Wat is dat toch met Afrika?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Eydis
Berichten: 4885
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Purmerend

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 19:23

Via Nomad :-)

Schoentje!


KDonna
Berichten: 129
Geregistreerd: 25-09-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 21:09

Wat leuk, een Afrika topic!

Wij gaan komende zomer 24 dagen naar Namibië. Voor mij en de kinderen wordt het de eerste keer in Afrika, mijn man is een paar keer in Zuid Afrika geweest. Hebben jullie nog goede tips?

Mickey
Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 21:19

Waar ga je heen en hoe oud zijn je kinderen?

KDonna
Berichten: 129
Geregistreerd: 25-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 21:34

Windhoek-Mariental-Fish River-Aus-Betta-Sesriem-Swakopmund-Spitzkoppe-Brandberg-Etosha-Otjiwarongo-Waterberg-Windhoek

De kinderen zijn dan 10, 7 en 6. We hebben de afgelopen 2 jaar ook roadtrips gemaakt, dus we weten dat het autorijden geen probleem is voor ze. Ofja... dat hopen we :+

KDonna
Berichten: 129
Geregistreerd: 25-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 21:37

Ik ben trouwens wel eerder in Afrika geweest, in Marokko. Maar dat is niet het Afrika dat jullie bedoelen he ;)

Mickey
Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 22:02

KDonna schreef:
Windhoek-Mariental-Fish River-Aus-Betta-Sesriem-Swakopmund-Spitzkoppe-Brandberg-Etosha-Otjiwarongo-Waterberg-Windhoek

De kinderen zijn dan 10, 7 en 6. We hebben de afgelopen 2 jaar ook roadtrips gemaakt, dus we weten dat het autorijden geen probleem is voor ze. Ofja... dat hopen we :+

Ga je kamperen?

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-18 22:11

Marokko is ook Afrika natuurlijk :)

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

KDonna
Berichten: 129
Geregistreerd: 25-09-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 23:01

We gaan inderdaad de meeste tijd kamperen, maar ook een paar keer in een echt bed slapen.

Mickey
Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 15:14

Slaap je in Etosha? Dan moet je echt 's ochtends en ook 's avonds als je het park niet meer in mag naar de waterhole bij de campsite gaan kijken.
Sesriem al voor zonsopgang bij de ingang wachten tot je naar binnen mag
Wij keken ook op tripadvisor voor de leuke activiteiten in onder andere Swakopmund.
Ik heb daar met mijn dochter paardgeteden in de woestijn bij zonsondergang. Echt een aanrader.
Ook hebben we op quates gereden, dat vonden de kinder gewéldig. (10 En 12)
En vooral genieten!

Ook hebben we op het vliegveld een simkaart gekocht, zodat we konden bellen/sms'en en Internet als er dekking was

Mickey
Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 15:17

Oh ja en wij hebben daar ook hebben aan geocachen gedaan. Dan kom je ook op leuke plekken!

Nyaleti
Berichten: 5952
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 15:32

Klinkt als een mooie route Donna! :)

Heeft er iemand ervaring met een selfdrive in Tanzania / Kenia? M'n ouders willen graag langskomen en het lijkt mij heel gaaf om naar de Sergenti en de Masai te gaan, maar verder nog niet in verdiept. M'n moeder is nogal een schijterd soms dus wil het niet te heftig maken voor ze :+

Moet hier op m'n plekje bij de Kilimanjaro erg wennen, werk alleen maar met locals waarvan de helft geen Engels spreekt en alles gaat op Afriaanse tijd, heeeeel vervelend als je elke dag uren zit te wachten. Maar ben er nu een week en begin m'n draai te vinden, het is wel heel gaaf om over de akkers te crossen <3 heb het rijden zo gemist!


[ img ]

Gekke roommate voor een paar dagen :+
[ img ]

CK88
Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 14:38

Stille meelezer, maar 14 februari vertrek ik met een vriendin! Wat gaan we doen?

-na aankomst op de luchthaven (Johannesburg) halen we onze huurauto op en rijden we naar Colin's horseback, hier blijven we 2 nachten, toen we een horsesafari en ze hebben een leeuwenopvang.

-Na deze 2 dagen rijden we naar Blyde River Canyon we verblijven 2 nachten en willen de de panoramaroute doen.

