USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 15:57

Tioga is gewoon goed Danique, niks mis mee. Maar ik zou met hen ook goed afspreken wat je wel of niet wilt :-) Zij boeken je in elk geval niet op 200 kilometer van een nationaal park.

Purny, jij hebt met je tante volgens mij niet de bekende route in het westen langs nationale parken gedaan. Daar zijn hotels vaak maanden vooraf al volgeboekt. Dan heb je dus kans dat je op 50 kilometer van de plek zit waar je wilt zitten of je betaalt 300 dollar voor een kamer die je vooraf voor 100 dollar had kunnen boeken.

En sommige mensen willen gewoon graag vooraf hotels selecteren op een aantal criteria. Voor ons is dat bijvoorbeeld wel belangrijk. Plus plannen en boeken is een heel groot deel van onze voorpret. Zoals jij reist, vind ik er niks aan :-)

Webshop - digital art: MoTekent


purny
Berichten: 27394
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 17:29

Ik werd ook eigenlijk min of meer op sleeptouw genomen. Zou het hoe het de vorige keer ging ook niet nog een keer doen. Dus dan iets meer tijd doorbrengen in een stadje. We zijn eigenlijk alleen maar snel door dorpjes en stadjes gereden

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Suusoi
Berichten: 2081
Geregistreerd: 02-12-03

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 21:06

Nadir schreef:
Suusoi, naar welk eiland ga je? Wij zijn op Maui geweest, dat was supergaaf. Katja is volgens mij op meerdere eilanden geweest.


Big Island, Maui, Kauai en Oahu :)

Katja
Blogger
Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 21:10

Wauw, hoe lang gaan jullie? Wij zijn op Oahu en Big Island geweest.

Suusoi
Berichten: 2081
Geregistreerd: 02-12-03

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 21:59

3 dagen Oahu, 4 dagen Kauai, 3 dagen Maui en 5 dagen Big Island.

Katja
Blogger
Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 22:22

Heb je alles al geboekt? Wij hadden twee weken en dat was voor beide eilanden al best krap om alles te zien wat we wilde zien. Je bent ook een hoop tijd kwijt met reizen van het ene naar het andere eiland, auto halen, inchecken enz.

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 23:30

Ceetje_bokt schreef:
Wij hebben vorige trip voor het eerst airbnb’s geboekt en twee waren geweldig: in Portland een prachtig oud appartement voor onszelf vlakbij het centrum en in San Francisco ook een eigen appartement in een verbouwde garage onder het huis van de eigenaar, super gaaf en heel hip. Tegenvaller was bij Nappa dat was op zich een prima kamer, maar wel echt bij iemand in huis. Zij lag dan tv te kijken als wij thuiskwamen. Zoiets zou ik nooit meer boeken.

Bij iedere Airbnb staat altijd ‘entire house/apartment’ of ‘private room in house/apartment’. De eerste betekent dat je er alleen bent en de tweede dat er normaal anderen zullen zijn (en vaak dus ook goedkoper). Wij filteren altijd op entire place omdat we liever de plaats voor ons alleen hebben.

Suusoi
Berichten: 2081
Geregistreerd: 02-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 11:48

Katja schreef:
Heb je alles al geboekt? Wij hadden twee weken en dat was voor beide eilanden al best krap om alles te zien wat we wilde zien. Je bent ook een hoop tijd kwijt met reizen van het ene naar het andere eiland, auto halen, inchecken enz.


We hebben het geboekt via Tioga en begrepen dat dit wel te doen was om echt alle highlights te zien. Juist het vliegen tussen de eilanden daar gaat veel sneller omdat het kleine luchthavens zijn (Oahu en Big Island zullen wel iets grotere luchthavens zijn omdat vanaf daar ook naar het vasteland gevlogen wordt maar de andere 2 luchthavens is alleen met eiland-hop-vluchten) met een vlotte doorstroom. We zijn ons er wel van bewust dat we niet álles kunnen zien maar we vonden het ook erg lastig om een keuze te maken tussen alle eilanden omdat ze zo verschillend zijn en overal vanalles moois te zien is.. We kunnen helaas niet nog langer op vakantie dus hebben we besloten dat we vier eilanden allemaal wat korter doen :)

Wat hebben jullie allemaal gezien op Oahu en Big Island?

