Zuid Afrika

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
SincereQ
Berichten: 903
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 21:43

Aah dan is dat overbodig ja


miccamaaike
Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 22:17

Danii_ schreef:
Hoi! Leuk om alle ervaringen te lezen en foto's te bekijken. Ik ga eind juli naar Zuid-Afrika. Ik ga 2 weken naar African Dream Horse Safari vlakbij Hoedspruit. Daarna nog een aantal dagen naar vrienden van mijn ouders die in de buurt van Pretoria wonen. Ik heb alleen nog geen vliegtickets geboekt ik hoop dat de prijzen nog dalen, kan nu alleen retour vanaf €800,- vinden helaas.


Denk dat eind juli t ook niet veel goedkoper gaat worden. Je zou kunnen kijken naar Düsseldorf of Brussel.

_Flower
Berichten: 260
Geregistreerd: 25-08-06

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 10:00

Ik heb ook pas geboekt bij fox voor een single groepsreis naar Zuid-Afrika, Lesotho en Swaziland, maar dan in Augustus *\o/* Kijk er nu al naar uit! Iemand die in die periode malaria medicatie inneemt?

Thats_Me
Berichten: 10926
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 10:05

Gaaf!! Die reis heb ik twee jaar geleden gemaakt en het was zo bijzonder. Wij waren er in september en ik heb geen malariatabletten geslikt. Anderen wel. Ik zou het advies van de GGD opvolgen. Dat heb ik toen ook gedaan.

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen

Danii_
Berichten: 362
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 13:58

Ilona schreef:
Ahh naar ADHS, ik ben jaloers! Ben daar 2 maanden geweest in 2015 en het is echt geweldig, net als de rest van Zuid Afrika :D


Gaaf zeg 2 maanden helaas kan ik niet zo lang vrij krijgen. Ik heb er superveel zin in. Heb je nog tips van dingen die ik echt niet mag vergeten. En ben je toen met het vliegtuig vanaf Johannesburg verder gegaan of met de bus?

manzano
Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-19 19:37

Met de bus (Ashton's) is een aanrader!

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 09:36

Retour van 800 vind ik al een hele mooie prijs!! :P wat gaaf dat je daar naartoe gaat!!

manzano
Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-19 11:22

Vanaf Brussel en met overstappen scheelt veel geld.

Lougino
Berichten: 1450
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Amsterdam

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 16:57

Ik vertrek over 4 weken naar ZA voor 17 dagen, vliegen naar Johannesburg dan Panorama, Kruger, Swazi, Hluhluwe, St Lucia, Drakensbergen. Veel zin in! Nog niet lang geleden retourvlucht geboekt voor 485 pp. (met BA, overstap London).

~Lougino~Danko~

Nyaleti
Berichten: 5999
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 17:18

Ik ben een keer in Juli gevlogen voor 650 / 700 euro. Je kan verder vliegen naar Hoedspruit maar is wel prijzig. De ashtons shuttle is ook een prima optie! Hele mooie route onderweg :)
ADHS zit echt in een prachtige omgeving, geniet ervan <3

antje_vip
Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 17:19

Wij hebben vliegtickets geboekt bij KLM (rechtstreeks) tijdens de werelddealweken :D

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

Danii_
Berichten: 362
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 17:32

casperzazoe schreef:
Ik ben een keer in Juli gevlogen voor 650 / 700 euro. Je kan verder vliegen naar Hoedspruit maar is wel prijzig. De ashtons shuttle is ook een prima optie! Hele mooie route onderweg :)
ADHS zit echt in een prachtige omgeving, geniet ervan <3


Bedankt, ik heb er heel veel zin in! Ik wacht dan nog even met de tickets, hopen dat ze nog iets dalen.

Anoniem

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 17:34

Hou ook even sites met ticketdeals (vakantiepiraten etc) in de gaten. Naar Jo'burg kan je in het laagseizoen meestal wel voor 400 euro vliegen als je flexibel kan zijn in je data en het niet erg vindt om over te stappen etc, Kaapstad is een stuk duurder. In het hoogseizoen gaat dat niet lukken.

