Afscheid nemen van Tinker, maar hoe aanpakken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Afscheid nemen van Tinker, maar hoe aanpakken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-20 06:13

Beste Bokkers,
Omdat er hier veel tinkerkennis zit, hoop ik dat jullie met mij willen meedenken.

Ik heb besloten afscheid te nemen van 1 van m’n paarden, een tinkerruin van ca. 9 jaar. Het is een vrij onzeker dier en ik heb er gewoon onvoldoende klik mee. Het is een lief en mooi paard, maar schrikkerig.

Ik wil natuurlijk wel dat hij goed terechtkomt maar weet eigenlijk niet hoe dit het beste aan te pakken. Ook heb ik op zich geen enorme haast, hij staat bij ons thuis met m’n andere paard op z’n gemakje gras te maaien.

Ik kan hem natuurlijk “gewoon” op marktplaats zetten, op de bokmarkt of aan een random handelaar verkopen. Maar het voelt beter als hij bijv naar een betrouwbare tinkerstal zou gaan of naar een ander betrouwbaar adres. Ik heb alleen geen idee waar te beginnen. Wie wil meedenken met mij? Hartelijk dank alvast!

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Afscheid nemen van Tinker, maar hoe aanpakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 06:19

Ik zit niet in de tinkers. Maar een tinkerstal, dat klinkt als tussenhandelaar? Zo ja dan weet je toch ook niet waar hij terecht komt?
Ik zou gewoon zelf verkopen met goede advertentie en er ook bij zetten dat het onder voorwaarde van gunnen is.
Oftewel voelt het niet goed dan verkoop je niet aan diegene.
Meeste mensen die een tinker kopen zijn liefhebber van het ras lijkt me dus dat komt vast goed.

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-20 06:21

Hoi bedankt voor je reactie! Ik dacht aan een tinkerstal omdat ik gehoord had dat daar betrouwbare tussenzaten die echt zorgen voor een match tussen ruiter en paard. Het lijkt me op zich een goede oplossing.

Daar komt bij dat het paard ook nog wel even klein beetje bevestigd moet worden.

Zijn er betrouwbare tinkerstallen bij jullie bekend die mogelijk ook inkopen?
Laatst bijgewerkt door balance op 22-05-20 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Enkele reacties samengevoegd

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Afscheid nemen van Tinker, maar hoe aanpakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 06:41

Nadeel van een handelaar, tinkerstal of niet, die bieden erg laag, want die willen er later ook nog weer aan verdienen.
Of het moet zijn dat je dat niet uitmaakt.

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-20 06:44

Tnx voor meedenken! Wat voor soort bedragen zou je dan aan moeten denken? In de orde van grootte van helft van particuliere verkoop biedt ofzo? Ik vind het op zich niet superbelangrijk.

Heeft iemand ervaring met verkoop aan stal doorstap ?

Of tinkerstal van de gorterberg?
Laatst bijgewerkt door balance op 22-05-20 19:24, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Enkele reacties samengevoegd

MallyBelly

Berichten: 3530
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 06:57

De eerste zou ik even op de zoekfunctie gebruiken op bokt.

En de tweede kopen volgens mij niet in.

Ik zou hem/haar gewoon met het verhaal op marktplaats zetten. Geen emotioneel verhaal maar gewoon hoe het is, wat tie kent en wat niet enz. Dan bereik je de juiste mensen.
Wij hebben pas ook een pony erbij gekocht (tinker) waar ook wat werk in zit, dat stond gewoon in de advertentie, zijn gaan kijken en een bod gedaan.
Laatst bijgewerkt door MallyBelly op 21-05-20 06:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-20 06:58

Iemand ervaring met t Boesehof?

Hoi Melissa, leuk dat je reageert. Ik hoor en lees wisselende dingen vandaar. Bedoelde jij dat t niet zo’n goed adres is?

Ik kan wel een advertentie op boktmarkt zetten (en uiteraard een eerlijk verhaal erbij), maar zie een beetje op tegen de aanloop en ontvangen van mensen. Zeker omdat hij niet “panklaar” is.

Ik ben ook zo benieuwd of er iemand is die zijn tink verkocht heeft aan een tinkerstal? En hoe dat dan ging en beviel.
Laatst bijgewerkt door balance op 22-05-20 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Enkele reacties samengevoegd

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 07:04

Boesehof dan heb je een super plek.
Die gaan met haar aan de slag en pas als ze weten hoe ze is gaat ze de verkoop weer in.

Stal doorstap zou ik persoonlijk niet doen, is ook geen tinkerstal.

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-20 07:06

Doorstap valt dan denk ik af,.... bedankt voor jullie reacties daarover

Boesehof komt op mij heel goed over, zat al op de Facebookpagina te neuzen., is er misschien iemand hier die daar zelf gekocht of verkocht heeft?

Ik vind t trouwens wel echt top dat jullie op deze vroege morgen al zo veel reageren!!!!
Laatst bijgewerkt door balance op 22-05-20 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Enkele reacties samengevoegd

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Afscheid nemen van Tinker, maar hoe aanpakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 07:09

Niets gekocht of verkocht, maar ken de eigenaar wel.
Ik durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat dit eerlijke mensen zijn.
Die hebben ook geen snelle handel, alle paarden staan daar langer.
En dan worden ze gereden en schriktraining mee gedaan, van alles wat. Zodat ze weten aan welk soort ruiter ze verkocht kunnen worden.