Nessie
Berichten: 8564
Geregistreerd: 29-03-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 11:55

Oeh leuk Hawaii! Wij zijn op Oahu en Kauai geweest, kleine 2 weken. Vooral het wandelen bij de Napali Coast is erg mooi!

Eston M. - Carrera - Goldy - Izzy Grey

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-19 12:28

Gaaf hoor! Het klopt niet helemaal wat je zegt, wij vlogen vanaf LA rechtstreeks naar Maui. Dat is verder geen grote luchthaven, we waren er zo weer weg.

Aanraders op Maui: Road to Hana en snorkelen bij Honolua Bay. Het is daar echt onwijs mooi, wij hebben daar tussen de zeeschildpadden gezwommen. <3

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 15:44

AirBNB blijf ik toch wel spannend vinden, hoor zulke wisselende verhalen en vind de service en duidelijkheid in een hotel ook wel erg lekker, al zou ik het ook wel eens uit willen proberen

Suusoi schreef:
Nadir schreef:
Suusoi, naar welk eiland ga je? Wij zijn op Maui geweest, dat was supergaaf. Katja is volgens mij op meerdere eilanden geweest.


Big Island, Maui, Kauai en Oahu :)

Ohh wat gaaf zeg! Ben heel benieuwd hoe je het gaat hebben :) Klinkt leuk in ieder geval

Jettie
Berichten: 5569
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Provincie Groningen

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 17:47

Hawaï lijkt me ook prachtig!

Ik zit nu ook in een Airbnb (is toch het handigst als je voor langere tijd iets gemeubileerds zoekt) en het bevalt echt top! Ik heb wel echt geselecteerd op goede reviews en wilde minimaal een eigen slaapkamer + badkamer. Ik denk dat we voor onze vakantie een mix gaan doen van airbnb's en overnachtingen via booking.

Suusoi
Berichten: 2081
Geregistreerd: 02-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 18:26

Nadir schreef:
Gaaf hoor! Het klopt niet helemaal wat je zegt, wij vlogen vanaf LA rechtstreeks naar Maui. Dat is verder geen grote luchthaven, we waren er zo weer weg.

Aanraders op Maui: Road to Hana en snorkelen bij Honolua Bay. Het is daar echt onwijs mooi, wij hebben daar tussen de zeeschildpadden gezwommen. <3


Oh excuus :D dan heb ik dat niet helemaal goed begrepen. Begreep wel dat je heel vlot weer weg bent op de luchthavens.

Wij hebben Road to Hana op de to do lijst staan en ik probeer mijn vriend nog steeds over te halen om te snorkelen, maar hij is bang dat ie wordt opgevreten door een haai :+
Voor Kauai idd de Napali Coast en Waimea Canyon regio. Oahu met name Honolulu/Waikiki/Diamond Head en Pearl Harbor.
Big Island willen we vooral de Hawaii Volcanoes National Park bezoeken, Mauna Kea en Akaka Falls state park.

Verder zijn overal wel meer bezienswaardigheden op de route, maar dit zijn iig de highlights die we niet over willen slaan :)

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 22:39

Pas maar op met die reusachtige witte haai daar in Hawaii :D

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Talida
Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 20:41

Oh leuk, ik ben momenteel net bezig om onze vakantie op Hawaii bij elkaar te klikken! Voor het eerst ook een paar x Airbnb want ik vind de hotels echt schribarend qua prijs. Bovendien vind ik het wel grappig, beetje lokaler dan een hotel.

Talida
Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 20:56

knabbelgirl schreef:
AbbyBlue: Wat fijn dat het zo goed gaat daar joh! En dat is zeker voorbij gevlogen die tijd!

