KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Rytm
Berichten: 4868
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 19:48

KahluaB schreef:
@ Rytm; lijken haar hoeven nou zo klein .. of..?


Ze zijn vooral vrij kort. Kwam van de kurkdroge wei van van de zomer.

Knappe merrie Bobje26!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 20:13

fokfanaat schreef:
Hellend dus


Nou moet ik wel zeggen, als er eentje een goed achterbeen heeft.. is zij het wel. Dat hele croupe verhaal is in theorie hartstikke leuk maar je hebt uitzonderingen :).

Denk dat ze daarom er ook niet op 'afgestraft' is. Ik denk dat het ook per jury verschilt hoor.

jolanda20
Berichten: 1372
Geregistreerd: 28-08-07

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 23:32

Ik zie van stamboek keuring af..
We zien wel hoe het loopt met de wedstrijden.

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 14:16

Vanwaar die keuze Jolanda?

Diortje_vds
Berichten: 550
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 14:29

Hallo iedereen,

Ik voeg me even in deze topic.

6/04 zal ik wschl meerijden met de Ibop in Turnhout, mijn eerste keer dat ik dit doe dus best wel spannend! Het idee dat het elite predicaat dichtbij is maar dat ik haar natuurlijk zo voordelig mogelijk moet zien voor te stellen, geeft toch wat druk! Alle tips zijn welkom!!
Momenteel ben ik druk bezig met alle administratie in orde te brengen (lidmaatschap KWPN, overschrijven paard etc).
Mijn merrie (aangekocht eind augustus, nu 3tal maand ohz)

https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... 296/kalite


Ook had ik nog een vraagje, mijn 10jarige Kwpn merrie is nooit gekeurd geweest, aangezien ze op 3jarige leeftijd een blessure had (en ook veel te jeugdig zou geweest zijn), maar via sport kan je ook predicaten verwerven. Zoals o.a. voor sportpredicaat : Z2 met wp, hoe word dit overeengestemd met Belgische federatieproeven? En hoe kan je dat laten registreren?

bedankt alvast voor eventuele info!

Rytm
Berichten: 4868
Geregistreerd: 19-02-04

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:09

Ik heb in Belgie gewerkt en ook ooit een KWPN merrie naar het sportpredicaat moeten rijden.
Ik heb toen de M3 gereden en volgens mij ook voor de zekerheid de jury de merrie laten identificeren adh van aftekeningen in paspoort (kan me niet herinneren dat we een chip hebben laten uitlezen).
Toen protocol opgestuurd naar KWPN en is goedgekomen.

Diortje_vds
Berichten: 550
Geregistreerd: 28-01-09

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:08

Bedankt voor de info Rytm, ik ga dit volgend seizoen proberen op die manier dan!

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:21

Hier was het de bedoeling om 19 maart de thuiskeuring te doen mits voldoende winstpunten voor het sportpredicaat. Helaas loopt mijn paard nu kreupel waardoor we het waarschijnlijk niet gaan halen... morgen naar de kliniek voor onderzoek.

Denver | Z springen, Z2 dressuur en M eventing

jolanda20
Berichten: 1372
Geregistreerd: 28-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 23:49

bobje26 schreef:
Vanwaar die keuze Jolanda?



Ze is nogsteeds overbouwd/neerwaarts gebouwd en het kost toch een hele hoop centjes. Denk dat het niet waard zal zijn.

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 08:17

Ah je wil haar niet zelf trainen dus. Je kunt misschien diegene die je haar zou willen laten trainen eens laten kijken. Overbouwd is niks mis mee toch, het is een jong dier. Neerwaarts gebouwd is wel iets anders. :)

jolanda20
Berichten: 1372
Geregistreerd: 28-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 18:45

bobje26 schreef:
Ah je wil haar niet zelf trainen dus. Je kunt misschien diegene die je haar zou willen laten trainen eens laten kijken. Overbouwd is niks mis mee toch, het is een jong dier. Neerwaarts gebouwd is wel iets anders. :)



Ik train haar zelf rustig door. En ze is idd nogsteeds aan het groeien.


