USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 11:37

Jullie nemen wel heel weinig tijd voor heel veel van de nationale parken. Voor Monument Valley, Arches etc. reken je maar 1 dag incl. het ernaartoe rijden. Maar voor zulke plaatsen moet je zeker 1 dag excl. de rit er naartoe van je vorige plaats rekenen. De afstanden er naartoe zijn ver, en in de parken zelf ben je vaak een flink stuk onderweg voor je aan de verschillende interessante plaatsen komt.

Ik denk dat dit behoorlijk ambitieus is en je zo alleen maar in de auto gaat zitten zonder veel te zien. Knip er een paar NP’s uit, kies er anderen waar je meerdere dagen blijft, en je hebt al een veel meer haalbare planning. :)


MoniqueT
Berichten: 8829
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 12:06

Eens met Yasmine. Als je toch naar Arches gaat, moet je zeker Canyonland NP niet overslaan en voor beide parken mét Deadhorse Point State Park heb je gewoon minimaal 2 volle dagen nodig. Voor Arches alleen is de omweg veel te groot.

Je plan van Yosemite naar Bodie en dan naar San Francisco is niet haalbaar. De kans dat de Tioga Pass open is, schat ik al wel ruim in, maar dan rij je dus eerst heel ver naar Bodie en dan weer terug richting San Francisco.

Als je dat wilt doen en de Tioga Pass is open, is de volgorde Death Valley - overnachten ergens rond Lee Vining of Mammoth Lakes of June Lake (tip is ook Convict Lake RV Park) en de volgende ochtend naar Bodie en dan ´s middags over de Tioga Pass naar Yosemite. Wil je Sequoia doen, dan doe je dat ná Yosemite.

Is de Tioga Pass nog dicht, dan ga je wel naar Sequoia voor Yosemite, maar dan is Bodie niet haalbaar.

Webshop - digital art: MoTekent

Fitzroy
Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 17:49

Ik vind het ondanks de 5 weken ook nog wat gehaast. Maar 1 dag voor LA, wat wil je daar doen?
Dan heb je voor de omgeving Moab zeker 3 nachten nodig en minimaal 2 volle dagen. Ook Yellowstone vind ik krap gepland. Yellowstone is heel groot, daar ben je zo 3 volle dagen zoet minimaal.
Grand Teton ontbreekt helemaal.
Voor Bryce heb je weer wat lang ingepland, daar kan gerust een dag vanaf. Zion is niet mijn park, maar anderen lopen er mee weg.

Keuzes, keuzes ... ik zou wat schrappen in jullie geval.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Grit
Berichten: 6142
Geregistreerd: 09-07-08

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 20:27

Geen tips, maar wat heerlijk dat jullie 5 weken rond gaan trekken!

xIrlijn
Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 13:35

Dropneus wat een heerlijke reis is dat in het vooruitzicht! Ik heb helaas ook geen tips (wij vertrekken deze zomer pas), maar het lijkt mij in ieder geval goed dat jullie bij een aantal parken wat meer dagen blijven staan.

Wij vertrekken in de zomer met de camper (30 ft :Y) ) naar het westen. De route staat aardig vast, maar we twijfelen nog over de weg tussen Las Vegas en Yosemite. Tioga Tours raadde ons aan om na Las Vegas naar Lone Pine/Sequoia te rijden en de volgende ochtend naar de Upper/Lower/North Pines Campground in Yosemity te gaan (daar staan we dan één dag/nacht). Maar nu lezen we wisselende recenties over Sequoia en lijkt de afstand van daar naar de Pines Campground relatief lang... Raden jullie deze tussenstop aan? En is Las Vegas - Sequoia een taktische route als je niet door Death Valley kan rijden? (Wij rijden met El Monte).

Daarnaast twijfelen wij ook over de campings. We hebben voor een camper gekozen omdat het ons fantastisch lijkt om midden in een national park te kunnen staan. Maar tijdens de campingzoektocht blijken veel van die campings minimale voorzieningen te hebben (logisch :+ ). Zijn hier mensen die dat +/- 2 weken hebben gedaan? Is dat te doen?

