Zuid Afrika

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 16:11

Suuszels schreef:
poes schreef:
ZA kun je echt alleen doen :j

Mij hoef je niet te overtuigen := maar als je het mijn vriend kan uitleggen zou ik je dankbaar zijn haha


Toon hem de succesverhalen uit dit topic :)

Denise_Storm

Berichten: 2369
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 14:16

Wat is het hier al een tijd stil!

Hoe staat het met alle plannen? Zijn er inmiddels nog reizen geboekt?

Ik heb een vraagje. Ik las in het andere Afrika topic over een Cheetahopvang bij Hoedspruit. Is iemand hier daar al eens geweest? Is het de moeite waard? Ik ben erg benieuwd naar ervaringen.

Verder zijn wij nachtjes aan het aftellen... Nog 255 nachtjes te gaan :+ := Inmiddels qua spullen wel weer een stukje verder: koffers, reisstekker, een mooi boek over Z-A, rugtassen zijn binnen (handig die kerstcadeautjes)!

We hebben ook alle accomodaties enzo ontvangen van de reisorganisatie :D

Nyaleti

Berichten: 6111
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:57

Haha zo lang wachten wordt nog taai!
Waarschijnlijk bedoel je Hoedspruit endangerend species centre? (Of Moholoholo maar die focussen meer op leeuwen geloof ik). Ik kan het je niet aanraden, er zijn betere plekken om naar toe te gaan. Vooral gefocust op toerisme, dus geld gaat voor de dieren zegmaar. Heb er weinig positiefs over gehoord

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 08:01

Oeh flink aan het aftellen. Wij gaan over een paar maanden al :D
We hebben een groepsreis van Johannesburg naar Kaapstad geboekt, dus echt de highlights geloof ik <3

Heb er echt wel veel zin in!
Hebben jullie nog handige tips wat ik zeker niet moet vergeten te kopen of in te pakken?

Volgende week hebben we een afspraak bij de GGD, nu slapen we in oa hoedspruit wat tegen het malaria gebied aangrenst. Nemen jullie dan wel de malaria pillen? En welke? Ik word een beetje angstig als ik alle bijwerkingen lees.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 08:48

Ik verdraag enkel malarone :j

Ik kan mijn inpaklijst wel naar je sturen als je wil?

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 09:32

poes schreef:
Ik verdraag enkel malarone :j

Ik kan mijn inpaklijst wel naar je sturen als je wil?

Oh dat zou fijn zijn :) !
Ik ga sowieso wel horen wat de GGD wil voorschrijft maar over malarone hoor ik 'de minst erge' verhalen

Queelens

Berichten: 8025
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 09:33

Wij hebben toen geen last gehad van bijwerkingen. Alleen mijn vriend toevallig de eerste nacht in zn slaap aan het praten dat die aangevallen werd door krokodillen :+
Maar hij wist er zelf niks meer van, ik heb braaf mn mond gehouden en daarna niet meer gehad haha ;)

Nyaleti

Berichten: 6111
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 09:35

In welke periode ga je? En hoelang verblijf je in Hoedspruit / risicogebied? Ik zelf zou voor een enkele overnachting geen tabletten pakken, vooral omdat je nog enkele dagen na moet slikken en het risico klein is.
Ik heb misschien malaria gehad (bloed geprikt maar was negatief, maar dan kan het er alsnog zijn. andere medicatie gekregen maar dat werkte niet dus toen alsnog malaria treatment gepakt) en moet zeggen dat ik me wel écht heel erg slecht voelde.

De GGD schrijft ze sowieso voor.

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 10:05

Queelens schreef:
Wij hebben toen geen last gehad van bijwerkingen. Alleen mijn vriend toevallig de eerste nacht in zn slaap aan het praten dat die aangevallen werd door krokodillen :+
Maar hij wist er zelf niks meer van, ik heb braaf mn mond gehouden en daarna niet meer gehad haha ;)

Is dat een bijwerking :') ik praat / schreeuw regelmatig in mijn droom. ik kan gerust midden in de nacht roepen pas op er komt een kudde berggeiten aan :=

We gaan begin maart, slapen 2 nachten Hoedspruit, 1 nacht hazyview en nog een nacht in eSwatini

Queelens

Berichten: 8025
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 10:27

Ja je kon onrustig gaan slapen, dromen enzo. Maar mijn vriend doet dat eens in de zoveel tijd wel eens (2x per jaar ofzo) dus heb expres maar niks tegen hem gezegd en het zelf in de gaten gehouden haha. Hij werd die nacht aangevallen dior krokodillen _O-
Blijkbaar had dat krokodilletje die we tegenkwamen een grootse indruk op hem gemaakt haha.