-19 februari rijden we naar het krugerpark, we verblijven in een eenvoudig restcamp (Santare Main Camp) midden in het krugerpark, hier doen we een 4X4 drive met begeleiding.

-20 februari rijden we zelf dwars door het krugerpark naar de Crocodile Bridge, hier blijven we een nacht om hierna door te reizen naar Swaziland.

-21 februari komen we aan bij het Mlilwane wildlife sanctuary, we gaan hier een horsetrekking doen met overnachting in een grot!

-23 februari gaan we op weg naar het Hluhluwe national park, we slapen dan bij de Leopard Walk lodge.
-24 februari hebben we nog geen plannen, beetje rondrijden, misschien naar St Lucia? Of de Cheeta opvang?
-25 februari gaan we naar de drakenbergen, hier verblijven we 2 dagen op een knusse farm (de Ardmore guest Farm)

Het voelt echt als een groot avontuur! Ik ben nog nooit zo ver weg op reis geweest, dus alle tips en tricks zijn meer dan welkom!
Is het een beetje veilig om als 2 blonde dames zelf rond te rijden? We hebben al gehoord dat we wel zo snel mogelijk uit Johannesburg weg moeten, daar is het heel crimineel.

CK88
Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 14:39

Trouwens bovenstaande foto is dat een Serval :D wat een plaatje!

Elanor
Berichten: 6764
Geregistreerd: 25-08-04

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 14:47

Ik denk een genet in plaats van een serval. Wat deed die dan op je kamer, wauw!

Lola. <3

CK88
Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 14:50

Ohw en nog een vraag, ik kan niet echt goed vinden welke inentingen nodig zijn voor 2 weken zuid Afrika, wat raden jullie aan? De GGD wil je natuurlijk vanalles aansmeren.

Denise_Storm
Berichten: 2368
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 14:51

CK88 schreef:
Stille meelezer, maar 14 februari vertrek ik met een vriendin! Wat gaan we doen?

-na aankomst op de luchthaven (Johannesburg) halen we onze huurauto op en rijden we naar Colin's horseback, hier blijven we 2 nachten, toen we een horsesafari en ze hebben een leeuwenopvang.

-Na deze 2 dagen rijden we naar Blyde River Canyon we verblijven 2 nachten en willen de de panoramaroute doen.

-19 februari rijden we naar het krugerpark, we verblijven in een eenvoudig restcamp (Santare Main Camp) midden in het krugerpark, hier doen we een 4X4 drive met begeleiding.

-20 februari rijden we zelf dwars door het krugerpark naar de Crocodile Bridge, hier blijven we een nacht om hierna door te reizen naar Swaziland.

-21 februari komen we aan bij het Mlilwane wildlife sanctuary, we gaan hier een horsetrekking doen met overnachting in een grot!

-23 februari gaan we op weg naar het Hluhluwe national park, we slapen dan bij de Leopard Walk lodge.
-24 februari hebben we nog geen plannen, beetje rondrijden, misschien naar St Lucia? Of de Cheeta opvang?
-25 februari gaan we naar de drakenbergen, hier verblijven we 2 dagen op een knusse farm (de Ardmore guest Farm)

Het voelt echt als een groot avontuur! Ik ben nog nooit zo ver weg op reis geweest, dus alle tips en tricks zijn meer dan welkom!
Is het een beetje veilig om als 2 blonde dames zelf rond te rijden? We hebben al gehoord dat we wel zo snel mogelijk uit Johannesburg weg moeten, daar is het heel crimineel.


Gaaf! Volgens mij een goede planning, komt aardig overeen met onze reis. Al hebben wij meer dagen en verblijven langer in Kruger. De Ardmore Guest farm is ook een accommodatie waar wij gaan verblijven en ik hoorde van vrienden die er al geweest zijn dat dit echt een top accommodatie is!

Vraagje: de cheetah opvang, waar is die precies? Heb je daar een website van ofzo? Ik ben wel benieuwd of wij die ook kunnen bezoeken met onze route!

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5

Supervixen
Berichten: 12716
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 14:57

Ik denk een genetkat.

Wij hebben een boottochtje gemaakt door de blyde river canyon.

Satara is een mooi kamp, wel groot, ligt in een gebied waar we altijd veel wild hebben gezien! Nadeel is denk ik wel dat het erg groen is als je er bent, dan zie je veel minder wild dan als het winter is. En waarom ga je specifiek met een 4×4 en ga je niet gewoon zelf op pad met je auto?

