USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Noeps
Berichten: 16926
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 19:27

Nadir schreef:
Michelle, misschien is dit een idee:
Dag 1 Amsterdam —> Toronto
Dag 2 Toronto
Dag 3 Toronto —> Niagara Falls
Dag 4 Niagara Falls
Dag 5 Niagara Falls —> X (leuke plek op weg naar Washington DC)
Dag 6 X —> Washington DC
Dag 7 Washington DC
Dag 8 Washington DC
Dag 9 Washington DC —> New York City
Dag 10 New York City
Dag 11 New York City
Dag 12 New York City
Dag 13 New York City
Dag 14 New York City —> Amsterdam



En kijk even goed naar de voorwaarden & kosten als je met een huurauto een ander land bezoekt en/of op een andere plek weer inlevert.

Wij zijn volgens mij vorig jaar in 1 keer van een plaatsje rondom Washington DC naar Niagara Falls gereden, volgens mij was dat een uurtje of 8 rijden, dus dat is opzich wel te doen. Vraag is alleen hoeveel zin je hebt om veel en lang in de auto te zitten als je een relatief korte trip maakt.

❤️


MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 19:27

Nadir schreef:
Michelle, misschien is dit een idee:
Dag 1 Amsterdam —> Toronto
Dag 2 Toronto
Dag 3 Toronto —> Niagara Falls
Dag 4 Niagara Falls
Dag 5 Niagara Falls —> X (leuke plek op weg naar Washington DC)
Dag 6 X —> Washington DC
Dag 7 Washington DC
Dag 8 Washington DC
Dag 9 Washington DC —> New York City
Dag 10 New York City
Dag 11 New York City
Dag 12 New York City
Dag 13 New York City
Dag 14 New York City —> Amsterdam


Dag 5: naar Lancaster, PA voor een tour in het Amish gebied en een bezoek aan Amish House & Farm.

Let op, als je een auto in Canada huurt, mag je die vaak niet in de USA inleveren. Wellicht kan je voor het stuk tot Niagara Falls wat anders regelen of de auto omruilen daar.

Webshop - digital art: MoTekent

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 22:20

Michelleex schreef:
Zo ik mag me weer officieel gaan melden in het topic!

In mei ga ik samen met mijn zusje weer richting de USA!

We willen een rondritje gaan doen in het noord-westen van Amerika en een klein stukje Canada.

New York, Washington en Niagara zijn de hoogtepunten maar we willen natuurlijk een mooi rondje gaan rijden.

Hebben jullie nog tips die we in deze route kunnen meepakken?
We gaan waarschijnlijk 2 weken. We weten ook dat we lange afstanden in de auto gaan zitten maar we willen zo veel mogelijk zien.

We vliegen waarschijnlijk op Toronto.

Leuk!! Is een leuke hoek :D Wij hebben vorig jaar onderstaande route gedaan:

Dag 1: Amsterdam - NYC
Dag 2 t/m 5: NYC
Dag 6: NYC - Niagara Falls (zijn regelmatig een poosje gestopt om relaxed te rijden en deden er alsnog iets van 8 uur over, was heel goed te doen! En ‘s ochtends op tijd vertrokken zodat we er al mooi rond 16/17 uur waren)
Dag 7: Niagara Falls (vond dit echt prachtig <3, zeker ook met de boot naar de watervallen toe gaan als je de kans hebt! Wij zaten trouwens aan de Canadese kant)
Dag 8: Niagara Falls-Lancaster PA (ongeveer 7 uur gereden met stops, op tijd vertrokken zodat we in de middag nog bij de Amish zijn geweest)
Dag 9: Lancaster PA - Washington D.C. (was nog iets van 3 uur rijden, dus ook nog zeker een halve dag in Washington D.C.)
Dag 10: Washington D.C.
Dag 11: Washington D.C. - Amsterdam

De Falls vond ik echt het hoogtepunt van de reis, wat een natuurgeweld! <3 Washington D.C. vond ik ook een hele mooie stad. Achteraf had ik daar nog wel minimaal een dag aan vast willen plakken. Nu hebben we daar een dag een fiets gehuurd en zo overal langs de Mall gefietst, vond het alleen zo’n leuke stad dat ik ook nog wel een dagje wat musea etc had willen bezoeken en gewoon rond had willen struinen. De dagen in NYC vond ik prima, alles gezien wat we wilden zien (grotendeels de toeristische trekpleisters) op een relaxed tempo :)

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 09:06

Voor alle noordoost-gangers: wij vonden Gettysburg heel erg de moeite waard, we hadden een cd voor in auto gekocht en de gaf een hele rondleiding over het slagveld. Waarschijnlijk is de cd vervangen voor een mp3 bestand ofzo... het was is 2007


Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-18 09:32

MoniqueT schreef:
Dag 5: naar Lancaster, PA voor een tour in het Amish gebied en een bezoek aan Amish House & Farm.