Dit wordt trouwens onze route zoals het er nu naar uit ziet:

Dag 1: aankomst in San Francisco
Dag 2+3: San Francisco
Dag 4: camper ophalen
Dag 5: naar Monterey (is de 17-mile drive te doen met 30 ft??)
Dag 6: naar Morro Bay
Dag 7: naar Santa Barbara
Dag 8: naar Joshua Tree
Dag 9: naar Lake Havasu
Dag 10: naar Grand Canyon
Dag 11: Crand Cayon
Dag 12: naar Page
Dag 13: naar Monument Valley
Dag 14: naar Arches
Dag 15: Arches
Dag 16: naar Capitol Reef
Dag 17: naar Bryce Canyon
Dag 18: Bryce
Dag 19: naar Zion
Dag 20: Zion
Dag 21: naar Las Vegas
Dag 22: naar Sequoia
Dag 23: naar Yosemite
Dag 24: camper inleveren in San Francisco

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 13:50

Oef, die hierboven vind ik ook wel een heel stevige route. Hebben jullie er rekening mee gehouden dat NP’s zoals Monument Valley enorm groot zijn en het je dus flink wat tijd kost om er doorheen te rijden naar de dingen die je wil zien? Want als ik het zo bekijk ga je meer in de auto zitten dan wat anders... Je verplaatst je ongeveer iedere dag naar een nieuwe plaats en dat is best ambitieus en in mijn ervaring ook niet de meest relaxte manier van reizen.

SdaphneS
Berichten: 11416
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 14:39

Wat is er basic aan kamperen met camper? Alles zit er toch in? Dan heb je ook niet veel nodig buiten de camper. Denk ik. Maar misschien begrijp ik je verkeerd. :D

xIrlijn
Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 15:16

Yasmine schreef:
Oef, die hierboven vind ik ook wel een heel stevige route. Hebben jullie er rekening mee gehouden dat NP’s zoals Monument Valley enorm groot zijn en het je dus flink wat tijd kost om er doorheen te rijden naar de dingen die je wil zien? Want als ik het zo bekijk ga je meer in de auto zitten dan wat anders... Je verplaatst je ongeveer iedere dag naar een nieuwe plaats en dat is best ambitieus en in mijn ervaring ook niet de meest relaxte manier van reizen.

'Stevige route' is inderdaad wel goed omschreven. Het was voor ons gevoel kiezen tussen van zoveel mogelijk verschillende parken een beetje zien of van een paar parken heel veel zien. Uiteindelijk hebben we voor de eerste optie gekozen en gaan we gewoon drie weken buffelen. Maar het is goed dat je waarschuwt, voor vertrek gaan we goed bedenken wat we van elk park willen zien.

SdaphneS schreef:
Wat is er basic aan kamperen met camper? Alles zit er toch in? Dan heb je ook niet veel nodig buiten de camper. Denk ik. Maar misschien begrijp ik je verkeerd. :D

SdaphneS: haha klopt, de camper zal luxe zijn vergeleken met een tent! Wat koken en slapen betreft zitten we dan ook goed, maar het gaat vooral om douchen eigenlijk. Twee weken met een douchezak aan de boom kan, maar optimaal is anders :') Of stellen wij ons nu te weinig voor van de natuurcampings en zijn daar ook prima sanitaire voorzieningen :=

Dropneus95
Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 17:24

Wij hebben inmiddels tioga tours geraadpleegd en waarschijnlijk boeken we onze reis via hun :) zij kunnen waarschijnlijk het beste inschatten hoe en wat...

Ik had wel een vraagje over de camper. Ik heb als 24 jarige nog nooit in zo'n ding gereden. Nou leek ons de C19 van cruise Amerika wel wat, maar bij tioga tours zeggen ze dat je beter de C25 kan nemen ivm comfort. Is het heel anders rijden? Je hebt tenslotte wel 1,5 meter extra :=

~ Enjoy the little things, Carpe diem ~

shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 17:55

xIrlijn schreef:
Dropneus wat een heerlijke reis is dat in het vooruitzicht! Ik heb helaas ook geen tips (wij vertrekken deze zomer pas), maar het lijkt mij in ieder geval goed dat jullie bij een aantal parken wat meer dagen blijven staan.

Wij vertrekken in de zomer met de camper (30 ft :Y) ) naar het westen. De route staat aardig vast, maar we twijfelen nog over de weg tussen Las Vegas en Yosemite. Tioga Tours raadde ons aan om na Las Vegas naar Lone Pine/Sequoia te rijden en de volgende ochtend naar de Upper/Lower/North Pines Campground in Yosemity te gaan (daar staan we dan één dag/nacht). Maar nu lezen we wisselende recenties over Sequoia en lijkt de afstand van daar naar de Pines Campground relatief lang... Raden jullie deze tussenstop aan? En is Las Vegas - Sequoia een taktische route als je niet door Death Valley kan rijden? (Wij rijden met El Monte).

Daarnaast twijfelen wij ook over de campings. We hebben voor een camper gekozen omdat het ons fantastisch lijkt om midden in een national park te kunnen staan. Maar tijdens de campingzoektocht blijken veel van die campings minimale voorzieningen te hebben (logisch :+ ). Zijn hier mensen die dat +/- 2 weken hebben gedaan? Is dat te doen?

Dit wordt trouwens onze route zoals het er nu naar uit ziet:

Dag 1: aankomst in San Francisco
Dag 2+3: San Francisco
Dag 4: camper ophalen
Dag 5: naar Monterey (is de 17-mile drive te doen met 30 ft??)
Dag 6: naar Morro Bay
Dag 7: naar Santa Barbara
Dag 8: naar Joshua Tree
Dag 9: naar Lake Havasu
Dag 10: naar Grand Canyon
Dag 11: Crand Cayon
Dag 12: naar Page
Dag 13: naar Monument Valley
Dag 14: naar Arches
Dag 15: Arches
Dag 16: naar Capitol Reef
Dag 17: naar Bryce Canyon
Dag 18: Bryce
Dag 19: naar Zion
Dag 20: Zion
Dag 21: naar Las Vegas
Dag 22: naar Sequoia
Dag 23: naar Yosemite
Dag 24: camper inleveren in San Francisco


Ik vind dit zoon pittig schema :')
Zou helemaal kapot zijn na dit tripje van 24 dagen…Maar begrijp dat veel mensen gewoon zoveel mogelijk in een keer willen zien een camper huren is niet goedkoop heb ik gehoord..Een nicht van mij ging iets van 2/3 weken weg ook met camper en het reisje koste 8000 euro :wow:



Weet iemand trouwens hoe dat programma ookal weer heet over die mensen die met een groepje van 5 in tinyhouses gaan touren naar ik geloof Canada? Ik heb het gekeken voor ik vertrok maar ik kan het hier helaas niet kijken dus zal via gemist even moeten kijken als ik terug ben!

Ceetje_bokt
Berichten: 5125
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 17:58

Wij hebben veel gekampeerd met een puptentje in de nationale parken en ja soms is het heel basic, maar we hebben dan niks meer nodig dan een toilet en een waterkraan. Op vakantie douchen we niet elke dag en als de kans er is dan douchen we ergens. Mooiste plekken gestaan. Eigenlijk was mijn regel : minimaaal een pittoilet, maar zelf dat hebben we een nacht laten varen en genoten van een waanzinnige plek aan een rivier in de buurt van de Painted Hills.

shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 18:48

Ben je in een tentje niet bang voor beren??

Ceetje_bokt
Berichten: 5125
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 19:52

shilady schreef:
Ben je in een tentje niet bang voor beren??

We weten inmiddels wat we moeten doen bij het kamperen: alleen je luchtbed en slaapzak in de tent, de rest bewaar je in de auto. (Dat is de reden dat we wel een grote auto huren, want dan kan je je spullen makkelijk terugvinden). En we hebben wel meegemaakt op Vancouver Island dat we naar de wc moesten, het was al licht en 10 meter bij onze tent stond een black Bear tegen de foodlockers op. Dan sta je in de pyjama en op je slippertjes ook wel even goed te kijken. ‘Eh... en nu?’ ‘Camera halen’ _O- toen vriendlief terug kwam was de beer al weg. Later vertelden we het tegen een ranger en zij vroeg: Did you take a picture?. Na deze ontmoeting stapte ik niet meer onnadenkend uit het toiletgebouw. Maar nee, geen angst dus. In Florida hadden we armadilo’s bij de tent, ook zo gaaf!

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 13:48

Inderdaad erg pittig reisschema, xIrlijn, wij zijn vanaf SF via Napa Valley en Lake Tahoe en Yosemite naar Monterey gereden en via daar door helemaal naar LA. Hebben we dikke 2 weken over gedaan, hadden bijvoorbeeld 4 dagen in Yosemite. Ik vond het heerlijk, echt een vakantie gevoel!

