[HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 09:45

Haha ja ik Had ff wat anders aan mn hoofd :P.
Eerlijk is eerlijk, ik heb het niet 100% au naturel gedaan. Bijna op het eind schoot ik in de paniek en kreeg ik een morfine pompje. Zoooo dat is lekker zeg hahaha. Aanrader Andrea :P en dan wat eerder doen dan dat ik deed. Ik wist overigens niet eens sat dat kon, kende alleen ruggenprik en die wou ik niet (kon ook niet meer tegen de tijd dat ik t niet meer hield).

Bevalling zelf ging eigenlijk super vlot. Isabel Was de eerst en Is een flinke meid van 2340 gram en 48! cm. Zusje Elyze lag in stuit en haar hartslag was erg laag dus die hebben ze letterlijk aan de benen eruit getrokken :Y) geen pretje maar was wel mooi snel haha. Zij is qua gewicht wat kleiner, 1990 gram en 47 cm. En ja ze zijn beide erg lang := zijn 3 keer nagemeten omdat ze het niet geloofden.

Ze liggen in de couveuse. Elyze heeft een beetje hulp bij het ademhalen omdat ze wat roggelig is. Maar verder doen ze het super goed.

_Patrick_
Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-04-07

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 09:49

Chantal en jorian gefeliciteerd en geniet ervan!

Poosje81
Berichten: 21194
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 10:10

Gefeliciteerd Chantal! Fijn dat ze het goed doen, dat is het belangrijkste! En jij ook trouwens!
Morfine is inderdaad erg lekker he! Bij mij hadden ze een spuit in mijn been gezet bij Joos.

Daan, uitputting nabij na die 3 lessen! En nee Milan is nog niet klaar met zijn bokpartijen, maar dat doet hij vooral in de bak en niet buiten. Hij komt niet mee naar Heeze, ik kom een weekendje paardloos. Zijn jullie er ook?

bumper

Berichten: 242
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Hoogeveen

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 10:20

Gefeliciteerd Chantal! !
Ze zijn prachtig :j

Allienda

Berichten: 1372
Geregistreerd: 24-02-08
Woonplaats: Brunssum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 10:26

Waarom zou je naturel willen doen als je hulp kunt krijgen :+ Alleen de gedachte al van een bevalling schiet ik al van in de paniek :x Fijn dat alles goed gegaan is en dat jullie het alle 3 goed doen!

@leo
Ik ben het hele weekend in Heeze maar dan zonder paard. We zijn niet in vorm om te starten en daarbij is het financieel een weekend incl. starts/stal/diesel/startkaartactivatie/(broodnodige)lessen etc heel even wat lastiger op het moment. Dus ik kom het hele weekend vrijwilligen voor het Stamboek +:)+ Pap en mam komen misschien ook nog even buurten, kunnen de mannen gezellig een biertje drinken. Maurice was bij de buren een paard aan het bekappen en noemde pap een ouwe lamzak als hij niet zou komen _O- ~~}> dus die is wel getriggerd om te komen := Daarbij vind hij het ook altijd heel erg gezellig.

We zijn keihard aan het sparen zodat we de keuken en misschien badkamer dit jaar al kunnen realiseren (wss met een beetje hulp van de bank := :o ) Gevolg is dat ik even een wat betere (persoonlijke) administratie moet gaan voeren :+

Dott

Berichten: 7171
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Enschede

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 10:31

Gefeliciteerd Chantal! Wat een mooie namen ook :) prachtige dames

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 10:46

cp112 schreef:
Haha ja ik Had ff wat anders aan mn hoofd :P.
Eerlijk is eerlijk, ik heb het niet 100% au naturel gedaan. Bijna op het eind schoot ik in de paniek en kreeg ik een morfine pompje. Zoooo dat is lekker zeg hahaha. Aanrader Andrea :P en dan wat eerder doen dan dat ik deed. Ik wist overigens niet eens sat dat kon, kende alleen ruggenprik en die wou ik niet (kon ook niet meer tegen de tijd dat ik t niet meer hield).

Bevalling zelf ging eigenlijk super vlot. Isabel Was de eerst en Is een flinke meid van 2340 gram en 48! cm. Zusje Elyze lag in stuit en haar hartslag was erg laag dus die hebben ze letterlijk aan de benen eruit getrokken :Y) geen pretje maar was wel mooi snel haha. Zij is qua gewicht wat kleiner, 1990 gram en 47 cm. En ja ze zijn beide erg lang := zijn 3 keer nagemeten omdat ze het niet geloofden.

