USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Grit
Berichten: 6142
Geregistreerd: 09-07-08

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 18:52

Lijkt mij prima te doen in 4 weken. Afhankelijk van hoe lang je per plek wilt doorbrengen.



Dallista
Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 19:23

Leo schreef:
(Seattle (met Olympic NP) - Vancouver Is. - Vancouver - Banff - Glacier NP - Yellowstone & Grand Teton - terug richting Denver

Klinke super!
Olympic Peninsula en NP zijn Zoooo Mooi! <3
Is Salt Lake wellicht nog een optie voor de terugvlucht qua kosten? Is wel een hele fijne kleine luchthaven, IMHO.
Yellowstone... ala ik ooit ooit ooit nog eens de kans krijg om terug te gaan naar de VS, is dat wel prio nummer 1. Ben er... vier volle dagen geweest, geloof ik, en dat was echt niet genoeg. :')

Jettie
Berichten: 5569
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Provincie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 19:54

Lastig hè die keuzes Leo! Prachtig gebied waar je heen gaat.

Margooo, wat leuk dat jij ook in Baltimore zat (en misschien nog een keer gaat)! Ook voor studie/werk? Ik heb een Fulbright beurs gekregen om 3 maanden lang onderzoek in de VS te doen. Het programma voor basisscholen dat ik in Nederland onderzoek komt oorspronkelijk uit Baltimore, dus ik loop nu mee op het hoofdkantoor :D (onderdeel van de Johns Hopkins universiteit). Superleuk! In februari ga ik een aantal weken meedraaien op een basisschool in Alexandria. In maart hoop ik nog een andere school te kunnen bezoeken voor observaties / interviews en daarna kom ik nog even terug naar Baltimore om af te sluiten met de onderzoekers hier. En dan komt mijn man ook deze kant op voor 3 weken vakantie *\o/* de plannen daarvoor liggen nog niet vast, ik krijg vast genoeg tips de komende tijd!

Leo
Berichten: 50010
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 19:55

SLC heb ik idd ook naar gekeken en is iets duurder maar ook een goede optie :j

Ja Yellowstone <3 tijdens onze vorige trip ook 4 dagen geweest en het was echt zo gaaf!

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Dropneus95
Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 21:11

Oeh weer leuke plannen hier allemaal!
wij hebben inmiddels onze reis ietsje aangepast qua dagen, inmiddels nog steeds niet perfect denk ik, maar we komen een heel eind.

Dag 1 SF
Dag 2 SF
Dag 3 SF - Carmel / Monterey
Dag 4 Carmel / Monetery - Morro Bay
Dag 5 Morro Bay - LA
Dag 6 LA
Dag 7 LA - Joshua Tree
Dag 8 Joshua Tree - Kingman
Dag 9 Kingman - Grand Canyon
Dag 10 Grand Canyon
Dag 11 Grand Canyon - page
Dag 12 Page - Monument valley
Dag 13 Monument valley - Moab
Dag 14 Moab
Dag 15 Moab
Dag 16 Moab - Salt Lake City
Dag 17 Salt Lake City - jackson Hole
Dag 18 Jackson Hole - Grand Teton
Dag 19 Grand Teton - Yellowstone
Dag 20 Yellowstone
Dag 21 Yellowstone
Dag 22 Yellowstone
Dag 23 Yellowstone - Lehi
Dag 24 Lehi - Bryce
Dag 25 Bryce Canyon
Dag 26 Bryce - Zion
Dag 27 Zion
Dag 28 Zion - Vegas
Dag 29 Vegas
Dag 30 Vegas - Lone Pine
Dag 31 Lone Pine - Yosemite
Dag 32 Yosemite
Dag 33 Yosemite
Dag 34 Yosemite
Dag 35 yosemite
Dag 36 yosemite - SF
Dag 37 Naar huis

Mogelijk dat we dan nog een dag van yosemite afhalen om in SF door te brengen of wellicht een extra dag Yellowstone.

~ Enjoy the little things, Carpe diem ~

MoniqueT
Berichten: 8830
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 21:37

Mag ik me, Dropneus?? Geweldig! Ik zou inderdaad een dag minder Yosemite doen en misschien een dag extra nemen voor de route naar Yosemite (Mono Lake, Bodie).

Webshop - digital art: MoTekent

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 22:03

Jettie schreef:
Lastig hè die keuzes Leo! Prachtig gebied waar je heen gaat.

Margooo, wat leuk dat jij ook in Baltimore zat (en misschien nog een keer gaat)! Ook voor studie/werk? Ik heb een Fulbright beurs gekregen om 3 maanden lang onderzoek in de VS te doen. Het programma voor basisscholen dat ik in Nederland onderzoek komt oorspronkelijk uit Baltimore, dus ik loop nu mee op het hoofdkantoor :D (onderdeel van de Johns Hopkins universiteit). Superleuk! In februari ga ik een aantal weken meedraaien op een basisschool in Alexandria. In maart hoop ik nog een andere school te kunnen bezoeken voor observaties / interviews en daarna kom ik nog even terug naar Baltimore om af te sluiten met de onderzoekers hier. En dan komt mijn man ook deze kant op voor 3 weken vakantie *\o/* de plannen daarvoor liggen nog niet vast, ik krijg vast genoeg tips de komende tijd!


Wat gaaf! Ben je in Nederland een PhD aan het doen? Klinkt heel goed! Ik kan je sowieso echt aanrader om naar Annapolis te gaan, dat vond ik zelf een erg leuke plek voor een weekend trip. Sowieso DC en New York. Philadelphia schijnt ook vet te zijn maar kwam er niet aan toe, zelfde voor Ocean City. Ik ben ook naar Hershey Park geweest, erg gaaf! En dan onderweg even langs de Amish. Shenadoah NP stond ook op mijn lijstje maar helaas niet aan toegekomen.
In Baltimore zelf, ga vooral naar Fort McHenry! En naar een baseball wedstrijd, Camden Jards is een prachtig stadium. Oh en ga naar een CAPS wedstrijd (ijshockey), zelf niet aan toegekomen en eeuwig spijt ghehe. Het aquarium is ook een aanrader. Qua eten kan ik Little Havana aanrader, Bond Street Social, en crab eten bij Captain James!

Ik zat er zelf voor mijn master stage, deed onderzoek op het National Institute of Drug Abuse (NIDA), onderdeel van NIH. Het zit op de John's Hopkins Bayview campus. Ik heb toen een PhD beurs aangevraagd met een lab in NL maar wel met de intentie om 1 van de 4 jaar weer terug te gaan naar het lab in de USA. Er zit zoveel meer geld in onderzoek daar, echt bizar om mee te maken.

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Annash
Blogger
Berichten: 26413
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 22:40

Ceetje_bokt schreef:
Annash schreef:
Oei, ik vlieg met BA naar Austin in mei... Maargoed, daar kan ik nu niks meer aan veranderen.

Hopelijk heb je een ander toestel en ik ben 1.80m, dat helpt ook niet in een vliegtuig.


Ik ben 1.48 dus ruimte is gelukkig nooit een probleem voor mij. :)

Jettie
Berichten: 5569
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Provincie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 22:55

Margoooo schreef:
Jettie schreef:
Lastig hè die keuzes Leo! Prachtig gebied waar je heen gaat.

Margooo, wat leuk dat jij ook in Baltimore zat (en misschien nog een keer gaat)! Ook voor studie/werk? Ik heb een Fulbright beurs gekregen om 3 maanden lang onderzoek in de VS te doen. Het programma voor basisscholen dat ik in Nederland onderzoek komt oorspronkelijk uit Baltimore, dus ik loop nu mee op het hoofdkantoor :D (onderdeel van de Johns Hopkins universiteit). Superleuk! In februari ga ik een aantal weken meedraaien op een basisschool in Alexandria. In maart hoop ik nog een andere school te kunnen bezoeken voor observaties / interviews en daarna kom ik nog even terug naar Baltimore om af te sluiten met de onderzoekers hier. En dan komt mijn man ook deze kant op voor 3 weken vakantie *\o/* de plannen daarvoor liggen nog niet vast, ik krijg vast genoeg tips de komende tijd!


Wat gaaf! Ben je in Nederland een PhD aan het doen? Klinkt heel goed! Ik kan je sowieso echt aanrader om naar Annapolis te gaan, dat vond ik zelf een erg leuke plek voor een weekend trip. Sowieso DC en New York. Philadelphia schijnt ook vet te zijn maar kwam er niet aan toe, zelfde voor Ocean City. Ik ben ook naar Hershey Park geweest, erg gaaf! En dan onderweg even langs de Amish. Shenadoah NP stond ook op mijn lijstje maar helaas niet aan toegekomen.
In Baltimore zelf, ga vooral naar Fort McHenry! En naar een baseball wedstrijd, Camden Jards is een prachtig stadium. Oh en ga naar een CAPS wedstrijd (ijshockey), zelf niet aan toegekomen en eeuwig spijt ghehe. Het aquarium is ook een aanrader. Qua eten kan ik Little Havana aanrader, Bond Street Social, en crab eten bij Captain James!

