USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Talida
Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 13:30

Nog 9 weken- 1dag! Moeten alleen nog 2 huurautos regelen en de kaartjes voor het volleybal tournooi wat ons excuus is om heen te gaan. Ik regel de accomodatie altijd zelf, kan ik tenminste alleen mezelf de schuld geven als het niks blijkt. En ik vind dat ook part of de fun, het uitstippelen van de route incl de slaapplaatsen voor de mooiste/beste deal.
Alhoewel dit voor het eerst was dat ik het best lastig vond, die prijzen (vooral van een hotel ) zijn echt schrikbarend. Geloof dat dit ook de eerste keer is dat we nergens in een hotel slapen, alleen maar B&B en airb&B



AbbyBlues
Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 01:10

purny schreef:
Ik ben opzoek naar de tarieven om een pakket te versturen vanuit de VS naar Nederland. Iemand een idee waar ik deze kan vinden?


Goedkoopst is via de gewone post (USPS). Let wel op met wat je wil versturen. Alcohol e.d. is bijvoorbeeld niet mogelijk via hun. Dat kan alleen via organisaties als UPS en DHL, maar die zijn weer ongelofelijk duur.
Ik had laatst een pakket naar Nederland van 20lbs (verhuis door grootte) voor 103 dollar bij USPS. Dat zou 600 dollar kosten via DHL omdat ik een wijnfles mee wilde sturen. Die heb ik er maar uitgehaald. Pap komt de wijn maar hier drinken...

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.

Jettie
Berichten: 5569
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Provincie Groningen

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 02:59

Voor de mensen met een huurauto: waar hebben jullie deze geboekt? Ik vind het nog best lastig wat je moet kiezen qua verzekering en van bijna elk bedrijf zijn zulke gemixte reviews te vinden..

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 03:27

Wij gebruiken al jaren Hertz (zowel in Amerika, Canada als Australië) en alleen maar goede ervaringen mee :j

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Fitzroy
Berichten: 25041
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 06:21

Wij hebben juist weer een slechte ervaring met Hertz, en alleen maar goede met Alamo. Hier wordt je dus niet veel wijzer. Ik ben fan van Alamo’s skip the counter. Dan kun je direct naar de garage lopen en smeert niemand je verder verzekeringen of upgrades aan dis je niet nodig hebt.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 06:40

Yasmine schreef:
Wij gebruiken al jaren Hertz (zowel in Amerika, Canada als Australië) en alleen maar goede ervaringen mee :j


Wij ook Hertz :) goede ervaringen mee.
Wel via een balie waar je overbodige zaken aangeboden krijgt maar verder vriendelijk en meer dan prima.
Kan bij de shell in nl ook niet afrekenen zonder nee te moeten zeggen op 3 aanbiedingen, dus vind dat niet erg :)

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Katja
Blogger
Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 06:53

Wij boeken het liefst Alamo. Heb nu Alamo geboekt via https://www.rentalcars.com dat scheelde €300 met Alamo dus dan maar even in de rij staan bij de balie.
Als je vanaf de meeste sites huurt zitten alle verzekeringen die je nodig hebt er al bij. Dan heb je niets meer nodig.

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-19 07:11

Wij hebben zowel met Hertz als Alamo goede ervaringen. Zou dus maar een keuze maken op basis van prijs, het is allemaal zo persoonsafhankelijk...

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 07:11

Wij hebben met Hertz gold membership en kunnen intussen ook skip the counter doen. En gratis upgrade als die beschikbaar is. Mijn man heeft ook al eens meegemaakt dat de ruit van zijn Hertz huurwagen was ingeslagen (gelukkig niets gestolen) en hij kon de volgende dag meteen een nieuwe wagen ophalen.

Al die extraatjes gewoon nee op zeggen en klaar. :j

Je hebt bij verhuurmaatschappijen zoveel verschillende ervaringen met verschillende steden/pick-up plaatsen, zoals je hier dus ook kan zien. Maar met groten zoals Alamo en Hertz zit je wel goed. Je kan idd best op prijs vergelijken en dan ziet wat er goedkoopste uitkomt

Katja
Blogger
Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 08:21

Het is nog wel de moeite waard om reviews voor de verhuurlocatie te vergelijken voor je boekt. Wij kwamen nog iets goedkoper uit bij Budget maar daar waren de reviews zoveel slechter met name ook hele lange wachttijden met ophalen.

Cowboy55
Berichten: 8441
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 08:41

Alamo, met wisselend succes.

Min:
In Florida hebben ze me een keer een convertible aangedraaid (ja, daar stond ik zelf bij) maar daar heb je tussen 10:00 en 19:00 uur dus HELEMAAL NIKS aan want je wordt gekookt.
In SF probeerden ze ons in een Jeep Renegade Softtop te proppen (3 mensen met bagage voor 3 personen! Dacht het niet Piet!) en kreeg de Fransman naast me een Escalade aangesmeerd op een wel heel genante manier.

Plus:
In Florida moesten we met zijn 4-en plus bagage in een midsize SUV. De man op de parkeerplaats keek 3 seconden en concludeerde: "No way that's gonna work" en gaf ons een gratis upgrade.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 08:53

Wij hebben bijna alle verhuurders al eens gehad. (Hertz, Budget, Alamo, Avis, Trifty, Dollar)
Nog nooit problemen gehad. Overal positief over. Ik pak altijd gewoon de goedkoopste in het rijtje op dat moment. Wij boeken bijna altijd bij rentalcars.com.