Ze liggen in de couveuse. Elyze heeft een beetje hulp bij het ademhalen omdat ze wat roggelig is. Maar verder doen ze het super goed.



Hihi ik zal t onthouden. Ruggenprik lijkt mij ook niks hoor!
Hoe lang ben je nu al met al bezig geweest?
Fijn dat ze er eindelijk zijn! Na al die onzekerheden. Moeten ze nu nog 6 weken blijven? Tot ze eigenlijk op die 40 weken zitten?

Geniet er van meisje. En feliciteer papa ook ff namens ons :D

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 10:46

Ik ga toch met Daan mee hoor, en dan twee keer achter elkaar ;( arme jij en je onderste ;( maar nogmaals gefeliciteerd!

Wanneer is Heeze? Dan is ook keuring toch? Twijfel of ik Sansa niet eens meeneem maar die is lastig zonder haar sidekick en de trailer die ik kan huren is maar eenpaards. Wordt tijd dat onz opknaptrailertje gemaakt wordt.

Allienda

Berichten: 1372
Geregistreerd: 24-02-08
Woonplaats: Brunssum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 11:01

chimello schreef:
Ik ga toch met Daan mee hoor, en dan twee keer achter elkaar ;( arme jij en je onderste ;( maar nogmaals gefeliciteerd!

Wanneer is Heeze? Dan is ook keuring toch? Twijfel of ik Sansa niet eens meeneem maar die is lastig zonder haar sidekick en de trailer die ik kan huren is maar eenpaards. Wordt tijd dat onz opknaptrailertje gemaakt wordt.



Heeze is volgend weekend en dan zijn er alleen wedstrijden. Van de zomer zijn er weer keuringen midden/eind augustus normaal. Dat is tijd genoeg om lekker aan de slag te gaan met jullie trailer ;-)

Azara71
Berichten: 756
Geregistreerd: 21-03-14
Woonplaats: ................

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 11:08

Wat een leuk topic ! Ik stel mij ook even voor :o

Ik ben Sandra, 24 jaar, woon sinds augustus 2000 in Frankrijk met mijn ouders en broertje.

Mijn eerste Tinker was (en is nog steeds) Azara, een zwarte merrie geboren in 2010. Zij is bij mijn gekomen in 2013, ze was toen drachtig van haar zoon Dax. Zij verwacht eind april haar tweede veulen van Splash the Cash :o

Afbeelding

Dax is dus geboren in april 2013 en hij is nog steeds bij ons, jammer genoeg heeft hij, net als mams, last van jeuk in zijn manen en staart dus daar gaan wij volgende maand iets nieuws voor proberen :D

Afbeelding

Mijn derde Tinker is Fancy, zij komt bij Vines weg uit Engeland en is in 2014 geboren.


Afbeelding

En de laastste is Chelsea, geboren in 2009 (moet nog even aan de dierenarts vragen of dit wel klopt), zij is afgelopen zondag aan gekomen vanuit Engeland :D

Afbeelding

Ik heb ook nog twee andere paarden, Benji en Bounty. Zij waren de eerste twee die in mijn leven verschenen <3


Afbeelding

Afbeelding

Dott

Berichten: 7171
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Enschede

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 11:21

Wow. Mooi clubje bij elkaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 11:31

:wave: Wat een leuk topic! *\o/*

<3 Ik kom mij en mijn kerel /3 eens voorstellen! :j

Afbeelding

♥Rosco
♥Ras: Gypsy Cob
♥Geboorte datum: 01-01-2008 (Uit natuurreservaat, exacte datum/ouders niet bekend)
♥Datum in bezit van mij: 03-05-2015
♥Geslacht: Ruin
♥Hoogte: 1.48m
♥Gewicht: 528 kgs

♥[naam]
♥1989
♥1.58m
♥55 kgs

Afbeelding

-:) Rosco kent nog niet zo heel veel, ik geef hem rustig aan de tijd om te wennen. Toen hij kwam was hij nog geen mensen gewend. :(:)



:)F Rosco zijn eerste vrijheidsdressuur ervaring. Een rondje draaien. +:)+



:):) Rosco is een beetje gek... Die vermaakt zich wel, zelfs in zijn eentje! *\%/*

Je kan hem volgen op:
[naam] @ [PP] [VOLG] Rosco: van natuurreservaat Tinker naar zwarte Parel

:evaw:

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 11:32

Chantal gefeliciteerd, fijn dat alles goed gaat... Nu bijkomen en genieten...

Ben intussen druk bezig hoor voor Heeze. De startlijsten staan nagenoeg klaar... Wordt een gezellig vol weekend!

donnar

Berichten: 2195
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Provincie Utrecht

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 11:32

Chantal, gefeliciteerd met de baby's!

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 12:12

Fijn dat alles zo vlot is verlopen Chantal, en nu lekker genieten!

Ik zal me als trouwe meelezer ook voorstellen. Ik heb geen tijd om te kletsen, maar geniet dagelijks van al jullie verhalen.
Ik ben Lotte, 23 jaar, woon in het oosten van Groningen en heb 2 Tinkermerries, Kyra (6 jaar) en Lola (1,5 jaar).

Afbeelding

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 13:14

Dag nieuwelingen!


Nou Bones en ik streven er naar ook naar Heeze te gaan! <<) Voorlopig nog niet _O-

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 14:21

Gefeliciteerd chantal!

Welkom al nieuwe mensen :D

VandeMol
Berichten: 1787
Geregistreerd: 29-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 14:56

cp112 schreef:
Haha ja ik Had ff wat anders aan mn hoofd :P.
Eerlijk is eerlijk, ik heb het niet 100% au naturel gedaan. Bijna op het eind schoot ik in de paniek en kreeg ik een morfine pompje. Zoooo dat is lekker zeg hahaha. Aanrader Andrea :P en dan wat eerder doen dan dat ik deed. Ik wist overigens niet eens sat dat kon, kende alleen ruggenprik en die wou ik niet (kon ook niet meer tegen de tijd dat ik t niet meer hield).

Bevalling zelf ging eigenlijk super vlot. Isabel Was de eerst en Is een flinke meid van 2340 gram en 48! cm. Zusje Elyze lag in stuit en haar hartslag was erg laag dus die hebben ze letterlijk aan de benen eruit getrokken :Y) geen pretje maar was wel mooi snel haha. Zij is qua gewicht wat kleiner, 1990 gram en 47 cm. En ja ze zijn beide erg lang := zijn 3 keer nagemeten omdat ze het niet geloofden.

Ze liggen in de couveuse. Elyze heeft een beetje hulp bij het ademhalen omdat ze wat roggelig is. Maar verder doen ze het super goed.



Wauw , je hebt het super gedaan hoor !
Wat ben ik blij dit te lezen

Ook ik keek steeds op he fb of er al wat was , vanochtend voor het melken gelijk gekeken

Prachtige meiden hoor !!!
En nogmaals gefeliciteerd papa & mama

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 15:29

Bwoah wat een bevalling zeg Chantal. Maar wat heb je dat goed gedaan zeg! Prachtige meisjes <3

Welkom Sandra!
Prachtige kudde heb je <3

Jij ook welkom Nikki!
Rosco is mooi :D

Welkom Lotte!
Lola en Kyra zijn ook leuk!

Ik heb vandaag ein-de-lijk 2 foto's van de desert trail besteld :):)
Deze 2!
Afbeelding
Afbeelding
Beide op formaat 30x46 want anders passen ze niet bij al mijn andere foto's meer op de muur :=
Als ze er zijn haal ik 2 lijstjes :D

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 15:43

Staat toch wel gaaf dat paarse hoofdstel. Die had je gewonnen toch?


Vader is de nieuwe camera's aan het testen. Ben benieuwd. Binnenkort misschien toch live feed :D

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 15:46

Hihi jaa hij blijft vet <3
Ik heb hem gekocht bij horseshopinternational :j

Ooh ben benieuwd naar de plaatjes die je vader nu schiet :D

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 15:59

Camera's voor de drachtige merries in de stal :P Pap kan geen foto's maken haha

donnar

Berichten: 2195
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Provincie Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 16:07

He wat leuk Nikki, een naamgenoot! Nog hetzelfde geschreven ook! :D

Leuke foto's Hannah!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 16:14

donnar schreef:
He wat leuk [naam], een naamgenoot! Nog hetzelfde geschreven ook! :D

Leuke foto's Hannah!


*D Mooie naam heb je dan! ;)

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 16:15

Euh ohja Chimello :+ ben dr nog niet helemaal bij met mijn hoofd :))