Curacao!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 11:52

Ja klopt. Daar ga k denk ik deze week nog wel een keer heen. Even kijken of ik hostelgenoten kan vinden die mee willen daarheen haha. Toch fijner om niet alleen daar te zijn, zeker als k ga snorkelen, ivm m'n spullen :P


saabineex
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-04-14

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 16:45

Klinkt allemaal veelbelovend! Volgens mij is er veel te veel leuks te doen in die korte tijd :')

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 12:34

Ik ben gisteren naar playa Grandi geweest, waren er wel pas rond 16:20 en had twee schildpadden gezien. Eén grote dichtbij en één verder weg.
Maar vandaag ga k een dagtrip met duiken doen :D en één van de dive sites is ook playa Grandi :D dus dan ga k gegarandeerd nog veel meer schildpadden zien, van heel dichtbij. Heb er zin in.

Ik ben hier bij t hostel een soort taxi en gids in één haha. Ik ken het eiland al en ben één van de weinigen die een auto heeft. Wel ideaal want zo hoef ik niet de hele week alleen op pad.

Nog even 4 dagen genieten. K ga maandag een dag weer meedraaien bij mijn stage van toen :D super nice.

Jelyna_
Berichten: 43
Geregistreerd: 03-06-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 16:28

Hallo!
Ik lees hier allemaal leuke dingen over Curacao, dus ik dacht misschien kunnen jullie mij helpen.
Ik ga in april 2 maanden stage lopen op Curacao. Mijn vlucht is al geboekt en de stageplek is al geregeld door mn studie. Nu ga ik samen met nog 3 andere studenten heen en wij zijn nog opzoek naar een goede huisvesting. We hebben al veel gezocht en gemaild, veel zit al vol in die periode. Nu hebben we de keuze uit kamers in Telamonstraat 8 of kamers in Bellisimaweg 22. Telamonstraat 8 heeft een airco op de kamer wat ik erg fijn vind, maar Bellisimaweg 22 heeft weer een eigen badkamer en wasmachines. Dit maakt de keuze erg lastig!

Is iemand van jullie bekend met deze studentenhuizen en kan mij er wat meer over vertellen?
En leuke tips om naar toe te gaan op eiland zijn natuurlijk ook altijd welkom! :)

♔ Never give up on the things that make you smile ♔

Klaasje
Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 14:25

@1234 : zo te lezen heb je het heerlijk naar je zin gehad, fijn zeg!

@Jelyna_ : Wat leuk dat je gaat stagelopen op Curacao! Wat ga je doen?
Heb je al gekeken op https://www.huisvestingcuracao.com/ ? Je zou ook een oproep kunnen plaatsen op durf te vragen pagina's op Facebook zoals deze:
https://www.facebook.com/groups/887535391265462/
https://www.facebook.com/groups/nienkedas/

Wij hebben onze vliegtickets een weekje verschoven, 25-02 vliegen we met de katten naar Curacao. Ze zijn inmiddels volop ons huis daar aan het verbouwen. Zo leuk! Als het goed is vertrekt de container met inboedel vandaag of morgen. Hopelijk is die op tijd.... :=
Huis hier in NL staat inmiddels in de verhuur voor AirBNB en heeft de eerste boekingen al binnen...Mochten jullie nog mensen weten of zelf misschien een paar dagen Groningen willen doen... :o

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 14:30

Vandaag laatste dag in Curaçao ;( :7 inderdaad echt een ontzettend leuke, chille week gehad!! Met veel leuke mensen. Erg goed bevallen om alleen naar een hostel te gaan. Kwam ook wel precies op tijd, de afgelopen dagen was het wel erg rustig in het hostel.

Om half 6 word k door taxi opgehaald. Eerst nog ff chillen bij Saint tropez beach club. Dat is hier om de hoek dus ideaal.

Gisteren nog twee bootduiken gedaan. Weer veel schildpadden gezien. <3 super mooi! Werd wel zeeziek op de boot %) de duiken van zaterdag waren ook waanzinnig trouwens :wow: ontzettend veel schildpadden die gewoon op je af kwamen en dan vlak langs je zwommen, een Eagle Ray en nog meer beesten gezien. En er was een professionele fotograaf mee die foto's had gemaakt van ons met de schildpadden, echt cool. Krijgen dat morgen toe gestuurd. Zelf ook gave foto's en filmpjes gemaakt.