Wij hebben ook nagedacht over een camper, maar uiteindelijk toch voor hotels gegaan. De campers die wij kunnen betalen zouden geen toilet en douche hebben, dus je bent dan nog steeds afhankelijk. Verder kan je in de natuur wel mooi kamperen, maar hebben we ook best veel steden/dorpen aangedaan. Een camper heeft vaak ook een max afstand, en anders moet je bijbetalen. Een auto heeft ongebeperkt kilometers.

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 14:47

Zo ik mag me weer officieel gaan melden in het topic!

In mei ga ik samen met mijn zusje weer richting de USA!

We willen een rondritje gaan doen in het noord-westen van Amerika en een klein stukje Canada.

New York, Washington en Niagara zijn de hoogtepunten maar we willen natuurlijk een mooi rondje gaan rijden.

Hebben jullie nog tips die we in deze route kunnen meepakken?
We gaan waarschijnlijk 2 weken. We weten ook dat we lange afstanden in de auto gaan zitten maar we willen zo veel mogelijk zien.

We vliegen waarschijnlijk op Toronto.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

Noeps
Berichten: 16923
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 15:05

In 2 weken heb je dan al aardig wat. Ik zou minimaal 4 tot 5 dagen NYC doen, 2 dagen Washington DC en een dag Niagara. Toronto ben ik nog nooit geweest dus ik kan daarvan geen inschatting geven. Maar inclusief reistijd zit je al gauw op 2 weken. Is Boston geen logischere optie in plaats van Washington?

Ons korte tripje naar NYC begint bijna, nog drie dagen *\o/*. Vrijdag gaan we een helikoptervlucht maken, cadeautje voor de verjaardag van vriendlief (wat me zelf toevallig ook bijzonder leuk leek ;))

❤️

Cowboy55
Berichten: 8420
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 15:29

Noeps schreef:
In 2 weken heb je dan al aardig wat. Ik zou minimaal 4 tot 5 dagen NYC doen, 2 dagen Washington DC en een dag Niagara. Toronto ben ik nog nooit geweest dus ik kan daarvan geen inschatting geven. Maar inclusief reistijd zit je al gauw op 2 weken. Is Boston geen logischere optie in plaats van Washington?

<KNIP>


Toronto heb je ook wel een dag of 2-3 voor nodig. Terug ook via Toronto? Dan is het een behoorlijke ruk, zelfs als je Toronto-Niagara-NYC en Boston doet. Washington is dan helemaal feest qua rijden.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

balance
Moderator Kantine
Berichten: 18005
Geregistreerd: 24-08-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 15:35

In Toronto vooral zo’n bustour maken, erg leuk en er hoort ook een tochtje op een boot bij.

We see things as we are, not as they are
- Anaïs Nin


Dallista
Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 15:47

Michelleex schreef:
We willen een rondritje gaan doen in het noord-westen van Amerika en een klein stukje Canada.

New York, Washington en Niagara zijn de hoogtepunten

Washington is inderdaad prachtig... maar dan denk ik toch aan wat anders dan jij. :')

Just kidding, klinkt als een leuk tripje!

MoniqueT
Berichten: 8829
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 16:05

Washington State is Noordwest, Washington DC is in het oosten. Ik vind het voor twee weken erg ambitieus om Canada mee te nemen. Er is al zoveel te zien in de USA zelf.

Webshop - digital art: MoTekent

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 16:35

Michelleex schreef:
Zo ik mag me weer officieel gaan melden in het topic!

In mei ga ik samen met mijn zusje weer richting de USA!

We willen een rondritje gaan doen in het noord-westen van Amerika en een klein stukje Canada.

New York, Washington en Niagara zijn de hoogtepunten maar we willen natuurlijk een mooi rondje gaan rijden.

Hebben jullie nog tips die we in deze route kunnen meepakken?
We gaan waarschijnlijk 2 weken. We weten ook dat we lange afstanden in de auto gaan zitten maar we willen zo veel mogelijk zien.

We vliegen waarschijnlijk op Toronto.


Dat is niet het westen van usa in ieder geval :)

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 18:12

Sorry bedoel het noord-oosten natuurlijk.

