Hoe fokt Millennium?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lieuwkje_90
Berichten: 2279
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: BE

Hoe fokt Millennium?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-21 19:02

Dag allemaal!

Ik ben aan het uitkijken naar een leuk hengstenveulentje en nu kwam ik op facebook een leukerd tegen.
Alleen ken ik dus weinig van z'n afstamming.. de Nederlandse fokkerij ken ik redelijk goed maar van Duitsland heb ik minder kennis.

Kunnen jullie mij meer info geven over de hengst Millennium?

Langs moederskant is het Furst Romancier x Furst Heinrich.

Alvast bedankt!


petraaken
Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Hoe fokt Millennium?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 09:26


Elisa2
Berichten: 37032
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hoe fokt Millennium?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 09:38

Millenium is van Easy Game, het is een fijne hengst wiens nafok het goed doet. Bij VDL stond Milford een erg aansprekende zoon goedgekeurd bij het NPRS en het kwpn heeft recentelijk Lowlands goedgekeurd welke een Millenium zoon is en geprezen werd om zijn werkwilligheid en vermogen tot verzamelen.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Lieuwkje_90
Berichten: 2279
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: BE

Re: Hoe fokt Millennium?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-21 10:10

@Petraaken: thanks! Filmpje had ik inderdaad al gevonden. Ziet er een fijne hengst uit.

@Elisa2: bedankt! Die 2 hengsten ga ik eens even bekijken.

Iemand een idee hoe hij fokt qua karakter? Ik hoorde dat trakehner hengsten vaak veel bloed hebben en daarom niet altijd zo simpel zijn onder het zadel.

s0173957
Berichten: 5386
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Hoe fokt Millennium?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 15:26

Het allermakkelijkste karakter ga je bij die vaderlijn idd niet krijgen.
Millenium geeft wel voldoende maat en voor een Trakhie voldoende bot.

Ik verwacht dit jaar een veulen van z'n zoon Maracana.

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

xLeticia
Berichten: 82
Geregistreerd: 05-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 12:47

Lieuwjke_90 schreef:
@Petraaken: thanks! Filmpje had ik inderdaad al gevonden. Ziet er een fijne hengst uit.

@Elisa2: bedankt! Die 2 hengsten ga ik eens even bekijken.

Iemand een idee hoe hij fokt qua karakter? Ik hoorde dat trakehner hengsten vaak veel bloed hebben en daarom niet altijd zo simpel zijn onder het zadel.


Trakehners zijn volbloeden inderdaad, ze kunnen gevoelig en sensibel zijn. Maar ondanks dat, zijn ze zo verschrikkelijk braaf in omgang en onder het zadel. Ik ben bekend met een fokkerij waar zowel trakehners als kwpners gefokt worden. En keer op keer zijn het juist de trakehnerveulens die letterlijk mak geboren worden. Vanaf dag één heel dapper en ze leren super snel. Daar kon ik als 13 jarig L-ruitertje van de pony’s zo op de net zadelmakke of jonge trakehnerpaarden stappen. De kwpners zijn ook lief, maar toch een ander verhaal.. Daar zit toch meer werk en tijd in uiteindelijk.

Nou heb je wel de uitzondering dat vooral easy game maar ook wel zijn zoon millenium niet bepaald de makkelijkste zijn inderdaad. Dat is wel echt zo. Maar ik hoor ook dat nakomelingen van millenium juist wel weer een heel fijn karakter hebben.

Heel trakehnerland staat vol met dekhengsten van millenium zoals o.a.
Ivanhoe v. Millenium
Freiherr von Stein v. Millenium
Integer v. Millenium
Kwahu v. Millenium
Helium v Millenium

Dan heb je daar ook weer nakomelingen van zoals o.a.
Rheinglanz v. Helium
Preusen Party v. Ivanhoe
Hanke v. Ivanhoe

Sowieso wordt millenium veel gebruikt in meerdere duitse stamboeken. Daar kun je altijd naar zoeken. En zoals hierboven genoemd, zijn er ook op nederlandse bodem twee millenium zonen goedgekeurd. Hoewel ik dacht dat Milford ergens anders heen gegaan is?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 128 bezoekers