Surfen in Frankrijk

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Faelynn
Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Surfen in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-19 21:53

Afgelopen zomer heb ik een surf trip geboekt, voor het eerst in mijn eentje weg, maar wel met een groepsreis. Dit is toen goed bevallen, maar ik zou het niet nog een keer doen.
Nu moet ik voor eind januari al mijn vakantie dagen voor 2019 ingepland hebben van mijn baas.. Echter ik heb nu nog geen idee wat ik tegen die tijd wil :')

Gezien ik nu eigenlijk nog niet echt iets wil boeken, maar wel de datum vast moet gaan zetten, zit ik er aan te denken gewoon de auto te pakken en een roadtrip te maken langs diverse surfspots in frankrijk. Dit zal de eerste keer zijn dat ik echt volledig in mijn eentje op reis ga en zo'n lange afstand af zal leggen, en om eerlijk te zijn, ik vind het best een beetje spannend :o Ik hou niet van uitgaan, stappen, kroegen etc en zoek dus voornamelijk de rust op, maar wil tegelijkertijd ook niet eenzaam zijn eigenlijk.

Ik vroeg mij af of er alleen reizende bokkers zijn met tips en misschien wel surfers onder ons die dit soort dingen vaker doen. Waar moet je rekening mee houden, wat zijn goede locaties, alle tips zijn welkom :)


DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Surfen in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 22:03

Ben je bekend met de surf vakanties van https://surfawhile.com? Wellicht kan je daar ook eens tussen kijken :). Vind het een tof idee van je! Al zou ik zelf het meest opzien tegen het alleen autorijden. Op een plek waar gesurfd wordt kom je altijd wel mensen tegen met dezelfde passie.

Weet je zeker dat je dat ziet zitten, alleen met de auto op stap? Je zou eventueel ook kunnen kijken voor noord Spanje (zarautz surfvillage bijvoorbeeld).

Wat ik echter ook aan kan raden als ik jouw verhaal zo lees is het vliegtuig te pakken naar Malaga en vanaf daar met de bus naar Tarifa. Ik heb daar via Airbnb in een 'surfhuis' gezeten en echt de mooiste vakantie van mijn leven gehad, ook alleen :))

~ leef vandaag, want niemand heeft je een morgen beloofd ~


Faelynn
Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-19 08:53

Ik ken de site wel, maar moet eerlijk bekennen dat ik hem nog niet helemaal uitgepluist heb.
Ik wil liever niet met een groepsreis mee dit keer, vorig jaar met enter the wave geweest en het was heel erg leuk, maar je hebt ook veel beperkingen daar door. Vooral het materiaal huren vond ik erg vervelend, als je al een fatsoenlijk board kreeg dan moest je hem vaak delen en voor x tijd weer inleveren, terwijl dat soms helemaal niet gunstig lag met het getij of gewoon wanneer ik zin had om te gaan.

Heb nu mijn eigen materiaal en wil mede daarom met de auto, dan kan ik gewoon mijn eigen spullen mee nemen en ben ik vrij om te gaan en staan waar ik wil. En dan zie je ook nog is wat van de rest van frankrijk :j vorig jaar zaten we op een redelijk afgelegen camping en zonder vervoersmiddel kwam je daar dus ook niet af helaas.

Tevens kan het niet te ver zijn, omdat het mijn eerste auto trip alleen is en ik kan nog maar 2/2,5 weken vrij vragen, wil denk ik toch wel maximaal 500km per dag rijden, maar weet niet precies wat haalbaar zal zijn? Het beperkt mij hoe dan ook tot Frankrijk, spanje en portugal zijn me iets te ver :+

emr
Berichten: 1481
Geregistreerd: 11-12-10
Woonplaats: Tussen hei en bos in.

Re: Surfen in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 09:07

Vroeger ben ik op surfkamp geweest in L'amelie. Je kan wellicht websites gebruiken van surfvakantie aanbieders om aan leuke plekken te komen?

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Surfen in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 09:12

Heb je al naar Biarritz gekeken?

Een mening is net als een kont.... Iedereen heeft er een.... De één wat duidelijker aanwezig dan de ander, maar toch....

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: Surfen in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 09:29

Biarritz is echt fantastisch om te surfen! En is echt een leuk stadje om ‘s avonds te zijn!