Hluwehluwe ben ik ook geweest, ook een leuk park om door te rijden.

St. Lucia is ook aan te raden, wij zijn doorgereden naar cape vidal, heel mooi daar! We hebben ook nog een parkje bezocht daar met heel veel krokodillen.
Toen wij 's avonds aan het barbecueen waren in St. Lucia stonden er twee nijlpaarden aan de overkant van de straat. Die komen in de avond nog wel eens het dorp in.

Tankstation in Hluwehluwe.

[ img ]

Cape Vidal

[ img ]

[ img ]

Bij St.Lucia

[ img ]

Blyde river canyon

[ img ]

De huilende schedel (watervallen uit zijn 'ogen')

[ img ]

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Supervixen
Berichten: 12716
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 15:05

CK88 schreef:
Ohw en nog een vraag, ik kan niet echt goed vinden welke inentingen nodig zijn voor 2 weken zuid Afrika, wat raden jullie aan? De GGD wil je natuurlijk vanalles aansmeren.


Wij hebben hepatitis a en dtp laten doen, na de vakantie nog herhaald zodat we langdurig beschermd zijn.
Wij gingen in de winter en hebben nooit malariapillen geslikt, omdat er in de winter nauwelijks muggen zijn (4 keer naar Zuid Afrika geweest).

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 15:09

CK88 schreef:
Ohw en nog een vraag, ik kan niet echt goed vinden welke inentingen nodig zijn voor 2 weken zuid Afrika, wat raden jullie aan? De GGD wil je natuurlijk vanalles aansmeren.

Voor twee weken onder goede omstandigheden hoef je niet echt iets te halen. Ik kreeg DTP en hep a/b maar ik bleef er vijf maanden. Hep a is eigenlijk alleen voor als je reist onder slechte omstandigheden en DTP voor als je bv het asfalt even van dichtbij gaat bekijken. Je zou DTP kunnen doen maar voor jullie reis zou ik hep a en b in ieder geval afraden.

En die tijd van het jaar ook wel kijken naar malaria. Kruger is wel malariagebied in die tijd van het jaar. De locals die ik sprak zeiden allemaal dat het makkelijker was om speciale pleisters te kopen of een hoge dosis medicatie als je het daadwerkelijk krijgt ipv een dagelijkse kuur omdat je van die kuur behoorlijk ziek kan zijn en dat verpest je reisgenot wel flink.

avi5987
Berichten: 273
Geregistreerd: 04-07-07
Woonplaats: Aan de Zeeuwse kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 16:35

CK88 schreef:
Stille meelezer, maar 14 februari vertrek ik met een vriendin! Wat gaan we doen?

-na aankomst op de luchthaven (Johannesburg) halen we onze huurauto op en rijden we naar Colin's horseback, hier blijven we 2 nachten, toen we een horsesafari en ze hebben een leeuwenopvang.

-Na deze 2 dagen rijden we naar Blyde River Canyon we verblijven 2 nachten en willen de de panoramaroute doen.

-19 februari rijden we naar het krugerpark, we verblijven in een eenvoudig restcamp (Santare Main Camp) midden in het krugerpark, hier doen we een 4X4 drive met begeleiding.

-20 februari rijden we zelf dwars door het krugerpark naar de Crocodile Bridge, hier blijven we een nacht om hierna door te reizen naar Swaziland.

-21 februari komen we aan bij het Mlilwane wildlife sanctuary, we gaan hier een horsetrekking doen met overnachting in een grot!

-23 februari gaan we op weg naar het Hluhluwe national park, we slapen dan bij de Leopard Walk lodge.
-24 februari hebben we nog geen plannen, beetje rondrijden, misschien naar St Lucia? Of de Cheeta opvang?
-25 februari gaan we naar de drakenbergen, hier verblijven we 2 dagen op een knusse farm (de Ardmore guest Farm)

Het voelt echt als een groot avontuur! Ik ben nog nooit zo ver weg op reis geweest, dus alle tips en tricks zijn meer dan welkom!
Is het een beetje veilig om als 2 blonde dames zelf rond te rijden? We hebben al gehoord dat we wel zo snel mogelijk uit Johannesburg weg moeten, daar is het heel crimineel.


Wow ik ben jaloers!!! Zowel mlilwane en ardmore hebben wij verbleven en beide waren hemels!! Mlilwane hadden we een Hike zonder gids gedaan (krokodillen op 3 meter afstand)!!