Qua studentenhuis ligt de telamonstraat wel dichterbij het centrum enzo. Dat is wel fijn.
Ik had zelf aan de seru loraweg 5 weken gewoond. Kleinschalig en ook eigen badkamer. Bij http://www.stagehuis.com
Laatst bijgewerkt door 1234 op 30-01-19 14:44, in het totaal 3 keer bewerkt

Klaasje
Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 14:38

Jelyna_ schreef:
Hallo!
Ik lees hier allemaal leuke dingen over Curacao, dus ik dacht misschien kunnen jullie mij helpen.
Ik ga in april 2 maanden stage lopen op Curacao. Mijn vlucht is al geboekt en de stageplek is al geregeld door mn studie. Nu ga ik samen met nog 3 andere studenten heen en wij zijn nog opzoek naar een goede huisvesting. We hebben al veel gezocht en gemaild, veel zit al vol in die periode. Nu hebben we de keuze uit kamers in Telamonstraat 8 of kamers in Bellisimaweg 22. Telamonstraat 8 heeft een airco op de kamer wat ik erg fijn vind, maar Bellisimaweg 22 heeft weer een eigen badkamer en wasmachines. Dit maakt de keuze erg lastig!

Is iemand van jullie bekend met deze studentenhuizen en kan mij er wat meer over vertellen?
En leuke tips om naar toe te gaan op eiland zijn natuurlijk ook altijd welkom! :)

Je zou trouwens ook nog kunnen kijken op toeristische verhuursites als AirBnb. Wij hebben dat ook gedaan en pakte succesvol uit, achteraf niet gedaan omdat we toch besloten te gaan kopen.

picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 15:02

Spannend Klaasje, komt snel dichtbij nu!

Jelyna_
Berichten: 43
Geregistreerd: 03-06-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 15:35

Bedankt voor jullie tips! Ik ga eens kijken of ik wat meer kan vinden.

@Klaasje: Ik ga stagelopen bij een tandartspraktijk, ik doe namelijk de opleiding Mondzorgkunde.

♔ Never give up on the things that make you smile ♔

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 11:42

Weer terug in Nederland :7 Mis de warmte nu al! Heb iig in Curaçao maximaal geprofiteerd van de warmte haha. Gisteren tot 17:00 in de zon gelegen, om 17:30 kwam de taxi.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 17:30

Oké de jetlag speelt wel op. -O-
Ben echt zo moe. Zou zo kunnen slapen als k het zou toestaan. Maar wil gewoon normale tijd naar bed gaan.

Relaxed
Berichten: 26405
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 23:27

Ik heb dus echt totaal geen jetlag gehad. 1 dag doortrekken, klok rond geslapen (20.00-9.00) en ik was er weer. Na Amerika hetzelfde en ook geen jetlag.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 09:59

Ik had in de middag na aankomst even twee uurtjes geslapen. (maar in vliegtuig ook heel veel geslapen, soms was er ineens een paar uur voorbij haha) en toen rond half 10 's avonds weer gaan slapen. (had het toen al paar uur uitgesteld) Meteen als een blok in slaap gevallen. Volgende dag nog steeds super moe. Gelukkig ging k gisteravond nog de deur uit waardoor k pas 22:15 thuis was, anders was het weer zwaar om wakker te blijven haha.

Wilde eerst ook doortrekken op de eerste dag van aankomst maar dat lukte niet, ik was zó moe dat 't beter was om dan maar ff te gaan liggen.

Maar, ik was de dag na aankomst gewoon weer gaan werken, dus rond 7:00 weer bed uit gegaan toen. Collega's verklaarden me voor gek, dat k niet nog een dag had vrij genomen :') misschien als k dan wat meer had kunnen doorslapen dat k er dan minder last van had.

Relaxed
Berichten: 26405
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 10:31

Ik kan nooit slapen in het vliegtuig, dus heb echt een nacht overgeslagen :+

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 11:28

Ik had precies een perfect plekje bij het raam :D waarbij ik precies in een lekkere houding kon leunen. Heerlijk! Kon goed slapen dit keer dus. Zelfs het ontbijt daardoor gemist haha. Op de heenweg kon ik niet goed slapen. Er zat toen net wat teveel ruimte tussen de zijwand en de stoel,om lekker te leunen.

Was blij dat ik mijn plekje niet had afgestaan. Er werd door een stewardess gevraagd aan het begin, of ik of iemand die aan het gangpad zat, wilden ruilen met iemand achterin het vliegtuig, omdat hij graag bij z'n vriendin wilde zitten (die zat naast mij in het midden). Gelukkig aangegeven dat ik niet voor niets een plek bij het raam heb gekozen. (de ander zat niet bij het raam)
Laatst bijgewerkt door 1234 op 03-02-19 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Relaxed
Berichten: 26405
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 11:30

Wij vlogen 1e kerstdag terug en het vliegtuig was zo leeg dat iedereen een eigen rij stoelen had en nog heb ik geen oog dichtgedaan :')
Ik heb het inmiddels opgegeven :+

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 11:33

Haha op de heenweg was het ook niet vol in het vliegtuig. Mochten nog wisselen van plek als we dat wilden. Helaas niet naar first class. XD

Relaxed
Berichten: 26405
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 11:36