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-20 07:10

Nog even over Boesehof... ik ben op
zoek naar een ander paard, is dat dan ook een betrouwbaar adres om eens te kijken? Ik heb wel echt specifieke wensen (Iets ouder rustig betrouwbaar etc) zie mijn andere topic

Hebben ze ook dergelijke dieren?
Laatst bijgewerkt door Jessie2020 op 21-05-20 07:11, in het totaal 1 keer bewerkt

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 07:10

Je kunt trouwens beter je berichten wijzigen als je nog iets er aan toe wil voegen, daardoor wordt het wat overzichtelijker.

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Re: Afscheid nemen van Tinker, maar hoe aanpakken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-20 07:12

Tnx voor de tip ben relatief nieuw

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 07:12

Jessie2020 schreef:
Nog even over Boesehof... ik ben op
zoek naar een ander paard, is dat dan ook een betrouwbaar adres om eens te kijken? Ik heb wel echt specifieke wensen (Iets ouder rustig betrouwbaar etc) zie mijn andere topic

Hebben ze ook dergelijke dieren?

Daar schrijf je geen tinker te willen :D

ja zie mijn bericht hierboven.

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-20 07:14

Haha !!! Nou zoals ik in dat andere topic ook schrijf is ras Kleur afstamming etc geen harde eis, eerder lichte voorkeur of lichte afkeur. Karakter en klik staat op 1.

Stel dat mijn ideale paard een tinker is dan is dat ok.

StalNollie

Berichten: 9113
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Afscheid nemen van Tinker, maar hoe aanpakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 08:18

Handelaren of tinker stal 1 pot nat bieden weinig dit omdat er genoeg tuinkers te halen valt onder de waarde.
Is je pony een Nederlandse ofniet? Dit doet met inkoop ook nog enorm veel.

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Re: Afscheid nemen van Tinker, maar hoe aanpakken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-20 08:33

Tnx voor reageren! Nope die van mij is import. Het is wel echt een luxe gebouwde knapperd. Maar geld is niet echt het belangrijkste. Als ik hem kan overdoen aan een betrouwbare tinkerstal die erom bekend staan dat ze een goede match zoeken met het nieuwe baasje dan heb ik daar wel oren naar. Ik zou er gewoon best tegenop zien als er allemaal particulieren over de vloer komen. Lijkt me zo’n gedoe. Iemand nog ideetjes voor betrouwbare tinkerstallen ?

Chantalla

Berichten: 1427
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Re: Afscheid nemen van Tinker, maar hoe aanpakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 08:41

Je zou eens kunnen kijken naar Stal Roseboom. Zij verkopen ook voor particulieren en hebben een breed netwerk. Daar is het mogelijk om op hun site te adverteren terwijl je paard thuis blijft staan, maar je kan hem ook naar hun locatie brengen.

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Re: Afscheid nemen van Tinker, maar hoe aanpakken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-20 08:43

Hey bedankt, ik ga eens kijken. Heb je daar zelf ervaring mee?

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Afscheid nemen van Tinker, maar hoe aanpakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 08:45

Hik zou naar stal boesehof gaan en kijken of ik hem daar kon inruilen op een ander paard..

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Re: Afscheid nemen van Tinker, maar hoe aanpakken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-20 08:47

Hoi Chantalla, ik heb gelijk gekeken. Ziet er op zich wel goed uit. Wat mij ook opvalt is dat als ze daar verkopen, je daar eerst kan proefrijden. Dat is iets voor m’n andere zoektocht.

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-20 08:48

Billy schreef:
Hik zou naar stal boesehof gaan en kijken of ik hem daar kon inruilen op een ander paard..


Daar hebben ze alleen tinkers toch? Is op zich niet mijn eerste voorkeur maar Ik sluit t ook niet uit.

Anomien

Berichten: 7379
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 08:56

Jessie2020 schreef:
Hoi bedankt voor je reactie! Ik dacht aan een tinkerstal omdat ik gehoord had dat daar betrouwbare tussenzaten die echt zorgen voor een match tussen ruiter en paard. Het lijkt me op zich een goede oplossing.


Er zijn altijd minder goede en hele goede adressen. Los van het ras wat ze verkopen

Maar uiteindelijk zijn het bedrijven die geld willen verdienen. En gaan ze niet tot het gaatje. Tenzij het hobby is.

Probeer je verhaal eens op papier te zetten.
Vertaal dat in een advertentietekst .. Dat ie onzeker is, maar bij de juiste match wel weg mag. Mooie foto’s erbij. Geef aan dat je open staat voor een langere verkoopprocedure (vaker kijken en dus niet weg=weg).

Iedereen die reageert waar je ene goed gevoel bij hebt, laat je komen. Daarna weeg je af of dit het echt was. En dan heb je je koper!

Houd het zelf in de hand. En volg je gevoel. Maar houd de kopers niet moederloos aan het lijntje. Wees eerlijk.

Er zijn zat mensen die juist graag lang mee willen kijken bij de vorige eigenaar en niet meteen een beslissing willen nemen en zowat met een trailer aan komen rijden op de eerste kijkersafspraak

Chantalla

Berichten: 1427
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 08:56

Zelf ervaring mee inderdaad, met verkoop en bekijken. Uiteindelijk het paard verkocht op een andere manier en het paard waar ik bij gekeken heb niet gekocht, maar wel fijne mensen. Hebben ook ervaring met importpaarden. Wel voornamelijk tinkers.

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Re: Afscheid nemen van Tinker, maar hoe aanpakken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-20 09:00

Hoi Knert, bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik zit eerlijk gezegd eigenlijk niet te wachten op (langdurig) contact met particulieren...al denkende en schrijvende vind ik het een steeds fijner idee om wat betrouwbare tinkerstallen te contacten.