Ik zat er zelf voor mijn master stage, deed onderzoek op het National Institute of Drug Abuse (NIDA), onderdeel van NIH. Het zit op de John's Hopkins Bayview campus. Ik heb toen een PhD beurs aangevraagd met een lab in NL maar wel met de intentie om 1 van de 4 jaar weer terug te gaan naar het lab in de USA. Er zit zoveel meer geld in onderzoek daar, echt bizar om mee te maken.


Wat leuk, hoop dingen die ik nog niet op mijn lijstje had. Dankjewel! Heb jij ook alles wandelend/met OV/met Uber gedaan? Ik merk dat ik dat zelf nog wel lastig vind, Amerikanen zijn zo ingesteld op autorijden en Baltimore heeft niet de beste reputatie qua veiligheid op straat :\ Al verschilt het enorm per wijk, heb ik al gemerkt. Voor onze vakantie gaan we wel een auto huren trouwens.

Ik doe inderdaad een PhD in Nederland. Jij hebt ook een interessant onderzoeksonderwerp zeg! Ik hoop voor je dat het gaat lukken om nog een keer deze kant op te gaan!

Grit
Berichten: 6142
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 22:56

In dit regenachtige weekend ook maar een globale planning gemaakt voor onze vakantie in mei, duimen op droog weer aangezien we toch vooral buiten actief willen zijn.

Vliegen op Boston, aantal dagen bij mijn broer en gezin. Dan een reisdag naar Staunton.
Vanuit Staunton (4 nachten) Shenandoah en het zuidelijker gelegen gebied bezoeken en hopelijk mooie wandelingen maken.
Daarna door naar Virginia Beach (3 nachten).
Dan of naar Lancaster of naar New York voor 3 nachten, even kijken waar we het meeste zin in hebben. We vliegen terug vanaf JFK en kunnen eventueel twee volle dagen in Manhattan doorbrengen. Zijn we er in elk geval een keer geweest.

Tot dusver hotels geboekt die nog tot mei kosteloos geannuleerd kunnen worden, want mocht het weer erg tegenvallen kunnen we alsnog andere keuzes maken.

We vliegen met KLM.

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 03:15

Leo, wat een prachtige reis hebben jullie gepland! De regio in/rond Vancouver is prachtig <3

Margoooo schreef:
Yasmine, wat gaaf zo'n wereldreis! Heb je nooit het gevoel dingen wat minder te ervaren omdat je al zo lang onderweg bent en zoveel gezien hebt? Daar ben ik altijd een beetje bang voor.. Zou daarom denk ik liever een aantal keer 3/4 maanden op pad gaan dan echt een jaar ofzoo..

We doen in Australië een working holiday, dus we reizen hier niet fulltime. We hebben nu de eerste 3 maanden in één stad gewoond en gewerkt, dan 1,5 maand reizen, dan weer 5 maanden ergens wonen en werken, en dan weer 1 maand reizen. Tijdens de weekends doen we uitstapjes naar plaatsen in de omgeving (max. 2-3u rijden) dus zo zien we wel veel zonder echt fulltime te reizen.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 23:09

Jettie schreef:
Margoooo schreef:


Wat gaaf! Ben je in Nederland een PhD aan het doen? Klinkt heel goed! Ik kan je sowieso echt aanrader om naar Annapolis te gaan, dat vond ik zelf een erg leuke plek voor een weekend trip. Sowieso DC en New York. Philadelphia schijnt ook vet te zijn maar kwam er niet aan toe, zelfde voor Ocean City. Ik ben ook naar Hershey Park geweest, erg gaaf! En dan onderweg even langs de Amish. Shenadoah NP stond ook op mijn lijstje maar helaas niet aan toegekomen.
In Baltimore zelf, ga vooral naar Fort McHenry! En naar een baseball wedstrijd, Camden Jards is een prachtig stadium. Oh en ga naar een CAPS wedstrijd (ijshockey), zelf niet aan toegekomen en eeuwig spijt ghehe. Het aquarium is ook een aanrader. Qua eten kan ik Little Havana aanrader, Bond Street Social, en crab eten bij Captain James!