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Surfen in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 09:30

Hossegor, Les Sables d'Olonne, Ile de Noirmoutier, Crozon.

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 09:31

Gebied rond bordeaux en biaritz mooie golven

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Esther_r20
Berichten: 2410
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 09:32

Vanaf la rochelle tot hendaye is het goed surfen, maar wel op de juiste windrichting/stroming en getij.
Mijn man surft dus wij zitten bijna elke zomer langs de Atlantische kust.

Bij de meeste campings kan je wel op de bonnefooi komen. Je hebt dan alleen niet de mooiste plekjes op dr camping. Voordeel wel is dat je net zo lang kan blijven als je zelf wilt. Zolang de golven er zijn zit je dan op je plek. Ben je de locatie zat dan rij je weer verder.

Heerlijk om te gaan en staan waar je wilt

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Surfen in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 11:20

Ik ben 2 jaar geleden ook met enter the wave op vakantie geweest, snap wat je bedoelt inderdaad :). Mijn idee was dat je bijvoorbeeld via dat surfawhile wel kan kijken op welke campings zij zitten, dat je daar dan ook zelf naar toe kan.

Ik weet dat toen bij enter the wave ook mensen van 'buitenaf' zo nu en dan aansloten. Dit waren ook jongeren die aan het rondtrekken waren en een paar dagen op dezelfde camping stonden.

~ leef vandaag, want niemand heeft je een morgen beloofd ~

Faelynn
Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-19 14:40

Citaat:
Ik ben 2 jaar geleden ook met enter the wave op vakantie geweest, snap wat je bedoelt inderdaad :). Mijn idee was dat je bijvoorbeeld via dat surfawhile wel kan kijken op welke campings zij zitten, dat je daar dan ook zelf naar toe kan.


Ik denk dat ik inderdaad zo iets ga doen. Zie alleen nog wel heel erg op tegen de lange auto reis in mijn eentje.

Faelynn
Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-19 17:40

Lang geleden dat ik gereageerd heb, maar het onderwerp komt weer naar boven.
Ik heb iemand gevonden om samen mee te gaan! Heel erg fijn. Enige nadeel is dat we wel maar 1 week hebben midden in Augustus, maar dit kon voor mijn mede reiziger helaas niet anders.

Zoals het er nu uit ziet gaan we zelf met de auto en een tent achterin, we zijn op zoek naar een simpele betaalbare camping het liefst aan of dicht bij een goede surfspot.

Ik ben nog nooit op deze manier op vakantie geweest, sowieso nog nooit met de auto, laat staan dat je zelf je reis los moet boeken of camping? Heb alleen maar van die georganiseerde vliegreizen gedaan.

Ik hoop dus op nog wat goede tips en suggesties, we willen de locatie van te voren boeken ivm hoogseizoen. Gezien we maar 1 week hebben houden we het bij 1 locatie vermoedelijk.

Kleine edit: het liefst ook niet te ver Frankrijk in, helemaal tegen spanje aan heb je mooie plekjes, maar dat is echt te ver rijden, we kunnen totaal 7/8 dagen weg inclusief reistijd dus de locatie moet in een stuk door te rijden zijn, anders verliezen we te veel tijd

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Surfen in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 16:32

Wissant zou een mogelijkheid zijn. Als ik het me goed herinner is er daar een camping dicht bij het water. Windsurfen gaat daar zeker, hoe het voor golfsurfen is weet ik niet.
Of als je niet te lang wil rijden : Cadzand, camping De Wachtsluis. Je kan daar windsurfen of kitesurfen of je kan gaan surfen in Knokke (Surfers' Paradise). Ze doen lessen (wind-, kite- en golfsurfen) en materiaalverhuur, of je daar je eigen materiaal kan in bewaring geven zou je moeten vragen. Tussen de camping en de surfclub van Knokke is het 4 à 5 km, wel met de fiets te doen, met de auto is het verder. Met de fiets is het een heerlijke rit door het Zwin.

Faelynn
Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-19 20:17

dank voor je reactie sclimpre
Misschien wel handig om te vermelden inderdaad, het gaat alleen om golfsurfen, ik heb gewoon mijn eigen materiaal dus dit moet makkelijk mee kunnen, fietsen is in dat geval dus niet zo handig, surf nog met een relatief grote plank 7.2
Ik ga de plekjes die je genoemd hebt eens opzoeken!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 bezoekers