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 10:32

Gekke dromen kan ik hebben, dat zou mij dus niet opvallen. Soms herhaal ik letterlijk mijn dag in mijn slaap (wilt u koffie of thee? Nee je mag niet op de tafel zitten )
Ik las ook over psychoses soms als bijwerkingen, dat vind ik dan wel echt heftig :oo

Lisan89

Berichten: 1346
Geregistreerd: 06-04-06
Woonplaats: Noord-Drenthe

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 14:55

Wij zijn net terug van 2 weken ZA, hebben 2 nachten in een private reserve nabij hoedspruit gezeten en 2 nachten nabij malelane. Hebben wel voor die dagen de pillen geslikt (de duurste soort, iets van 3 euro per pil), maar nergens last van gehad. En ik moet zeggen dat ik altijd bijzonder gevoelig ben voor dingen vaar je misselijk van kan worden, diarree van krijgt, etc.
Verder hebben wij ons gewoon volledig ondergedompeld in deet haha.

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-19 14:58

Als je de bijwerkingen leest van de meest standaard medicijnen wordt je ook niet blij hoor.
Meestal gaat gewoon goed. Ik had wat buikklachten, maar niet onoverkomelijk.

xLoki

Berichten: 3488
Geregistreerd: 16-01-08

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 00:25

Ik heb van de malarone flinke nachtmerries en de laatste dagen ook zeer heftige maagpijn gehad. Maagbeschermers meenemen vind ik dus een aanrader!

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 01:42

Bij droomhuis gezocht was zuid Afrika ook op tv!

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-19 11:28

Vorig jaar had ik die 4 weken geen malariapillen omdat ik net buiten het risicogebied zat. Desondanks waren er toch malariagevallen in het dorp.
Hoedspruit ligt geloof ik officieel net erbuiten, maar is juist wel een hoog risico omdat het "dichtbevolkt" is.

kiomiamigo
Berichten: 496
Geregistreerd: 15-12-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 14:32

Hebben jullie nog tips voor een accomodatie in Hoedspruit? En klopt het dat je in Juli geen risico loopt op malaria omdat het daar dan winter is? Dat heb ik me namelijk laten vertellen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 14:52

Raptor’s lodge was daar heerlijk.

Lisan89

Berichten: 1346
Geregistreerd: 06-04-06
Woonplaats: Noord-Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 15:34

poes schreef:
Raptor’s lodge was daar heerlijk.


Wij zaten in hetzelfde reserve, maar dan bij Isilimela, ook zeker een aanrader. Fantastische kamers en erg goed eten! Nederlandse eigenaren en fantastisch personeel.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 15:54

Oja het onze was een huisje dus geen bediening. Maar het was zo mooi dat we niet uit eten wouden en zelf hebben gekookt. Denk toch dat dit ons mooiste huisje was! Gisteren uit eten geweest en de man die ons ontving was van knysna. Heel leuk gesprek gehad.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 17:56

Haha de standaard opmerking toen we in Knysna waren voor mn verjaardag een paar jaar terug, was dat als iets tof was; Nice-nah! Heerljke plek is het.

Wij plannen om in februari naar Kaapstad te gaan. Mijn man moet voor werk naar Uppington en dan willen we van daaruit door rijden, ook om wat van mijn spullen op te halen die al bijna 2 jaar bij vrienden "logeren". Ik ben ook al bijna 2 jaar niet terug geweest en heb ontzettende heimwee.
Mijn man heeft ook Kaapstad nog nooit gezien, dus dat wordt wel tijd. We willen rond april nog eens die kant uit rijden en dan de Garden Route doen :)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 23:18

Ha wat een grappig woordgrapje :D leuke vooruitzichten Iris. Wij twijfelen om terug te gaan naar zuid Afrika dit jaar...

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 21:09

Hmm net bij de GGD geweest en zij gaven geen malaria pillen mee omdat we er dan buiten zitten... Twijfel wel een beetje omdat jullie natuurlijk zeiden dat er wel gevallen van malaria in Hoedspruit waren.

Nyaleti

Berichten: 6111
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 21:36

Suuszels schreef:
Hmm net bij de GGD geweest en zij gaven geen malaria pillen mee omdat we er dan buiten zitten... Twijfel wel een beetje omdat jullie natuurlijk zeiden dat er wel gevallen van malaria in Hoedspruit waren.


Ik heb nog 180 Malarone pillen over? :')

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-19 00:40

casperzazoe schreef:
Suuszels schreef:
Hmm net bij de GGD geweest en zij gaven geen malaria pillen mee omdat we er dan buiten zitten... Twijfel wel een beetje omdat jullie natuurlijk zeiden dat er wel gevallen van malaria in Hoedspruit waren.


Ik heb nog 180 Malarone pillen over? :')


Wow... Duur grapje haha