De enige reden dat we canada 'meenemen' is omdat je daar eigenlijk al zit als je bij de Niagara bent.

Ik zie via Kras etc. reizen van 10 dagen waarbij ze nog veel meer bezoeken dan alleen deze drie plekken.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

Aranel
Berichten: 20190
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 18:24

Ik vond Moab en Canyonlands echt weer geen hol aan, kun je zien hoe dat verschilt :+

Voor Yellowstone zou ik, als jullie van wandelen houden, echt meer dagen uittrekken en zéker ook Grand Teton toevoegen.

Nadir
Berichten: 12686
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-18 19:19

Michelle, misschien is dit een idee:
Dag 1 Amsterdam —> Toronto
Dag 2 Toronto
Dag 3 Toronto —> Niagara Falls
Dag 4 Niagara Falls
Dag 5 Niagara Falls —> X (leuke plek op weg naar Washington DC)
Dag 6 X —> Washington DC
Dag 7 Washington DC
Dag 8 Washington DC
Dag 9 Washington DC —> New York City
Dag 10 New York City
Dag 11 New York City
Dag 12 New York City
Dag 13 New York City
Dag 14 New York City —> Amsterdam

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

purny
Berichten: 27354
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 19:23

shilady schreef:
xIrlijn schreef:
Dropneus wat een heerlijke reis is dat in het vooruitzicht! Ik heb helaas ook geen tips (wij vertrekken deze zomer pas), maar het lijkt mij in ieder geval goed dat jullie bij een aantal parken wat meer dagen blijven staan.

Wij vertrekken in de zomer met de camper (30 ft :Y) ) naar het westen. De route staat aardig vast, maar we twijfelen nog over de weg tussen Las Vegas en Yosemite. Tioga Tours raadde ons aan om na Las Vegas naar Lone Pine/Sequoia te rijden en de volgende ochtend naar de Upper/Lower/North Pines Campground in Yosemity te gaan (daar staan we dan één dag/nacht). Maar nu lezen we wisselende recenties over Sequoia en lijkt de afstand van daar naar de Pines Campground relatief lang... Raden jullie deze tussenstop aan? En is Las Vegas - Sequoia een taktische route als je niet door Death Valley kan rijden? (Wij rijden met El Monte).

Daarnaast twijfelen wij ook over de campings. We hebben voor een camper gekozen omdat het ons fantastisch lijkt om midden in een national park te kunnen staan. Maar tijdens de campingzoektocht blijken veel van die campings minimale voorzieningen te hebben (logisch :+ ). Zijn hier mensen die dat +/- 2 weken hebben gedaan? Is dat te doen?

Dit wordt trouwens onze route zoals het er nu naar uit ziet:

Dag 1: aankomst in San Francisco
Dag 2+3: San Francisco
Dag 4: camper ophalen
Dag 5: naar Monterey (is de 17-mile drive te doen met 30 ft??)
Dag 6: naar Morro Bay
Dag 7: naar Santa Barbara
Dag 8: naar Joshua Tree
Dag 9: naar Lake Havasu
Dag 10: naar Grand Canyon
Dag 11: Crand Cayon
Dag 12: naar Page
Dag 13: naar Monument Valley
Dag 14: naar Arches
Dag 15: Arches
Dag 16: naar Capitol Reef
Dag 17: naar Bryce Canyon
Dag 18: Bryce
Dag 19: naar Zion
Dag 20: Zion
Dag 21: naar Las Vegas
Dag 22: naar Sequoia
Dag 23: naar Yosemite
Dag 24: camper inleveren in San Francisco


Ik vind dit zoon pittig schema :')
Zou helemaal kapot zijn na dit tripje van 24 dagen…Maar begrijp dat veel mensen gewoon zoveel mogelijk in een keer willen zien een camper huren is niet goedkoop heb ik gehoord..Een nicht van mij ging iets van 2/3 weken weg ook met camper en het reisje koste 8000 euro :wow:



Weet iemand trouwens hoe dat programma ookal weer heet over die mensen die met een groepje van 5 in tinyhouses gaan touren naar ik geloof Canada? Ik heb het gekeken voor ik vertrok maar ik kan het hier helaas niet kijken dus zal via gemist even moeten kijken als ik terug ben!


Was het niet wereldreis op wielen?

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers