Het Egypte topic!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-18 11:07

Roosch schreef:
Ik ben in december naar Arabia geweest en mensenkinders wat was het heerlijk.. ik wil weer terug!
[ [url=m/nczqo8.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/4YULfZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

En hee ik zag een soortgelijke foto :D :D
[ [url=m/1DLimR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hey wat leuk!
Wanneer was je daar dan? :+
Ik was er van 3 tm 10 december, ook met TUI.


Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Het Egypte topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-18 11:08

Bij Arabia, en ik ga er vanuit bij de meeste resorts wassen ze niks met kraanwater. Ook de ijsklontjes zijn niet van kraanwater.

Roosch
Berichten: 36595
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 11:10

Dan zijn we elkaar echt net mis gelopen :)) jij vertrok en ik kwam aan.

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Het Egypte topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 13:41

Dat zeggen ze, maar ik betwijfel of dat echt zo is.

Heb bewust geen salades gegeten.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

stoer
Berichten: 1726
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: S'land

Re: Het Egypte topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 14:59

Tip, bij de apotheek staat de prijs op de doosjes... Scheelt vaak de helft met wat ze je proberen wijs te maken.. Medicatie is veel goedkoper in egypte dan in nl... Haal al mn voorraad daar... Maart is dacht ik 1 van de koudste maanden in egypte... Mijn ouders hebben er de afgelopen 2 weken gezeten en hebben ook wat frisse dagen gehad

# Never regret something that once made you smile #

Kmbrly
Berichten: 1839
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Het Egypte topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 15:23

Als het aan mij ligt ga ik mei-juni terug.

En in september ook weer, alleen kijken wat wederhelft er van vind {:}

I know you'll be a sun in somebody else's sky

Amira_
Berichten: 5199
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Het Egypte topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 15:55

Wij hebben dit weekend geboekt! Het is Hotel Aqua Vista Resort in Hurghada geworden en we vertrekken 6 maart. Heel veel zin in :D

When I thought it was over God sent an angel to help us out. He gave us direction, showed us how to make it last for that long journey ahead

Tiahastrona
Berichten: 1529
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: Heenvliet

Re: Het Egypte topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 17:00

Mensen die op de resorts in Egypte werken zeggen dat het vaker voorkomt dat mensen ziek worden van verschil weer, hele dag in zon bakken en veel eten en drinken (alcohol). Ik ben nog nooit ziek geweest in Egypte en eet alles wat ik wil in resorts. Daarbuiten moet je misschien beter opletten wat en waar je eet.

Paardloos

snuffie123
Berichten: 1284
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 17:31

Tiahastrona schreef:
Mensen die op de resorts in Egypte werken zeggen dat het vaker voorkomt dat mensen ziek worden van verschil weer, hele dag in zon bakken en veel eten en drinken (alcohol). Ik ben nog nooit ziek geweest in Egypte en eet alles wat ik wil in resorts. Daarbuiten moet je misschien beter opletten wat en waar je eet.


Ik ben behoorlijk ziek geworden. Tegen mij gaven ze aan dat het waarschijnlijk komt omdat je per ongeluk een slok zeewater drinkt en daar zit een bepaalde bacterie in. De medicijnenen en injectie die ik heb gekregen, werkte gelukkig wel snel.

LiannePuthzy
Berichten: 6914
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Het Egypte topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 15:48

Hoeveel hebben jullie betaalt voor een glazen boot trip (3uur inclusief snorkelhuur)

Puthzy 1996~07-07-2020
Pinokio 15-05-2015

Strooigoed

vaaleriee
Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 16:30

Wij gaan in maart voor het eerst naar Egypte toe. Eigenlijk wilde ik nooit ivm negatief reisadvies. Nu was het relatief veilig maar we gaan geen excursies doen. We gaan naar Sunrise Crystal Bay Resort- Grand Select. Ziet er echt heerlijk uit, kan niet wachten *\o/*

snuffie123
Berichten: 1284
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 16:36

vaaleriee schreef:
Wij gaan in maart voor het eerst naar Egypte toe. Eigenlijk wilde ik nooit ivm negatief reisadvies. Nu was het relatief veilig maar we gaan geen excursies doen. We gaan naar Sunrise Crystal Bay Resort- Grand Select. Ziet er echt heerlijk uit, kan niet wachten *\o/*


Hihi dat over die excursies zeiden wij ook toen we gingen. We zijn toch naar 2 excursies gegaan en ik ben blij toe. Maar alleen op het resort is ook al prachtig. Ik heb me heel veilig gevoeld tijdens de excursies omdat het onder begeleiding is.
In ieder geval veel plezier!

Getup
Berichten: 8216
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Het Egypte topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 08:18

Nu ben ik gewoon even benieuwd naar wat er zo geweldig is aan Egypte, als je op een resort zit en blijft? Ben er dus nog nooit geweest :-)

Maar een hotel met zwembad en lekkere drankjes en mooi weer is toch overal het zelfde?

vaaleriee
Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 08:32

Getup schreef:
Nu ben ik gewoon even benieuwd naar wat er zo geweldig is aan Egypte, als je op een resort zit en blijft? Ben er dus nog nooit geweest :-)

Maar een hotel met zwembad en lekkere drankjes en mooi weer is toch overal het zelfde?

