USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 22:16

MoniqueT schreef:
Wij vonden zelfs de Business Class bij BA heel onprettig om over overstappen op Heathrow nog maar te zwijgen. Ook een no-go voor de toekomst.

KLM, Delta en American Airlines erg prettig.

Zelfde hier, twee keer overstap in Heathrow gehad maar nooit weer. Wat een miserie.

Delta vind ik trouwens heel fijn :j Wij zijn er 2 jaar geleden mee van Brussel naar Jamaica gevlogen via Atlanta. Heel mooie vliegtuigen, veel entertainment, veel beenruimte en vriendelijk personeel.

Wij gaan in november weer! We zijn nu in Australië en maken onderweg naar huis dit najaar nog een stop van 2-3 weken om vrienden te bezoeken. We gaan naar LA, SF, Las Vegas en rijden dan naar Seattle om daar de trein naar Vancouver te nemen. Zin in! Ik vind de noordwestkust heerlijk in okt/nov <3


MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 22:24

Wat een heerlijke tussenstop Yasmin! Ik vind de Noordwestkust sowieso geweldig!

En Australië, ook geweldige herinneringen aan én de beste vluchten ooit met Qatar Airways. Die weten pas was BC is!

Webshop - digital art: MoTekent

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 22:27

Ik vind het grote voordeel van KLM boven Delta dat KLM fatsoenlijke tarieven rekent voor Comfort stoelen, die wij altijd boeken, waar Delta nu premium economy van heeft gemaakt en die echt honderden euro’s duurder zijn.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 22:30

Bedankt voor de ervaringen:D !
Wel jammer dat je er bij de werelddealweken niet standaard ruimbagage bij krijgt -O- .

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)


SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 22:32

Volgens mij krijg je dat niet meer bij KLM. Standaard niet.

Katja
Blogger
Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 09:13

Gefeliciteerd Noeps!!

Lekker vooruitzicht Yasmine.

Ik heb een paar keer met BA gevlogen met een overstap op Heathrow maar ik vond het eigenlijk wel prima.
Ik vind het eigenlijk wel snel prima alleen TUI vind ik verschrikkelijk vanwege het soort mensen wat er vaak aan boord zit en ik heb een keer Air Europe gevlogen en die hebben zo weing beenruimte dat ik met 1.83m niet tussen de stoelen pas. Gelukkig had ik toen een hele rij voor mezelf want anders was het nog heel ver geweest vanuit Buenos Aires.

Fitzroy schreef:
Ik vind het grote voordeel van KLM boven Delta dat KLM fatsoenlijke tarieven rekent voor Comfort stoelen, die wij altijd boeken, waar Delta nu premium economy van heeft gemaakt en die echt honderden euro’s duurder zijn.

Ik vond de comfort class bij KLM ook schokkend duur dit jaar. Die heb ik maar gauw weggeklikt.

Dropneus95
Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 11:09

Ik vlieg ik mei met United Airlines naar SF. Nog nooit mee gevlogen dus ben benieuwd

~ Enjoy the little things, Carpe diem ~

Noeps
Berichten: 16926
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 11:41

Grit schreef:
Gefeliciteerd Noeps!!
Gevraagd in de helikopter?


Dank allemaal :D. Nee, niet in de helikopter. Veel mensen vroegen dat :)). Dat zou trouwens ook geen aanrader zijn, je zit met 4 anderen in de heli en je kunt elkaar niet horen.
Mijn vriend heeft me op de eerste avond in het Central Park gevraagd, heel lief en nuchter momentje. We zagen even ervoor toevallig nog een huwelijksaanzoek op de ijsbaan bij het Rockefeller Center, blij dat ik dat niet was, veel te veel toeschouwers.

Yasmine wat een gaaf vooruitzicht! Zijn jullie nu op wereldreis?

❤️

Esther28
Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 11:55

Oh ik volg als fervente USA ganger. Dit jaar voor t eerst BC vliegen met Delta vanuit Orlando.
Daarvoor altijd comfort+ maar wel altijd met Delta.