Danii_
Berichten: 362
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 17:36

Emmaa_ schreef:
Hou ook even sites met ticketdeals (vakantiepiraten etc) in de gaten. Naar Jo'burg kan je in het laagseizoen meestal wel voor 400 euro vliegen als je flexibel kan zijn in je data en het niet erg vindt om over te stappen etc, Kaapstad is een stuk duurder. In het hoogseizoen gaat dat niet lukken.


Bedankt voor de tip! Helaas ben ik redelijk aan vaste data gebonden maar 1x overstappen vind ik geen probleem. Ga het gewoon goed in de gaten houden.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 20:47

laughterline schreef:
Retour van 800 vind ik al een hele mooie prijs!! :P wat gaaf dat je daar naartoe gaat!!



En dat zou ik haast voor geen enkele vlucht geven. Heb iig nog nooit zoveel betaald. Ik mik altijd op 500 en liefst minder.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Ilona
Berichten: 2961
Geregistreerd: 31-05-09
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:24

Danii_ schreef:
Ilona schreef:
Ahh naar ADHS, ik ben jaloers! Ben daar 2 maanden geweest in 2015 en het is echt geweldig, net als de rest van Zuid Afrika :D


Gaaf zeg 2 maanden helaas kan ik niet zo lang vrij krijgen. Ik heb er superveel zin in. Heb je nog tips van dingen die ik echt niet mag vergeten. En ben je toen met het vliegtuig vanaf Johannesburg verder gegaan of met de bus?

Ik was tot aan Hoespruit gevlogen maar was geloof ik rond de 1200 euro kwijt.

manzano
Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-19 23:27

De route met Ashton's is prachtig. Goeie stops tussendoor en fijne chauffeurs. Je ziet het landschap echt veranderen. Alleen daarom zou ik het al doen haha.

StormMilagro
Berichten: 1757
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 23:47

Error fares in de gaten houden! Ik heb een ticket voor €344, gewoon vanaf Schiphol en een overstap op Cairo van 3 uurtjes en ik ga drie weken.

Night gathers and now my watch begins - The world is not in your books and maps, it’s out there - May we meet again
:¨·.·¨:
`·. Montana & Rio

Anoniem

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 11:37

Is dat niet gewoon een flinke (stapel)korting ipv een error fare? Een error fare is als de luchtvaartmaatschappij echt een fout maakt in het verwerken van hun prijzen waardoor je voor idioot weinig kan vliegen, 344 naar ZA is niet ondenkbaar buiten het hoogseizoen.

StormMilagro
Berichten: 1757
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 11:39

Het was geen korting nee. Ik volg sites die error fares in de gaten houden, daar stond deze tussen. Of het een echte is, geen idee en maakt me ook niet uit, ik ben blij met mijn goedkope reis

Night gathers and now my watch begins - The world is not in your books and maps, it’s out there - May we meet again
:¨·.·¨:
`·. Montana & Rio

manzano
Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-19 19:48

Egypt is vaak goedkoop.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 23:10

Ethiopean ook :j

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

miccamaaike
Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 11:44

Wanneer wil je precies gaan Dani? Misschien willen er wel mensen meezoeken.
Midden in de zomervakantie blijft wel duur vrees ik, net als in de kerstvakantie.

Wij zijn half augustus toen gegaan, dat was toen rond de 500 euro. Maar ook toen was juli een stuk duurder.

Tip: met emirates vanaf Brussel lijkt wel een haalbare optie in juli.


Danii_
Berichten: 362
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 13:07

miccamaaike schreef:
Wanneer wil je precies gaan Dani? Misschien willen er wel mensen meezoeken.
Midden in de zomervakantie blijft wel duur vrees ik, net als in de kerstvakantie.

Wij zijn half augustus toen gegaan, dat was toen rond de 500 euro. Maar ook toen was juli een stuk duurder.

Tip: met emirates vanaf Brussel lijkt wel een haalbare optie in juli.


Ja heel fijn bedankt voor alle tips iedereen! Ik zou graag van 18 juli tot 9 augustus gaan. Vanuit Nijmegen is Amsterdam en Düsseldorf goed te doen qua vliegveld. Brussel eventueel te overwegen als er een goede aanbieding is.

miccamaaike
Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 16:01

Op die data vlieg je voor ongeveer 600 euro vanaf Brussel naar Johannesburg. Dus misschien t overwegen waard? Met Emirates.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: miereneter, Miiej en 64 bezoekers