Wat is dat toch met Afrika?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
CK88
Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 16:31

Poes de endangered species center het moholoholo rehabilitation centre de Jane goodall opvang, volgens mij allemaal waar ze gewonde dieren opvangen ik zou idd niet willen meewerken aan zulk dierenleed!
Kon iemand mij nog helpen met de vaccinaties? Welke heb ik echt nodig?


Supervixen
Berichten: 12715
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 18:03

Waarom bezuinigen op vaccinaties als je toch al een dure reis maakt? Mij werd hepatitis a en dtp aangeraden, dus die heb ik genomen. Dit was voor Zuid Afrika en Mozambique, in Mozambique is het allemaal niet zo hygiënisch.

Moholoholo is ook leuk inderdaad.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

DonDon
Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 08:25

Bedankt voor de tips! Ik heb toen ik naar zuid-afrika ben gereisd in oktober Hepatatitis a en dtp gedaan. Ik ga daar echt niet op bezuinigen

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 10:25

Check anders ook even of je het vergoed krijgt van je zorgverzekering of soms zelfs werkgever, dat was bij ons wel het geval. Daarnaast zijn ze ook lang 'houdbaar' dus je kunt er dan (na 2x hep a) weer voor jaren tegen aan.

Nyaleti
Berichten: 5952
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 11:16

CK88 schreef:
Poes de endangered species center het moholoholo rehabilitation centre de Jane goodall opvang, volgens mij allemaal waar ze gewonde dieren opvangen ik zou idd niet willen meewerken aan zulk dierenleed!
Kon iemand mij nog helpen met de vaccinaties? Welke heb ik echt nodig?



Ik heb veeeel vaccinaties omdat het toch vergoed werd (DTP, rabiës, hepatitis a en b, gele koorts..) DTP weet ik niet meer precies maar hepatitis B zou ik zelf aan raden. Als je ergens bloed moet laten prikken, voor Malaria bv, ben je in iedergeval save voor hepatitis.
Hoedspruit endangerend species zou ik laten.. ken wat mensen die daar regelmatig naar toe moesten met toeristen en nooit iets positiefs over gehoord. Ze doen online allemaal heel erg mooi, maar de waarheid is daar net iets anders. Moholoholo is de goede kant op aan het gaan, dus wel een bezoekje waard denk ik.

Supervixen
Berichten: 12715
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 11:24

En wat ook supervet is, is om met de ultralight boven Hoedspruit te vliegen, dat hebben wij gedaan.
Bij leading edge flight school. Superleuke mensen daar en vanuit de lucht hebben we ook veel dieren gezien.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

DonDon
Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 15:31

Waauw gaaf!!

KDonna
Berichten: 129
Geregistreerd: 25-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 22:54

casperzazoe schreef:
Het is inderdaad een Genet kat :) als jong alleen gevonden dus opgevangen door de mensen hier. Alleen jammer dat ze in een slaapkamer woont want ze kan denk ik nooit meer terug naar het wild nu. Ben altijd in gevecht met dieren opvangen, aan de ene kant denk ik laat de natuur z'n werk doen, aan de andere kant is het goed om zo de diersoort te beschermen. Maar ze hebben ook een cheetah in een redelijk klein verblijf (heeft iets aan de spieren dus kan niet sprinten) maar die kijkt uit op handje vol impala's, geiten en duikers dus zit daar de hele dag op te azen en te stressen.. :=

Donna, voor de zonsopgang is het leuk om een duin op te klimmen, Dune 45 zit er vlakbij! Is wel een redelijke zware klimtocht dus je kan ook voor een langere duin kiezen misschien. Ik verbleef op de Sesriem Campsite en nog geen 5min er vandaan zit ook een mooie duin met het mooiste uitzicht óóit! Ben de naam vergeten maar kan het opzoeken als je wilt. Is echt de ideale plek voor zonsondergang of -opkomst!


Ja graag!

En wat ernorm sneu voor die cheetah...

Nyaleti
Berichten: 5952
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 16:21

Over de flight van hierboven heb ik ook goede verhalen gehoord! Zelf niet gedaan, dooodeng in zo'n vliegtuigje.

De Duin is Elim Dune! 360 graden view met onder andere dit.

