Barrel racen in noord nederland

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
corientjuhh
Berichten: 9820
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: In een hunebed

Barrel racen in noord nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-18 22:59

Hallo

Ik ben nog al onbekend in het western wereldje, vandaar dat ik mijn vraag even hier drop
Al langere tijd weet ik dat mn paard bloedjesnel kan zijn, super snel kan stoppen en mega wendbaar is. De laatste tijd is dit steeds meer bevestigd door spelletjes op de 'manege' waar t om snelheid en wendbaarheid gaat, maar ook heb ik van t zomer eens geroken aan t barrelracen.
Momenteel rijden we M dressuur. Dit doet ze braaf en doet gewoon wat ik vraag.
Als we eenmaal dingen gaan doen waar echt snelheid etc bij komt kijken, dan merk ik dat ze echt fanatiek wordt. Je voelt dr aan zetten, mee denken, laat zich erg makkelijk sturen
Dus waarom dan niet eens verder gaan kijken voor het barrelracen voor de afwisseling naast de dressuur..
Maar waar in noord nederland (liefst noord/west drenthe of oost friesland) kan ik eens gaan trainen onder begeleiding :) (en wie weet eens een (oefen) wedstrijdje rijden als die er zijn)

Dilanda D; B+1 *verkocht Duoaparte; B+7 *verkocht
Nistral B+26 (pr 198) L1+28 (pr 199,5) L2+11 (pr 193,5) M1+18 (pr 185) M2+2 (pr 183,5) nu vollop in de western naast BB springen Nobi beleerd


xChanelx
Berichten: 1918
Geregistreerd: 05-04-13

Re: Barrel racen in noord nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 23:05

Begin januari wordt er in de buurt van Hoogeveen (Drenthe) een westernwedstrijd voor zowel western- als geen westernruiters.
Als je meer informatie wilt, pb maar! Degene die dit organiseert geeft ook lessen, onder andere in omgeving Friesland/Drenthe.

Enjoy the little things in life, because one day you will look back and realize it were the big things.

corientjuhh
Berichten: 9820
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: In een hunebed

Re: Barrel racen in noord nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-18 23:14

Toevallig Paulette Zorn :)
Heb in t verleden nog wel eens les van haar gehad, reed toen ergens waar ze geregeld les van dr hadden

Dilanda D; B+1 *verkocht Duoaparte; B+7 *verkocht
Nistral B+26 (pr 198) L1+28 (pr 199,5) L2+11 (pr 193,5) M1+18 (pr 185) M2+2 (pr 183,5) nu vollop in de western naast BB springen Nobi beleerd

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101352
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Barrel racen in noord nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 23:36

Maar Paulette doet geen barrelracing volgens mij. Ze is van de pleasure, trail en ranch riding.

corientjuhh
Berichten: 9820
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: In een hunebed

Re: Barrel racen in noord nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-18 09:06

Oke! Wist idd dat ze vd western was, maar niet precies welke disciplines

Dilanda D; B+1 *verkocht Duoaparte; B+7 *verkocht
Nistral B+26 (pr 198) L1+28 (pr 199,5) L2+11 (pr 193,5) M1+18 (pr 185) M2+2 (pr 183,5) nu vollop in de western naast BB springen Nobi beleerd

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 09:14

Volgens mij wordt er sowieso in NL weinig aan barrelrace gedaan. Crazycactus@bokt heeft (alweer ff geleden) heel wat barrel prijzen binnen gehaald maar of ze daarin les geeft zou ik niet weten. Verder denk ik dat je reining gerichte instructeurs anders moet benaderen.

Overigens weet ik wel dat barrel racing een hele pittige discipline is. Veel trainen en zeker in het begin bijzonder weinig galopperen.

Er was een tijdje een vlaamse dame hier op bokt die barrelde, had ook super leuke info topics.

Edit dat was kirr. Zie hier een topic met gave fotos Tinniie @ [ITP] Washaki, een leven lang ITP - van barrelrace tot cutting

Popstra
Berichten: 13609
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Barrel racen in noord nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 13:53

Bij reining gerichte trainers hoef je niet aan te kloppen voor Barrel training. Ken er geen een die daar wat mee heeft om eerlijk te zijn

Ik l*l niet met de wind mee nee...

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Barrel racen in noord nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 00:57

Barrel racen leeft in Nederland niet. Dan moet je naar Belgie.

Ik zou ook niet dit soort dingen op eigen houtje doen, want het is wel een serieuze discipline als je je paard heel wilt houden.