Aah flauw he :')

saabineex
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-04-14

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 19:22

Ik ben vandaag terug gekomen van Curacao! Wat een heerlijk eiland. Helaas geen goede ervaring met het resort, maar verder hebben wij ons prima vermaakt! Ik kan de Mermaid tour naar Klein Curacao aanraden, echt top geregeld! Wij werden opgehaald met een limo, gebracht naar de haven en toen 1,5/2 uur varen (geen pretje, haha). Eenmaal daar aangekomen kregen we ontbijt, in de middag een BBQ lunch en je kon onbeperkt drinken pakken (alcoholische dranken tegen betaling). Je kon gratis gebruik maken van snorkelspullen en bedjes. Heeeel veel mooie vissen gezien en uiteindelijk lieten de schildpadden zich ook zien!

We hebben de Christoffelberg gelopen/beklommen (pittig!), maar zeker de moeite waard. Daarnaast nog gejetskied en heel veel stranden bezocht. Voor de hele vakantie hadden wij een auto gehuurd, ideaal. Zonder auto kom je vrijwel nergens. Zaterdag zijn we nog naar Cabana beach gegaan voor Maan en Tony. 9 dagen was veel te kort. Ik had nog veel meer willen doen!

Relaxed
Berichten: 26405
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 19:49

Wat vond je niet fijn aan het resort?
Haha ja de boottocht naar klein curaçao is wel een bumpy ride :')

saabineex
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-04-14

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 20:13

We hadden een verkeerd appartement gekregen. De communicatie tussen de receptie en reserveringsmanager was echt bar slecht. Wij zijn elke dag langs geweest om verhaal te halen, maar kregen elke keer te horen dat ze er nog geen tijd voor heeft gehad etc. Uiteindelijk een brief op de deur dat we een deel van het geld zouden terugkrijgen, maar dat vonden wij alsnog te weinig, dus konden wij weer terug. Wij hadden een berekening gemaakt die niet overeen kwam met wat zij hadden berekend. Tevens beweerde zij dat tussen die twee huisjes het verschil altijd even groot is, ongeacht het seizoen oid. Nou niet dus. Ik screenshot gemaakt van de site, waarin het verschil groter was dan dat zij beweerde. Uiteindelijk meer geld terug gekregen, maar in onze ogen nog te weinig. Verder is het resort (ligging, zwembad e.d) top, maar de service is heel slecht. Lagen aan het zwembad en toen hoorde we meer mensen over dat ze een verkeerd huisje hebben gekregen. Zelfs mensen die een appartement hebben geboekt en gewoon in het hotel worden gestopt...

Relaxed
Berichten: 26405
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 20:18

Nee dat is echt niet goed idd.. Heel jammer :n

stijntilla
Berichten: 600
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 18:40

Gisteren geland op Curaçao, heerlijk!

Helaas is er iets mis gegaan met onze reservering voor de auto huur en de reisorganisatie laat ons een beetje in de steek (geld krijgen we terug en moeten zelf op zoek naar iets anders...) En nu blijkt dat laatste een probleem.. er is geen auto meer te verkrijgen.. hebben jullie nog tips??

Whizz
Berichten: 1033
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 18:47

Wat vervelend zeg! Ik heb geen tips, ik moet me er nog in verdiepen. Ik heb twee jaar gelede in het Avila beachhotel gelogeerd en daar was een autoverhuur in het hotel, ik dacht van budget.

Succes, ik hoop dat je snel een auto vindt,


1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 18:56

Wat vervelend dat het niet overal goed is gegaan!
Bij het hostel waar ik sliep hadden ze contact met meerdere organisaties waar ze auto's verhuurden en zij verhuurden zelf ook wat auto's. Maar weet niet wat die organisaties waren.
Ik kan je helaas niet helpen, w.b.t. last minute autohuur.
Anders bij t vliegveld? Daar zijn ook allerlei autoverhuurders. Maarja wel zonde van je vakantietijd!

Let bij de stranden iig ook op je spullen (heel cliché, maar toch)! Bij een hostelgenootje zijn haar spullen gejat bij Mambo Beach, terwijl ze even in het water was. (ze was alleen naar het strand gegaan, toen ik net was vertrokken naar NL). Dus die zat ineens zonder mobiel, pinpas, geld, bril, etc. -O- We hadden het er nog over gehad, op de dag dat k vertrok. Over wat ze met dr spullen kon doen als ze het water in zou gaan. En dan toch... :(:)



Ik ben zo blij met de foto's van het duiken van vorige week <3 :D (@ Playa Grandi/Piskado)

[ img ]


[ img ]

Ontzettend vet :D Had die foto's zondag binnengekregen van de fotograaf.
Laatst bijgewerkt door 1234 op 06-02-19 19:03, in het totaal 3 keer bewerkt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 en 64 bezoekers