USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Katja
Blogger
Berichten: 42164
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 20:09

Over 8 weken zitten we in het vliegtuig en het kan me niet snel genoeg gaan. Ben zo enorm aan vakantie toe en heb alles al georganiseerd dus ik ben eigenlijk klaar om te vertrekken :')

Heeft er iemand nog leuke tips voor Orlando buiten de pretparken en shoppen om? En goede tips voor Universal?


Nadir
Berichten: 12686
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-19 20:34

Die 8 weken zijn zo om :P

Wat voor tips zoek je voor Universal? Ik vind daar bijna alles leuk :D Ben je er al eens geweest?

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Katja
Blogger
Berichten: 42164
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 20:50

Geen idee eigenlijk wat ik zoek :D
Het is meer dat als iemand iets leuks weet ik het graag hoor.

We zijn twee jaar terug een dagje naar Universal Studio's geweest en hebben toen super veel kunnen doen omdat het niet druk was en we er de hele dag als een gek in de rondte gerend hebben.
Nu hebben we kaartjes voor beide parken en mogen we er 4 dagen in. (aanbieding 2 dagen + 2 gratis) We hebben een appartement wat tussen Universal en Mall at Millenia in ligt dus we kunnen ook makkelijk voor een paar uurtje erheen.


Dallista
Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 21:22

Een paar niet-standaard parken die in mijn herinnering erg leuk waren: Gatorland, Discovery Cove en Aquatica.
Je moet wel van water houden. ;-)

Katja
Blogger
Berichten: 42164
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:15

Discovery Cove vond ik echt geweldig maar dat wordt me deze reis iets te prijzig aangezien we al flink geïnvesteerd hebben in kaartjes voor Universal en we denk ik nog wel een hoop gaan shoppen. Gatorland zal ik eens in de groep gooien.

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:38

Van het ene park naar het andere de Hogwarts Express nemen! Superleuk is dat :j

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Nadir
Berichten: 12686
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-19 22:55

Dat is een mooie deal zeg, 2+2 dagen gratis!

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Fitzroy
Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 23:00

Leuk hoor, Katja. Misschien scoor ik donderdag nog een goede deal ;)
Zag wel dat de villa’s bij TUI best leuk geprijsd zijn en dat Legacy Resort ook. Wie weet!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 12:05

Wij zijn naar Wild Florida geweest.
Klein dierenpark en je kan op airboat tocht.

Discovery cove was geweldig maar wel erg prijzig.

Als je kaarten voor de parken van Universal hebt sla dan zeker niet Vulcano Bay over, het is echt geweldig.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

classeygurl
Berichten: 1462
Geregistreerd: 27-04-05
Woonplaats: Friesland

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 13:45

Fijne vooruitzichten Katja!

Katja
Blogger
Berichten: 42164
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 13:52

Wild Florida ziet er tof uit. We hebben voor Vulcano Bay geen tickets. We gaan begin maart en dan is het meestal nog niet zo heel warm en ik ben 's werelds grootste koukleum.

Josien_
Berichten: 8954
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:03

Wat is jullie ervaring met vliegen naar Amerika met Delta of KLM?
Enige voorkeuren?

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Cowboy55
Berichten: 8420
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 14:54

Josien_ schreef:
Wat is jullie ervaring met vliegen naar Amerika met Delta of KLM?
Enige voorkeuren?


Een paar keer KLM vanuit de USA en de Antillen. Personeel was vooral bij de nacht-/retourvluchten naar NL meer met elkaar bezig dan met de klanten. Maar dat is een ervaring op basis van slechts 2-3 metingen/vluchten dus daar kun je niet zo gek veel mee denk ik.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Daphx93
Berichten: 2594
Geregistreerd: 08-01-10

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 17:32

Yes! Wij hebben geboekt :)
3 t/m 24 juli! Wel hebben we een overstap op Frankfurt, maar dan besparen we wel 200 pp.

Max, Ufana, Yellow <3
Max: B+11 L1+10 L2+12 M1+0

Katja
Blogger
Berichten: 42164
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 17:42

Wij vliegen ook via Frankfurt dat was de beste deal en Lufthansa is een fijne maatschappij.

Ik vlieg liever Delta dan KLM maar als je bij de één boekt heb je nog best kans dat de vlucht door de ander wordt uitgevoerd.

SdaphneS
Berichten: 11416
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 18:04

Werelddeals zijn weer begonnen bij KLM.
Ik vind dat een prettige maatschappij, dus wij vliegen daar ook mee naar Amerika. Maar de heenvlucht met Delta. Nog nooit mee gevlogen, dus geen idee.

Noeps
Berichten: 16923
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 19:13

Katja schreef:
Wij vliegen ook via Frankfurt dat was de beste deal en Lufthansa is een fijne maatschappij.

