[HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
jorretje
Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 22:23

Hihi ja ik zei ik doe t vanavond, dus nu :p Je hebt pb Andrea!
Heb jouw mooie foto van Gijs en mij gepikt hoor Sheryn. Van het voorjaar weer eens nieuwe foto's schieten van Gijs!

Ah lekker voor Patrick, even zijn ei kwijt!

Hoii Wendy, blijf je meelezen of kon je ook meepraten?

:¨·.·¨:
`
·. Gijs van de Hertoghoeve
Gijs staat ter dekking via KI Gijs op facebook
viewtopic.php?f=250&t=1873568


chimello
Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten en dikke sokken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 22:27

Moet ook foto's van Bones maken hopelijk zit het weer snel mee.

ja Wendy, stel je eens voor :P

You Know Who | ykw-gypsyhorses.com
Ruim 9 jaar kleurfokker van Irish Cobs in dun, pearl & meer!

WenK
Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten en dikke sokken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 22:36

Hahaha....

Voor wie niet weet wie ik ben...

Ik ben Wendy. Met Lis heb ik oa Z dressuur gereden en zijn we actief geweest in ongeveer alle takken van sport. Ook heeft Lis me een aantal veulens gegeven, waaronder Kayleigh (de moeder van Gijs van Jorretje) en Selenya. Selenya heb ik nog steeds en is bijna 3. Daarnaast heb ik een 2.5 jarige dochter van Rudolph staan.

Qua werk ben ik sporttherapeut, zowel voor paarden als voor mensen, geef ik les en ben ik verkoppunt voor Vitalbix en Equilin.

Naast mijn eigen bedrijf heb ik indertijd de commissie Sport &Recreatie van het NSvT opgericht en ben ik inmiddels (sinds afgelopen najaar) actief als voorzitter van de commissie Fokkerij van het NSvT.

www.extendedsteps.nl Sporttherapeut, MLD paard, instructie/coaching. Academische Rijkunst, werken aan de hand, Centered Riding, KNHS jury

Shelly21
Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten en dikke sokken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 23:20

Hallo Wendy!


Xaffier B +26 l L1 +23 l L2 +21 | M1 +8

Shelly21
Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 23:23

Mandyy schreef:
Leuk gedaan!

Shelly, kan het me helemaal voorstellen! Heb zelf zaterdag een afspraak met een meisje dat Max gaat verzorgen. Maar ook verzorgen, dus niet mennen (dat kan enkel als ik er bij ben).

Ik heb nu reactie van oudere vrouw gehad in de 40 geloof ik. Zelf altijd tinkers gehad en vroeger wel wedstrijden gereden. 2 dochters die pony's ook uitbrengen op concours en secretariaat van een vereniging hier. Vind het ook leuk om me te helpen op concours. Klinkt wel heel goed.


Xaffier B +26 l L1 +23 l L2 +21 | M1 +8

elliecuijk
Berichten: 1283
Geregistreerd: 04-03-11
Woonplaats: in het brabantse cuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 23:24

de opening is goed gelukt andrea!nu sta ik er gelukkig wel tussen *\o/* .hoop dat ik nu vaker foto's kan gaan posten,want heb gemerkt dat het nu bij mijn album een stuk eenvoudiger is geworden.

vrienden zijn engelen die heel je leven bij je blijven!
Rienke,jij brent mij zoveel vreugde,ik hou van jou!

WenK
Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten en dikke sokken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 23:30

Dank jullie wel!

Wegens drukte met het stamboek en mijn werk lees ik vooral mee en ben niet heel actief in het posten hoor.

www.extendedsteps.nl Sporttherapeut, MLD paard, instructie/coaching. Academische Rijkunst, werken aan de hand, Centered Riding, KNHS jury


Shelly21
Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 23:37

WenK schreef:
Dank jullie wel!

Wegens drukte met het stamboek en mijn werk lees ik vooral mee en ben niet heel actief in het posten hoor.

Bekeek je profiel. Liz is echt een veelzijdig paard zeg. Heel gaaf! En b gesprongen. Voorbeeld voor xaffier en mij bewijst dat het kan.


Xaffier B +26 l L1 +23 l L2 +21 | M1 +8

Qwillion
Berichten: 1060
Geregistreerd: 22-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 23:39

Ik volg

Mandyy
Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 23:45

Shelly21 schreef:
Mandyy schreef:
Leuk gedaan!

Shelly, kan het me helemaal voorstellen! Heb zelf zaterdag een afspraak met een meisje dat Max gaat verzorgen. Maar ook verzorgen, dus niet mennen (dat kan enkel als ik er bij ben).

Ik heb nu reactie van oudere vrouw gehad in de 40 geloof ik. Zelf altijd tinkers gehad en vroeger wel wedstrijden gereden. 2 dochters die pony's ook uitbrengen op concours en secretariaat van een vereniging hier. Vind het ook leuk om me te helpen op concours. Klinkt wel heel goed.

Klinkt perfect!
Had zelf geen advertentie gezet maar iemand gevraagd die ik al ken. :)

shillelagh
Berichten: 976
Geregistreerd: 20-02-06

Re: Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten en dikke sokken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 10:02

Gisteren paardjes binnen gezet, even met mijn paardje geknuffeld. Ze is zo lief en dan heb ik even weer het besef wat voor een geluk ik heb.

Ik heb zoooo zin in een buitenrit, zomer, paard wassen en in een t-shirt te lopen.

Zaterdag weer les, ben benieuwd. Heb deze week nog niet gereden (examens vrijdag van school) en mijn bijrijdster ook niet. Wordt zwaar :')

Shillelagh

VandeMol
Berichten: 1787
Geregistreerd: 29-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 10:05

Ik ben ook een stille meelezer
Heeeel af en toe post ik wel wat

Naam: Chantal
Ik ben vooral bezig met het fokken van ons veelzijdige ras

Ik heb een prachtige donkere valkgekleurde hengst Larry ( welke helaas wel te koop staat ) , die onze merries liefdevol behandelt en mag dekken
Dan nog een mooie jaarlinghengst in de speciale kleur Redroan ( ook te koop )

Dan nog 4 ontzettend lieve Merries
2 zwartbonte , Lady en Lilly
1 vosbonte , Kaydee
1 blueroan , Annabel

Annabel en Kaydee verwachten beide eind april , begin mei een veulen van Larry

Door de enorme drukte thuis ( melkveehouderij , 6 paarden , nog een bedrijf qua verkoop stierensperma en 5 kinderen waarvan 3 autistisch ) ben ik dus vooral een meelezer hier

gr. Chantal
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Kleinschalige hobbyfokkerij in Zuid-West Frankrijkhttps://www.facebook.com/tinkersenfriezenvanlabesse/

Nientsje
Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 10:11

Welkom allemaal!

Whoa die valk -wow- :~

Feike wilde gisteren ook valk zijn. Mijn broer stuurde me deze foto:
[ img ]
Living the good life :')

Lytse Feike
♫ ♪ You are the song of my heart ♪ ♫
|| 08-06-'12 ||
ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ

Poosje81
Berichten: 21187
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten en dikke sokken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 10:26

Stipje ;)

Des Lions - Fokkerij van Tinkers in Zuid Frankrijk
https://www.deslions.eu/
Live cam voor veulens 2024 via dit youtubekanaal; https://www.youtube.com/channel/UCOqsI9 ... bvuviF1vnw
Topic 2024; [KS-MK] Franse (Tinker)veulens 2024 - here we go again!

Anoli
Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Re: Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten en dikke sokken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 10:39

Schaamrood op de kaken :o door drukte kom ik er gewoon niet aan toe om te lezen en te reageren...
Maar ik ga er nu even voor zitten :j

Ik ben een god, een heuse pipetteergod _O-

Allienda
Berichten: 1372
Geregistreerd: 24-02-08
Woonplaats: Brunssum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 10:50

*zwaait naar iedereen*

Sommige van jullie kennen me misschien wel al van de NSvT wedstrijden :) Ik meld me ook voor het eerst hier :)

Ik zal me even voorstellen, ik ben Daniella en ben afgelopen januari 30 geworden en heb een vreselijke passie voor het tinkerras <3 We hebben vorig jaar onze droomboerderij in Midden Limburg gekocht en onze paarden staan lekker thuis waar we alle faciliteiten hebben *\o/*

We hebben een kudde van 6 tinkers:
Zabou:
Een geimporteerde (zwart-bonte) tinker uit Engeland, ze wordt dit jaar 17 en is al sinds 2006 in ons bezit en is van mijn moeder en wordt recreatief mee gereden met lichte nadruk op dressuur en in het verleden hebben we wat gekoetst met haar. Mam heeft altijd de droom gehad om een veulen te fokken van Zabou en dat is afgelopen jaar gelukt! Cullan, de zoon van Baggio en Zabou is 17 mei 2015 geboren <3 *\o/*

Devin:
Mijn eigen duiveltje wat dit jaar 13 wordt, hij is in het verleden als dekhengst gebruikt door de Crossland Horses en ik heb hem als 5 jarige ruin gekocht. Het is eentje met een dikke gebruiksaanwijzing maar hij is mijn soulmate en in de loop van de jaren zijn we echt met elkaar vergroeit geraakt, kortom hij is mijn alles <3 Hij vind het heerlijk om voor je te werken en hopelijk kunnen we in de toekomst wedstrijden gaan rijden. We waren super op weg totdat hij een blessure kreeg en we gingen verhuizen waardoor hij wat langer dan gepland niets gedaan heeft 8)7 Inmiddels zijn we langzaam weer aan de gang gegaan!!

Keltic vd Gadedijk:
Tsja moeders een paard, dochterlief een paard en vaders liep maar altijd zonder paard, dat kon natuurlijk niet he := _O- We waren eigenlijk opzoek naar een marathon koets voor Zabou.................We gingen kijken voor een koets en kwamen met een paard thuis := Keltic is eentje met een gouden karakter en is zo vreselijk lief. Pap rijdt recreatief en heeft hier en daar eens een B-proefje zonder galop gereden en koetst lekker met Keltic. Zelf rij ik Keltic ong. 3x in de week voor pap en dit ging zo lekker dat ik ben gaan starten in de dressuursport :D Dit gaat erg lekker, we starten niet zo heel erg veel maar staan voorlopig op L2 + 4

Jalobri's Louisiana aka Loesje:
Ik ging op visite bij een vriendin van me nadat ik bij een paard ben gaan kijken en ik werd spontaan verliefd op dit meisje (v. Benson) wat toen (ik geloof) twee dagen oud was. Het was alsof ik een kleine Devin door de wei zag lopen en met mij kwam knuffelen. Dit dametje is nergens bang voor en is nieuwsgierig naar alles en nog wat. Heerlijk beest is het

Cullan di Baggio:
Dit was echt de droom van mijn moeder, een veulen fokken van haar merrie. Hij is onwijs lief en laat alles met zich doen. Het is wel een type die eerst even de kat uit de boom kijkt. Loesje is altijd de eerste die ergens op af loopt, als hengst zijnde tast dat toch je eer aan..........Hij rent er dan altijd heel snel en stoer achteraan _O-

Last but not least - Indezz vd Kushty Grai:
Een flinke 7-jarige dame en half zus van Loesje (beide v. Benson) haar opa is O'Malley! We zochten voor mijn moeder een leuke en lieve tinker omdat Zabou langzaam richting pensioen zou gaan. We liepen eigenlijk tegen deze merrie op, moest wel nog wat dressuurmatige zaken leren maar had gelijk een klik met mam. Ik rij Indy nu voor mijn moeder totdat de eerste knopjes er goed opzitten. Eerste keer erop had ik geen rem en geen stuur := plus madam was veels en veels te dik ~~}> Dus ben ik rustig aan begonnen met haar en ze pakt het ontzettend goed en leuk op. Ze ontwikkelt zich al een paardje met een eigen mening maar wel onwijs leergierig en werkt graag voor je. Mam heeft al gevraagd of ik haar in de toekomst niet misschien zou willen starten :D Als de tijd en financien het toestaan wil ik dat wel heel erg graag........

Ik zal binnenkort wat foto's posten :)

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1686930
**Keltic v/d Gadedijk -> B+22 -> L1+10 -> L2+11 -> Eindstand**
<3 Zabou, Devin, Keltic-RIP-, Cullan, Louisiana(verkocht), Indezz-RIP- <3

Anoli
Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 10:55

Als eerste: Leuke opening! Wat een hoop verschillende tinkers! :))

Nessa schreef:
Mooie opening!

Vandaag lekker ritje gemaakt van ruim 22 km. Had langer gekund, maar de tijd was op. Moet wel voor donker terug zijn :+
[ [url=m/ON5ozO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lekker Linda! Mis de buitenritten wel een beetje, maar daarvoor ken ik Kil nog niet lang genoeg. Eerst elkaar maar echt goed leren kennen in de bak. Ga je voor de recreatieve kant of wil je met haar ook wedstrijden doen in een bepaalde discipline?