Ik zat er zelf voor mijn master stage, deed onderzoek op het National Institute of Drug Abuse (NIDA), onderdeel van NIH. Het zit op de John's Hopkins Bayview campus. Ik heb toen een PhD beurs aangevraagd met een lab in NL maar wel met de intentie om 1 van de 4 jaar weer terug te gaan naar het lab in de USA. Er zit zoveel meer geld in onderzoek daar, echt bizar om mee te maken.


Wat leuk, hoop dingen die ik nog niet op mijn lijstje had. Dankjewel! Heb jij ook alles wandelend/met OV/met Uber gedaan? Ik merk dat ik dat zelf nog wel lastig vind, Amerikanen zijn zo ingesteld op autorijden en Baltimore heeft niet de beste reputatie qua veiligheid op straat :\ Al verschilt het enorm per wijk, heb ik al gemerkt. Voor onze vakantie gaan we wel een auto huren trouwens.

Ik doe inderdaad een PhD in Nederland. Jij hebt ook een interessant onderzoeksonderwerp zeg! Ik hoop voor je dat het gaat lukken om nog een keer deze kant op te gaan!


You're welcome! Ja ik had ook geen auto, wat ik soms wel miste hoor. Maar had wel twee huisgenoten met een auto dus dat was wel handig. Ik had wel een fiets gekocht, naar stage fietste ik meestal. s'Avonds nam ik wel altijd een Uber. Ik woonde zelf in Federal Hill, dat voelde echt veilig. Mount Vernon is ook goed te doen, en Fells Point ook maar moet wel zeggen dat je daar ook wel al snel wat 'ongure' straten had. Gewoon goed op gevoel vertrouwen, en locals vragen wat veilig is. Baltimore is berucht om het 'schaakbord', je kan niet zoals bv Chicago zeggen dat de hele Westside slecht is, het is super erg verspreid. Zorg dat je dit goed weet voordat je ergens langs gaat.

Wat leuk! Ja ik ben erg blij met mijn onderwerp. Deze week hopelijk een meeting om eea te bespreken voor mijn volgende USA avontuur.

@ Yasmine, ja op die manier snap ik wel dat het anders is! Ik denk dat fulltime reizen je op een gegeven moment echt 'afstompt', als je de zoveelste tempel/kerk/grot/waterval oid ziet... Maar dat ben ik haha.

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Jettie
Berichten: 5569
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Provincie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 02:57

Over de buurten die je noemt heb ik inderdaad meer positieve verhalen gehoord/gelezen, dus die ga ik de komende weekenden maar eens verkennen. Wel fijn om te horen dat ik niet de enige ben zonder auto :P ik vraag inderdaad veel rond en luister verder goed naar m'n gevoel. Ik moest vanavond terug vanaf yogales en ook al is het maar een kwartiertje lopen, ik heb toch maar brutaal gevraagd of iemand me thuis af wilde zetten. Anders had ik een Uber genomen denk ik. Maar is toch wel even wennen als Nederlander haha, ik wandel/fiets toch liever.

Succes met je meeting! :)

Danique07
Berichten: 2492
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Deventer

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 10:41

Hoi allemaal!

Aankomende zomer willen wij graag op rondreis in het westen van Amerika. We willen graag de mooie dingen zien, maar zijn zelf niet heel goed met het bedenken van een reis. We zouden, als we de route klaar hebben, dit willen regelen via een reisbureau (gericht op usa).

Zouden jullie willen kijken of wij in onderstaande reis, dingen/plaatsen missen? Data kloppen niet!
We zouden het liefst met een camper gaan. Alvast bedankt! Tips zijn erg welkom!