Purny dat zou ik echt niet kunnen haha, hou ervan als ik weet waar ik aan toe ben zowel financieel als kwa hotel zelf. Veel te avontuurlijk voor mij, en vraag me af of dit in hoogseizoen ook nog mogelijk is?

Mag ik jullie op en aanmerkingen voor deze route vragen? Is voor de zomer van 2020, 3 mensen en we willen niet te gehaast moeten doen. WIllen iets van de natuur zien, maar dit is wel ongeveer de limit hihi

Route:
Dag 1 Vliegen op Los Angeles, rijden naar San Simeon
Dag 2 – 5 San Francisco 3 nachten
Dag 5 – 7 Yosemite 2 nachten
Dag 7 – 8 Sequoia 1 nacht
Dag 8 – 11 Las Vegas 3 nachten
Dag 11 – 12 Hover Dam 1 nacht
Dag 12 – 13 Bryce Canyon + Zion 1 nacht
Dag 13 – 16 Grand Canyon South Rim + Horse Shoe Bend 2/3 nachten
Dag 16 – 18 Phoenix 1/2 nachten
Dag 18 – 21 Los Angeles 3/4 nachten
Na 3e/4e nacht vliegen Los Angeles  Amsterdam

Twijfel nog over of we niet beter op San Fransisco kunnen vliegen, weet niet hoe de parkeergelegenheid is daar?



Wij hebben een soortgelijk rondje gedaan, of meer een hoefijzer eigenlijk. Begonnen in Los Angeles en eindigde in San Fransisco. Weet niet echt of het een tip is, maar de Hoover Dam is prima te doen vanuit Las Vegas als uitje. En met een helicopter is het helemaal gaaf maar dat was een decadent verjaarscadeautje :D


Nessie
Berichten: 8564
Geregistreerd: 29-03-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 20:57


Eston M. - Carrera - Goldy - Izzy Grey

Talida
Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 21:19

Oh mooi!. Maar nu vind ik geloof ik elke foto mooi die daar gemaakt is :D

Ik heb alleen nog overnachting voor Maui nodig, Oahu en Big Island zijn in de pocket. Hebben verder niet echt iets op de bucket list staan, behalve een volleyball toernooi in Honolulu. Ja, Pearl Harbour, als dat niet gesloten is :+ En mn man wil een surflesje dus hij gaat zn godelijke gang maar.

Vorige jaar een strakgeplande reis (4000km) gedaan dus ik wil het nu gewoon beetje af laten hangen van waar we zin in hebben die dag. 8-)

Katja
Blogger
Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 21:23

Wij waren op Oahu uiteindelijk goedkoper uit in een hotel. Op de Big Island hadden we twee verschillende Airbnb's waarvan eentje geweldig was en de andere gewoon prima.
Ik gebruik Airbnb heel veel en heb pas 1x een mindere ervaring gehad namelijk dat de eigenaar van het huis waar we sliepen (hadden alleen een kamer gehuurd) er niet was en ook niet bereikbaar was en toen bleek Airbnb ook niet te bereiken. Midden in de nacht meer dan een uur in de wacht gehangen tegen een niet bepaald gunstig tarief en uiteindelijk maar zelf een veel te duur hotel geregeld.

Pearl Harbour vond ik enorm indrukwekkend. Volcanoes NP is prachtig en het is echt te moeite waard om er later op de avond nog een keer heen te gaan om de glow uit de krater te bekijken als die tenminste nog te zien is.
Wij hebben een zipline gedaan bij Akaka Falls dat was enorm gaaf.

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 11:34

Hoi allemaal,

Lees hier inmiddels alweer even een poosje mee voor wat inspiratie, mooie reizen worden hier gepland <3

Ik plaatste hier eerder ook al een post over een cruise naar Alaska vanaf SF en een rondreis rondom SF. Helaas gaat die cruise niet zo 'diep' Alaska in en worden eigenlijk de mooiste plekken gemist. Nu hebben we een heel mooi alternatief vanuit Vancouver gevonden, maar nu zaten we te dubben over het weer. We willen toch ook wel graag de zekerheid hebben om een paar dagen lekker in de zon te liggen :o We hebben al mogelijkheden bekeken om in de USA een week ergens aan het strand te liggen, maar voor minder geld kunnen we dan ook naar Europa vliegen voor een strandvakantie.