KDonna
Berichten: 129
Geregistreerd: 25-09-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 19:42

Bedankt voor de tips Mickey!
Die sim kaart had ik nog niet aan gedacht, goeie.
We slapen 3 nachten in Etosha en 1 nacht er vlak buiten. Sesriem binnen de hekken, ben zo benieuwd naar de zonsopkomst daar.

Paardrijden willen we daar ook graag doen, liefst met de kinderen samen dus dat wordt even goed zoeken.

Nyaleti
Berichten: 5952
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 20:16

Het is inderdaad een Genet kat :) als jong alleen gevonden dus opgevangen door de mensen hier. Alleen jammer dat ze in een slaapkamer woont want ze kan denk ik nooit meer terug naar het wild nu. Ben altijd in gevecht met dieren opvangen, aan de ene kant denk ik laat de natuur z'n werk doen, aan de andere kant is het goed om zo de diersoort te beschermen. Maar ze hebben ook een cheetah in een redelijk klein verblijf (heeft iets aan de spieren dus kan niet sprinten) maar die kijkt uit op handje vol impala's, geiten en duikers dus zit daar de hele dag op te azen en te stressen.. :=

Donna, voor de zonsopgang is het leuk om een duin op te klimmen, Dune 45 zit er vlakbij! Is wel een redelijke zware klimtocht dus je kan ook voor een langere duin kiezen misschien. Ik verbleef op de Sesriem Campsite en nog geen 5min er vandaan zit ook een mooie duin met het mooiste uitzicht óóit! Ben de naam vergeten maar kan het opzoeken als je wilt. Is echt de ideale plek voor zonsondergang of -opkomst!


Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 20:25

casperzazoe schreef:
Het is inderdaad een Genet kat :) als jong alleen gevonden dus opgevangen door de mensen hier. Alleen jammer dat ze in een slaapkamer woont want ze kan denk ik nooit meer terug naar het wild nu. Ben altijd in gevecht met dieren opvangen, aan de ene kant denk ik laat de natuur z'n werk doen, aan de andere kant is het goed om zo de diersoort te beschermen. Maar ze hebben ook een cheetah in een redelijk klein verblijf (heeft iets aan de spieren dus kan niet sprinten) maar die kijkt uit op handje vol impala's, geiten en duikers dus zit daar de hele dag op te azen en te stressen.. :=

Donna, voor de zonsopgang is het leuk om een duin op te klimmen, Dune 45 zit er vlakbij! Is wel een redelijke zware klimtocht dus je kan ook voor een langere duin kiezen misschien. Ik verbleef op de Sesriem Campsite en nog geen 5min er vandaan zit ook een mooie duin met het mooiste uitzicht óóit! Ben de naam vergeten maar kan het opzoeken als je wilt. Is echt de ideale plek voor zonsondergang of -opkomst!


Ik ben wel benieuwd naar de naam van de duin :o was dat ook een hoge ?

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

Thioro
Berichten: 3981
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 20:58

Leuk topic.

Afrika zit bij ons in de familie, beide ouders hebben er jaren gewerkt, gewoond en gereisd.
Ikzelf heb er als jong kind ook gewoond (ouders sleepten kroost gewoon mee), in Rwanda.
Het dagelijkse leven had daar toen wel wat minpunten maar het was een gouden tijd. Vader was een ervaren reiziger en als we op vakantie (lees:safari) gingen dan deden we dat met onze eigen 4x4 met tent op het dak.
Rwanda is nu wel helemaal anders dan toen.

Kenia en Tanzania heb ik als kind ook gedaan maargoed een giraf is een giraf verder :+ .

Later als volwassene ook nog naar Senegal en Niger gereisd.
Niger was wel een beetje een cultuurschok.

Dit jaar staat Botswana op de planning. Heel klassiek de Okavango en ook een uitstapje naar de Victoria Falls.
Wel volledig georganiseerd, moeder wordt al een dagje ouder dus we gaan niet op avontuur.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-19 22:41

Leuke plannen hier wel! Welke leeuwenoovang en cheetah opvang wil je heen ck88? Let op dat veel ervan canned hunting plekken zijn e. Zelf zou ik daar niet heen willen.

Wat bijzonder die genetkat. Mooi diertje!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Denise_Tink, Femke_Tweety en 6 bezoekers