Marie72
Berichten: 176
Geregistreerd: 30-11-11
Woonplaats: Achterhoek

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 15:43

Hoi, ik meld me ook hier. Zag al leuke merries voorbij komen! Wij hebben een 3-jarige Grand Galaxy Win x Sorento waarmee we komend jaar naar de stamboekkeuring willen. Laatst is een oud-KWPN-inspecteur even wezen kijken en hij was positief. Mooi, jeugdig paard, fijn lopen. Wel wat rauw nog, maar ja, heb haar nu nog gewoon lekker in wintervacht staan. Wel al paar keer gelongeerd aan halster en dat doet ze braaf. Ik vind het hele keuringstraject heel erg leuk om te doen. Wil zelf longeren ed, en dan laatste paar weken haar bij stal neerzetten, zodat ze zo optimaal mogelijk wordt voorgesteld.

Ben benieuwd hoe jullie naar de keuring werken. Hebben jullie soort schema? Of op gevoel?

Rytm
Berichten: 4868
Geregistreerd: 19-02-04

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 17:39

Leuk! Ik denk dat ik 2 maanden van te voren 3x in de week ga longeren. Opstellen en aan de hand draven veel meenemen en los in de baan ook oefenen. Mijne wordt pas 3 in juli, dus ik wil echt niet teveel doen nog. Mocht ze te jeugdig blijven, gaan we lekker niet.

Carmuh
Berichten: 1266
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 11:22

Hallo allemaal, heb hier al eerder mee gepraat maar we zijn nu toch echt van plan om mijn merrie in mei voor de thuiskeuring te laten gaan.

In 2015 is ze al eens geweest op 3 jarige leeftijd en behaalde ze 65 voor exterieur, 75 voor stap en 70 voor draf.

Merrie is inmiddels prok en sport en zal eind maart gestart worden in de lichte tour.

Afgelopen jaar heeft ze een mooi veulen gehad van just wimphof en wellicht dat ik haar met de tijd wel nog eens wil laten dekken.

Echter als ik haar wil opgeven voor de thuiskeuring in mei krijg ik de melding dat ze niet voldoet aan de voorwaarden voor de thuiskeuring?

Humulandra Ren STER,PROK,SPORT(Oscar X Dillenburg): B+18(PR:207)-->L1+13(PR:203)-->L2+10(PR:196)-->M1+11( PR:201)-->M2+12(PR:191)-->Z1+11 (PR: 223.5)-->Z2+10(PR:228)-->ZZL+11(PR:228,5)-->
Nèjustico KB (Just Wimphof X Oscar)

Hindo2
Berichten: 965
Geregistreerd: 09-05-07
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 11:54

Gaat t om de Oscar merrie?
Ik weet niet of je een stb ext merrie nogmaals mag aanbieden voor een thuiskeuring.
Zou gewoon morgen even bellen met het kwpn.

Never change a winning team

Carmuh
Berichten: 1266
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 12:01

Hindo2 schreef:
Gaat t om de Oscar merrie?
Ik weet niet of je een stb ext merrie nogmaals mag aanbieden voor een thuiskeuring.
Zou gewoon morgen even bellen met het kwpn.


Ja klopt. Was inderdaad van plan om morgen te bellen maar denk wie weet is er iemand hier die het weet.

Humulandra Ren STER,PROK,SPORT(Oscar X Dillenburg): B+18(PR:207)-->L1+13(PR:203)-->L2+10(PR:196)-->M1+11( PR:201)-->M2+12(PR:191)-->Z1+11 (PR: 223.5)-->Z2+10(PR:228)-->ZZL+11(PR:228,5)-->
Nèjustico KB (Just Wimphof X Oscar)

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 12:01

Diortje_vds schreef:
Hallo iedereen,

Ik voeg me even in deze topic.

6/04 zal ik wschl meerijden met de Ibop in Turnhout, mijn eerste keer dat ik dit doe dus best wel spannend! Het idee dat het elite predicaat dichtbij is maar dat ik haar natuurlijk zo voordelig mogelijk moet zien voor te stellen, geeft toch wat druk! Alle tips zijn welkom!!
Momenteel ben ik druk bezig met alle administratie in orde te brengen (lidmaatschap KWPN, overschrijven paard etc).
Mijn merrie (aangekocht eind augustus, nu 3tal maand ohz)

https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... 296/kalite


Ook had ik nog een vraagje, mijn 10jarige Kwpn merrie is nooit gekeurd geweest, aangezien ze op 3jarige leeftijd een blessure had (en ook veel te jeugdig zou geweest zijn), maar via sport kan je ook predicaten verwerven. Zoals o.a. voor sportpredicaat : Z2 met wp, hoe word dit overeengestemd met Belgische federatieproeven? En hoe kan je dat laten registreren?

bedankt alvast voor eventuele info!