Esther28
Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 11:57

Katja schreef:
Over 8 weken zitten we in het vliegtuig en het kan me niet snel genoeg gaan. Ben zo enorm aan vakantie toe en heb alles al georganiseerd dus ik ben eigenlijk klaar om te vertrekken :')

Heeft er iemand nog leuke tips voor Orlando buiten de pretparken en shoppen om? En goede tips voor Universal?


Wat wil je weten van Universal? Wij gaan al 4 jaar op rij er naar toe :D
Dit jaar gaan we voor t eerst Halloween Horror Nights vieren in Universal. Heb er zoveel zin in *\o/*
Het andere USA bucketlist dingetje is kerst en o&n in New York :D
Laatst bijgewerkt door Esther28 op 11-01-19 12:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Liebeskind
Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 11:57

Ik ga deze week onze huwelijksreis 2.0 voorbereiden. Zin in!
Door omstandigheden moesten we onze huwelijksreis afbreken na 1 week. Dit jaar doen we hem over. We beginnen in Las Vegas en daarna naar Palm Springs, San Diego, LA....het gebruikelijke riedeltje :)

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

Esther28
Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 11:58

Yasmine schreef:
Van het ene park naar het andere de Hogwarts Express nemen! Superleuk is dat :j

Ja is erg leuk maar dan moet je wel park to park acces hebben ;)
Mocht je tijd hebben dan is een dagje Volcano Bay ook erg leuk.
Beschik je over een auto en heb je zin in paardenspullen shoppen/paarden kijken? Rij dan naar Ocala.
https://www.playpartyplan.com/ocala-fl-horses/

Esther28
Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:04

Nabster schreef:
Ik ga deze week onze huwelijksreis 2.0 voorbereiden. Zin in!
Door omstandigheden moesten we onze huwelijksreis afbreken na 1 week. Dit jaar doen we hem over. We beginnen in Las Vegas en daarna naar Palm Springs, San Diego, LA....het gebruikelijke riedeltje :)


Nice...zoiets hebben wij ook een keer gedaan met verlenging naar Hawaii, want vergis je niet in de km's die je rijdt. Best vermoeiend :D

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 13:02

Noeps schreef:
Dank allemaal :D. Nee, niet in de helikopter. Veel mensen vroegen dat :)). Dat zou trouwens ook geen aanrader zijn, je zit met 4 anderen in de heli en je kunt elkaar niet horen.
Mijn vriend heeft me op de eerste avond in het Central Park gevraagd, heel lief en nuchter momentje. We zagen even ervoor toevallig nog een huwelijksaanzoek op de ijsbaan bij het Rockefeller Center, blij dat ik dat niet was, veel te veel toeschouwers.

Yasmine wat een gaaf vooruitzicht! Zijn jullie nu op wereldreis?

Ah, wat lief! Gefeliciteerd! <3 Leuk dat het een momentje voor jullie zelf was :) Ik zou zoiets ook echt niet leuk vinden waar anderen bij zijn, haha.

Wij zijn op wereldreis ja :j Eind september vertrokken, eerst een week Bangkok, nu een jaar Australië, en dan nog Nieuw-Zeeland, Tahiti, USA en Canada. En dan in december weer naar huis! Het is heel pittig (ook omdat we vertrokken zijn 1,5 maand nadat we getrouwd zijn, werk opgezegd, appartement uit, dus was veel in één keer) maar ook ontzettend leuk :)

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-19 13:59

Wauw, wat een ontzettend gave reis Yasmine!! <3

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 14:32

Yasmine schreef:
Noeps schreef:
Dank allemaal :D. Nee, niet in de helikopter. Veel mensen vroegen dat :)). Dat zou trouwens ook geen aanrader zijn, je zit met 4 anderen in de heli en je kunt elkaar niet horen.

