USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 14:37

Wij zaten net buiten Los Angeles in woodland Hills. Daar zit een fijne best western met een goed zwembad en voor Amerikaanse begrippen ben je zo in Santa Monica, Venice Beach, maar ook in Anaheim en zuidelijker. Persoonlijk vond ik San Diego ook leuker, en de Highway 1 van SF naar San Diego is een van de mooiste belevenissen van mijn leven geweest.

Ik ben ook in Florida geweest in de zomer, lekker warm, veel zon maar inderdaad meestal in de avond een fikse bui. Wij hebben rondgetrokken en qua strand vond ik Clearwater beach/Tampa mooier dan Miami. Rustigere zee en super veel roggen gezien!

Flygill von Wilhelmstein

Fjölnir van 't Slingerbos


Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 15:06

In augustus heb je prima vakantie weer hoor. Regen blijft meestal beperkt tot 1 bui rond 5 uur. Rest heb je dan zon.
Uiteraard kan je net als overal pech hebben en meer regen.

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 18:44

Ik heb ook nog een vraag, wellicht hebben jullie advies.

Wij gaan waarschijnlijk vliegen op Toronto, en dan naar New York en weer terug.
Het plan was om dit met de auto te doen, maar we vroegen ons plots af of het niet goedkoper is dit met een camper(tje) te doen. We zijn met zijn 2e.
Heb geen idee wat de kosten qua hotel en camping tegen elkaar gaan afwegen, dus als jullie advies hebben: zeer welkom.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 19:09

Qua kosten is een camper niet goedkoper dan autohuur en h/motels. Het is net wat je leuker vindt, ga je veel steden doen? Wil je ‘s avonds ook nog iets doen of regelmatig uit eten? Als je twee keer ja antwoord, zou ik een auto huren en in h/motels gaan zitten.

Katja
Blogger
Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 19:43

Wil je naar Toronto heen vliegen en dan vanuit NY weer terug? Het is volgens mij niet mogelijk om een auto of camper te huren in Canada en dan in de VS weer in te leveren.

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 19:49

Ze gaan ook weer terug, ik dacht ook even dat de trip eindigt in NY, maar dat is dus niet waar.

Katja
Blogger
Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 20:03

Ik zou niet weten waar je een camper zou moeten laten als je NYC wilt bezoeken dus alleen daarom zou ik het al niet doen.

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 20:42

Ja we gaan inderdaad alweer terug.
Ik dacht sowieso om in NY een hotel buiten NY te boeken, met zo'n shuttle service.
Moet het echt nog goed uitzoeken, maar zo'n camper zal voor ons dus geen meerwaarde hebben, weet ik voldoende. :)

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

Katja
Blogger
Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 20:46

Hotel buiten Manhattan is met een auto best handig. Ik zou niet voor een hotel met shuttle gaan maar eentje die in de buurt van een metro ligt.

joykel
Berichten: 336
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Limburg

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 12:37

wij gaan eind september van Toronto rondreis NY doen en eindigen weer in Toronto.
Hotel voor eerste nacht en NY liggen vast, maar kan iemand me vertellen of het een goed idee is om tussen Toronto en Ny op de bonnefooi te reizen en ter plekken iets te boeken?
Ik vind het lastig nu al vast te leggen waar we tussendoor precies stoppen...

Cowboy55
Berichten: 8445
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 12:46

joykel schreef:
wij gaan eind september van Toronto rondreis NY doen en eindigen weer in Toronto.
Hotel voor eerste nacht en NY liggen vast, maar kan iemand me vertellen of het een goed idee is om tussen Toronto en Ny op de bonnefooi te reizen en ter plekken iets te boeken?
Ik vind het lastig nu al vast te leggen waar we tussendoor precies stoppen...


Hoelang wil je onderweg zijn tussen de 2 en wil je onderweg nog iets gaan zien?

Voorbeeld: als het puur gaat om de 800 km in 2 dagen te doen dan zou ik gewoon knallen en eind van de middag/begin van de avond een goedkoop motel zoeken met een Denny's oid aan de overkant en klaar.

Als je nog dingen wil gaan zien op specifieke plekken dan zou ik wel reserveren zodat ze ook die dingen kunt gaan zien zonder tijd te verliezen aan het zoeken naar een motel.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

joykel
Berichten: 336
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 13:03

Cowboy55 schreef:
joykel schreef:
wij gaan eind september van Toronto rondreis NY doen en eindigen weer in Toronto.
Hotel voor eerste nacht en NY liggen vast, maar kan iemand me vertellen of het een goed idee is om tussen Toronto en Ny op de bonnefooi te reizen en ter plekken iets te boeken?
Ik vind het lastig nu al vast te leggen waar we tussendoor precies stoppen...


Hoelang wil je onderweg zijn tussen de 2 en wil je onderweg nog iets gaan zien?

Voorbeeld: als het puur gaat om de 800 km in 2 dagen te doen dan zou ik gewoon knallen en eind van de middag/begin van de avond een goedkoop motel zoeken met een Denny's oid aan de overkant en klaar.

Als je nog dingen wil gaan zien op specifieke plekken dan zou ik wel reserveren zodat ze ook die dingen kunt gaan zien zonder tijd te verliezen aan het zoeken naar een motel.



we hebben twee weken in totaal.
de niagara falls, washington staan sowieso op de lijst. verder nog geen vaste plannen.
Als iemand nog een goede tip heeft voor een leuke plek op de route Toronto- NY of v.v. hoor ik het graag!