Ik vlieg liever Delta dan KLM maar als je bij de één boekt heb je nog best kans dat de vlucht door de ander wordt uitgevoerd.

Klopt, wij hadden in eerste instantie ook met KLM geboekt maar het werd Delta. En dat was prima! Bij inchecken kon je al veel aangeven (oa pinda-allergie, dus dat gaf echt een stukje geruststelling) en de vluchten zelf waren ook prima.

We hebben vijf fantastische dagen in NYC gehad, heerlijk veel gedaan en ten huwelijk gevraagd, kon dus niet beter O:).

❤️

Ceetje_bokt
Berichten: 5125
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 19:27

Ik heb met de meeste Amerikaanse maatschappijen gevlogen, allemaal prima. Laatste keer met British airlines, afgezien van allerlei stress, vluchten missen en ongeboekt worden heb de meest waardeloze vlucht met hen gehad. Supernieuw toestel met hypermodern entertainmentsysteem, maar geen beenruimte, dan is vliegen van Londen naar Dallas erg lang. Terug ook een drama met extra overnachting in Londen. Één voordeel: klacht ingediend wegens vertragingen en €600 pp teruggekregen voor de heenreis en nog eens €200 pp voor de terugreis. Kortom gratis gevlogen, maar wel ervan geleerd dat ik BA in de toekomst ga vermijden.

MoniqueT
Berichten: 8829
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 19:35

Wij vonden zelfs de Business Class bij BA heel onprettig om over overstappen op Heathrow nog maar te zwijgen. Ook een no-go voor de toekomst.

KLM, Delta en American Airlines erg prettig.

Webshop - digital art: MoTekent

purny
Berichten: 27354
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 19:51

Katja schreef:
Wij vliegen ook via Frankfurt dat was de beste deal en Lufthansa is een fijne maatschappij.

Ik vlieg liever Delta dan KLM maar als je bij de één boekt heb je nog best kans dat de vlucht door de ander wordt uitgevoerd.

Gewoon ff de vluchtnummers checken. 3 cijferige vlucht word uitgevoerd door klm. 4 cijferige vlucht door delta.
En dit is ook omgekeerd.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Grit
Berichten: 6142
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 19:55

Gefeliciteerd Noeps!!
Gevraagd in de helikopter?

Zijn de werelddealweken standaard twee keer per jaar rond dezelfde tijd of is het elke keer weer afwachten?

Flygill
Berichten: 8043
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 20:04

Cowboy55 schreef:
Josien_ schreef:
Wat is jullie ervaring met vliegen naar Amerika met Delta of KLM?
Enige voorkeuren?


Een paar keer KLM vanuit de USA en de Antillen. Personeel was vooral bij de nacht-/retourvluchten naar NL meer met elkaar bezig dan met de klanten. Maar dat is een ervaring op basis van slechts 2-3 metingen/vluchten dus daar kun je niet zo gek veel mee denk ik.


Ik heb dezelfde ervaring!

Flygill von Wilhelmstein

Fjölnir van 't Slingerbos

SdaphneS
Berichten: 11416
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 21:46

Noeps schreef:
Katja schreef:
Wij vliegen ook via Frankfurt dat was de beste deal en Lufthansa is een fijne maatschappij.

Ik vlieg liever Delta dan KLM maar als je bij de één boekt heb je nog best kans dat de vlucht door de ander wordt uitgevoerd.

Klopt, wij hadden in eerste instantie ook met KLM geboekt maar het werd Delta. En dat was prima! Bij inchecken kon je al veel aangeven (oa pinda-allergie, dus dat gaf echt een stukje geruststelling) en de vluchten zelf waren ook prima.

We hebben vijf fantastische dagen in NYC gehad, heerlijk veel gedaan en ten huwelijk gevraagd, kon dus niet beter O:).

Wauw, wat ontzettend leuk! Gefeliciteerd!

SdaphneS
Berichten: 11416
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 21:47

Grit schreef:
Gefeliciteerd Noeps!!
Gevraagd in de helikopter?

Zijn de werelddealweken standaard twee keer per jaar rond dezelfde tijd of is het elke keer weer afwachten?

Volgens mij altijd ergens eind september, begin oktober en nu. Maar weet het niet zeker hoor.

Bellex
Berichten: 9293
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 22:13

Josien_ schreef:
Wat is jullie ervaring met vliegen naar Amerika met Delta of KLM?
Enige voorkeuren?

Intercontinentiaal partneren ze vaak op 1 vliegtuig. Vind ze beide erg fijn! Maar koop altijd bij delta, die vind ik net fijnere voorwaarden en service hebben. In de lucht geen echte voorkeur tussen de 2, alleen heeft delta leukere keus kwa eten :')

@Noeps: Gefeliciteerd met je verloving!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 bezoekers