Denver | Z springen, Z2 dressuur en M eventing

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 10:00

Wij hebben in Florida 2 jaar geleden een Chevy Camaro convertible gehad en dat was het beste ooit :D We hebben toen bijna de hele vakantie met het dak open gereden. Maar het was wel in januari. Als je in de zomer gaat is het inderdaad niet zo handig. :P

Maar bij zulke dingen vind ik het altijd wel makkelijk om gewoon nee te zeggen. Misschien komt dat omdat ik zelf sales doe en de trucjes wel ken :D

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 10:03

Wij hebben in NY 3 keer een auto geweigerd voor we de uiteindelijke auto meenamen. Geen enkel probleem

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 10:03

Ik had in Florida twee jaar geleden een Mustang en dat was zo'n vette bak om te rijden, maar de top is echt maar tien minuten naar beneden geweest ofzo. Vond het echt schijtirritant rijden, het was veel te heet en het nadeel aan juli/augustus is dat er ook nogal eens een onverwachte tropische regenbui op je dak valt en op de interstate kan je niet zo makkelijk stoppen om je kap weer op te klappen :Y)

Cowboy55
Berichten: 8441
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 10:20

Yasmine schreef:
Wij hebben in Florida 2 jaar geleden een Chevy Camaro convertible gehad en dat was het beste ooit :D We hebben toen bijna de hele vakantie met het dak open gereden. Maar het was wel in januari. Als je in de zomer gaat is het inderdaad niet zo handig. :P

Maar bij zulke dingen vind ik het altijd wel makkelijk om gewoon nee te zeggen. Misschien komt dat omdat ik zelf sales doe en de trucjes wel ken :D


Was zo'n gevalletje: "Al 16 uur wakker, nog een uur rijden voor de boeg, moe tot de macht 10, all defense systems are down". Maximaal risico om een oor genaaid te krijgen. Hetgeen gebeurde.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Katja
Blogger
Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 14:43

Oh heerlijk een cabrio. We zijn nu met z'n vieren dus het is echt geen optie helaas maar ik heb dierbare herinneringen aan de Mustangs die we gehuurd hebben. Al hield nummer twee er halverwege de week mee op dat was wel een beetje verdrietig toen kregen we een hele suffe middenklasser ervoor in de plaats.

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 14:48

Wij boeken onze auto bijna altijd via usareisen.de (midsize SUV) en we hebben alle verhuurders gehad en altijd goede ervaringen. Geen oren aangenaaid oid. Omdat we meestal kamperen kiezen we wel voor een grotere auto, omdat als je uit de auto leeft, het heel irritant is als je steeds spullen moet optillen om bij iets anders te komen. Ooit een minivan gehad, die was weet te groot, daar stonden de spullen los in de ruimte :D
Een keer in Florida een cabrio, wat een onhandige :x auto. Ik vond het vreselijk om met dak naar beneden te rijden en nauwelijks bagageruimte.

Jettie
Berichten: 5569
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Provincie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 03:54

Wow dat zijn veel reacties al, dankjulliewel! Fijn dat jullie ervaringen over het algemeen positief zijn.

Bedoelen jullie met "extra's" ook de optionele verzekeringen? Ik heb van de week geïnformeerd bij Enterprise (verhuurlocatie zit toevallig vlakbij waar ik nu verblijf) en de kale huurprijs viel me mee, maar de verzekeringen vond ik behoorlijk duur... $26 per dag voor een basisverzekering (alleen schade aan de auto vergoed) en $46 per dag voor een all-risk verzekering (ook letselschade vergoed). Nu hoop je het natuurlijk niet nodig te hebben, maar je moet er toch niet aan denken dat je een ongeluk krijgt en mag opdraaien voor tonnen aan medische kosten van de tegenpartij... dit wordt ook niet gedekt door de reisverzekering (Interpolis). Of ben ik nu te doemdenkerig? Ik wil ook niet onnodig honderden euro's extra spenderen namelijk :\ Wat hebben jullie gedaan?

Katja
Blogger
Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 06:24

Je kunt beter je auto online boeken. Dat ben je als Europeaan gewoon verzekerd voor alles wat je nodig hebt.

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 07:39

Eens met Katja.

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 08:33

Ik ben ook voor auto's aan het kijken.
We zijn met zijn 2e, en ik ben 23, dus wij zitten sowieso met de underagefee.
Twijfel nog tussen Alamo en Sunnycars.
Mocht iemand anders nog een leuk betaalbaar bedrijf weten vanuit Toronto let me know!

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 08:49

Het meest betaalbare voor under 25 dat ik ooit heb kunnen vinden, is het pakket van Alamo aangeboden door Drive-usa: https://www.drive-usa.de/rental-cars/al ... ation.html
Ik heb toen ik zelf nog onder de 25 was ontzettend veel bedrijven vergeleken maar nooit iets goedkopers gevonden. Het is een pakket van Alamo dat ze aanbieden dat Alamo vreemd genoeg zelf niet aanbiedt, maar incl. extra driver, alle verzekeringen en underage fee, en heel betrouwbaar :j

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Katja
Blogger
Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 08:54

Dat heb ik inderdaad heel vaak gehoord dat zij het beste pakket voor U25 aanbieden.

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 08:57

Jammer, wij landen op Toronto !

Ah ik vind net ook de Canadese variant, wel alleen in het duits. Scheelt wel ietsje met de gewone website zelf. Eens even uitvogelen hoe dat zit.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers