Tinker karakter. Braaf?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 21:22

Mijn tinker is overigens geen import tinker. Geboren en getogen in Nederland. Ze is gewoon een enorm gevoelig paardje. Op slechte dagen schrikt ze van alles. Zelfs van haar eigen mest die op de grond valt.

Daarentegen kan ze ook met de meest rare dingen een koele kikker zijn. Kijkt ze niet op of om.

Ik ben heel blij met haar. Maar we komen van een hele lang weg. En die weg is nog erg lang.

BeDa_Horses
Berichten: 11
Geregistreerd: 19-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-18 15:38

Dus toch maar naar wat tinkers gaan kijken denk ik. Maar natuurlijk ook wel wat andere paarden zodat ik wel ook wat kan vergelijken enzo.

Ik zou er wel een willen rond de 8 jaar en ik heb een stal gevonden waar ze er een paar verkopen. Het is wel een betrouwbare stal dus ik denk dat ik daar maar eens een kijkje ga nemen

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Tinker karakter. Braaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 15:54

Tinkers zijn over het algemeen heel nuchter maar ze kunnen ook heel raar en onverwacht uit de hoek komen.
Ik heb pas een 4 jarige een maandje in africhting gehad en deze was pas een paar maanden in NL, kon dus ook niet veel.
Maar was een super leergierig beestje, de eigenaren rijden er nu zo fijn mee weg.Daarvoor was ze ook braaf, net zadelmak, maar snapte ze nergens iets van.
Goed doorgereden is dus wel een plus voor een 1ste paard.
Ik wil er iig nooit 1, wat een werk is dat zeg!Al die manen, sokken en super dikke staart...

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 16:00

BeDa_Horses schreef:
Dus toch maar naar wat tinkers gaan kijken denk ik. Maar natuurlijk ook wel wat andere paarden zodat ik wel ook wat kan vergelijken enzo.

Ik zou er wel een willen rond de 8 jaar en ik heb een stal gevonden waar ze er een paar verkopen. Het is wel een betrouwbare stal dus ik denk dat ik daar maar eens een kijkje ga nemen

Krijgen we te horen hoe het verder gaat?

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 16:03

Veel werk in verzorging inderdaad- en niet elke tinker is hetzelfde. Het is altijd de moeite waard om te kijken.

Veelal is het echter geen kinderpony. Ze zijn sterk en slim, en veel van hen weten hoe ze dat kunnen ge/misbruiken.

Wil je een paard met karakter, waar je meer tijd kwijt bent met verzorging dan de meesten, waarbij je consequent moet zijn- dan kan een tinker zeker wat voor jou zijn.

Let echter zeer goed op of het import is

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Tinker karakter. Braaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 17:08

Welke stal ga je kijken? :)

BeDa_Horses
Berichten: 11
Geregistreerd: 19-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-18 17:33

anjali schreef:
BeDa_Horses schreef:
Dus toch maar naar wat tinkers gaan kijken denk ik. Maar natuurlijk ook wel wat andere paarden zodat ik wel ook wat kan vergelijken enzo.

Ik zou er wel een willen rond de 8 jaar en ik heb een stal gevonden waar ze er een paar verkopen. Het is wel een betrouwbare stal dus ik denk dat ik daar maar eens een kijkje ga nemen

Krijgen we te horen hoe het verder gaat?


Tuurlijk! Maar moet eerst nog wat geld bij elkaar spareb

BeDa_Horses
Berichten: 11
Geregistreerd: 19-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-18 17:34

antje_vip schreef:
Welke stal ga je kijken? :)


De stal waar die paarden te koop staan weet ik niet hoe die heet ofzo. Nog niet echt uitgezocht want het duurt nog even.

De stal waar ik wil gaan staan heet bruisterhoeve in bruisterbosch.

Ligt helemaal in zuid Limburg

Poosje81
Berichten: 21194
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 21:55

ambre schreef:
Tinkers zijn over het algemeen heel nuchter maar ze kunnen ook heel raar en onverwacht uit de hoek komen.
Ik heb pas een 4 jarige een maandje in africhting gehad en deze was pas een paar maanden in NL, kon dus ook niet veel.
Maar was een super leergierig beestje, de eigenaren rijden er nu zo fijn mee weg.Daarvoor was ze ook braaf, net zadelmak, maar snapte ze nergens iets van.
Goed doorgereden is dus wel een plus voor een 1ste paard.
Ik wil er iig nooit 1, wat een werk is dat zeg!Al die manen, sokken en super dikke staart...

Niet zo piepen Amber :P op een dag zet ik een mooi groen bont tinkertje met veel behang bij je op stal, zoals dat hengstje wat ik vorig jaar had staan :+

Chance6
Berichten: 1
Geregistreerd: 07-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 16:39

[quote="BeDa_Horses"] ik heb al 3 jaar een super lieve tinker merrie (chance) aan het begin ging letterlijk ALLES slecht. Ze luisterde nergens naar, ging ervan door, ongeduldig, niet lief (bijten en billen naar me toe draaien) en ze liep dwars door me heen. Maar na een jaar ging alles steeds een beetje beter en nu kan ik alles met haar doen. Ik ga alleen over met dr heen (strand, bos, wedstrijd) aan het begin was ze ook onbeleerd. Ze wist alleen wat het zadel was. Ze kon dus niet springen niet buitenrijden niet dressuren ect.
Nu springt ze zo een meter en doen we aan crossen! Echt een top pony nu en ze gaat voor me door het vuur! Zo lief en betrouwbaar! Als je er eentje neemt moet je doorzetten en goed consequent zijn! Tinker zijn echt leuk!!