Genoeg paarden die snel en wendbaar zijn te vinden, maar daarmee kun je nog niet rond barrels gaan racen.
Als je je paard heel wilt houden voor de dressuur, zou ik er niet eens aan beginnen, omdat je hier geen goede begeleiding gaat vinden. Tenzij CrazyCactus tijd en zin heeft. Zij is zo ongeveer de enige en in het Noorden die barrel race ervaring heeft.

corientjuhh
Berichten: 9820
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: In een hunebed

Re: Barrel racen in noord nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-18 12:24

En daarom zoek ik ook iemand die daar les in geeft :) Dit ga ik niet zomaar doen inderdaad
Ik heb van t zomer mee gedaan met een clinic, dit is natuurlijk voor 1 keer, maar toen werd er al gezegd dat ze erg geschikt is hier voor. Ik was ook 2 (of 4 weet t niet meer zeker) seconden langzamer dan een getraind paard..
En als ik geen goede begeleiding ga vinden dan is dat jammer maar dan gaan we het niet doen :) dan gaan we wat vaker over t zandpad hier in de buurt racen :)

Dilanda D; B+1 *verkocht Duoaparte; B+7 *verkocht
Nistral B+26 (pr 198) L1+28 (pr 199,5) L2+11 (pr 193,5) M1+18 (pr 185) M2+2 (pr 183,5) nu vollop in de western naast BB springen Nobi beleerd

racinggirl
Berichten: 1282
Geregistreerd: 22-09-06
Woonplaats: Zuid holland

Re: Barrel racen in noord nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 16:27

In Belgie bij de gipsy’s

Dreams don’t work unless YOU do!

DubbelFun
Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Barrel racen in noord nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 09:16

Ligt België tegenwoordig zo dichtbij noord Nederland ?? ;)

racinggirl
Berichten: 1282
Geregistreerd: 22-09-06
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 14:32

DubbelDun schreef:
Ligt België tegenwoordig zo dichtbij noord Nederland ?? ;)


Nee maar daar wordt het wel fanatiek en professioneel gedaan en niet hier in Nederland

Dreams don’t work unless YOU do!

DubbelFun
Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 15:59

corientjuhh schreef:
Maar waar in noord nederland (liefst noord/west drenthe of oost friesland) kan ik eens gaan trainen onder begeleiding :) (en wie weet eens een (oefen) wedstrijdje rijden als die er zijn)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Barrel racen in noord nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 16:02

In sommige landen zou het niet eens ver zijn om van Noord Nederland naar Belgie te rijden. Dat is typisch Nederlands om daarover te zeuren.
Als je iets wil, moet je er iets voor over hebben.

corientjuhh
Berichten: 9820
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: In een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-18 22:16

superpony schreef:
In sommige landen zou het niet eens ver zijn om van Noord Nederland naar Belgie te rijden. Dat is typisch Nederlands om daarover te zeuren.
Als je iets wil, moet je er iets voor over hebben.


Het gaat er ook om hoelang mn paard op de trailer moet staan :)
Een ritje naar t strand is 2uur met trailer. Dat vind ik lang zat... helemaal naar Belgie vind ik toch te ver :)

Maar iig bedankt voor de opties van Belgie. Misschien kan er eens een trainer van daar hierheen komen

Dilanda D; B+1 *verkocht Duoaparte; B+7 *verkocht
Nistral B+26 (pr 198) L1+28 (pr 199,5) L2+11 (pr 193,5) M1+18 (pr 185) M2+2 (pr 183,5) nu vollop in de western naast BB springen Nobi beleerd

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Barrel racen in noord nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 01:06

Daar heb ik het ook over. Paarden in buitenland reizen echt verder naar les en wedstrijden. En hier reizen mensen ook naar buitenland met de paarden. Goede trailer, goede rijstijl en je komt er wel.

Maar goed je moet het zelf weten wat je ervoor over hebt. Je vraagt iets en het is er gewoon iet, dus dan is het het een of het ander.

racinggirl
Berichten: 1282
Geregistreerd: 22-09-06
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 15:59

superpony schreef:
Daar heb ik het ook over. Paarden in buitenland reizen echt verder naar les en wedstrijden. En hier reizen mensen ook naar buitenland met de paarden. Goede trailer, goede rijstijl en je komt er wel.

Maar goed je moet het zelf weten wat je ervoor over hebt. Je vraagt iets en het is er gewoon iet, dus dan is het het een of het ander.


Niks meer aan toe te voegen!!

Dreams don’t work unless YOU do!

Velocity13
Berichten: 3
Geregistreerd: 03-08-17

Re: Barrel racen in noord nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 15:15

Hoi, kijk eens op Facebook Maurane Wartel Belgische Kampioen geeft in de nieuwe groep Western Barrel, cutting, reining Happiness lessen. Meld je aan en je krijgt advies, wat de echte Barrel is. Er worden lessen georganiseerd in NL en ook in BE. Bij voldoende animo wordt het gewoon vervolgd en wordt er een centrale goed bereikbare locatie gezocht.
Ik zie dat er vaak een fout beeld is omtrent de Barrel, dat komt, omdat het vaak door mensen wordt gegeven die het niet kunnen. Zelf ben ik in aanraking gekomen met de Barrel in USA. Een top sport met veel controle en de paarden vinden het geweldig.
Uitleg van haar over de Barrel:
Wat is Barrel?
De expert verteld!

