palousa_boy schreef:Dat is alleen om het gebruik van de kerncentrales te verantwoorden
Er is zelfs niet zoveel mis met kerncentrales, als ze niet noodzakelijk zouden moeten dienen voor kernwapens.......
Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
sflj schreef:Behalve het afval die ze veroorzaken en we nergens kwijt kunnen...
Dat benzine en dieselauto's gaan verdwijnen, de komende decennia, is een feit. Dat het financieel steeds onaantrekkelijker wordt om ze te rijden, ook.
Over 10 jr word je met de nek aangekeken als je er nog in eentje rijdt, denk ik.
Of het alternatief electrisch wordt... Geen idee. Misschien gecombineerd met waterstof...
Maar dat het rijden in een diesel duurder wordt, de komende paar jaar, ligt al vast. En meteen daarna de benzine auto's.
Als ik nú een andere auto moest aanschaffen, zou ik sowieso geen dure, nieuwe of bijna nieuwe diesel meer kopen.
Benzine over een paar jaar ook niet meer.
Ik ga liever altijd voor de langere termijn dus zou een elektrische zéker overwegen.
Orthos schreef:Hee !
Ik ben een stille meelezer in dit topic. Ik heb vorige week voor mijn BE rijexamen in een Seat Leon gereden. Deze was een benzine automaat die 1500KG kan trekken.
Iemand ervaring met deze auto's? En trekken die (gemakkelijk) een 1,5 paard trailer. Met een KWPN-er?
Varekaj schreef:Je moet de max massa (en niet het leeggewicht) van de lexus optellen bij de 2500 van de trailer. Als jje dan onder 3500kg blijft mag je die met B rijden. Ga je erover heb je BE nodig.
Een trailer met tmm 2500 die leeg 800 weegt... Zeker dat dat klopt? Er zijn er niet zoveel waar dit van toepassing is. De meeste tmm 2000 wegen al zoveel in ongeladen toestand.
Edit: nu ik het teruglees... je lexus weegt leeg al 2000 en de trailer is tmm 2500. Dan zit je al op 4500 en ruim boven de limiet van 3500. Lijkt me onmogelijk om die combi onder 3500 te krijgen, zelfs met terugkeuren. Je hebt nu al 1000kg teveel.
Dee_Es schreef:Zijn er hier mensen die willen meedenken? Ik zoek een trekauto die ik ook ga gebruiken voor woon/werkverkeer. Ik rij niet veel km's per jaar (12/15.000 denk ik). We hebben liever wat te veel power dan dat we op het randje gaan zitten (toch ons meest kostbare bezit dat wordt vervoerd). Op dit moment zou er een vrij lichte 1,5paards trailer achter komen te hangen maar dit kan veranderen in de toekomst. Trailer zal voor korte afstanden gebruikt worden en max. 2x per maand of zo.
De auto is tevens zadelkamer dus gemakkelijk inklapbare achterbank of grote kofferbak zou wel heel prettig zijn. Budget ligt tussen 5 en 7 duizend euro.
Wat is verstandiger, een schakelbak of automaat? Mijn gevoel zegt schakelbak omdat een automaat te laag in toeren kan gaan zitten maar bij een schakelbak kan je weer je koppeling om zeep helpen...
Ik vind het echt enorm lastig, heb altijd van die kleine felle scheurijzertjes gereden, om nu enthousiast te worden over een logge grote bak lukt nog niet helemaal. Ik kwam nu de Sportage, Tucson en Grand Vitara tegen binnen mijn budget. Iemand ervaring met deze auto's?