_Patrick_ schreef:
Wij zijn vanmiddag met ted en de honden naar het strand geweest.
Mooie eb en vloed bodem dit keer hem rondgeslingerd.
Vond hij heerlijk hahaha lekker uit zijn dak gegaan

Wie het leuk vind om whis te volgen
[KS-MK] Whisper x Denzel kijken en gokken jullie weer mee?

Oh heerlijk zeg naar het strand met paard :j Altijd een grote droom van mij geweest die ik met de ijslanders nooit heb waar kunnen maken. Maar toevallig net terug van een weekendje zee met vriendinnen. Mooie hengst zeg om mee te fokken :j Ik ben heel slecht in gokken, maar ga wel duimen voor een gezond veulen voor je :j (dat is eigenlijk toch het belangrijkste denk ik altijd maar)

Nientsje schreef:
Heerlijk Linda en _Patrick_!

Ik lig nog steeds ziek in bed. Maar gelukkig zorgt mijn broer nog steeds voor Feike. Maar ben er echt wel klaar mee nu...

Beterschap!!

_Clocloken_ schreef:
Beterschap!

Hier zit ik in een drukke stageperiode, een enorme drukke klas dus een echte uitdaging maar zo vermoeiend :')

Wat voor een studie doe je? Een drukke klas klinkt wel als een uitdaging, maar idd ook vermoeiend lijkt mij :j Succes met je stage in ieder geval!

WenK schreef:
Hahaha....

Voor wie niet weet wie ik ben...

Ik ben Wendy. Met Lis heb ik oa Z dressuur gereden en zijn we actief geweest in ongeveer alle takken van sport. Ook heeft Lis me een aantal veulens gegeven, waaronder Kayleigh (de moeder van Gijs van Jorretje) en Selenya. Selenya heb ik nog steeds en is bijna 3. Daarnaast heb ik een 2.5 jarige dochter van Rudolph staan.

Qua werk ben ik sporttherapeut, zowel voor paarden als voor mensen, geef ik les en ben ik verkoppunt voor Vitalbix en Equilin.

Naast mijn eigen bedrijf heb ik indertijd de commissie Sport &Recreatie van het NSvT opgericht en ben ik inmiddels (sinds afgelopen najaar) actief als voorzitter van de commissie Fokkerij van het NSvT.

Hallo :wave:
Klinkt als een leuk, maar druk leven :j

shillelagh schreef:
Gisteren paardjes binnen gezet, even met mijn paardje geknuffeld. Ze is zo lief en dan heb ik even weer het besef wat voor een geluk ik heb.

Ik heb zoooo zin in een buitenrit, zomer, paard wassen en in een t-shirt te lopen.

Zaterdag weer les, ben benieuwd. Heb deze week nog niet gereden (examens vrijdag van school) en mijn bijrijdster ook niet. Wordt zwaar :')

Voel helemaal met je mee :j En vooral droog weer... ben die regen zo enorm zat -O- De bak is nu eindelijk weer lekker rijdbaar, liggen nog een paar kleine plasjes, maar daar is goed omheen te rijden :j Over de uitgang van het weiland :x :x :') Ach het maakt mn laarzen schoon zullen we maar zeggen :D En gelukkig is het alleen maar de uitgang en niet het hele weiland.

Lepel schreef:
Ik ben ook een stille meelezer
Heeeel af en toe post ik wel wat

Naam: Chantal
Ik ben vooral bezig met het fokken van ons veelzijdige ras

Ik heb een prachtige donkere valkgekleurde hengst Larry ( welke helaas wel te koop staat ) , die onze merries liefdevol behandelt en mag dekken
Dan nog een mooie jaarlinghengst in de speciale kleur Redroan ( ook te koop )

Dan nog 4 ontzettend lieve Merries
2 zwartbonte , Lady en Lilly
1 vosbonte , Kaydee
1 blueroan , Annabel

Annabel en Kaydee verwachten beide eind april , begin mei een veulen van Larry

Door de enorme drukte thuis ( melkveehouderij , 6 paarden , nog een bedrijf qua verkoop stierensperma en 5 kinderen waarvan 3 autistisch ) ben ik dus vooral een meelezer hier

gr. Chantal
[ [url=m/Ob21EK.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/KirY54.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/W7ZBlC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oeh wat een plaatjes heb je <3 Vooral je valkmannetje :j
Zie dat je in Gelderland woont O:) Mag ik vragen waar? Mag ook via PB :j Wil je mooie man wel eens voor de lens hebben (en je kudde ook wel)

Nientsje schreef:
Welkom allemaal!

Whoa die valk -wow- :~

Feike wilde gisteren ook valk zijn. Mijn broer stuurde me deze foto:
[ [url=m/a0bryB.jpg]Afbeelding[/url] ]
Living the good life :')

Haha smeerkees :D
Maar liever een vies paard, die geniet dan eentje die bang is voor vieze voetjes :j

*kijkt naar het topic* ja weer bijgelezen :D

Gisteren sinds lange tijd weer gereden. Telkens slecht weer of geen tijd waardoor het rijden niet lukte. Maarrr gister was het droog, zonnig en gewoon perfect weer om weer een te rijden. Paard uit weiland geplukt... daarna haren uit mn mond geplukt (heerlijk dat verharen) en lekker gereden in de bak. Meneer had er zin in want hij stapte en draafde stevig door. Galopje ging zonder aanmoediging: zitten, benen licht eraan en hop daar gingen we in een flinke galop de bak door <3 Naast tölt blijft dat toch de heerlijkste gang :j Moet alleen wennen aan zijn enorme ruime galopsprongen :')

Ik ben een god, een heuse pipetteergod _O-

WenK
Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 10:56

Shelly21 schreef:
WenK schreef:
Dank jullie wel!

Wegens drukte met het stamboek en mijn werk lees ik vooral mee en ben niet heel actief in het posten hoor.

Bekeek je profiel. Liz is echt een veelzijdig paard zeg. Heel gaaf! En b gesprongen. Voorbeeld voor xaffier en mij bewijst dat het kan.


Dank je wel! Lis vind gewoon alles leuk haha...

www.extendedsteps.nl Sporttherapeut, MLD paard, instructie/coaching. Academische Rijkunst, werken aan de hand, Centered Riding, KNHS jury

Allienda
Berichten: 1372
Geregistreerd: 24-02-08
Woonplaats: Brunssum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 11:03

[ img ]
We halen ook wel gekkigheid uit met onze paarden, deze foto is al wat ouder winter 2009, pap aan het spelen met Devin! Die vond zijn nieuwe vriendje wel erg leuk :+

[ img ]
Zabou was erg moe >met Devin op de achtergrond en de billen van Keltic<

[ img ]
Zabou en Devin + de neus van Keltic

[ img ]
Oefenwedstrijd in Heeze 2014 met Devin

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1686930
**Keltic v/d Gadedijk -> B+22 -> L1+10 -> L2+11 -> Eindstand**
<3 Zabou, Devin, Keltic-RIP-, Cullan, Louisiana(verkocht), Indezz-RIP- <3

TurboTinker
Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten en dikke sokken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 11:13

Leuk dat de 'oude' garde er weer bij zit :D

shillelagh
Berichten: 976
Geregistreerd: 20-02-06

Re: Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten en dikke sokken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 11:28

Leuke tinkers Allienda!

Anoli, onze wei wil je echt niet zien... laat staan er doorheen....

Shillelagh

Nessa
Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 11:31

Ilona, ik ben meer een recreatieve ruiter. Maar dit jaar eens impuls klasse endurance rijden. Eens kijken hoe dat bevalt! Wie weet ga ik dat wat serieuzer oppakken.

Je wil onze wei niet zien. Paddock is ook rampzalig. Nu Weinig aan te doen. In het voorjaar aan de slag

Animals can't talk. If they say they can, they are lying!
♡ Aedyn ♡ 21 mei 2022

Anoli
Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Re: Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten en dikke sokken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 11:34

Leuk Linda! endurance is echt een vak apart :j

En wat grappig je tinkers vallen weg bij de zwart witte koeien op de achtergrond Allienda :D

Ik ben een god, een heuse pipetteergod _O-

Dott
Berichten: 7171
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 11:37

Nientsje schreef:
Welkom allemaal!

Whoa die valk -wow- :~

Feike wilde gisteren ook valk zijn. Mijn broer stuurde me deze foto:
[ [url=m/a0bryB.jpg]Afbeelding[/url] ]
Living the good life :')


Hahahaha had ie met Zac overlegd? :') die dook gister in de bak meteen op de vloer.

Zac ❤️


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 152 bezoekers