Ik heb een screenshot van de behaalde winstpunten van equibel doorgemaild naar het KWPN en zo het sportpredicaat geregeld!

IBOP in Turnhout kwam hier ook ter sprake maar ik heb nog nooit een IBOP gezien of gevolgd dus weet niet wat dat inhoudt :+

VValar
Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 12:48

Zijn er eigenlijk al een keertje data bekend van de stamboekkeuringen? De enige die ik op de agenda van het KWPN zie staan is die van Alblasserdam.

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 17:29

Voor die dagen kwamen zaten we echt al in mei of zo.. belachelijk laat in NH.

Diortje_vds
Berichten: 550
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 10:03

Bedankt Stral! Screenshot is wel handig _/-\o_ goed ik weet wat te doen dit wedstrijdseizoen!
Mijn 10-jarige is enkel VB dus ik moet haar dmv thuiskeuring dan ook nog laten keuren denk ik?

Ik heb ook nog nooit een Ibop in real life gezien maar de samenvatting is proef rijden + aanwijzingen vd jury opvolgen en hopen dat het goed is :+

Mijn jonkie is momenteel wat dwars dus we hebben nog wat werk voor de boeg.

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 10:09

Ze moeten geen ander predicaat hebben om sport te halen. Hoe thuiskeuring werkt weet ik eigenlijk niet! Ben ik wel heel benieuwd naar.

Turnhout is voor ons best ver rijden, ik denk dat zo'n IBOP niet onderschat mag worden? Qua kwaliteiten twijfel ik niet of de mijne het zou kunnen halen, alleen is ze nog nooit op verplaatsing geweest en nu thuis al van alles bang en ik ben niet meer zo'n held die ze er zomaar door rijdt :D Ik zal ze wel naar het Z rijden op termijn :')

Diortje_vds
Berichten: 550
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 10:24

Ik onderschat de Ibop niet hoor, zeker van 4jarige verwachtten ze best al heel nette dingen te zien, het is een beetje zoals wedstrijd rijden maar dan ook nog met 3 id piste met rechtstreekse aanwijzingen vd jury zoals ik het begrepen heb.

Wij zijn ook nog nooit op verplaatsing geweest sinds het zadelmak maken (nu 3.5 maand ohz), dit staat op de kalender voor deze en/of volgende maand, als het weer wat beter is. En ja ik begrijp je, dat is best spannend met dat jong geweld. De eerste keer ga ik wel bij vrienden thuis, dan is het geen overrompeling van vreemde paarden/ruiters en mag ik eventueel eventjes longeren indien nodig.

Mijn merrie is heel nuchter tot nu toe, kijkt naar weinig, maar het kruisen van andere paarden in galop op linkerhand vindt ze nog heel eng.

Pantykous
Berichten: 10476
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 10:25

Ik hoop mijn merrie dit voorjaar ook voor de IBOP te doen, heb nu het oog op Luttenberg eind maart. Even overleggen met de ruiter die haar nu klaar maakt.

Om haar elite te krijgen moet ze alsnog naar de CK toch?

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 10:26

Pantykous schreef:
Ik hoop mijn merrie dit voorjaar ook voor de IBOP te doen, heb nu het oog op Luttenberg eind maart. Even overleggen met de ruiter die haar nu klaar maakt.

Om haar elite te krijgen moet ze alsnog naar de CK toch?

Voor elite moeten ze keur zijn en daarvoor moeten ze naar de CK ja. Ook PROK of die genoomwaardetest moeten ze dan hebben.

Pantykous
Berichten: 10476
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 10:56

Ze is Ster PROK nu, destijds heeft de fokker haar niet naar de CK gebracht. Dat wordt ook nog een ritje CK dan :j


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot, Ubermetrics en 9 bezoekers