Let op, als je een auto in Canada huurt, mag je die vaak niet in de USA inleveren. Wellicht kan je voor het stuk tot Niagara Falls wat anders regelen of de auto omruilen daar.

Dat is een goede idd. Er rijdt vast wel een bus.

Lancaster is een goede. Wij reden via Pittsburgh, puur als tussenstop. Na een halve dag in de auto zitten zijn we daar de bioscoop in gedoken. :D

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 09:46

Van Toronto naar NF moet wel lukken :D
Kan je daarna van Canada naar USA lopen :D altijd leuk om te kunnen zeggen dat je dat gedaan hebt :D

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 09:51

Wij hebben in 2 weken dit rondje gedaan:
Boston
Niagara falls
Toronto (heerlijke stad)
Pittsburgh (geen aanrader)
Washington
Baltimore
Philadelphia
New York
En terug vanuit Boston

Flygill von Wilhelmstein

Fjölnir van 't Slingerbos

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 10:05

Leuk om alle tips te lezen. Wij kunnen namelijk geen keuzes maken. We vliegen op Boston en weer terug, maar willen te veel zien en bekijken. :+

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 10:09

Angela_ schreef:
Wij hebben in 2 weken dit rondje gedaan:
Boston
Niagara falls
Toronto (heerlijke stad)
Pittsburgh (geen aanrader)
Washington
Baltimore
Philadelphia
New York
En terug vanuit Boston


Wij hebben in 19 dagen gedaan:
NY
Boston
Montreal
Ottowa
Algonquin parc
Toronto
NF
Lancaster
Washington

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Leo
Berichten: 50033
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 14:30

:wave: Ik ben een poosje uit het topic geweest, maar afgelopen weekend hebben we voorzichtig weer eens geopperd of we in 2019 weer naar de States kunnen gaan.
Dus nu zijn we heel voorzichtig weer aan het kijken voor een trip. Ik wil heel graag weer naar Yellowstone, maar ik wil ook nog graag verder naar het Noord Westen (Seattle) en allicht een stukje Canada (Vancouver Island?) Allemaal nog los zand en omdat we niet te veel kilometers willen maken en dat is nogal ambitieus want ik wil altijd te veel :)) We willen overigens drie weken gaan, richting het najaar.

Ik ga hier dus weer mee volgen, wie weet doen we nog wat ideeën op :D

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Nathaliefje
Berichten: 1258
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 15:11

xIrlijn schreef:
Dropneus wat een heerlijke reis is dat in het vooruitzicht! Ik heb helaas ook geen tips (wij vertrekken deze zomer pas), maar het lijkt mij in ieder geval goed dat jullie bij een aantal parken wat meer dagen blijven staan.

Wij vertrekken in de zomer met de camper (30 ft :Y) ) naar het westen. De route staat aardig vast, maar we twijfelen nog over de weg tussen Las Vegas en Yosemite. Tioga Tours raadde ons aan om na Las Vegas naar Lone Pine/Sequoia te rijden en de volgende ochtend naar de Upper/Lower/North Pines Campground in Yosemity te gaan (daar staan we dan één dag/nacht). Maar nu lezen we wisselende recenties over Sequoia en lijkt de afstand van daar naar de Pines Campground relatief lang... Raden jullie deze tussenstop aan? En is Las Vegas - Sequoia een taktische route als je niet door Death Valley kan rijden? (Wij rijden met El Monte).

Daarnaast twijfelen wij ook over de campings. We hebben voor een camper gekozen omdat het ons fantastisch lijkt om midden in een national park te kunnen staan. Maar tijdens de campingzoektocht blijken veel van die campings minimale voorzieningen te hebben (logisch :+ ). Zijn hier mensen die dat +/- 2 weken hebben gedaan? Is dat te doen?

Dit wordt trouwens onze route zoals het er nu naar uit ziet:

Dag 1: aankomst in San Francisco
Dag 2+3: San Francisco
Dag 4: camper ophalen
Dag 5: naar Monterey (is de 17-mile drive te doen met 30 ft??)
Dag 6: naar Morro Bay
Dag 7: naar Santa Barbara
Dag 8: naar Joshua Tree
Dag 9: naar Lake Havasu
Dag 10: naar Grand Canyon
Dag 11: Crand Cayon
Dag 12: naar Page
Dag 13: naar Monument Valley
Dag 14: naar Arches
Dag 15: Arches
Dag 16: naar Capitol Reef
Dag 17: naar Bryce Canyon
Dag 18: Bryce
Dag 19: naar Zion
Dag 20: Zion
Dag 21: naar Las Vegas
Dag 22: naar Sequoia
Dag 23: naar Yosemite
Dag 24: camper inleveren in San Francisco