[ img ]

Vanuit hier de schattigste update ooit <3 sorry voor m'n dikke kop in beeld. Mama is prooi geworden voor leeuwen, dus de kleine woont nu hier. Vraagt erg veel zorg, moet 24/7 iemand bij zijn en om het uur ongeveer de fles maar kijkt dat toetje dan <3

[ img ]
[ img ]

Supervixen
Berichten: 12715
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 16:58

Ohhh wat schattig!

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 18:21

Elim dune, als je de zonsondergang of opkomst wilt pakken, vertrek dan eerder dan aangegeven. Wij waten veel te laat, maar werden aan de andere kant verrast door een mega volle maan die opkwam, waanzinnig mooi! Zal kijken of ik ergens nog een foto heb!


Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 20:44

Sakura maar je kan toch niet eerder die kant op dan dat de poort open gaat?
En wat een schattige baby zebra !! <3

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 20:50

Het gaat om ondergang ;)

Steeph
Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 08:25

Ik kom hier ook stiekem even mee lezen :)
Deze zomer ben ik opgedragen om een vakantie uit te zoeken voor vriend (23) en mijzelf (22). Ik heb mijn zinnen gezet op Kaapverdië/Cabo Verde, vriend weet hier nog niks van. Ik wil graag gaan eiland hoppen en daarbij ten minste de eilanden Santiago, San Antão en Fogo zien. Ik had een reisbureau gevonden (naar-kaapverdische-eilanden.nl) welke zeer goede reviews heeft, en volgens mij ook zeer mooie reizen. Is er iemand die hier al ooit mee op reis is geweest?
Ik ben nu ook langzaam aan het uitzoeken wat ik allemaal moet regelen als we daar heen gaan. Zijn er nog dingen waar ik aan moet denken waar je misschien in de eerste instantie niet aan denkt?
Wat ik op dit moment heb wat ik voor vertrek sowieso moet regelen:
- paspoort van vriend (zelf heb ik hem al),
- visum voor ons beide,
- afspraak bij de GGD voor vaccinaties (DTP en Hep A),
- betaal pas (CC of Visa)

Ondanks dat ik zie dat jullie het veel over Zuid-Afrika hebben, hoop ik dat ik toch welkon ben :D

Wil je kunnen studeren? - > https://NietMijnSchuld.nl

antje_vip
Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 14:13

Wij gaan in mei eindelijk 15 dagen naar Zuid-Afrika <3 Staat al zo lang op mijn verlanglijstje! Via African Hideaways is alles geregeld. Rondje door de Oostkant. Kan wel janken van geluk als ik de foto's zie :') En als ik mijn bankrekening zie, maar dan van verdriet :))

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

Supervixen
Berichten: 12715
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 17:21

Gaaf hoor! Dat wordt genieten.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-19 01:20

Leuk! Wat is je route?


Hier begint het weer te kriebelen :D

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

antje_vip
Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 13:34


Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-19 19:54

Mooi hoor!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 08:04

In juli 3 weken naar Tanzania!! :):):)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-19 08:07

WoW ook leuk. Zelf geregeld?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 23:16

Nog niks geregeld, maar mn zusje is dokter in een lokaal ziekenhuis in de buurt van Bukoba. Ik wil haar in ieder geval een weekje opzoeken, en daarna een stukje van lake victoria zien. Ik denk dat ik dan terug vlieg naar arusha en daar een safari ga doen. Zijn er mensen met ervaringen op de serengetti? Do's en donts?

Iriscope
Berichten: 8600
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 15:45

Beter bijna 2 maanden later dan nooit :=



De vlog van onze trip naar Etosha

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 17:09

Super leuke vlog !! En de baby zebra en hartebeest baby <3 , maar ook de tomaten dief super Cute ! <3 Ik vond de weetjes over de dieren ook super leuk! Nooit geweten dat een tijger groter is dan een leeuw. Maar ik mis wel de foto van de neushoorn met baby O:)

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

Iriscope
Berichten: 8600
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 17:13

Er is iets fout gegaan met mn SD kaartjes :( Ik kan die foto's NERGENS terug vinden :(

Edit; Wacht, er staat me iets bij van een dag dat ik foto's op mn kleine kaartje heb geschoten... Even checken!
Laatst bijgewerkt door Iriscope op 15-01-19 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers