Wie volgt het Duitse dressuurhengstengebeuren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
koend
Berichten: 1242
Geregistreerd: 10-11-03

Wie volgt het Duitse dressuurhengstengebeuren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-19 07:57

Naast het Nederlandse zpu ik ook graag de Duitse hengsten beter volgen.

Ik vind alleen wat de hengstenhouders zelf kwijt willen en dat is natuurlijk reclame.

Een forum met een actief fokkerijonderdeel vond ik nog niet en ik ben nooit super geweest in Duits .

Toch kunnen we niet ontkennen dat Duitsland nog meer jonge paarden mag uitzenden naar het wereldkampioenschap dan Nederland. Ze hebben veel kwaliteit lopen!

Vandaar dit topic.


koend
Berichten: 1242
Geregistreerd: 10-11-03

Re: Wie volgt het Duitse dressuurhengstengebeuren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-19 07:59

Ik start met een open deur intrappen.
Donnerhall is allomtegenwoordig.

Goede dressurhengsten gezocht zonder Donnerhall!

petraaken
Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Re: Wie volgt het Duitse dressuurhengstengebeuren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 08:14

en zonder Sandro Hit bloed.

Dat ze meer jonge paarden naar wk kunnen zenden heeft het te maken met dat ze meer stamboeken hebben denk ik.

Elisa2
Berichten: 37050
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Wie volgt het Duitse dressuurhengstengebeuren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 08:29

Leuk forum over duitse hengsten is het horse-gate forum, met google translate kom je een heel eind.

En dat Donnerhall alom vertegenwoordigd is, is niet zo vreemd natuurlijk..aangezien het grootste aandeel GP paarden zijn bloed in de aderen heeft stromen.

Millenium doet het goed in de duitse fokkerij, je hebt het Quaterback en Furstenball bloed wat het ook goed doet. Fidermark lijn en ook Escolar...

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

koend
Berichten: 1242
Geregistreerd: 10-11-03

Re: Wie volgt het Duitse dressuurhengstengebeuren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-19 07:44

Je noemt Millenium, Quaterback, Furstenball Fidermark en Escolar.
Maar waarvoor staan ze? De informatie die KWPN geeft over de potentiƫle vererving, vind ik bij de Duitse stamboeken niet terug.

Van Escolar heb ik ergens gelezen dat hij goedzakken geeft (en daar bedoel ik niets verkeerds mee.)

Elisa2
Berichten: 37050
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Wie volgt het Duitse dressuurhengstengebeuren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 08:07

Ga eens neuzen op het horse-gate forum, geeft je een schat aan informatie van fokkers.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Unit en 93 bezoekers