Ah, wat lief! Gefeliciteerd! <3 Leuk dat het een momentje voor jullie zelf was :) Ik zou zoiets ook echt niet leuk vinden waar anderen bij zijn, haha.
Bij de ballonvaart twee jaar geleden was er ook een huwelijksaanzoek. De mand was gevuld met 8 onbekende volwassen en twee kinderen. Geen last van geluid, maar juist zo stil en hutje mutje met onbekenden dat het erg ongemakkelijk voelde.




Wat ongelooflijk gaaf Yasmine!! Een droom van velen (van mij wel in elk geval) en jullie doen het ook echt.

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 17:12

Mooie reis Yasmine.
En wat betreft Heatrow: dit was de eerste en tevens laatste keer dat we daarop vlogen. We hadden ons neergelegd bij ticketprijzen van €1200 pp, maar vlak voor het boeken toch even controleren of het goedkoper kon. Ja dus, wel met twee keer overstappen op de heenreis maar kostte €750 pp. Dat hadden we er wel voor over. De beide reizen waren echt k*t, maar goed zoals ik al vertelde hebben de €50 pp betaald gekregen voor deze vluchten. :D

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 20:36

Ceetje_bokt schreef:
Ik heb met de meeste Amerikaanse maatschappijen gevlogen, allemaal prima. Laatste keer met British airlines, afgezien van allerlei stress, vluchten missen en ongeboekt worden heb de meest waardeloze vlucht met hen gehad. Supernieuw toestel met hypermodern entertainmentsysteem, maar geen beenruimte, dan is vliegen van Londen naar Dallas erg lang. Terug ook een drama met extra overnachting in Londen. Één voordeel: klacht ingediend wegens vertragingen en €600 pp teruggekregen voor de heenreis en nog eens €200 pp voor de terugreis. Kortom gratis gevlogen, maar wel ervan geleerd dat ik BA in de toekomst ga vermijden.


Oei, ik vlieg met BA naar Austin in mei... Maargoed, daar kan ik nu niks meer aan veranderen.

Katja
Blogger
Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 21:04

Super gave reis Yasmine, dapper dat jullie op deze manier op pad zijn gegaan. Veel mensen dromen ervan maar er zijn er niet veel die het ook echt doen.

Ik heb twee of drie keer naar verschillende plaatsen in Amerika gevlogen met BA en gelukkig nooit problemen gehad Annash dus maak je niet teveel
Esther28 schreef:
Yasmine schreef:
Van het ene park naar het andere de Hogwarts Express nemen! Superleuk is dat :j

Ja is erg leuk maar dan moet je wel park to park acces hebben ;)
Mocht je tijd hebben dan is een dagje Volcano Bay ook erg leuk.
Beschik je over een auto en heb je zin in paardenspullen shoppen/paarden kijken? Rij dan naar Ocala.
https://www.playpartyplan.com/ocala-fl-horses/
We hebben park to park passen dus dat komt goed.
De eerste 6 dagen zitten we in in de buurt van Ocala en daar zitten we ieder jaar dus dat is bekend terrein. Ik geloof dat ze me inmiddels al kennen in de ruitersportzaak :')
Mocht je weer een keer in Ocala zijn dan is https://www.mybigleesbbq.com echt een aanrader om een hapje te gaan eten.

Qua tips, ja geen idee wat ik wil weten ik heb super veel gelezen over beide parken en in Universal Studio's zijn we al geweest maar soms heeft iemand nog een goed idee wat ik zelf nog niet bedacht zou hebben.

Jettie
Berichten: 5569
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Provincie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 03:09

Wat een gave reis Yasmine!

Ik ben inmiddels ruim een week in Baltimore (of eigenlijk meer in Towson, waar ik de komende tijd werk) en begin al een beetje te wennen aan het Amerikaanse leven :D vandaag ben ik maar eens richting downtown gegaan. Het American Visionary Art Museum vond ik erg leuk! Geen klassiek museum, meer wat apartere/hippere kunst, veel grappige dingen ook. Misschien een leuke tip voor andere Baltimore-gangers!

Ik ben trouwens met Iceland Air gevlogen, beviel prima en was niet duur.