Ik meld me ook in dit topic. :wave: Wij gaan een zeer gelijkaardige reis als jullie doen. Wij gaan ook naar de Westkust van Amerika voor 23 dagen met een camper in de periode eind mei tot midden juni. Wij gaan met een bevriend koppel, dus we zijn met 4. We hebben de vliegtickets geboekt en we zijn nu voor de camper aan het kijken. We proberen alles zo budgetvriendelijk te doen, wat tot dusver lijkt te lukken.

Dit is voorlopige onze planning:

Dag 1: Aankomst San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco
Dag 5: Sillicon Valley en vertrek Yosemite
Dag 6: Yosemite
Dag 7: Yosemite
Dag 8: Route 395/ Sequoia National Park
Dag 9: Sequoia National Park
Dag 10: vertrek Las Vegas
Dag 11: Las Vegas
Dag 12: Las Vegas
Dag 13: Zion National Park
Dag 14: Antelope Canyon
Dag 15: Grand Canyon
Dag 16: Grand Canyon
Dag 17: LA
Dag 18: LA
Dag 19: Disneyland
Dag 20: Kustlijn Santa Barbara (terug naar San Francisco)
Dag 21: Kustlijn Big Sur
Dag 22: kustlijn Monterey
Dag 23: Vertrek vanuit San Francisco naar huis

Ik heb geen idee of ons reisschema realistisch is. Wij hebben ook veel interesse in de steden, en daarom doen we wat minder parken. Ik blijf alleszins graag meelezen in dit topic. :)

ZOEF !!
M1 dressuur, L startgerechtigd springen, L SGW

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 15:17

Alles is een stad bezoeken met een camper wat onhandig :) dus kijk goed naar parkeerruimte en vervoer naar de binnenstad per stad die je gaat bezoeken :)

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 15:33

Voor de GC zou ik een dag minder nemen. Ik zou Bryce nog toevoegen, echt prachtig!
En ik zou de camper pas op dag 5 huren, of eigenlijk dag 4, want ik zou ook een dagje minder SF doen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 15:46

Bedankt voor jullie tips !! Kan er zeker wat mee !

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 16:05

Je kan vanaf de 395 niet in Sequoia NP komen of je moet helemaal onderlangs via Bakersfield. Voor jullie is de volgorde San Francisco - Sequoia - Yosemite veel logischer, mits de Tioga Pass al open is. Die kans is in mei kleiner dan in juni. Alleen al om die reden zou ik de route omdraaien en eerst Highway 1 rijden, met als voordeel dat je dan aan de goede kant van de weg zit om stops te maken langs de kust. Als je Yosemite en Sequoia aan het eind van de route hebt, is je kans om mooi weer ook groter en is hoogstwaarschijnlijk de Tioga Pass ook open. Je kan dan door Death Vally of bovenlangs (sommige verhuurders staan Death Valley in juni niet meer toe vanwege de warmte). Dat is echt een geweldig mooi gebied. Je kan overnachten bij June Lake of Convict Lake.

Denk erom dat je heel lange afstanden rijdt, ik zou in dit schema zeker een paar tussenstops toevoegen. Zet alles eens in Google Maps uit en tel dan 25 procent bij de rijtijden. Voor auto en camper is die vergelijking reëel. De afstand Yosemite - Las Vegas in één dag is erg groot, net als Grand Canyon - LA (daar kan je dus een nacht voor weghalen en overnachten in de buurt van Needles of Laughlin).

Ik zou in dit schema ook San Francisco aan het begin of het eind doen zonder camper, want je hebt in de stad alleen maar last van de camper. Persoonlijk vind ik het altijd fijn om in het begin direct lekker te gaan rijden en aan het eind een paar dagen nog in de stad te genieten van de luxe van een hotel.

Heel eerlijk: ik zou in dit schema Sequoia laten vallen om elders meer tijd te hebben (grote bomen kan je ook in Yosemite zien) en een dag minder San Francisco doen. Bryce inderdaad toevoegen en misschien een extra dag in Zion.

Webshop - digital art: MoTekent

Dropneus95
Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 17:58

Wij hebben vandaag geboekt! :D mijn jaar kan niet beter eindigen. 13 mei vliegen we naar San Francisco om 17 juni pas weer terug te gaan :+

Of de tioga pass open is en aan de goede kant van highway 1, is voor ons ook de reden geweest dat we het rondje tegen de klok in rijden.

Voor alsnog ziet ons rondje er zo uit. Twijfelen nog of we sequoia meenemen en onderlangs via bakersfield gaat of na death vally omhoog en dan yosemite in. Voor de invulling van de dagen gaan we nog langs Tioga Tours

[ img ]

~ Enjoy the little things, Carpe diem ~

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 19:36

Kijk anders eens op het alles Amerika forum. Ik denk dat daar nog meer kennis zit dan bij Tioga Tours.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 20:47

Dan wordt het bovenlangs :-)

Webshop - digital art: MoTekent

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-18 21:09

Leuk Dropneus! Heb je ook een uitgeschreven schema? Het lijkt er op dat jullie aardig wat kilometers gaan maken?

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Jettie
Berichten: 5569
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Provincie Groningen

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 12:52

Superleuk om jullie reisplannen te lezen!

Ik vertrek a.s. donderdag naar de VS voor mijn onderzoek. Ik zal 3 maanden lang in de regio Baltimore/Washington zijn en ga daarna nog 3 weken vakantie vieren (en tussendoor zal ik ook wel wat weekend-trips ondernemen). Jullie reisjes brengen me al op veel leuke ideeën voor dingen om te doen en zien aan de oostkust!

Nathaliefje
Berichten: 1258
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 13:15

MoniqueT schreef:
Je kan vanaf de 395 niet in Sequoia NP komen of je moet helemaal onderlangs via Bakersfield. Voor jullie is de volgorde San Francisco - Sequoia - Yosemite veel logischer, mits de Tioga Pass al open is. Die kans is in mei kleiner dan in juni. Alleen al om die reden zou ik de route omdraaien en eerst Highway 1 rijden, met als voordeel dat je dan aan de goede kant van de weg zit om stops te maken langs de kust. Als je Yosemite en Sequoia aan het eind van de route hebt, is je kans om mooi weer ook groter en is hoogstwaarschijnlijk de Tioga Pass ook open. Je kan dan door Death Vally of bovenlangs (sommige verhuurders staan Death Valley in juni niet meer toe vanwege de warmte). Dat is echt een geweldig mooi gebied. Je kan overnachten bij June Lake of Convict Lake.

Denk erom dat je heel lange afstanden rijdt, ik zou in dit schema zeker een paar tussenstops toevoegen. Zet alles eens in Google Maps uit en tel dan 25 procent bij de rijtijden. Voor auto en camper is die vergelijking reëel. De afstand Yosemite - Las Vegas in één dag is erg groot, net als Grand Canyon - LA (daar kan je dus een nacht voor weghalen en overnachten in de buurt van Needles of Laughlin).

Ik zou in dit schema ook San Francisco aan het begin of het eind doen zonder camper, want je hebt in de stad alleen maar last van de camper. Persoonlijk vind ik het altijd fijn om in het begin direct lekker te gaan rijden en aan het eind een paar dagen nog in de stad te genieten van de luxe van een hotel.

Heel eerlijk: ik zou in dit schema Sequoia laten vallen om elders meer tijd te hebben (grote bomen kan je ook in Yosemite zien) en een dag minder San Francisco doen. Bryce inderdaad toevoegen en misschien een extra dag in Zion.


Echt enorm bedankt voor je tips! We gaan bekijken om de route om te draaien! +:)+
Ook bedankt voor jouw reactie, Fitzroy!

Dropneus, ik ben ook heel benieuwd naar jullie uitgeschreven schema. :)

ZOEF !!
M1 dressuur, L startgerechtigd springen, L SGW

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 13:27

Wat leuk dat iedereen plannen heeft of al bijna vertrekt! :D

purny
Berichten: 27390
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 16:15

SdaphneS schreef:
Wat leuk dat iedereen plannen heeft of al bijna vertrekt! :D

Ik pas in september maar nu alvast een beetje de routeplanners aan het uitdraaien :D

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 09:51

Wij hebben ook geboekt voor Alaska eind juni.
Grotendeels alles al geboekt ivm beperkte plaatsen overal.
We gaan deels kamperen en deels hotels. Super veel zin in :)

Denver | Z springen, Z2 dressuur en M eventing

Cowboy55
Berichten: 8445
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 13:15

Keet schreef:
Van Toronto naar NF moet wel lukken :D
Kan je daarna van Canada naar USA lopen :D altijd leuk om te kunnen zeggen dat je dat gedaan hebt :D


Daar zijn zelfs bustours voor. Kan je wat dagen autohuur en parkeerkosten schelen.....hoewel die tour ook niet gratis is natuurlijk.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Boedha_1981, Dammie, fohadie, K_nolan, KleinBoefje, Miam, mvdende, Plonspony, purny, sandra1312, Zeeuwsemeid en 75 bezoekers