ook bijna met de week dus ik doe er nu nog bijna niks mee.
Ik denk dat ik in april ga beginnen met 3 keer in de week longeren.

Ihashe
Berichten: 257
Geregistreerd: 05-04-15
Woonplaats: Son en Breugel

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 16:05

Hoi, ik had een vraagje over de IBOP springen en dat leek me hier de beste plek. Mag je met martingaal of anders soort hulpteugel de IBOP springen rijden voor een vierjarige merrie?

Kendra
Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 16:09

Bij het springen mag je alleen een spoortje en een zweep gebruiken.
En alleen een trensbitje en vóór peesbeschermers.
Geen hulpteugels.

Jester_
Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 16:14

Je mag volgens mij wel een borsttuig maar zonder martingaalvork dus

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Ihashe
Berichten: 257
Geregistreerd: 05-04-15
Woonplaats: Son en Breugel

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 16:25

Dank.

Firegirl
Berichten: 948
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 16:30

Ihashe schreef:
Hoi, ik had een vraagje over de IBOP springen en dat leek me hier de beste plek. Mag je met martingaal of anders soort hulpteugel de IBOP springen rijden voor een vierjarige merrie?


http://www.startlijsten.nl/storage/lijs ... 947675.pdf

Hier een handleiding van de IBOP, toevallig vanmiddag gevonden.
Heb die van mij ingeschreven voor Barsingerhorn. Afgelopen woensdag is ze mee geweest voor een rondje oefenspringen, waren we erg tevreden over.

Stap ook over naar Tibber. Als je een energiecontract afsluit, ontvangen we allebei 50 € tegoed om te besteden in de Tibber Store. ⚡ Lees hier meer: https://invite.tibber.com/z1r2wj22

Carmuh
Berichten: 1266
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: purmerend

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 16:45

Die van mij gaat morgen haar zz-zwaar debuut maken, heel benieuwd hoe dat gaat.

Zijn er mensen hier die ervaring hebben met een stb-ext merrie opnieuw op de thuiskeuring te laten beoordelen? Houden ze erg vast aan de punten die de keer ervoor zijn behaald?

Humulandra Ren STER,PROK,SPORT(Oscar X Dillenburg): B+18(PR:207)-->L1+13(PR:203)-->L2+10(PR:196)-->M1+11( PR:201)-->M2+12(PR:191)-->Z1+11 (PR: 223.5)-->Z2+10(PR:228)-->ZZL+11(PR:228,5)-->
Nèjustico KB (Just Wimphof X Oscar)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 44 bezoekers