Barrel race is een race tegen de klok. Er worden 3 olievaten in een klaverpatroon gezet, de eerste neem je links of rechts (je mag de kant kiezen) en de andere 2 neem je in de andere richting.
Het is heel belangrijk dat je ondanks de snelheid controle hebt over je paard, dat een je een team bent en samenwerkt. Je paard moet snel lopen, maar moet koel in de kop blijven. Daarom dat we niet altijd op snelheid trainen maar juist meer rustig. Basis reining is een hele mooie basis voor de barrel race omdat je je paard dan al goed onder controle hebt. Collectie en binnenstellig zijn echt wel een mooi begin.
Met een springpaard ga je ook niet meteen springen, toch?! Maar leer je eerst de dressuur. Een paard wordt van de Barrel niet gek, als dit juist wordt toegepast, maar dat is met alles zo. Kennis en deskundigheid. jammer dat er in NL zo weinig aandacht is voor de juiste goede kant. En ben blij te lezen, dat hier enthousiaste mensen tussen zitten. Kijk op de groep heet FB Western Barrel, cutting, reining and Mustang, Quarters, Paints.

CBarrelracer
Berichten: 286
Geregistreerd: 07-01-13
Woonplaats: opmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 14:48

hoi
ik lees nu dit topic, en ik rijd sinds vorig jaar barrel.
wedstrijden en lessen worden alleen in België gegeven ik ga dan ook 6x per jaar naar België.
nu ga ik verhuizen en komt alles aan huis en ga ik samen met maurane wartel Belgisch kampioen lessen en clinics organiseren bij mij op locatie in Opmeer.
mocht je interesse hebben zijn vragen zeker welkom.
word ook zeker lid van onze groep western barrel Europe.
we zijn bezig om barrel racing in nederland te krijgen.
ook zijn we 26 & 27 januari aanwezig bij western experience en doen we mee aan de barrel.
maurane is er dan ook waarmee ik ga trainen en mocht je vragen hebben kan ik deze dan aan der stellen.

equissage pulse: CS Equine Services on facebook & instagram
lessen: Dutch Barrel Ranch on facebook & instagram

Lars_Alida
Berichten: 341
Geregistreerd: 01-02-06
Woonplaats: Oostwold(oltambt)groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 19:48

Hoi, ben je nog zoekende naar barrel les?
Dan kan ik je verder helpen.
Meervoudig Ned Kamp in Barrel en Pole bending toen het in Nederland nog leefde.
Groetjes Alida

dealer BOB MARSHALL SPORTSADDLE NEDERLAND
voor meer info:
http://www.newwaystable.nl
[KS-ITP] Newway stable in the picture

CBarrelracer
Berichten: 286
Geregistreerd: 07-01-13
Woonplaats: opmeer

Re: Barrel racen in noord nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 23:02

welke omgeving ben je @lars_alida?

equissage pulse: CS Equine Services on facebook & instagram
lessen: Dutch Barrel Ranch on facebook & instagram

Lars_Alida
Berichten: 341
Geregistreerd: 01-02-06
Woonplaats: Oostwold(oltambt)groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 09:11

Groningen, bij Winschoten in de buurt

dealer BOB MARSHALL SPORTSADDLE NEDERLAND
voor meer info:
http://www.newwaystable.nl
[KS-ITP] Newway stable in the picture


xLiez
Berichten: 1885
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 09:16

The cowgirls even volgen op facebook! Doen veel in friesland maar ook wel daar buiten. Heb laatst een trail clinic gedaan met hun, ze kwamen bij ons op stal. Ze organiseren sowieso regelmatig op manege de hjouwer in Joure wedstrijden. Toevallig afgelopen zondag nog! Volgende is in mei geloof ik :)

ElCamino
Berichten: 8915
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Barrel racen in noord nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 09:26

Ik heb ook veel gebarreld in het verleden, met CrazyCactus samen onder andere.Dat was in 1995/1996
Het is echt wel iets om goede begeleiding bij te hebben anders gaat het niet goedkomen.
Mijn paard en ik hadden dat niet en tot op de dag van vandaag ( en hij wordt nu 31) wordt hij al dribbelig wanneer hij tonnen ziet! Daar is het echt mee misgegaan. Hij is bloedsnel en wendbaar maar kan het in zijn koppie niet verwerken. Dus mee gestopt.

CBarrelracer
Berichten: 286
Geregistreerd: 07-01-13
Woonplaats: opmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 09:56

corientjuhh schreef:
En daarom zoek ik ook iemand die daar les in geeft :) Dit ga ik niet zomaar doen inderdaad
Ik heb van t zomer mee gedaan met een clinic, dit is natuurlijk voor 1 keer, maar toen werd er al gezegd dat ze erg geschikt is hier voor. Ik was ook 2 (of 4 weet t niet meer zeker) seconden langzamer dan een getraind paard..
En als ik geen goede begeleiding ga vinden dan is dat jammer maar dan gaan we het niet doen :) dan gaan we wat vaker over t zandpad hier in de buurt racen :)


welke omgeving? ik geef barrel lessen en les zelf in belgie
en op 17 november geef ik een barrel clinic

equissage pulse: CS Equine Services on facebook & instagram
lessen: Dutch Barrel Ranch on facebook & instagram


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 6 bezoekers