Tinkerstal McCloud

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Galuppy0546Jarig
Berichten: 179
Geregistreerd: 17-03-20

Tinkerstal McCloud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-20 20:00

Hoooi

Na een naar hoofdstuk te hebben afgesloten is het tijd voor een nieuwe en ben ik opzoek naar een eigen paardje.
Nou zit ik te denken om eens langs te gaan bij tinkerstal McCloud, zijn er mensen die daar ervaring mee hebben? ^^


Ik kan namelijk niet zo heel veel tinkerstallen vinden namelijk, deze en de bonte parels in Zenderen

Nienkje_H

Berichten: 427
Geregistreerd: 22-01-14
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 20:06


LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Tinkerstal McCloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 20:07

Bonte hoeve on sprang capelle zou Ik eerder gaan kijken.
En anders over mccloud de zoekfunctie even invullen :D

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Tinkerstal McCloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 20:08

Mccloud is gestopt volgens mij. En hoor slechte verhalen. Ik heb mijn tinker in 2016 bij stal Roseboom gekocht.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Tinkerstal McCloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 20:12

Ja volgens mij staat het te koop. Of ze gestopt zijn?
Kennis van me had daar ook een enorm slechte ervaring.

Galuppy0546Jarig
Berichten: 179
Geregistreerd: 17-03-20

Re: Tinkerstal McCloud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-20 20:16

Duidelijk verhaal :+

Ik zal de roseboom eens aanschrijven


Mensen met ervaring bij de bonte parels?

Roos_h

Berichten: 111
Geregistreerd: 01-03-20
Woonplaats: Haarlem

Re: Tinkerstal McCloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 20:52

Ik heb deze maand mijn tinker bij tinkerstal van de gorterstraat vandaan, maar dat zijn alleen onbeleerde tinkers.
Bonte parels heb ik alleen contact mee gehad dus kan er niet heel veel over zeggen, behalve dat het een heel vriendelijke man was, die je ook door verwijst als hij niet heeft staan waar je naar op zoek bent. Hij kan je dus waarschijnlijk wel iets verder helpen!

Hjartje

Berichten: 183
Geregistreerd: 17-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 20:55

Aantal jaren geleden ben ik bij verschillende tinkerstallen geweest, geen goed gevoel destijds bij mccloud. We moesten meteen een beslissing maken of we het paard wilden kopen en eigen DA mocht niet komen voor de keuring. Ik ben toen ook nog gaan kijken bij stal roseboom, heel vriendelijke mensen, maar ik had geen klik met het paard. Stal de bonte parels eigenlijk hetzelfde verhaal. Ik vond ze destijds erg vriendelijk en meedenkend maar ik had niet een klik met een van de paarden.
Veel succes met je zoektocht!

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Tinkerstal McCloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 21:05

Of roseboom of bonte parels, beiden zijn een fijn adres

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Tinkerstal McCloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 21:05

Ik heb je andere topic gelezen, je hebt echt super pech gehad zeg! Ik wil je best met wat tips en trics helpen als je dat fijn vindt.

Wildgirl

Berichten: 11661
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 21:13

Galuppy0546 schreef:
Hoooi

Na een naar hoofdstuk te hebben afgesloten is het tijd voor een nieuwe en ben ik opzoek naar een eigen paardje.
Nou zit ik te denken om eens langs te gaan bij tinkerstal McCloud, zijn er mensen die daar ervaring mee hebben? ^^


Ik kan namelijk niet zo heel veel tinkerstallen vinden namelijk, deze en de bonte parels in Zenderen



Ik heb je vorige topic ook gelezen en zou je willen adviseren om niet voor een import tinker te gaan. Je zult niet de eerste zijn waarmee dat op dezelfde wijze misgaat als bij je vorige aankoop.
Mocht je een tinker willen, kijk eens naar een NL gefokte. Ik hoop dat je snel een leuke, brave pony treft!

Poosje81
Berichten: 21193
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: Tinkerstal McCloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 21:15

Stal Roseboom heeft momenteel leuke NL gefokte merrie staan!

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Tinkerstal McCloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 21:23

En daarom dus de bonte hoeve, allemaal eigen fok in diverse leuke kleurtjes :)

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Tinkerstal McCloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 21:26

En altijd laten testen voor pssm 1 en 2. Zeker bij import.

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 21:46

_Penotti schreef:
Ja volgens mij staat het te koop. Of ze gestopt zijn?
Kennis van me had daar ook een enorm slechte ervaring.



Al verkocht.
Ze zijn uit elkaar maar 1 van de 2 gaat nog steeds onder dezelfde naam verder naar mijn weet. Ze zitten wel op een andere plek nu dus.


Maar inderdaad. Niet doen!
Koop particulier of bij een goede fokker. Geen handelsstal met de wereld aan import uit het buitenland.

De bonte Hoeve oa heeft leuke dieren uit eigen fok.

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 21:47

Galuppy0546 schreef:
Duidelijk verhaal :+

Ik zal de roseboom eens aanschrijven


Mensen met ervaring bij de bonte parels?



Prima stal :j

Galuppy0546Jarig
Berichten: 179
Geregistreerd: 17-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-20 07:19

Ik heb de roseboom een mailtje gestuurd :D

Svadilfari1

Berichten: 698
Geregistreerd: 28-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 07:35


paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Tinkerstal McCloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 08:17

Zet is een oproep op fb .
Zo heb ik mijn tinker gevonden. Heeft nooit te koop gestaan maar ze mocht bij een goed gevoel verhuizen..
Ik heb haar nu ruim twee maand en geen moment spijt gehad!

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Tinkerstal McCloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 09:34

Kijk uit! Nou moet je dat altijd doen bij paardenkoop, maar tinker is een heel algemeen begrip,daar zit echt vanalles tussen omdat er vanalles ingefokt is. Bij importtinkers weet je ook helemaal niets van hun achtergrond. Een handelaar die een pas geimporteerde tinker aanbiedt zal dat vaak zelf ook niet weten.In het begin zijn ze heel rustig omdat ze onder de indruk zijn van alle veranderingen.Na een tijdje worden ze weer zichzelf en dan kan het een lastpak blijken te zijn.Of ook een hele goede,maar dat zie je niet op het eerste gezicht.Ik zou in elk geval als je voor een Tinker gaat een garantieregeling op schrift laten zetten dat hij binnen een bepaalde tijd terugmag en volledige (!) geld terug als het echt niet zou gaan.

happypaardje

Berichten: 1600
Geregistreerd: 02-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 09:36

Mijn paardje heb ik een paar jaar terug bij de Bonte Parels gekocht. Erg fijne, vriendelijke mensen vond ik het. Het contact en afhandeling ging ook heel prettig. Daar kun je dus ook goed eens gaan kijken.
Ik heb toen een compleet groene merrie gekocht, maar er stonden ook wat meer ervaren paardjes tussen. Ik ben nu nog elke dag ontzettend blij met mijn knappe meisje! :)
Succes!

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Tinkerstal McCloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 09:49

Een zojuist geimporteerde merrie is vaak drachtig.Dat kan tijdens het transport zijn gebeurd.Nou zou ik dat wel leuk vinden (2 voor de prijs van 1) maar niet iedereen zit er op te wachten!

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 10:11

anjali schreef:
Kijk uit! Nou moet je dat altijd doen bij paardenkoop, maar tinker is een heel algemeen begrip,daar zit echt vanalles tussen omdat er vanalles ingefokt is. Bij importtinkers weet je ook helemaal niets van hun achtergrond. Een handelaar die een pas geimporteerde tinker aanbiedt zal dat vaak zelf ook niet weten.In het begin zijn ze heel rustig omdat ze onder de indruk zijn van alle veranderingen.Na een tijdje worden ze weer zichzelf en dan kan het een lastpak blijken te zijn.Of ook een hele goede,maar dat zie je niet op het eerste gezicht.Ik zou in elk geval als je voor een Tinker gaat een garantieregeling op schrift laten zetten dat hij binnen een bepaalde tijd terugmag en volledige (!) geld terug als het echt niet zou gaan.


Dat is niet bepaald Tinker-specifiek. Hetzelfde kun je ook over bijv. PRE's en Lusitano's zeggen. Of over elk willekeurig paard van een handelsstal waarvan de achtergrond niet bekend is.
Als je een paard koopt moet je gewoon de tijd nemen om het dier te leren kennen. Daar staat geen tijd voor.

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: Tinkerstal McCloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 20:02

Ik heb een paar maanden geleden een bericht op facebook gezet, kreeg er een tip bij van een diertje dat niet te koop stond,maar bij het juiste adres weg mocht, nou dat was ik blijkbaar :+

Heb er een wereld paard aan, heerlijk dier.

Dus misschien een tip, om het ook via deze weg te doen?

Galuppy0546Jarig
Berichten: 179
Geregistreerd: 17-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-20 15:33

Morgen ga ik kijken bij de bonte parels :Y)