Nu heb ik de opties bekeken voor onderstaand plan:
- Vliegen naar Anchorage
- 2 nachten Anchorage (overbrugging voor tijd tussen vlucht en cruise)
- 8 dagen cruise van Anchorage naar Vancouver
- 1 overnachting Vancouver
- Vlucht van Vancouver naar Rome waar we dan nog een weekje net buiten de stad zijn voor de zon

De vlucht van Amsterdam naar Anchorage is met een tussenstop in Frankfurt van twee uur via Condor. Heeft hier iemand ervaring met Condor en overstappen? Heb eigenlijk nooit een vlucht met tussenstop ergens zelf geboekt, dus ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat gaat.... Of zijn er nog mensen met tips voor cruises naar Alaska? :D We willen in ieder geval wel verder richting het noorden/NO dan Skagway/Juneau (dus niet als het ware omdraaien bij Glacier Bay NP). Alvast bedankt! :D

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 19:26

Talida schreef:
knabbelgirl schreef:
AbbyBlue: Wat fijn dat het zo goed gaat daar joh! En dat is zeker voorbij gevlogen die tijd!

Purny dat zou ik echt niet kunnen haha, hou ervan als ik weet waar ik aan toe ben zowel financieel als kwa hotel zelf. Veel te avontuurlijk voor mij, en vraag me af of dit in hoogseizoen ook nog mogelijk is?

Mag ik jullie op en aanmerkingen voor deze route vragen? Is voor de zomer van 2020, 3 mensen en we willen niet te gehaast moeten doen. WIllen iets van de natuur zien, maar dit is wel ongeveer de limit hihi

Route:
Dag 1 Vliegen op Los Angeles, rijden naar San Simeon
Dag 2 – 5 San Francisco 3 nachten
Dag 5 – 7 Yosemite 2 nachten
Dag 7 – 8 Sequoia 1 nacht
Dag 8 – 11 Las Vegas 3 nachten
Dag 11 – 12 Hover Dam 1 nacht
Dag 12 – 13 Bryce Canyon + Zion 1 nacht
Dag 13 – 16 Grand Canyon South Rim + Horse Shoe Bend 2/3 nachten
Dag 16 – 18 Phoenix 1/2 nachten
Dag 18 – 21 Los Angeles 3/4 nachten
Na 3e/4e nacht vliegen Los Angeles  Amsterdam

Twijfel nog over of we niet beter op San Fransisco kunnen vliegen, weet niet hoe de parkeergelegenheid is daar?



Wij hebben een soortgelijk rondje gedaan, of meer een hoefijzer eigenlijk. Begonnen in Los Angeles en eindigde in San Fransisco. Weet niet echt of het een tip is, maar de Hoover Dam is prima te doen vanuit Las Vegas als uitje. En met een helicopter is het helemaal gaaf maar dat was een decadent verjaarscadeautje :D

Tuurlijk is het een tip! Dank je wel :) Ik zet het er even bij

_Tamara schreef:
Hoi allemaal,

Lees hier inmiddels alweer even een poosje mee voor wat inspiratie, mooie reizen worden hier gepland <3

Ik plaatste hier eerder ook al een post over een cruise naar Alaska vanaf SF en een rondreis rondom SF. Helaas gaat die cruise niet zo 'diep' Alaska in en worden eigenlijk de mooiste plekken gemist. Nu hebben we een heel mooi alternatief vanuit Vancouver gevonden, maar nu zaten we te dubben over het weer. We willen toch ook wel graag de zekerheid hebben om een paar dagen lekker in de zon te liggen :o We hebben al mogelijkheden bekeken om in de USA een week ergens aan het strand te liggen, maar voor minder geld kunnen we dan ook naar Europa vliegen voor een strandvakantie.

Nu heb ik de opties bekeken voor onderstaand plan:
- Vliegen naar Anchorage
- 2 nachten Anchorage (overbrugging voor tijd tussen vlucht en cruise)
- 8 dagen cruise van Anchorage naar Vancouver
- 1 overnachting Vancouver
- Vlucht van Vancouver naar Rome waar we dan nog een weekje net buiten de stad zijn voor de zon

De vlucht van Amsterdam naar Anchorage is met een tussenstop in Frankfurt van twee uur via Condor. Heeft hier iemand ervaring met Condor en overstappen? Heb eigenlijk nooit een vlucht met tussenstop ergens zelf geboekt, dus ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat gaat.... Of zijn er nog mensen met tips voor cruises naar Alaska? :D We willen in ieder geval wel verder richting het noorden/NO dan Skagway/Juneau (dus niet als het ware omdraaien bij Glacier Bay NP). Alvast bedankt! :D

Ziet er leuk uit zeg! Zou bijv Miami niet nog een idee zijn voor de zon? Hoor vaak dat je daar ook goedkoop op kunt vliegen? Ben erg benieuwd naar foto's tegen de tijd dat je gaat!

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 19:31

Persoonlijk zou ik een leuke zonbestemming in de VS kiezen: tussen LA en San Diego bijvoorbeeld of lekker een weekje Santa Monica.
Anchorage zelf vond ik niks aan, maar Homer en van daaruit een berenexcursie met een watervliegtuigje was onvergetelijk. Wij hebben van Vancouver Island naar Pr Rupert gevaren (inside passage) en ons is verteld dat we heel veel geluk hadden met het weer: geen mist namelijk. Nu ben ik geen cruise mens, want ik vond het na een paar uur vreselijk saai.

Talida
Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 20:37

Wij hebben die cruise andersom gedaan. Weer was niet om naar huis te schrijven, wat druilerig maar geen mist. Vonden het wel relaxed. De hele reis ben je bezig met het reizen. En nu kon je niks dus lekker beetje lezen en spelletjes spelen

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 11:14

Bedankt voor jullie reacties! :D

Inmiddels heb ik inderdaad ook naar LA gekeken, heb een aardig goedkope vlucht van Vancouver naar LA gevonden. Dit weekend maar eens kijken voor een hotel daar ergens en wat dat gaat kosten. We gaan dan puur voor de zon, want ik ga er vanuit dat we in Alaska geen super weer hebben. Wat dat betreft maakt het dan niet uit waar we zitten, als de zon maar schijnt. Even de mogelijkheden en bijbehorende kosten afwegen :)

Miami heb ik inderdaad ook naar gekeken, maar ik weet niet of ik dat aandurf in augustus qua zonzekerheid. Zie daar op internet nog wel wisselende ervaringen over en volgens klimaatinfo.nl etc. lijkt het dan ook niet ideaal te zijn qua zon. Weet niet of er mensen zijn met ervaringen daar in die periode? :)

Tof Talida! Hoe ben je trouwens vanaf de cruisehaven naar Anchorage gekomen? Dacht dat de cruisehaven in Whittler zat en die verbinding met Anchorage leek niet heel super handig te zijn. Of we moeten dan een auto huren oid.

Zo’n excursie klinkt ook gaaf Ceetje! Misschien dat we nog voor de cruise zoiets kunnen inplannen. <3

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 11:48

Florida, Miami dus, zal in augustus absoluut veel zon hebben, maar ook bijna dagelijks een flinke stortbui. Het is er dan ook heel benauwd. Los Angeles is een enorme stad, meer een provincie bijna, zonzeker in augustus en niet te heet door de zeewind en drogere lucht. San Diego vind ik zelf veel leuker trouwens dan LA.

Een goedkoop hotel in een van die steden zal niet meevallen. Als ik de keus had, huurde ik een auto en deed Highway 1 van SFO naar San Diego. Maar ik weet niet hoeveel dagen je hebt?

Webshop - digital art: MoTekent


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Charlies, Diddykong, ogidni en 62 bezoekers