Do 17 jan. Europa naar San Francisco

Do 17 jan. San Francisco

2 Vr 18 jan. San Francisco

3 Za 19 jan. San Francisco Yosemite National Park

4 Zo 20 jan. Yosemite National Park

5 Ma 21 jan. Mono Lake

6 Di 22 jan. Las Vegas

7 Wo 23 jan. Zion

8 Do 24 jan. Bryce Canyon

9 Vr 25 jan. Capitol Reef

10 Za 26 jan. Arches

11 Zo 27 jan. Arches

12 Ma 28 jan. Monument Valley

13 Di 29 jan. Page

14 Wo 30 jan. Grand Canyon

15 Do 31 jan. Lake Havasu

16 Vr 1 feb. Los Angeles

17 Za 2 feb. Los Angeles

18 Zo 3 feb. San Simeon

19 Ma 4 feb. Carmel/Monterey

20 Di 5 feb. San Francisco

21 Wo 6 feb. San Francisco

Wo 6 feb. San Francisco

22 Do 7 feb. San Francisco terug naar Europa

23 Vr 8 feb. Door het tijdsverschil kom je de volgende dag aan in Europa

Paragon’s Diable, ♥♥♥ B+10 L1+12 L2+12 M1+2
The Little White Guy, ♥♥♥ Eindstand L1+2
        Pieter, ♥♥♥ Eindstand: L1+4
        Luna, ♥♥♥ Eindstand: M1+8!

Nadir
Berichten: 12686
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-19 11:00

Leuke plannen Danique!
Waarom kiezen jullie ervoor om zoveel dagen in SF door te brengen? In tegenstelling tot LA en Las Vegas, waar je relatief kort verblijft?

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Dropneus95
Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 13:01

Dat is inderdaad wel heel veel San Francisco. Ik zou sowieso een dag extra Las vegas doen. En Ik ben zelf erg van de natuur dus zal een dag extra yosemite / Zion doen...

Het is mij niet gelukt om een camping te reserveren in Yosemite vally, wat een gekkenhuis is dat reserveren :') .. heeft iemand andere aanbevelingen in Yosemite zelf? Hoelaat zouden jullie op de first come, first served campings zijn in mei? Ben bang dat we daar dan ook te laat zijn

~ Enjoy the little things, Carpe diem ~

MoniqueT
Berichten: 8830
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 13:22

Sowieso zou ik direct uit San Francisco vertrekken na het ophalen van de camper en deze inleveren zodra je daar bent. Lekker drie dagen hotel in de stad is veel prettiger. Je kan er niks met de camper en campings zijn er ook schreeuwend duur (net als hotels, maar dan ben je al wel in de stad). Of eerst drie dagen stad en dan de camper ophalen.

Pak een dag extra voor Yosemite, doe een dag Arches en een dag Canyonlands (Jeep huren). Drie nachten daar is echt aan te raden. Vergeet Death Horse Point NP niet.

Schrijf je schema eens zo uit:

Bijv.

1 juli: Las Vegas - Zion (4 uur plus 1 uur klok terug)
2 juli: Zion
3 juli: Zion - Bryce (2 uur - middag voor Bryce)
4 juli: Bryce - Capitol Reef (4 uur)
5 juli: Capitol Reef - Arches (4 uur, camping in Moab?)
6 juli: Arches NP
7 juli: Canyonlands NP & Death Horse Point SP
8 juli: Moab - Monument Valley (3,5 uur)
9 juli: Monument Valley - Page (3 uur - Horseshoe Bend)
10 juli: Page (Antelope Canyon - zwemmen en varen Lake Powell)

Etc.

Zo krijg je meer inzicht in rijtijden en beschilbare tijd ter plaatse. Rekenmachine sowieso maar 25 procent op de tijden van Google Maps, met een camper heb je dat nodig.

Dit uitgschreven stuk zou ik zelf zo doen trouwens:-)

Reserven voor Yosemite is drama. Lees je daar heel goed over in en ook nog 5 maanden vooraf.

Dropneus, ga buiten het park staan (Oakhurst, Chowchilla, Mariposa) en rijd voor dag en dauw naar een first come - first serve voor de nacht erop.

Reserveer sowieso alles nu al voor de zomer als je in de parken wil staan. Aamrader voor Moab: een dag een Jeep huren en Canyonlands en Death Horse Point met de Jeep doen!

Webshop - digital art: MoTekent

Leo
Berichten: 50010
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 13:41

Afhankelijk van de tijd van het jaar ook bedenken of je wilt kamperen of een hotel pakken. Wij hadden in Zion en Moab 45+ graden en hebben 2 nachten gekampeerd, niet te doen. We sliepen onder natte handdoeken omdat het niet afkoelde. Wij zijn toen toch voor een hotel gegaan in Moab :o
Ook daar alle activiteiten vroeg plannen (wij waren rond 6 uur in Arches bijvoorbeeld, en zelfs zo rond zonsopgang vond ik de klim naar Delicate Arch heel zwaar over de kale slickrocks. Wij hebben daarna alleen korte stukjes gelopen, en daardoor niet alle arches kunnen zien.
Wij deden veel in de ochtend, voor de middag terug bij het hotel en dan na het avondeten weer op pad tot na zonsondergang.