Mijn vriend en ik gaan altijd 1x per jaar naar een all inclusive. We kiezen dan niet bewust voor een bepaald land maar we kiezen voor een land met zonzekerheid en is het echt gewoon compleet bijkomen en niks hoeven te doen. Dit jaar gaan we een week na carnaval, dan is een weekje rust extra welkom :')

Dus hoe mooi het land is, tja, daar hechten we in die week weinig waarde aan. Als het maar zonnig, warm en een goed hotel is zijn we al tevreden.


snuffie123
Berichten: 1284
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 10:56

Getup schreef:
Nu ben ik gewoon even benieuwd naar wat er zo geweldig is aan Egypte, als je op een resort zit en blijft? Ben er dus nog nooit geweest :-)

Maar een hotel met zwembad en lekkere drankjes en mooi weer is toch overal het zelfde?


Plus dat heel veel resorts aan de zee liggen en dit daar echt heel mooi is. Tenminste, wij hadden echt een azuurblauwe zee, wit zandstrand met enorme steiger het water in zodat je tussen het mooie koraal en vissen kon zwemmen.

Resort bij ons was ook heel mooi en groots opgezet. En dan in de verte zie je de grote woestijnheuvels. Hele mooie blauwe lucht, waarbij je 's nachts de sterren heel goed ziet (zelfs een heel aantal vallende sterren gezien).

En verder lekker tot rust komen dan inderdaad, waarbij je niks hoeft. En dan is egypte dus relatief goedkoop met wat ze aanbieden aan mooie resorts.

Getup
Berichten: 8216
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Het Egypte topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 11:59

Strand en zee is al een goede reden, inderdaad!

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Het Egypte topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 12:06

Ik ben wel cultureel op pad geweest. Heb me ook gewoon veilig gevoeld als alleen reizende vrouw. Alleen soms wat ongemakkelijk.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

LiannePuthzy
Berichten: 6914
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 15:37

Getup schreef:
Nu ben ik gewoon even benieuwd naar wat er zo geweldig is aan Egypte, als je op een resort zit en blijft? Ben er dus nog nooit geweest :-)

Maar een hotel met zwembad en lekkere drankjes en mooi weer is toch overal het zelfde?


In Egypte is t altijd wel mooi weer volgensmij, Turkije bijvoorbeeld niet, heb wel eens gehad dat t 3 dagen regen en koud was

Puthzy 1996~07-07-2020
Pinokio 15-05-2015

Strooigoed

Tiahastrona
Berichten: 1529
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 17:42

Getup schreef:
Nu ben ik gewoon even benieuwd naar wat er zo geweldig is aan Egypte, als je op een resort zit en blijft? Ben er dus nog nooit geweest :-)

Maar een hotel met zwembad en lekkere drankjes en mooi weer is toch overal het zelfde?


Onderwaterwereld (mooier dan in Caribisch gebied als je naar juiste plekken in Egypte gaat). En lekker weer en eten.

En ik zou als je Caïro en cultuur wil zien een nijlcruise maken (vind ik te ver vanaf kust voor een dag)

Paardloos

Mando
Berichten: 15635
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Het Egypte topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 18:17

Zonzekerheid.
Wij zijn ook naar Lanzarote en Mallorca in sept geweest maar toch mooi van de 8 dagen minmaal 2 slecht. Ik dat vind ik dan weer zonde

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

Kmbrly
Berichten: 1839
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Het Egypte topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 21:52

Nouuuuu :')
Ik heb vorig jaar in mei 2x regen gehad.
Wist echt niet wat gebeurde.
Maar na 10 min was het al weer in orde.

Wat ik gewoon zo fijn vind daar, je kan altijd iets doen.
Zwembad hangen
Snorkelen is zo een groot pluspunt voor mij.
In turkije heb ik de snorkelset niet eens uit het koffer gehaald
Zo miserabel zag de zee uit.
Quad rijden
Boottrip

I know you'll be a sun in somebody else's sky

Doutz16
Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 22:13

Er zijn zoveel leuke dingen te doen en duiken / snorkelen is wel een van de mooiste dingen daar!

[ img ]

[ img ]

[ img ]

LiannePuthzy
Berichten: 6914
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Het Egypte topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 19:49

Albatros palace is trouwens wel echt een aanrader, in mijn ogen echt best wel luxe (er lag zelfs 2x hele krab op t buffet) en 7 verschillende restaurants (op de websites van reisorganisatie staat 6. Marrokaans, Aziatisch, Italiaans, Mexicaans, Duits, medetrtiaans en 1 met gewoon allemaal verschillende dingen) met savonds elk een ander buffet wat ook per avond weer verschilt

Puthzy 1996~07-07-2020
Pinokio 15-05-2015

Strooigoed

Mandyy
Berichten: 30453
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 23:20

Ik ga morgen waarschijnlijk Arabia Azur boeken als het op werk en werk van vriendlief lukt vrij te krijgen. :):)

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-19 15:16

Mandyy schreef:
Ik ga morgen waarschijnlijk Arabia Azur boeken als het op werk en werk van vriendlief lukt vrij te krijgen. :):)

Ohhh jaloers!! :D Wanneer zou je dan gaan?
Mocht je een boottocht willen maken kan ik je Seawaves aanraden. Ze lopen regelmatig langs je bedje om te vragen voor een excursie. De eigenaar spreekt Nederlands.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Birgit__, C_estmoi, lotte_dl, Maera, Nicje87, Thrive en 61 bezoekers