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 16:19

Yasmine, wat gaaf zo'n wereldreis! Heb je nooit het gevoel dingen wat minder te ervaren omdat je al zo lang onderweg bent en zoveel gezien hebt? Daar ben ik altijd een beetje bang voor.. Zou daarom denk ik liever een aantal keer 3/4 maanden op pad gaan dan echt een jaar ofzoo..

Oh wat leuk Jettie, wat doe je in Baltimore? En voor hoe lang? Ik heb er net een half jaar gewoond en ga waarschijnlijk volgend jaar weer terug voor een jaar :)

Ik heb ivm een geannuleerde vlucht van IcelandAir ook eens met BA gevlogen, en vond het eigenlijk echt goed! Maar ik ben wel klein en niet zo mega veel eisend haha. Vond BA zelfs beter dan IcelandAir, ik heb toen 1000€ betaald (of naja mijn werk betaalde) voor een last minute enkeltje Chicago - AMS maar vond het zo tegenvallen, ik had geen oortjes bij me en kon alleen voor 20$ iets kopen, geen eten etc.. Bijna overstap gemist.. Vond WoW Air veeeel beter.

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Leo
Berichten: 50033
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 17:57

Ik ben druk aan het plannen voor onze reis (september) en ooh, ik heb te weinig tijd en wil te veel _O-
Zo lastig..

Ik heb nu op zich een gave reis (Seattle (met Olympic NP) - Vancouver Is. - Vancouver - Banff - Glacier NP - Yellowstone & Grand Teton - terug richting Denver (kwam qua kosten gunstigst uit op het eerste gezicht) voor terugvlucht.
Maar, nog steeds te weinig tijd. En die rottige one way fee :\ Maar ik krijg het al helemaal niet in een rondreis gepropt... :+

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 18:11

Annash schreef:
Ceetje_bokt schreef:
Ik heb met de meeste Amerikaanse maatschappijen gevlogen, allemaal prima. Laatste keer met British airlines, afgezien van allerlei stress, vluchten missen en ongeboekt worden heb de meest waardeloze vlucht met hen gehad. Supernieuw toestel met hypermodern entertainmentsysteem, maar geen beenruimte, dan is vliegen van Londen naar Dallas erg lang. Terug ook een drama met extra overnachting in Londen. Één voordeel: klacht ingediend wegens vertragingen en €600 pp teruggekregen voor de heenreis en nog eens €200 pp voor de terugreis. Kortom gratis gevlogen, maar wel ervan geleerd dat ik BA in de toekomst ga vermijden.


Oei, ik vlieg met BA naar Austin in mei... Maargoed, daar kan ik nu niks meer aan veranderen.

Hopelijk heb je een ander toestel en ik ben 1.80m, dat helpt ook niet in een vliegtuig.

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 18:12

Leo schreef:
Ik ben druk aan het plannen voor onze reis (september) en ooh, ik heb te weinig tijd en wil te veel _O-
Zo lastig..

Ik heb nu op zich een gave reis (Seattle (met Olympic NP) - Vancouver Is. - Vancouver - Banff - Glacier NP - Yellowstone & Grand Teton - terug richting Denver (kwam qua kosten gunstigst uit op het eerste gezicht) voor terugvlucht.
Maar, nog steeds te weinig tijd. En die rottige one way fee :\ Maar ik krijg het al helemaal niet in een rondreis gepropt... :+

Wat jij nu wil, hebben wij in ongeveer drie reizen gestopt.

Leo
Berichten: 50033
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 18:32

Wij gaan dan ook wel een week of 4. :)

Maar juist omdat we zo veel willen als we er zijn, denken we er nu toch aan om het naar 2020 te schuiven. Dit jaar kan ook, maar is het budget wat krapper. Dat vind ik ook zonde. :o
We kijken er nog naar, of kleiner, of volgend jaar. :)

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, amand0, Azmay, MaanNaam, Pferdchen, stella92, xxmichellexx en 74 bezoekers