In Zion is trouwens de Narrows een super toffe wandeling. Ook vroeg beginnen want het begin is anders al erg druk. Dat vond ik echt een van de leukste wandelingen die ik heb gedaan in de VS, zo gelachen!

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 14:01

Denk dat het een kwestie van voorkeur is. Ik vind Vegas verschrikkelijk en SF heel fijn, dus ik vind hierboven wel een goede optie. Advies van Monique is heel waardevol zoals altijd, niets aan toe te voegen. :j Maar ik denk inderdaad dat je reis beginnen of eindigen in een stad met hotel fijner is. In het begin om in comfort te bekomen van je jetlag, of aan het einde om nog even lekker uit te rusten na de camper. Het is maar wat je zelf het fijnste vindt. :)

xIrlijn
Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 14:33

Dropneus95 schreef:
Dat is inderdaad wel heel veel San Francisco. Ik zou sowieso een dag extra Las vegas doen. En Ik ben zelf erg van de natuur dus zal een dag extra yosemite / Zion doen...

Het is mij niet gelukt om een camping te reserveren in Yosemite vally, wat een gekkenhuis is dat reserveren :') .. heeft iemand andere aanbevelingen in Yosemite zelf? Hoelaat zouden jullie op de first come, first served campings zijn in mei? Ben bang dat we daar dan ook te laat zijn

Ik heb het ook geprobeerd afgelopen dinsdag: totale mislukking :') In werkelijk 2 minuten was alles uitverkocht (en de plekken die wel open waren gaven een error bij mij). Was voor ons ter oefening voor over twee maanden, maar ik heb er een hard hoofd in dat dat gaat lukken. Lees dus even mee!

Mooie route Danique! Op het Amerika forum lees ik veel over Kingman i.p.v. Lake Havasu. Kun je misschien ook nog naar kijken :)

MoniqueT
Berichten: 8830
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 14:36

Probeer in elk geval vanaf Kingman ook vía Oatman te rijden! Ezels op straat:-) Needles is ook een optie voor overnachting.

Webshop - digital art: MoTekent

Ceetje_bokt
Berichten: 5125
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 15:52

Dropneus95 schreef:
Dat is inderdaad wel heel veel San Francisco. Ik zou sowieso een dag extra Las vegas doen. En Ik ben zelf erg van de natuur dus zal een dag extra yosemite / Zion doen...

Het is mij niet gelukt om een camping te reserveren in Yosemite vally, wat een gekkenhuis is dat reserveren :') .. heeft iemand andere aanbevelingen in Yosemite zelf? Hoelaat zouden jullie op de first come, first served campings zijn in mei? Ben bang dat we daar dan ook te laat zijn

Ik denk dat het in mei nog niet erg druk zal zijn, maar je weet het nooit. Als wij geen.kampeerplek hadden gingen we eerst naar een camping, dus zo vroeg mogelijk, en daarna pas het park in. Als je met een tent gat heb je wat meer kans dan met een camper. Ooit in Yellowstone met een tent gestaan op een groepsterrein, die gooiden ze open voor tentjes als het erg druk was.

MoniqueT
Berichten: 8830
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 17:23

In Yosemite is het altijd druk :-)

Webshop - digital art: MoTekent

Ceetje_bokt
Berichten: 5125
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 19:08

Wij moeten Yosemite nog een tweede kans geven. Tijdens onze eerste trip bezocht, maar alleen de vallei: vreselijk druk en geen goed beeld gekregen. Laatste trip hadden we m bijna in de route opgenomen, maar omdat we maar twee weken konden, zouden we weer weinig tijd hebben. Dus toch geskipt. Ooit!

MoniqueT
Berichten: 8830
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 20:01

Zo herkenbaar! Ik ben er in 1983 voor het eerst geweest, toen was het zo indrukwekkend! Later nog twee keer, maar beide keren door de drukte weer gevlucht. Het is gewoon niet ons ding.

Webshop - digital art: MoTekent


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _AB_, leonie87, lukka63, Niika, Roosch en 5 bezoekers