Cowboy55
Berichten: 8445
Geregistreerd: 11-10-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 13:15

De Finger Lakes, overnachten in Watkins Glen. Cooperstown (kleine omweg). Batavia want Batavia :D
De Pocono Mountains.....

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 13:43

Lancaster, PA voor Amish belevenis.

En geloof me, je ziet meer en hebt meer vakantie als je wel van tevoren een route maakt en een planning van wat je zeker wilt zien en doen. Dan kan je dus ook gewoon hotels vastleggen en relaxt de route gaan rijden. Ben je ergens eens wat langer, doe dan gewoon eens dagelijkse dingen als boodschappen, een keer boek lezen, een tour maken tussen verschillende plekken. In hotels kan je vaak leuke folders vinden en tips krijgen.

Webshop - digital art: MoTekent

purny
Berichten: 27394
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 13:53

MoniqueT schreef:
Lancaster, PA voor Amish belevenis.

En geloof me, je ziet meer en hebt meer vakantie als je wel van tevoren een route maakt en een planning van wat je zeker wilt zien en doen. Dan kan je dus ook gewoon hotels vastleggen en relaxt de route gaan rijden. Ben je ergens eens wat langer, doe dan gewoon eens dagelijkse dingen als boodschappen, een keer boek lezen, een tour maken tussen verschillende plekken. In hotels kan je vaak leuke folders vinden en tips krijgen.

Zoveel Amish heb ik niet gezien in Lancaster.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 13:58

Dan heb je echt niet de moeite genomen Purny. Ik merk weleens meer dat jullie op een totaal andere manier vakantie vierden dan velen die ik ken. Wij zijn twee keer in Lancaster geweest en als je de moeite doet om eens een uurtje of twee in de omgeving rond te toeren, zeker op de kleinere binnenwegen, kom je heel wat koetsjes met Amish tegen en zie je ook veel Amish op het land aan het werk.

Bovendien staan zelfs bij Walmart koetsjes geparkeerd en kom je er Amish tegen in de winkel. Bij ons op de camping kwamen ze bijna elke dag met een koetsje taarten, eieren en brood verkopen. En we zijn zelf naar het Amish Farm & House geweest, waar je heel veel informatie krijg en rond mag kijken in een typisch Amish huis.

Het ligt dus echt aan jullie hoor. Er is genoeg te zien en zeker in de omgeving, bijvoorbeeld in de dorpen Bird in Hand, Ephrata en Intercourse (ja, zo heet het echt) is heel veel Amish-tourisme. Koetsentochtjes, winkeltjes, restaurantjes.

Webshop - digital art: MoTekent

Kimalian
Berichten: 123
Geregistreerd: 21-11-17

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 14:00

Ik heb niet het topic door gelezen dus excuses als de vraag al gesteld is.

Mijn vriend heeft een strafblad, is in ik geloof 2014 gepakt met een wiet kwekerij.

Klopt het dat je dan Amerika niet in komt?

purny
Berichten: 27394
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 14:02

Bird in hand zijn we wel geweest, maar zoals ik misschien al eerder aan heb gegeven zijn we best snel door die dorpjes en stadjes geweest. Zal als ik het nog een beetje weet mijn route eens neerzetten.
Intercourse zijn we ook doorheen geweest.
Daarom zou ik het de volgende keer niet nog zo doen maar rustiger aan.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 14:14

Stukje Verder canada in heb je het Algonquin parc :+: prachtig!

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Cowboy55
Berichten: 8445
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 14:19

Kimalian schreef:
Ik heb niet het topic door gelezen dus excuses als de vraag al gesteld is.

Mijn vriend heeft een strafblad, is in ik geloof 2014 gepakt met een wiet kwekerij.

Klopt het dat je dan Amerika niet in komt?


De enige die deze vraag definitief kan beantwoorden is de Amerikaanse overheid. Zij gaan erover. Wat wij wel-of-niet denken of vinden heeft niet zoveel waarde.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 15:35

Hij zal dat moeten aangeven op een ESTA-aanvraag en die zal daardoor geweigerd worden. Dus kan hij beter meteen een visum aanvragen en dan zal hij op in een gesprek moeten toelichten wat er gebeurd is. Dat wordt dan beoordeeld.

Niet naar waarheid antwoorden bij ESTA of visumaamvraag kan je duur komen staan. Je zal nooit meer worden toegelaten.

Webshop - digital art: MoTekent

shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 18:07

Kimalian schreef:
Ik heb niet het topic door gelezen dus excuses als de vraag al gesteld is.

Mijn vriend heeft een strafblad, is in ik geloof 2014 gepakt met een wiet kwekerij.

Klopt het dat je dan Amerika niet in komt?

KLOPT

Katja
Blogger
Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 19:26

Klopt is wel heel kort door de bocht Shilady. Afhankelijk van de situatie kan hij een visum krijgen maar zonder mag hij in ieder geval niet naar Amerika reizen.

shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 19:40

Met trump al president zou ik daar geen ticket aan willen verspillen.. plus hun krijgen info van nederland over mensen die drugs gevallen of erger op hun naam hebben...

Katja
Blogger
Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 20:04

Ehm, waarom verspil je een ticket? Je vraagt toch eerst een visum aan voor je een ticket gaat boeken.
Strafblad is niet standaard in te zien voor de Amerikanen maar kan volgens mij wel opgevraagd worden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annienke, Arlette1991, Herfstblad, manonutjuh, Mitch_Beauty, Paloma_Janet en 72 bezoekers